memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juso
    replied
    Originally posted by Enliz View Post
    Kyllä ne on joku menny maalaamaan..
    Ootko aivan varma? Tuntuu ihan järjenvastaselta maalata mustassa listassa olevat tunnistimet hopeiksi?:think Täytyy varmaan koittaa noi maalit raapustella irti, ihme homma ...
    Last edited by Juso; 13-09-2013, 19:59.

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Originally posted by Juso View Post
    Kuuluuko facelift sedanissa olla parkkitutkat takana korinväriset vai mustat? Auton väri titansilber ja auton korilistat mustat, kuitenki parkkitutkat korinväriset eli hopeat. Näyttää vitun tyhmältä, ja nytkun tarkemmin katson tutkia niin näyttää ihan jälkeenpäin maalatuilta?! :think
    Kyllä ne on joku menny maalaamaan..

    Leave a comment:


  • Juso
    replied
    Kuuluuko facelift sedanissa olla parkkitutkat takana korinväriset vai mustat? Auton väri titansilber ja auton korilistat mustat, kuitenki parkkitutkat korinväriset eli hopeat. Näyttää vitun tyhmältä, ja nytkun tarkemmin katson tutkia niin näyttää ihan jälkeenpäin maalatuilta?! :think

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Kokemuksia AP:n säädettävistä? :think

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Originally posted by estervainaa View Post
    Nyt ilmaantunut kyseinen ominaisuus. Kytkin tärisee jos laittaa jalan polkimelle. Tuntuu etenkin pienillä vaihteilla kierroksilla ajaessa, ajoittain koko poljin tärisee niin, että kuuluu ääni. Jos kytkintä painaa yhtään, oire häviää, kytkin ei myöskään luista tai mitään muuta oiretta ei ole. Tarvike kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu noin 16kk sitten, sachs jäykempi asetelma ja kytkin levyt reilu 3 vuotta sitten. OEM painelaakeri uusittu molemmilla kerroilla.

    Painelaakeriko taas mennyt vai mistä alkaa syyllistä etsimään? Tuo kytkin on aika jäykkä ja tästä johtuen itse poljinkin joutuu suht kovalle rasitukselle. Esim joku kytkinpolkimen tappi on hajonnut 2 kertaa ja jäänyt poljin pohjaan. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
    Pomo kävi tiistaina autollani ajamassa lenkin asioilla käydessään, en tiedä mitä teki mutta nyt kytkin toimii normaalisti. Pitää lainata sille autoa useamminkin niin ei tarvitse korjaamolla käyttää :think

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    On. Tässä topikissa pari sivua takappäin. http://www.btcf.fi/forum/showthread....272587&page=81

    Leave a comment:


  • Lersahdus
    replied
    Oisko kenelläkään kuvaa että miten soittimen johdot tulevat alkuperäiseen liittimeen? Autoni on avk:lta ja ilmeisesti vedetty leikkureilla piuhat irti, ja jälkeenpäin kun on uudestaan joku piuhat pistänyt kiinni niin ei soi kun vasemman puolen kaiuttimet. Kun säätää soittimesta kaikki eteen niin soi tasaisesti edessä ja takana, kaikki oikealle niin soi vasemmalla edessä, jne...

    Leave a comment:


  • stts
    replied
    Originally posted by Furior View Post
    Eiköhän sieltä ole hehkut loppu, joten vähintäänkin kaikki hehkut vaihtoon. Suositus lienee, että samalla vaihdetaan ohjainyksikkökin.
    Juuri näin. Viime viime vuoden heinäkuussa vaihdoin itse kaikki Bosch:n hehkut, mutta jo joulukuussa osa niistä oli pimeänä ohjainyksikön antautumisen vuoksi. Uusi ohjain ja hehkuiksi Beru:t - samalla kertaa.

    Leave a comment:


  • stts
    replied
    Originally posted by HujaudeR View Post
    Terse, oon vähän viimeaikoina haaveillu että ostas oikein ensimäisen ikioman baijerin ja omiin tarpeisiin tuommonen 320d ois aika passeli kun työmatkaa tulee paljon mutta ei ihan mopoin malli sentään ole. Eli mitäs näistä kannattaa erityisesti katsoa jos/kun menee katsomaan? Riisselipumppuhan noista ilmeisesti saattaa poksahtaa mutta millä kilometreillä? Ja mikähän on tuommosen diiselikoneen "elinikä" eli onko joku minkä kilonetrit ovat lähempänä 300tkm kuin 250tkm jo ihan loppuunajettuja :s


    Mikäli menet katsomaan 110kW CR-moottorilla varustettua yksilöä ovat vinkkini seuraavat:
    • tiedustele onhan imusarjan läpät varmuudella poistettu
    • ahdin on todennäköisesti kertaalleen uusittu 250-300tkm yksilöön
    • suuttimet ja railipumppu sitten tuurissan, kestääkö 250 vai 450tkm. Riippuu jonkinverran käytetyn polttoaineen laadusta. Hyvä puoli ko autossa käytettyjen suuttimien kohdalla on niiden hyvä huollettavuus
    • jos hehkut on lähimenneisyydessä vaihdettu varmista, että myös hehkujen ohjainyksikkö on vaihdettu samalla. Muuten ko hehkut voivat olla lyhytikäiset
    • alustanosien, voimansiirron ja sen tuennan, sekä jarrujen kunto. Nämä huomaa kyseisen auton kohdalla melko helposti ihan yleisestä tuntumasta ja äänimaailmasta ajossa sekä tyhjäkäynnillä. Joku 300tkm ajettu vaatii paljon uutta osaa, ellei niitä ole jo kauttaaltaan vaihdettu
    • lastutettu yksilö on varmasti saanut enemmän kenkää ja voimansiirto on joutunut kovemmalle mm. kytkin ja kaksoismassa
    • itse ottaisin reilummin ajettuna manuaalivaihteisen, ellei automaattiin ole todistettavasti jotain oleellisia remppoja jo tehty
    • yleiset ruostepaikat konepellin munuais-lipan alareuna, ovien alasaumat, touringissa takaluukun alareuna ja kaasujousien kiinnistyskohta, sekä tietysti maalipinnan yleinen "kupliminen"
    • takalasin pyyhin jumii helposti jos on aiemmin vain herkistelty
    • mahdollinen takaluukun johtosarjan kontaktivika
    • puhaltimen etuvastus, minkä loppusuoran kuulee puhaltimen humppaavasta äänestä
    • kokeile painelemalla että lattiaverhoilu on kuiva. Vesivuodot eivät ole yleisiä, mutta joskus tuulilasin tiiviste ja oven kosteussulut voivat falskata
    • huolto-/korjausdokumentit, kuten minkä tahansa auton kohdalla. Vaihteiston ja perän öljyt vaihdeltu jne
    Listaa voisi jatkaa pidemmäksikin, mutta noilla pääset kiinni pääkohtiin.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Originally posted by riippis View Post
    Kaverin e46 320d 04 anto 1&2 hehkuista sekä hehkujen ohjausyksiköstä vikakoodia. Mitäs tahtoo sanoa? Nuo vaihtoon?
    Eiköhän sieltä ole hehkut loppu, joten vähintäänkin kaikki hehkut vaihtoon. Suositus lienee, että samalla vaihdetaan ohjainyksikkökin.

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Kaverin e46 320d 04 anto 1&2 hehkuista sekä hehkujen ohjausyksiköstä vikakoodia. Mitäs tahtoo sanoa? Nuo vaihtoon?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Vauhtipyörälle +1

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by tohmassi View Post
    Autona on e46 320d touring ei facelift, juuri vaijdettu moottorin ja laatikon kumityynyt, hihnapyörät.ja hihnat ja vieläkin tärisee tyhjäkäynnillä aivan pirusti, mistä mahtaa johtua?
    Itsellä oli samaa vikaa aikasemmassa 320d facelift sedanissa, vaihdoin myös edellä mainitut osat, sekä lisäksi kardaanin osat. Koska mulla täristi myös moottoritie nopeuksissa. Ei näiden osien vaihtaminen vaikuttanut.

    Sitten vaihdoin kytkimen, sekä kaksoismassa vauhtipyörän. Loppui tyhjäkäynnillä tärinäkin siihen paikkaan. Oli vaa vähä kalliimpi remppa, sachsin kytkin hilppeineen 300e, schmiedmannilta vauhtipyörä 500e + työt

    Leave a comment:


  • tohmassi
    replied
    Autona on e46 320d touring ei facelift, juuri vaijdettu moottorin ja laatikon kumityynyt, hihnapyörät.ja hihnat ja vieläkin tärisee tyhjäkäynnillä aivan pirusti, mistä mahtaa johtua?

    Leave a comment:


  • Jormuli
    replied
    MNi ehti.
    Last edited by Jormuli; 12-09-2013, 07:05.

    Leave a comment:

Working...
X