Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • stts
    replied
    Mikä voisi aiheuttaa resonoivan muovisen korahtelevan äänen tietyillä moottorin käyntikierroksilla ilman suurempaa säännönmukaisuutta. Varmaankin riippuu siitä miten kone tärrää tasakasulla tai kiihdyttäessä.

    Ominaisuus ilmeni mielestäni lähimenneisyydessä heti hehkujen+ohjainyksikön vaihdon jälkeen, että olisiko joku muoviosa tai kiinnike jäänyt työn tekijältä huonosti tai huomiotta? Konehuoneessa esim. imusarjan takana tai sitten ratin tangon kyljessä?

    Samoin kun rattia kääntää ajossa hieman oikealle alkaa pienesti täristämään rattia resonointiäänen kera, muttei tärrää niin kuin kieroilla jarrulevyillä tai kuluneilla alatukivarren takaheloilla, vaan hennosti väristen.

    Voikohan liittyä kytkimeen/kaksoismassan, kerta ilmenee tuo ratin käännön yteydessä, ei kai?

    Leave a comment:


  • stts
    replied
    Originally posted by zakallin View Post
    Oho, sulla ei oikein tuuri ole ainakaan käynyt sitten oman kanssa
    Mitä kaikkea jouduit sitten remppaamaan, tuohan on jo auton arvo mitä mennyt korjauksiin
    Sanotaanko, etten ehkä ollut perehtynyt riittävästi bemarin saloihin ennen ostopäätöstä. Näin olisin kenties malttanut katsella useampia yksilöitä. Toki olisiko sekään ollut autuaaksi tekevä, kun kilsoja tulee vuoteen 35-40tkm, jolloin auto luonnolisesti kuluu.

    Noh, isommista ainakin imusarjan läppien poisto, tuulilasi, takajarrut kaikkinensa, hehkutulpat pariin otteeseen + ohjainlaite, stefoja, iskarit kilkkeineen taka ja etu, puhaltimen etuvastusta, pyyhkijämekanismia, alatukivarret etu ja taka kilkkeineen, kaikki alustan, voimansiirron ja taka-apurungon puslat/helat/kumit (paitsi vakaajantankojen, toistaiseksi), kardaanin kumiosia/laakeria/holkkia, koiranluut, hihnaa, korkkia, tiivistettä, pientarviketta, pulttia, mutteria, korin pienosaa, I ja II huoltoja osittain hieman ylihuoltoakin mm. perän ja vaihteiston öljyt.

    Minkä noista sitten kääntää suoraan vain kuluvan osan uusimiseksi ja minkä huolloksi. Kuten toisessa viestissäni viittasin on työ kotimaassa arvokasta, kun ei itse pysty kuin pieniä parkkipaikkahommia rajallisilla työkaluilla tekemään. Ahdin on autoon jo kertaalleen vaihdettu n. 170tkm sitten, tiedä siitä milloin sitten uudelleen. Suutin- ja pumppuremppa on edessä ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi mm. kytkin/kaksoismassa alkaa olemaan niillä kilometreillä... joten saa tässä varautua korjauksiin 2-3 kiloeurolla, mikäli autoa on tarkoitus pitää ainakin sen pari vuotta tästä eteenpäin.

    Mutta onpa sitä iän- ja kilometrien myötä remppaa muissakin autoissa. Tietysti vaihtelevalla korjausosaamisella ja osahinnoittelulla. Toisaalta ko bemari ei ole kertaakan jättänyt tienpäälle tai pihaan *kop kop*, joten sillä mittarilla on luotettava auto. Ja tuo alustakin on ikäisekseen nyt ihan siedettävä kun "kaikki" osat on vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Juso View Post
    Tossa sivupeilien ja sivulasin välissä oleva "kolmio" mikä kiinnittää peilin autoon, on alkanut tulla parit "ruoste" kuplat. Alumiinia tuo taitaa olla, ja siis ei oikeastaan ruostetta vaan hapettumaa, mutta ottaa silmään ja pitäisi maalata. Nyt vaan miettisin, että pitääkö se maalata paikallaan, vai saako sitä mitenkään "järkevästi" irti?

    Jos ja kun joku ei selityksestä huolimatta tajunnut mitä tarkoitin, niin tässä havainnollistava kuva

    Saa järkevästi. Sisäpuolelta muovi pois ja ite peilikolmio on kahdella kymppimillin mutterilla kiinni. Ovipahvin käyttää pois niin saa johdot liitoksesta irti. Noin 5 minuuttia ja peili kourassa.

    Leave a comment:


  • Juso
    replied
    Tossa sivupeilien ja sivulasin välissä oleva "kolmio" mikä kiinnittää peilin autoon, on alkanut tulla parit "ruoste" kuplat. Alumiinia tuo taitaa olla, ja siis ei oikeastaan ruostetta vaan hapettumaa, mutta ottaa silmään ja pitäisi maalata. Nyt vaan miettisin, että pitääkö se maalata paikallaan, vai saako sitä mitenkään "järkevästi" irti?

    Jos ja kun joku ei selityksestä huolimatta tajunnut mitä tarkoitin, niin tässä havainnollistava kuva

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Kiitoksia, tarvii kokeilla josko siinä olisi ongelman lähde..

    Nyt edelleen tuohon termostaatti hommaan keltanokka tarvisi opastusta.. kävin motonetistä hakemassa kyseisen osan jota hyllystä löytyi.. tietenkin kahdesta vaihtoehdosta se oli väärä ja toisella osalla toimitusajasta ei tietoa

    Termostaatti oli siis liian lyhyt joten kumpi näistä mahtaisi olla oikea:

    - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28376/44/18

    - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28848/44/18

    Maalaisjärjellä olettaisin sen olevan tuo kalliimpi, ainakin motonetissä kalliimpi olisi ollut se oikea.. Vai kannattaako tilata jostain muualta mahdollisesti halvemmalla / nopeammalla toimituksella, kiitos
    Marmorilta tuollaiset osat...

    Leave a comment:


  • SaGGaS
    replied
    Kiitoksia, tarvii kokeilla josko siinä olisi ongelman lähde..

    Nyt edelleen tuohon termostaatti hommaan keltanokka tarvisi opastusta.. kävin motonetistä hakemassa kyseisen osan jota hyllystä löytyi.. tietenkin kahdesta vaihtoehdosta se oli väärä ja toisella osalla toimitusajasta ei tietoa

    Termostaatti oli siis liian lyhyt joten kumpi näistä mahtaisi olla oikea:

    - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28376/44/18

    - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28848/44/18

    Maalaisjärjellä olettaisin sen olevan tuo kalliimpi, ainakin motonetissä kalliimpi olisi ollut se oikea.. Vai kannattaako tilata jostain muualta mahdollisesti halvemmalla / nopeammalla toimituksella, kiitos

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Mistä mahtaa johtua että suuremmilla nopeuksilla 100 - 130 jos ajaa pidemmän matkan niin sen jälkeen tuntuu kuin autoon tulisi jonkin sortin rajoitin päälle ? Auto ei enää kiihdy kyseisestä nopeudesta vaan pysyy vaan samassa vaikka kaasu olisi lattiassa. Kun auton sammuttaa ja hetken päästä lähtee ajamaan kulkee taas normaalisti
    Tuntuu vaan hölmöltä ajaa moottoritiellä juuri ja juuri 120 ja auto ei vaan kiihdy eikä vastaa enää kaasuun, kun vauhtia hiljentää vaikka 80 ja lähtee kiihdyttämään ni kiihtyy normaalisti siihen samaan 120 ja sen jälkeen ei mitään ja kulutus " viisari " jämähtää 10l / 100km kohdalle eikä nouse vaikka kaasun laittaa lattiiaan..
    itsellä ilmamassamittarin oireilut alkoi tuollain, eka ku painoi kaasua ei tapahtunut mitään ja toisella kerralla ku vähän härnäs kaasulla, niin lähdettiin ku hauki rannasta.

    Ota imm piuha irti ja kokeille, että hävisikö kyseinen vika. Jos oire häviää, niin imm on viallinen.
    Last edited by JMTN; 16-09-2013, 15:21.

    Leave a comment:


  • zakallin
    replied
    Originally posted by stts View Post
    Varaudu pitkään osanvaihtolistaan, ellet löydä paksulla kuittipinolla varustettua yksilöä. Jos itselläsi aikaa/intoa/taitoa/työkalut tehdä voi e46 noilla kilsoilla olla mielekäs hankinta. nimim. ~7,5k€/2v
    Oho, sulla ei oikein tuuri ole ainakaan käynyt sitten oman kanssa
    Mitä kaikkea jouduit sitten remppaamaan, tuohan on jo auton arvo mitä mennyt korjauksiin

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Mistäs johtuu kun sisävalot ei toimi napista? Samoin meikkipeilin valot ovat pimeinä, toimii ainoastaan jos ovet auki, kuten sisävalotkin :think

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    V****mainen kolahtelu kuuluu etupäästä. Ääni kuulostaa melko kovalta ja on vähän sen kuuloinen niinkuin rauta kolahtaa rautaa vasten. Alatukivarsista ei löytynyt mistään väljää. Ääni saattaa kuulua vaikka ajat tasaisella tiellä etkä käännä rattia. Kuuluu myös yleensä kääntäessä ja varsinkin jos kääntäessä on monttuja. Mikäs sviddu siellä kolahtelee?

    Leave a comment:


  • stts
    replied
    Originally posted by zakallin View Post
    Mitäs pitäisi katsella tuollaisesta 320 dieselistä jolla rullattu ~300tkm?
    Milloin esim. pumppu ja turbo(ko) alkaa leviämään?
    Varaudu pitkään osanvaihtolistaan, ellet löydä paksulla kuittipinolla varustettua yksilöä. Jos itselläsi aikaa/intoa/taitoa/työkalut tehdä voi e46 noilla kilsoilla olla mielekäs hankinta. nimim. ~7,5k€/2v

    Leave a comment:


  • stts
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Vinkkejä?
    Mulla on just vaihdettu 320d toukkaan KAIKKI taka-apurungon, perän ja takarenkaantuennan kumit/helat/puslat, sekä kardaanin kuminivel, tukilaakeri ja keskitysholkit. Lisäksi vaihteiston ja moottorin tukikumit. Silti kuulostaa kolahtavan takapäästä kytkintä pohjaan painaessa. En jaksa uskoa muuhun kuin e46:sen ominaisuuteen, joka vain korostuu kun tuennan osat väsyy tai sitten tapauksessani kytkin/kaksoismassa-yhdistelmän lopun alkuun. Auto kuitenkin rullattu sen 318tkm.

    Leave a comment:


  • MiKqsu
    replied
    330da 01 farkku. Sammuttaa auton ja vääntää avaimet nollille syttyy jarruvalot,parkit sekä mittaristovalot. Kun ovet avaa piippaa sen kolmekertaa ja sammuu valot. Ovien lukitseminen ei vaikuta asiaan. Virtalukko, valomoduuli?
    Edittiä sen verran että on ohjelmoitu ajovaloautomatiikka päälle mutta toiminut sen jälkeen kuitenkin kuukausia. Ei vaikuta valojen kääntäminen nolla asentoon tohon ongelmaan

    Leave a comment:


  • SaGGaS
    replied
    Mistä mahtaa johtua että suuremmilla nopeuksilla 100 - 130 jos ajaa pidemmän matkan niin sen jälkeen tuntuu kuin autoon tulisi jonkin sortin rajoitin päälle ? Auto ei enää kiihdy kyseisestä nopeudesta vaan pysyy vaan samassa vaikka kaasu olisi lattiassa. Kun auton sammuttaa ja hetken päästä lähtee ajamaan kulkee taas normaalisti
    Tuntuu vaan hölmöltä ajaa moottoritiellä juuri ja juuri 120 ja auto ei vaan kiihdy eikä vastaa enää kaasuun, kun vauhtia hiljentää vaikka 80 ja lähtee kiihdyttämään ni kiihtyy normaalisti siihen samaan 120 ja sen jälkeen ei mitään ja kulutus " viisari " jämähtää 10l / 100km kohdalle eikä nouse vaikka kaasun laittaa lattiiaan..

    Tänään kuitenkin taas teki samaa mutta nyt sitten sylki jäähdytys nesteet pihalle, tuskin silti ongelmat on yhteydessä toisiinsa :think Mikähän osa mahtaa olla kyseessä joka on pettänyt ( kuvassa ympyröity )

    Auto on 03 vm oleva 330 diesel.



    PS. Löysinki kyseisen osan jo, ilmeisesti termostaatti.. Mutta silti ihmetyttää toi " hyytyminen " onko oire jostain isommasta.. kiitoksia mahdollisista avuista.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Vinkkejä?


    Toinen asia mikä askarruttaa, miten saada hälytin tai hälyttimen sisätutka pois päältä kun laittaa ovet lukkoon? Koira monesti mukana autossa kaupassa käydessä niin pitäisi saada ovet joskus lukkoon edes...
    Painamalla 2 kertaa lukitus nappia!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎