Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9102
    • Oulu

    Originally posted by betsku View Post
    [ATTACH]114236[/ATTACH]

    Mikä osa tämä mahtaa olla?


    Rupesin vaan kuuntelemaan moottoria niin tuolta kuului sellainen ''naknaknak'' joten jotain sieltä on hajonnut..
    DISA-venttiili. Tyypillinen hajoava osa, vaihtoon.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      E46 320d manuaali 100kw, auto täristää/humisee nelosella ja vitosella kierroksien ollessa noin 2000rpm, tasainen veto päälllä kaikkein pahin ääni. Vedon kun pudottaa kokonaan pois niin ääni lakkaa heti. Ääni on sellanen pahasti korviin ottava. Paikoillaan ollessa vaihteen laittaa silmään niin voimansiirrosta kuuluu semmonen kolaus, rättinivel? Samanlailla kolahtaa esim kiihdyttäessä ja kun on vetoa päällä vähän ja laittaa kytkimen pohjaan niin kolahtaa. Ei nyt pääse auton alle tutkimaan mutta tuo viimonen vika varmaan löytynee tuosta rättinivelestä? Voiko tuo jurraus johtua myös siitä?

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by GeeTee View Post
        Auto on 99vm ja professional radiolla ja HiFi speaker systemillä mietin vaan tässä että kuuluuko tuohon kajari systeemin joku vahvari mikä nyt ei saa herätettä? Nythän ton uuden soittimen kanssa jää laittamatta tuo pieni liitin mikä tossa takapaneelin keskellä on ja sitten tuo pienipinninen sarjaliitin. Mitä ne on?
        Keskellä oleva koaksiaaliliitin on diversity control eli alkuperäinen soitin valitsee E46:n kolmesta antennista parhaan signaalin. Ei toimi milllään jälkiasennusradiolla joten radiokuuluvuus väistämättä heikkenee.

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by Olpppae View Post
          Äsken laitettiin INPA kiinni 330d -01 m57 ja rail paineet näytti 330 niin paljon sen kuuluisi olla? INPA sanoo että p-paineet ei riitä auton startatessa niin olisiko näin että korkeapainepumppu olisi hajoamassa, kun auto ei meinaa millään lähteä käyntiin jos sen sammuttaa. Sammutuksen jälkee odottaa n15min niin yleensä lähtenyt käyntiin. Auto käy hienosti mutta sitten kun käy ajamassa ja alkaa ahtamaan niin alkaa nykiminen että ei saisi kunnolla soppaa ja auto ei kierrä 3800rpm enempää.
          Tai railin paineanturi finaalissa?

          Comment

          • Madduli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 395
            • -

            jarruletkun vaihto ois huomenna edessä, rostoffit ruiskittu avattaviin osiin. Letkun vaihto on ihan hallussa, mutta mites toi ilmaus? Pitääkö olla virrat päällä vai ei? Moottoripyörän jarruja on tullut ilmattua, mutta niissähän ei abs ole niin se alue on vähän pimennossa.
            E46 316 -99
            Ex:
            E39 523iA -98
            E46 316 -99
            E46 318 -99

            Comment

            • riuska
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1160
              • Lahti

              Originally posted by Madduli View Post
              jarruletkun vaihto ois huomenna edessä, rostoffit ruiskittu avattaviin osiin. Letkun vaihto on ihan hallussa, mutta mites toi ilmaus? Pitääkö olla virrat päällä vai ei? Moottoripyörän jarruja on tullut ilmattua, mutta niissähän ei abs ole niin se alue on vähän pimennossa.
              ei mitään ihmeellistä... oisit laittanut kelmun tai jonkun säiliön korkin tilalle... tai jonkun palikan jarrupolkimen päälle...
              niin ei vuoda nestettä kuin vaihtaa..
              Last edited by riuska; 09-09-2013, 19:54. Reason: korjaus ku olin kirjoittanut vähän eriaiheesta
              F30 320d
              F30 320i
              E46 320i
              E36 325i
              E30 316

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Originally posted by Madduli View Post
                jarruletkun vaihto ois huomenna edessä, rostoffit ruiskittu avattaviin osiin. Letkun vaihto on ihan hallussa, mutta mites toi ilmaus? Pitääkö olla virrat päällä vai ei? Moottoripyörän jarruja on tullut ilmattua, mutta niissähän ei abs ole niin se alue on vähän pimennossa.
                ei niitä jarruja täsäkään tapuksessa syyläristä ilmata nooh yhtäkaikki, normi homma... jos kaks heppua niin aina helpompaa. jos mahollista niin ilmausnippaan tiivis letku ja säiliö täyteen nestettä ja nipasta tueva letku jarruneste purkkiin ja nippa auki, sitte vaan pumppaat jarrua niin kauan ku ilmaa tulee, sit nippa kiinni ja pumppaa paineen jarruihin, jättää polkimen pohjaan ja löysää nippaa niin monesti kunnes ei tule yhtään ilmoja, voit joutua sit ilmaamaan muistaki kulmista ku pelkästään sieltä mihin vaihat letkun... eikä tarvi virtoja olla.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Marttyyri
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 108
                  • Finland, Lohja

                  Originally posted by Madduli View Post
                  jarruletkun vaihto ois huomenna edessä, rostoffit ruiskittu avattaviin osiin. Letkun vaihto on ihan hallussa, mutta mites toi ilmaus? Pitääkö olla virrat päällä vai ei? Moottoripyörän jarruja on tullut ilmattua, mutta niissähän ei abs ole niin se alue on vähän pimennossa.
                  Originally posted by riuska View Post
                  ei mitään ihmeellistä... oisit laittanut kelmun tai jonkun säiliön korkin tilalle... tai jonkun palikan jarrupolkimen päälle...
                  tossa yksinkertainen ja toimiva ilmaustapa Pekalta kopattu.

                  1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
                  2.Lämpötila säätimet täysille
                  3.Avaa vaikka paisarin korkki
                  4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
                  5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
                  6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
                  7.Sulje paisarin korkki
                  8.Starttaa auto
                  9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
                  10.Sammuta auto
                  10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä
                  Erikoinen tapa ilmata jarrut :think
                  EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
                  EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
                  EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
                  NYT e39 535i V8 mörkömoottori
                  NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

                  Originally posted by Alpina E34
                  Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
                  Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    Originally posted by Marttyyri View Post
                    Erikoinen tapa ilmata jarrut :think
                    Juu tuli luettua vähän väärin
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    • Madduli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 395
                      • -

                      kiitoksia! Vaihdan samalla kaikkien linjojen jarrunesteet varmuudenvuoksi.
                      E46 316 -99
                      Ex:
                      E39 523iA -98
                      E46 316 -99
                      E46 318 -99

                      Comment

                      • ttino
                        Newbiemmer
                        • Sep 2013
                        • 5
                        • suomi

                        e46

                        Morjes ! Elikkä ostin tossa noin viikko sitten bmw e46 320d vm 02 ja tossa perjantaina 150 km matka ajettiin sillä ja puolessa väissä kuulus järkyttävä kolahdus siitä suunnillee keskikonsolin alta luultavasti kardaanista ? kolahduksen jälkeen auto rupes pitää siitä käsijarrun kohdalta outoa hankaus ääntä joka pieneni huomattavasti ku veti käsijarrua 4 naksahdusta ylöspäin " käsijarru oli todella löysä! " no sitte pysähdyttiin ja katottii ni mitää ei nähny koska maa varaa se 6cm ni ei sinne paljoa nää.. no matka jatkui ja ääntä ei kuulunut mutta meni noin 15 km ja pamahti taas ja ako se hankaus ääni ? nyt joku viisas jos auttaisi ja sanoisi mikä siellä voi olla ?

                        Comment

                        • Furior
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 177
                          • Laukaa

                          Originally posted by riippis View Post
                          Irtoaako sigun autosta etupuskuri ilman väkivaltaa? Ettei vaan tarvis liikoja rueta purkamaan ja rehkimään..
                          Kannattaa siihen vähän työkaluja käyttää, muuten ei paha rasti .

                          Sumarit kannattaa ottaa ensin pois, kehys lähtee vetämällä ja ovat yhdellä ruuvilla kiinni. Sisälokarin puolella muistaakseni yhdet 8mm kannalla olevat ruuvit per puoli, alhaalla taisi olla 4 kappaletta samanlaisia ja muutama muovinasta. Lisäksi rekisterikilven reunojen kohdalla kaksi pitkää pulttia, johon tarvitset Torx-hylsyä, tuohon tarvitaan pitkää jatkovartta ja niihin pääsee käsiksi puskurin alareunassa olevien reikien kautta. Sitten kun olet saanut puskurin liikkumaan, niin varovasti ulospäin ja töötin piuhat irti.
                          -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                          ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                          ex: -05 E87 120d

                          Comment

                          • riuska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1160
                            • Lahti

                            Originally posted by ttino View Post
                            Morjes ! Elikkä ostin tossa noin viikko sitten bmw e46 320d vm 02 ja tossa perjantaina 150 km matka ajettiin sillä ja puolessa väissä kuulus järkyttävä kolahdus siitä suunnillee keskikonsolin alta luultavasti kardaanista ? kolahduksen jälkeen auto rupes pitää siitä käsijarrun kohdalta outoa hankaus ääntä joka pieneni huomattavasti ku veti käsijarrua 4 naksahdusta ylöspäin " käsijarru oli todella löysä! " no sitte pysähdyttiin ja katottii ni mitää ei nähny koska maa varaa se 6cm ni ei sinne paljoa nää.. no matka jatkui ja ääntä ei kuulunut mutta meni noin 15 km ja pamahti taas ja ako se hankaus ääni ? nyt joku viisas jos auttaisi ja sanoisi mikä siellä voi olla ?
                            Pitääkö käsijarru? Voisiko olla että käsijarrukengät tai jokin muu sieltä olisi lauennut? vai paikansitko äänen juuri keskikonsolin kohtaa?
                            F30 320d
                            F30 320i
                            E46 320i
                            E36 325i
                            E30 316

                            Comment

                            • Madduli
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 395
                              • -

                              Jaahas, ei se jarruletku vuotanutkaan. Jarruputki oikealta takaa päästää jarrunesteen läpi. Onko minkälainen homma vaihtaa ja vaihdettava koko jarruputki vai onko tossa jossain kohtaa liitäntä mistä onnistus pelkän jälkiosan vaihto?
                              Last edited by Madduli; 09-09-2013, 16:57.
                              E46 316 -99
                              Ex:
                              E39 523iA -98
                              E46 316 -99
                              E46 318 -99

                              Comment

                              • ttino
                                Newbiemmer
                                • Sep 2013
                                • 5
                                • suomi

                                E46

                                No kyllä se hankaus ääni ainaki mun mielestä aika selvästi keskikonsolin kohilta kuului ja yhessä isossa töyssyssä pamahti jarru päälläkin ja sitte alko se ääni taas :o..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎