Originally posted by fasttify
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kysytäämpäs viisaammilta:
Eli käykö e46 coupen takaluukku e46 sedaniin suoraan? Näyttäis ainakin menevän
Leave a comment:
-
-
Käyttöautona toimii -97 318i. Autosta laukesi yksi jäähdytysjärjestelmän muoviputkista. Haku paljasti kyseiset muoviputket auton tyyppiviaksi, joten päätin vaihtaa ne saman tien kaikki kerralla. Sitä varten moottorista tarvii purkaa mm. imusarja, joten uusin samalla muutakin:
- imusarjan ja suuttimien tiivisteet
- alipaineletkut
- paisuntasäiliön tiivisteet ja painekorkki
Ja tietty kaiken muun mikä näyttää olevan vaihtamisen tarpeessa. Onko muita huoltotoimenpiteitä, mitä kannattaisi tehdä samalla kertaa tai muuta osaa, mitä kannattaa vaihtaa? Tyhjäkäynnissä on ollut pientä humppaamisvaivaa ja auto hukkaa jonkun verran jäähdytysnestettä. Molemmista ominaisuuksista olisi kiva päästä eroon. Mites muuten termari? Luin jostain, että termari on myös ton koneen heikkoja kohtia ja aiheuttaa jäähdytysjärjestelmän murheita, mutta onko sitä mitään tarvetta uusia, jos lämmöt on kumminkin pysyneet ihan aisoissa.
Ei oo muuten M43:n imusarjan irrotusta tehty ainakaan tarkotuksellisen helpoksi. Mikä idea siinä on, että kaikki moottorin sähköt on pitänyt vetää imusarjan haarojen välistä?Last edited by Skarpa; 21-10-2013, 19:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RasvaPatti View PostMää mikään mekaanikko oo, mutta jos latauksen valo palaa ja laturista tuli savut pihalle, niin eiköhän vika ole aikalailla pakallistettu
Itselläni teki juuri tuota samaa valon sytyttelyä, tosin savut pysy mun laturissa sisällä. Välillä latas ja välillä ei. Vaihdoin laturin ja vika poistui.
Sisälle tulee samanlaine jäähdytysnesteen käry kuin viimeksi, nyt vain sitä ei vuoda tietääkseni mistään, auton alla ei ole lammikkoa, jäähdytys neste ei vähene järjestelmästäLuulisi kuitenkin että se olisi joka paikasta haihtunut tämän 1000km / 1-2kk aikana mikä silloin ulos tuli..
Leave a comment:
-
-
Miten se korjausarvojen mittaus menee? Katsotaanko sitä ajossa? Kun jotku netissä kirjottavat että ei katsota ajossa.
Leave a comment:
-
-
Oikean xenon valo alkoi temppuilee, sammuu aina 1-2km ajon jälkeen. Syttyy uudestaan kun käyttää parkeilla, muutaman sekunnin päästä sammuu uudestaan. Parkissa jos auta seisoo valot päällä, niin ei sammuta valoa. Auto ollut moottorin pesussa ennenkuin ongelmat alkoivat, en tiedä vaikuttaako asiaa vai puhdas sattuma. Olisko saanut kosteutta ballasteihin vai poltin vetelee viimeisiä? Oikea xenon valo hieman vaaleampi kuin vasen, joka on sinisempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Janne30Nyt on pakko myöntää ettei oo kyllä mitään hajua, itelle aattelin talven mittaan tilailla jotkut 140mm pitkät ja 12kg/mm kantavuudeltaan.. Ne on ainakin reilusti matalammat kun m-sportin omat. Veikkaisin että 150-160mm pitkät vois olla aika lähelle m-sportin jousia.
Kannattaa varmistaa joltain vieläOriginally posted by JMTN View PostM-sportin jouset on 220mm ja lankavahvuus keskeltä 18mm. Jäykkyydestä en osaa sanoa mitään ku ei ollut jousessa merkintöjä enään.
BC Racing alustoissa on vakiona takana 160mm ja 8kg jousi. Mutta tämän jousen kanssa käytetään korkeudensäätöpalikkaa.
Jos haluaa jousen ilman korkeudensäätöä niin silloin pitää valita pidempi jousi. Tuo 8kg on vielä aika maltillinen jäykkyys vaikka toki vakiota jämäkämpi.
Reilummilla madalluksilla käytetään kuitenkin paljon jäykempiäkin jousia, esimerkiksi 10kg.
Tilasin nyt noi jouset tuolta.
Alle tulee siis 180 mm pitkät, sisähalkaisija 62 mm, ulkohalkaisija 115 mm ja jäykkyys 8kg/mm.
Siksi näin pitkät jouset, jotta saa korkeudensäätöpalat jousten alle ja ei jää omaan makuun liian matalaksi auto.
Nämäkin siis BC Racing -merkkiset. Hintaa tuli 150€ toimituksineen.Last edited by KmO; 21-10-2013, 18:26.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SaGGaS View PostKeltanokkalla on taas oneglmia auton kanssaElikkäs tuossa jokunen aika sitten paukahti EGR termostaatti jonka seuraksena jäähdytysnesteet ympäri konehuonetta. Laitettua uuden termostaatin ja ekalla ajolla sitten luonnollisesti koneen lämmettyä käryä nousi koneesta kun jäähdytysneste paloi..
Ongelma siis laturi / laturin anturi ? joka ei tykännyt tästä nesteestä vaan akkuvalo rupesi palamaan, auto toimi normaalisti joten oletin että sammuu kun kaikki neste sieltä on pois haihtunut ja niin myös kävi. Kunnes nyt noin 1000km myöhemmin se syttyi taas
Ensimmäinen kunnon pakkasaamu siis kyseessä -7 ja lämmitystä piti luonnollisesti nostaa ja ajelin töihin noin 10km eikä ongelmia. Sitten piti lähetä syömään ja noin puolen kilometrin jälkeen akkuvalo syttyi ja ajattelin että parempi ajaa takas parkkiin. Sammutin sitten auton ja käynnistin uudelleen jos auttaisi mutta ei, annoin käydä tyhjäkäynnillä että lämpeis ja sit kerkes hetken olee ja kauhee savu rupee puskemaan konepellin alta, samalla tavalla kun silloin kun oli nesteet lentäny.. Sammutin luonnollisesti auton ja yritin tukia asiaa ja laturista se käry tais tulla.. Nyt sitten kotiin lähdettäessä akkuvalo ei palanut paitsi sitten noin kilometri ennen kotia se taas syttyi, annoin käydä parkkisella mutta savua ei enää tullut ..
Eli jos joku tästä liian pitkästä ja sekavasta teksistä osaisi kertoa onko laturi mahdollisesti vetelemässä viimesiään vai mistä moinen voi johtua
Mää mikään mekaanikko oo, mutta jos latauksen valo palaa ja laturista tuli savut pihalle, niin eiköhän vika ole aikalailla pakallistettu
Itselläni teki juuri tuota samaa valon sytyttelyä, tosin savut pysy mun laturissa sisällä. Välillä latas ja välillä ei. Vaihdoin laturin ja vika poistui.
Leave a comment:
-
-
Keltanokkalla on taas oneglmia auton kanssaElikkäs tuossa jokunen aika sitten paukahti EGR termostaatti jonka seuraksena jäähdytysnesteet ympäri konehuonetta. Laitettua uuden termostaatin ja ekalla ajolla sitten luonnollisesti koneen lämmettyä käryä nousi koneesta kun jäähdytysneste paloi..
Ongelma siis laturi / laturin anturi ? joka ei tykännyt tästä nesteestä vaan akkuvalo rupesi palamaan, auto toimi normaalisti joten oletin että sammuu kun kaikki neste sieltä on pois haihtunut ja niin myös kävi. Kunnes nyt noin 1000km myöhemmin se syttyi taas
Ensimmäinen kunnon pakkasaamu siis kyseessä -7 ja lämmitystä piti luonnollisesti nostaa ja ajelin töihin noin 10km eikä ongelmia. Sitten piti lähetä syömään ja noin puolen kilometrin jälkeen akkuvalo syttyi ja ajattelin että parempi ajaa takas parkkiin. Sammutin sitten auton ja käynnistin uudelleen jos auttaisi mutta ei, annoin käydä tyhjäkäynnillä että lämpeis ja sit kerkes hetken olee ja kauhee savu rupee puskemaan konepellin alta, samalla tavalla kun silloin kun oli nesteet lentäny.. Sammutin luonnollisesti auton ja yritin tukia asiaa ja laturista se käry tais tulla.. Nyt sitten kotiin lähdettäessä akkuvalo ei palanut paitsi sitten noin kilometri ennen kotia se taas syttyi, annoin käydä parkkisella mutta savua ei enää tullut ..
Eli jos joku tästä liian pitkästä ja sekavasta teksistä osaisi kertoa onko laturi mahdollisesti vetelemässä viimesiään vai mistä moinen voi johtua
Leave a comment:
-
-
320d ongelmaa jälleen
päivää! elikkä 320d:ssä ilmenee tällästä ongelmaa. kierrokset jää 2000 kiihyttäessä isolla vaihteella ja pienempää ku laittaa niin kiihtyy taas normaalisti. mistä vikaa voisi alkaa paikantaa? ilmamäärämittari? alipainesäiliö/letkut? 4 pytyn suutin? ahtopaineanturi? kiitos vastauksista jo etukäteen. niin ja autohan on sillä laiskemmalla 100kw koneella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jube View PostKyseessä siis T22 Avensis, muistatko oliko etu vai takapään luut mitkä käy? :think
Leave a comment:
-
-
Kuuluuko analogisen kulutusmittarin näyttää paikoillaan tyhjäkäynnillä nollaa vai maksimia? (98/99 - E46 328ia.)
Miten tarkkoja noi kulutusmittarit - siis se ajotietokoneessa oleva keskikulutusmittari lähinnä - on perinteisesti olleet? Mulla näytti se 8,4l / 100km ja tankkaamalla laskettu oli 9,1l /100km. Oli tosin vasta 2. kerta kun tankkasin täyteen, joten jotain hajontaa voi olla senkin puolesta jälkimmäisessä tuloksessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostAvensiksen. Vuosimallia en muista varmaksi, mutta olisiko ollut jossain 1996 tienoilla. Varaosaliikkeen hemmo varmasti osaa kertoa pituuden tarkemmin.
Edit: Stalkkasinki senverran että takapään luut käyvät ja tilasin sellaiset Lemförderinä!Last edited by Jube; 21-10-2013, 13:07.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jube View PostAnteeksi kun kysyn tätä jo toistamiseen mutta minkä auton koiranluut ne kävi TA-Technixin kanssa eteen :think
Tuon tiedon kun saan niin tilaan kyseiset luut OEM osana, josko kestäisivät edes hetken
Nykyiset olivat noin 160mm mittaiset mutta kestää olla hieman pidemmätkin!
Leave a comment:
-
Leave a comment: