Originally posted by vize
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by vize View PostOsaisko joku kertoa minkä sulakkeen takana on etuvalojen pesimet -01 318i m43 toukassa?
Kaaviota en löytänyt mistään ja täältäkään hakemalla en ole oikeaa vastausta löytänyt vielä. Ei kehtaisi kokeilla jokaista erikseenkään..
Läträä tuota pesuainetta hukkaan nuo lampunpesurit aina, eikähän nuita kesällä tarvitte.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Voihan sen noinkin tehdä, mutta sulakkeen irrotus helpompi. Lisäksi vaikka liittimen koittaisi suojata, niin varsin nopeasti ne pinnit tuolla hapettuu ja järjestelmän palauttaminen ei onnistukaan ihan yksinkertaisesti.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tuli joskus kokeiltua, kun valokatkaisimen kääntää nollille, niin ei heitä valojen pesurit nestettä. Pesurit suihkuttaa ainoastaan tuulilasille.nykyiset
e70 x5 3.0sd M-sport -09
e70 x5 m50d -13
ex. f25 x3 30d M-sport -12
ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
ex. e60 525ia M-sport -06
ex. e61 530da touring -05
ex. e46 330d touring M-sport -02
ex. e39 535ia -97
ex. e34 525i -91
Comment
-
-
Päätetääs tämäkin problema voittajana!
(sori ontuva lainaus "menneestä topicista" mutta pannaan 3L punkkupönikän ja kesäloman piikkiin...eli autoon oli vaihdettu lähes kaikki mitä vaihtaa voi, mutta silti moottorin vikavalo paloi )
Quote:
Originally Posted by piippu
Nämä oli nyt parhaat ja järkeenkäyvimmät syyt...pannaas tutkien!
1. Lambda sääti testerissä ihan reilusti välillä 50-700mV mutta tuo ei kai kerro mitään lämmityksen kunnosta? (Lämmitetäänkö lambdaa jatkuvasti? Minä kun olen ollut siinä uskossa, että lämmitys käytössä vain kylmällä pakokaasulla)
2. Pakoasarja ei pitäisi vuotaa, mitä sitä nosturilla tutkin ja peilillä yläkautta...siis ei näkynyt halkeamia, eikä mustia nokiviiruja, mutta onhan ääni aika erikoinen kylmänä, kun se lisäilmapumppu pöriseen putkistossa...se kuulostaa ihan siltä kuin pakosarja vuotaisi Eikö pakosarjan vuoto näkyisi myös pakokaasumittauksessa?
3. Tämä tarvikekatti se varmasti on! Pitää yrittää saada myyjää kiinni asian varmistamiseksi.
Sitten vielä paluu ennen kaupantekoa tilanteeseen....kun ynnäilee kaikki yhteen, mitä myyjä kertoi auton historiasta, niin saadaan mielenkiintoinen kuvio. Nimittäin tuohon on jostainsyystä vaihdettu jostain purkuautosta pakosarjaan puhaltava lisäilmapumppu, joka on vielä hieman uudemmasta mallista, mutta istuu paikoilleen? Sitten jossainkohtaa oli havainnut alipaineletkujen olevan poikki useasta kohtaa koneen päädyssä, ja vaihtoon oli mennyt myös huohotusputket kannesta imusarjan taa, mutta näyttäisi se lieriöventtiili olevan alkuperäinen...tai ainakin wanha. Ja sitten se katti vaihdettu sen takia, kun vanha oli irti kuoren sisällä ja aivan riekaleina....
En tiedä paljonko tuo lisäilmapumppu vaikuttaa autoon ja sen säätöihin, mutta nuo alipaineletkut ja huohotus..jos olleet hajalla pidemmän aikaa, niin onko ne vieneet katin, ja tuon uudenkin, ja vasta sitten vaihdettu letkut & huohotusputket, koska ne näyttävät kuitenkin uudemmilta kuin kattiputki
FYI: Noita katteja on mennyt noista kuulemma jo takuuaikana aika paljon vaihtoon.
Eli nykyään tilanne se, että autossa ei ollut mitään muuta vikaa kuin hemmetin herkästi kummitteleva moottorin vikavalo, joka jatkaa, ja jatkakoon kummitteluaan edelleen....eli vikakoodia pukkaa että katin puhdistusteho riittämätön, mutta katsastuksesta läpi puhtain paperein, vaikka ennen leimaa paniikissa tilailin uuttaa kattia yms. mutta mitään ei kuitenkaan vaihdettu ja näillä mennään
ps. AppStoresta löytyvä DashCommand (obd-II scan tool) + Wi-Fi lähetin + iPad + BMW/obd johto = meleko pätevä vikakoodien lukija / nollaaja vaikka muut väittää ettei muka toimi....voin silti näin pikku sivumyötäisessä kertoa että toimii!Last edited by piippu; 10-07-2013, 03:07.
Comment
-
-
Originally posted by Anz0r View PostMitäs raati on mieltä, oliskos korkee aika vaihtaa 330d vesipumppu kun kilometreja on nyt 212 tkm ja varmaankin alkuperäinen siellä vielä paikallaan?
Mikäs noiden keskimääräinen kestoikä on, varottaako äänellä tms. ennen hajoomista vai meneekö laakista?
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
-
Jahas, olipas tänään taas vi**tuksen multihuipentuma...
Reilun kuukauden odottelun jälkeen tuli huoltamolta soitto että kiesi ois lopultakin kunnossa. No, menen hakemaan sitä niin kuinkas ollakkaan... Eipä taida olla kaikki kotona.
Eli autoon on vaihdettu kampikammion huohotinventtiili (joka muuten oli tuhannen seuhkana) ja kaikki siihen liittyvät letkut. Samalla vaihdettiin myös ilmansuodatin ja hihnat.
Ja nyt oireena on että kun kaasua polkaisee tyhjäkäynnillä niin sammua tupsahtaa saman tien. Vaihde päällä en tohtinut edes kokeilla...
Mistäköhän kiikastaa, kai tuossa huollossa on mennyt jotain mönkään..?
Ainoa oire mitä tuossa oli ennen huoltoa oli kauhea huuto kun öljykorkki avataan koneen käydessä -> painetta.
Oisikohan huoltomies onnistunut jättämään jotain pois tai tekemään jotain väärin.. Any ideas..? :think
Comment
-
Comment