Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Originally posted by make2929 View Post
    Siinä se hauskuus onkin että on poistettu ohjelmasta, mutta egr oli auki, toki nyt tukittu. Tehot edelleen kateissa, turbo on aina viheltänyt kylmänää mutta nyt tekee tuota myös lämpöisenä huomaa parhaiten kun kiihdyttää oikein hitaasti 1-2 vaihteella, ääni kuulostaa tältä.
    http://www.youtube.com/watch?v=CSA6QTaNXgY
    Oliko se egr auki alipaineen voimasta? Eli kun letkun otti irti meni kiinni.

    Mulla on turbo ulissut kylmänä nykyisellä ja edellisellä turbolla, lämpösenä kuuluu vinkuna tietyillä kierroksilla, tosin ei kovin kovaa. Uutta turboa en ole päässyt kokemaan.

    Tuossa aiemmin kerroit että ahdot oli 1,4 bar, kai otit huomioon että se inpa näyttää absoluuttista ilmanpainetta? Eli jos ilmanpaine esim. nyt 1015 hpa, niin inpa näyttää 2415hpa noilla ahdoilla.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • make2929
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 92
      • etelä-pohjanmaa

      Originally posted by Esal View Post
      Oliko se egr auki alipaineen voimasta? Eli kun letkun otti irti meni kiinni.

      Mulla on turbo ulissut kylmänä nykyisellä ja edellisellä turbolla, lämpösenä kuuluu vinkuna tietyillä kierroksilla, tosin ei kovin kovaa. Uutta turboa en ole päässyt kokemaan.

      Tuossa aiemmin kerroit että ahdot oli 1,4 bar, kai otit huomioon että se inpa näyttää absoluuttista ilmanpainetta? Eli jos ilmanpaine esim. nyt 1015 hpa, niin inpa näyttää 2415hpa noilla ahdoilla.
      Mun käsittääkseni ja muistaakseni egr oli auki vaikka letkut kiinni ja auki,nyt egr letku tukittu mutterilla/ egr putki pienellä peltipalalla.

      Kaveri joka tuon auton lastutti kattoi noi ahdot eli kai se tietää mitä tekee, ite kun näistä ei ymmärrä, mulla tuo turbo tosiaan huutaa kylmänä ja samalainen ujellus myös lämpöisenä.

      Kone alkanut tehdä myös välillä sitä että kun paikallaan kierrättää ja palaa tyhjäkäynnille meinaa sammua eli alkaa rykimään, aivan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä, hetken rykimisen jälkee tyjäkäynti normaali, antoi vikakoodit maf, ja hehkutulpat viat nollattiin. Huomenna kokeillaan uudella tarvike maffilla, eli se pitää ilmeisesti koodata ? vuosi sitten maf vaihdettiin eikä sitä kyllä koskaan koodattu eli onko välttämätöntä ?

      Comment

      • Juu50
        Bimmer Fanatic
        • May 2012
        • 300
        • Kouvola

        Originally posted by Esal View Post
        Valitettavasti on...

        On ruman näköiset. Valoa jos haluaa tiehen lisää, se ei juurikaan lisäänny vaan hajoaa. Jos taas haluaa jotain lisäarvoa autolle, ei sekään lisäänny, kun ei näytä orkkisxenoneilta pätkääkään.

        Jos autossa on vielä alkuperäiset valot, ne on jo aika himmeät laseiltaan. Laittamalla vaikka halvatkin projektoriumpiot ja niihin xenonit, saa muutamaksi vuodeksi valoa. Valokuvio on kuin viivottimella vedetty, kun se rajataan polttimon edessä sillä peltiläpykällä. Eikä tule kommenttia kuin katsastuksessa.
        Tätä vastausta lähinnä itsekin odotin, että parempi hommata projektoriumpiot ja niihin laittaa. Kiitokset tästä, tulee säästyttyä monelta harmilta.

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Originally posted by make2929 View Post
          Kone alkanut tehdä myös välillä sitä että kun paikallaan kierrättää ja palaa tyhjäkäynnille meinaa sammua eli alkaa rykimään, aivan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä, hetken rykimisen jälkee tyjäkäynti normaali, antoi vikakoodit maf, ja hehkutulpat viat nollattiin. Huomenna kokeillaan uudella tarvike maffilla, eli se pitää ilmeisesti koodata ? vuosi sitten maf vaihdettiin eikä sitä kyllä koskaan koodattu eli onko välttämätöntä ?
          Onko jo koeiltu Maffin johto irti, niin menee joillekin oletusarvoille, pitäis toimia ihan normaalisti mitä nyt huipputehoista hieman uupuu. Toimii tuollai paremmin kun "huonolla" maf:illa
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5150
            • Joensuu

            Kävisköhän M50 startti M54:seen?
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • igoritigeri
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 115
              • Lappeenranta/Mikkeli

              316i -03

              Eli auto jätti tielle, kone ikään kuin tukehtuu. Sammuu, ei pysyy käynnissä, tyhjäkäynti seilailee. Harvoin kun suostuu nostamaan kierroksia kuuluu ikävää mekaaninen ääni, kolinaa. Kaikki nesteet olivat kunnossa, mittään vuotoja ei ole. Mitä on vikana ?
              Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

              Comment

              • _odin
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 184
                • Rovaniemi

                Originally posted by TheKnight View Post
                Kyllä sen pitäisi jättää. Ilmastointi toimii varmasti? Tuntuuko lattiamatto märältä tai lasit on huurussa sisältä?
                Ilmastointi toimii kyllä mutta ei vain päästä allensa mitään pitää nuo matot tutkia mutta eipä ne kyllä märät ole olleet eikä huurru kabiini mihin sen vuotoletkun pitäs tulla keskelle autoa?:think
                Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                Comment

                • bmwenthusiast
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 84
                  • Helsinki

                  Etuovien irroitus olisi tiedossa ja kiinnostaisi, että onko kuinka iso homma? Mites tarkalleen nuo lähtee irti?

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    Onko takajarruputkeen mikä lähtee oikealta puolelta ja menee siihen liitoskohtaan vasemmalle puolelle niin ne mutkat käännelty valmiiksi??
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    • MAKELA
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 497
                      • Kymenlaakso

                      Auto e46 316i 2005 vm.

                      N46b18 koneella, 120tkm ajettu.

                      Kuluttaa öljyä n.1l /900km, olen ajanut nyt kyseisen vian kanssa n.20tkm öljyt kokeiltu vaihtaa, koko huohotusjärjestelmä vaihdettu, fortea kokeiltu yms. Ei ulkoisia vuotoja eikä erityisesti savutakkaan.

                      Ostin auton joulukuussa ja ollut rikki siitä asti, myös vanha omistaja kertoi että teki jo hänellä sitä.

                      Missä voisi olla vika ? Venttiilinvarrenkumit, männänrenkaat?

                      Takuuseen korjattu, mutta liike ei saa autoa kuntoon.

                      Comment

                      • Peksu_M20
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 2121
                        • Lahti

                        Originally posted by riuska View Post
                        Onko takajarruputkeen mikä lähtee oikealta puolelta ja menee siihen liitoskohtaan vasemmalle puolelle niin ne mutkat käännelty valmiiksi??
                        Eikös ne pidä taitella aina itse sopivaksi vaikka oem?
                        Mahtiala kustom - No connection
                        Bmw E21 320A -81 "330i"
                        Bmw e30 318is

                        Comment

                        • bmwenthusiast
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 84
                          • Helsinki

                          Originally posted by bmwenthusiast View Post
                          Etuovien irroitus olisi tiedossa ja kiinnostaisi, että onko kuinka iso homma? Mites tarkalleen nuo lähtee irti?
                          Tietoa?

                          Comment

                          • riuska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1160
                            • Lahti

                            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                            Eikös ne pidä taitella aina itse sopivaksi vaikka oem?
                            Juu täytyy eihän sitä muuten sinne ois ees saanu.. ois taas pitäny vähän miettiä ennenku avaa päänsä
                            F30 320d
                            F30 320i
                            E46 320i
                            E36 325i
                            E30 316

                            Comment

                            • make2929
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 92
                              • etelä-pohjanmaa

                              Originally posted by make2929 View Post
                              Ei tosiaan kellään ole samanlaista vikaa kun mun autossa, tai kenties halua vastata, kiitos niille jotka ovat vastailleet, olis vaan mukava saada tuo auto joskus kuntoon. Kummallisemmaksi vaan menee, paikallaa kun kierrättää kunnolla ja antaa laskea tyhjäkäynnille välillä meinaa sammua, eli aivan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä, muuten tyhjäkäynti on tasaista, ja edelleen kummastuttaan tuo turbo ja puuttuvat tehot.

                              Pitääkö tarvike maf muuten koodata, ja auto oli e46 330d vm 01
                              Auto ei vieläkään kunnossa, eli kysytääs nyt vielä tänään kokeiltiin tarvike Maf anturilla ei mitää vaikutusta ja merkkiä en muista mutta bosch se ei ollut, joten onko tuo maf nyt pakko koodata vai riittääkö että poistaa vain vikakoodit ja auto oppii itse uuden mafin??

                              Palstaa selannut ja osa porukasta väittää että pitää koodata osa ei. Tuossa kun vikakoodit autosta luettiin niin maf arvot oli kuulemma ihan kohdallaan.

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                Originally posted by make2929 View Post
                                Auto ei vieläkään kunnossa, eli kysytääs nyt vielä tänään kokeiltiin tarvike Maf anturilla ei mitää vaikutusta ja merkkiä en muista mutta bosch se ei ollut, joten onko tuo maf nyt pakko koodata vai riittääkö että poistaa vain vikakoodit ja auto oppii itse uuden mafin??

                                Palstaa selannut ja osa porukasta väittää että pitää koodata osa ei. Tuossa kun vikakoodit autosta luettiin niin maf arvot oli kuulemma ihan kohdallaan.
                                Jos vanhemman maffin tilalle vaihdetaan uudemman mallin maffi, niin se pitää koodata, kuten jo aiemmin on todettu.
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎