Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by fasttify View Post
    Kysytäämpäs viisaammilta:

    Eli käykö e46 coupen takaluukku e46 sedaniin suoraan? Näyttäis ainakin menevän
    Ei käy.

    Leave a comment:


  • fasttify
    replied
    Kysytäämpäs viisaammilta:

    Eli käykö e46 coupen takaluukku e46 sedaniin suoraan? Näyttäis ainakin menevän

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Käyttöautona toimii -97 318i. Autosta laukesi yksi jäähdytysjärjestelmän muoviputkista. Haku paljasti kyseiset muoviputket auton tyyppiviaksi, joten päätin vaihtaa ne saman tien kaikki kerralla. Sitä varten moottorista tarvii purkaa mm. imusarja, joten uusin samalla muutakin:

    - imusarjan ja suuttimien tiivisteet
    - alipaineletkut
    - paisuntasäiliön tiivisteet ja painekorkki

    Ja tietty kaiken muun mikä näyttää olevan vaihtamisen tarpeessa. Onko muita huoltotoimenpiteitä, mitä kannattaisi tehdä samalla kertaa tai muuta osaa, mitä kannattaa vaihtaa? Tyhjäkäynnissä on ollut pientä humppaamisvaivaa ja auto hukkaa jonkun verran jäähdytysnestettä. Molemmista ominaisuuksista olisi kiva päästä eroon. Mites muuten termari? Luin jostain, että termari on myös ton koneen heikkoja kohtia ja aiheuttaa jäähdytysjärjestelmän murheita, mutta onko sitä mitään tarvetta uusia, jos lämmöt on kumminkin pysyneet ihan aisoissa.

    Ei oo muuten M43:n imusarjan irrotusta tehty ainakaan tarkotuksellisen helpoksi. Mikä idea siinä on, että kaikki moottorin sähköt on pitänyt vetää imusarjan haarojen välistä?
    Last edited by Skarpa; 21-10-2013, 19:56.

    Leave a comment:


  • SaGGaS
    replied
    Originally posted by RasvaPatti View Post
    Mää mikään mekaanikko oo, mutta jos latauksen valo palaa ja laturista tuli savut pihalle, niin eiköhän vika ole aikalailla pakallistettu

    Itselläni teki juuri tuota samaa valon sytyttelyä, tosin savut pysy mun laturissa sisällä . Välillä latas ja välillä ei. Vaihdoin laturin ja vika poistui.
    Sehän siinä onki, joko bemareissa on helvetin hyvä akku tai sitten lataa vaan liian heikosti sillä äskenkin 30km ajoa kaupungissa jonka jälkeen noin 2 tuntia seisoi ja takasin 30km.. Pakkasta kuitenkin 4 astetta, lähti käymään ilman epäröintiä eikä toiminnassa ole vikaa, uskoisin jos laturi ei toimisi ollenkaan niin jotain oireita ilmenisi muutakin kuin varoitusvalo ?
    Sisälle tulee samanlaine jäähdytysnesteen käry kuin viimeksi, nyt vain sitä ei vuoda tietääkseni mistään, auton alla ei ole lammikkoa, jäähdytys neste ei vähene järjestelmästä Luulisi kuitenkin että se olisi joka paikasta haihtunut tämän 1000km / 1-2kk aikana mikä silloin ulos tuli..

    Leave a comment:


  • Bringer00
    replied
    Miten se korjausarvojen mittaus menee? Katsotaanko sitä ajossa? Kun jotku netissä kirjottavat että ei katsota ajossa.

    Leave a comment:


  • cabrio
    replied
    Oikean xenon valo alkoi temppuilee, sammuu aina 1-2km ajon jälkeen. Syttyy uudestaan kun käyttää parkeilla, muutaman sekunnin päästä sammuu uudestaan. Parkissa jos auta seisoo valot päällä, niin ei sammuta valoa. Auto ollut moottorin pesussa ennenkuin ongelmat alkoivat, en tiedä vaikuttaako asiaa vai puhdas sattuma. Olisko saanut kosteutta ballasteihin vai poltin vetelee viimeisiä? Oikea xenon valo hieman vaaleampi kuin vasen, joka on sinisempi.

    Leave a comment:


  • KmO
    replied
    Originally posted by Janne30
    Nyt on pakko myöntää ettei oo kyllä mitään hajua, itelle aattelin talven mittaan tilailla jotkut 140mm pitkät ja 12kg/mm kantavuudeltaan.. Ne on ainakin reilusti matalammat kun m-sportin omat. Veikkaisin että 150-160mm pitkät vois olla aika lähelle m-sportin jousia.

    Kannattaa varmistaa joltain vielä
    Originally posted by JMTN View Post
    M-sportin jouset on 220mm ja lankavahvuus keskeltä 18mm. Jäykkyydestä en osaa sanoa mitään ku ei ollut jousessa merkintöjä enään.
    Kopioitu Mamasanin sähköpostista:
    BC Racing alustoissa on vakiona takana 160mm ja 8kg jousi. Mutta tämän jousen kanssa käytetään korkeudensäätöpalikkaa.
    Jos haluaa jousen ilman korkeudensäätöä niin silloin pitää valita pidempi jousi. Tuo 8kg on vielä aika maltillinen jäykkyys vaikka toki vakiota jämäkämpi.
    Reilummilla madalluksilla käytetään kuitenkin paljon jäykempiäkin jousia, esimerkiksi 10kg.


    Tilasin nyt noi jouset tuolta.
    Alle tulee siis 180 mm pitkät, sisähalkaisija 62 mm, ulkohalkaisija 115 mm ja jäykkyys 8kg/mm.
    Siksi näin pitkät jouset, jotta saa korkeudensäätöpalat jousten alle ja ei jää omaan makuun liian matalaksi auto.
    Nämäkin siis BC Racing -merkkiset. Hintaa tuli 150€ toimituksineen.
    Last edited by KmO; 21-10-2013, 18:26.

    Leave a comment:


  • RasvaPatti
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Keltanokkalla on taas oneglmia auton kanssa Elikkäs tuossa jokunen aika sitten paukahti EGR termostaatti jonka seuraksena jäähdytysnesteet ympäri konehuonetta. Laitettua uuden termostaatin ja ekalla ajolla sitten luonnollisesti koneen lämmettyä käryä nousi koneesta kun jäähdytysneste paloi..
    Ongelma siis laturi / laturin anturi ? joka ei tykännyt tästä nesteestä vaan akkuvalo rupesi palamaan, auto toimi normaalisti joten oletin että sammuu kun kaikki neste sieltä on pois haihtunut ja niin myös kävi. Kunnes nyt noin 1000km myöhemmin se syttyi taas

    Ensimmäinen kunnon pakkasaamu siis kyseessä -7 ja lämmitystä piti luonnollisesti nostaa ja ajelin töihin noin 10km eikä ongelmia. Sitten piti lähetä syömään ja noin puolen kilometrin jälkeen akkuvalo syttyi ja ajattelin että parempi ajaa takas parkkiin. Sammutin sitten auton ja käynnistin uudelleen jos auttaisi mutta ei, annoin käydä tyhjäkäynnillä että lämpeis ja sit kerkes hetken olee ja kauhee savu rupee puskemaan konepellin alta, samalla tavalla kun silloin kun oli nesteet lentäny.. Sammutin luonnollisesti auton ja yritin tukia asiaa ja laturista se käry tais tulla.. Nyt sitten kotiin lähdettäessä akkuvalo ei palanut paitsi sitten noin kilometri ennen kotia se taas syttyi, annoin käydä parkkisella mutta savua ei enää tullut ..

    Eli jos joku tästä liian pitkästä ja sekavasta teksistä osaisi kertoa onko laturi mahdollisesti vetelemässä viimesiään vai mistä moinen voi johtua

    Mää mikään mekaanikko oo, mutta jos latauksen valo palaa ja laturista tuli savut pihalle, niin eiköhän vika ole aikalailla pakallistettu

    Itselläni teki juuri tuota samaa valon sytyttelyä, tosin savut pysy mun laturissa sisällä . Välillä latas ja välillä ei. Vaihdoin laturin ja vika poistui.
    Last edited by RasvaPatti; 21-10-2013, 17:17. Reason: lisäystä

    Leave a comment:


  • SaGGaS
    replied
    Keltanokkalla on taas oneglmia auton kanssa Elikkäs tuossa jokunen aika sitten paukahti EGR termostaatti jonka seuraksena jäähdytysnesteet ympäri konehuonetta. Laitettua uuden termostaatin ja ekalla ajolla sitten luonnollisesti koneen lämmettyä käryä nousi koneesta kun jäähdytysneste paloi..
    Ongelma siis laturi / laturin anturi ? joka ei tykännyt tästä nesteestä vaan akkuvalo rupesi palamaan, auto toimi normaalisti joten oletin että sammuu kun kaikki neste sieltä on pois haihtunut ja niin myös kävi. Kunnes nyt noin 1000km myöhemmin se syttyi taas

    Ensimmäinen kunnon pakkasaamu siis kyseessä -7 ja lämmitystä piti luonnollisesti nostaa ja ajelin töihin noin 10km eikä ongelmia. Sitten piti lähetä syömään ja noin puolen kilometrin jälkeen akkuvalo syttyi ja ajattelin että parempi ajaa takas parkkiin. Sammutin sitten auton ja käynnistin uudelleen jos auttaisi mutta ei, annoin käydä tyhjäkäynnillä että lämpeis ja sit kerkes hetken olee ja kauhee savu rupee puskemaan konepellin alta, samalla tavalla kun silloin kun oli nesteet lentäny.. Sammutin luonnollisesti auton ja yritin tukia asiaa ja laturista se käry tais tulla.. Nyt sitten kotiin lähdettäessä akkuvalo ei palanut paitsi sitten noin kilometri ennen kotia se taas syttyi, annoin käydä parkkisella mutta savua ei enää tullut ..

    Eli jos joku tästä liian pitkästä ja sekavasta teksistä osaisi kertoa onko laturi mahdollisesti vetelemässä viimesiään vai mistä moinen voi johtua

    Leave a comment:


  • [[henkka
    replied
    320d ongelmaa jälleen

    päivää! elikkä 320d:ssä ilmenee tällästä ongelmaa. kierrokset jää 2000 kiihyttäessä isolla vaihteella ja pienempää ku laittaa niin kiihtyy taas normaalisti. mistä vikaa voisi alkaa paikantaa? ilmamäärämittari? alipainesäiliö/letkut? 4 pytyn suutin? ahtopaineanturi? kiitos vastauksista jo etukäteen. niin ja autohan on sillä laiskemmalla 100kw koneella.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Kyseessä siis T22 Avensis, muistatko oliko etu vai takapään luut mitkä käy? :think
    Ei pysty muistamaan. Yhdet ostin kun autossa oli M3 etuvakaaja joka vaati lyhyemmät luut sopiakseen kunnolla, mutta muistikuva olisi että olisivat olleet takapään luut. Mutta kysy varaosahemmolta ne pituudet niin siitähän se selviää.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Kuuluuko analogisen kulutusmittarin näyttää paikoillaan tyhjäkäynnillä nollaa vai maksimia? (98/99 - E46 328ia.)

    Miten tarkkoja noi kulutusmittarit - siis se ajotietokoneessa oleva keskikulutusmittari lähinnä - on perinteisesti olleet? Mulla näytti se 8,4l / 100km ja tankkaamalla laskettu oli 9,1l /100km. Oli tosin vasta 2. kerta kun tankkasin täyteen, joten jotain hajontaa voi olla senkin puolesta jälkimmäisessä tuloksessa.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Avensiksen. Vuosimallia en muista varmaksi, mutta olisiko ollut jossain 1996 tienoilla. Varaosaliikkeen hemmo varmasti osaa kertoa pituuden tarkemmin.
    Kyseessä siis T22 Avensis, muistatko oliko etu vai takapään luut mitkä käy? :think

    Edit: Stalkkasinki senverran että takapään luut käyvät ja tilasin sellaiset Lemförderinä!
    Last edited by Jube; 21-10-2013, 13:07.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Anteeksi kun kysyn tätä jo toistamiseen mutta minkä auton koiranluut ne kävi TA-Technixin kanssa eteen :think
    Tuon tiedon kun saan niin tilaan kyseiset luut OEM osana, josko kestäisivät edes hetken

    Nykyiset olivat noin 160mm mittaiset mutta kestää olla hieman pidemmätkin!
    Avensiksen. Vuosimallia en muista varmaksi, mutta olisiko ollut jossain 1996 tienoilla. Varaosaliikkeen hemmo varmasti osaa kertoa pituuden tarkemmin.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Meinaako toi nyt bensapumppua vai sensoria vialliseks?
    Jaa niin se oli bensa, rail pressure sensor viittaisi kiisseliin.

    Vikakoodit INPAlla lukuun niin loppuu arvuuttelu.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎