Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjanii
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 629
    • joensuu

    Oli myös moottorinhäiriövalo palanut mutta hävisi itsestään. Vikakoodin luvussa muistaakseni oli hetkellisesti käynyt laihalla, eli todnäk imuvuoto ja sytytyksessä välil ollut katkoksia.. liikkeen laskuun menee jos jotain vikaa tulee/löytyy, näin sovittiin

    Kyllä tuossa jotain häikkä on.. matka-ajossa 11l ajotietokoneen mukaan
    Last edited by jjanii; 15-09-2013, 19:19.

    Comment

    • zakallin
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 258
      • Hml

      Mitäs pitäisi katsella tuollaisesta 320 dieselistä jolla rullattu ~300tkm?
      Milloin esim. pumppu ja turbo(ko) alkaa leviämään?
      "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
      Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
      [email protected]
      nykyään : E46 328ia -99
      EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Originally posted by jukkae View Post
        E46 320d manuaali 100kw, auto täristää/humisee nelosella ja vitosella kierroksien ollessa noin 2000rpm, tasainen veto päälllä kaikkein pahin ääni. Vedon kun pudottaa kokonaan pois niin ääni lakkaa heti. Ääni on sellanen pahasti korviin ottava. Paikoillaan ollessa vaihteen laittaa silmään niin voimansiirrosta kuuluu semmonen kolaus, rättinivel? Samanlailla kolahtaa esim kiihdyttäessä ja kun on vetoa päällä vähän ja laittaa kytkimen pohjaan niin kolahtaa. Ei nyt pääse auton alle tutkimaan mutta tuo viimonen vika varmaan löytynee tuosta rättinivelestä? Voiko tuo jurraus johtua myös siitä?
        Vinkkejä?


        Toinen asia mikä askarruttaa, miten saada hälytin tai hälyttimen sisätutka pois päältä kun laittaa ovet lukkoon? Koira monesti mukana autossa kaupassa käydessä niin pitäisi saada ovet joskus lukkoon edes...

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Originally posted by jukkae View Post
          Vinkkejä?


          Toinen asia mikä askarruttaa, miten saada hälytin tai hälyttimen sisätutka pois päältä kun laittaa ovet lukkoon? Koira monesti mukana autossa kaupassa käydessä niin pitäisi saada ovet joskus lukkoon edes...
          Painamalla 2 kertaa lukitus nappia!
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • SaGGaS
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 32
            • Turku

            Mistä mahtaa johtua että suuremmilla nopeuksilla 100 - 130 jos ajaa pidemmän matkan niin sen jälkeen tuntuu kuin autoon tulisi jonkin sortin rajoitin päälle ? Auto ei enää kiihdy kyseisestä nopeudesta vaan pysyy vaan samassa vaikka kaasu olisi lattiassa. Kun auton sammuttaa ja hetken päästä lähtee ajamaan kulkee taas normaalisti
            Tuntuu vaan hölmöltä ajaa moottoritiellä juuri ja juuri 120 ja auto ei vaan kiihdy eikä vastaa enää kaasuun, kun vauhtia hiljentää vaikka 80 ja lähtee kiihdyttämään ni kiihtyy normaalisti siihen samaan 120 ja sen jälkeen ei mitään ja kulutus " viisari " jämähtää 10l / 100km kohdalle eikä nouse vaikka kaasun laittaa lattiiaan..

            Tänään kuitenkin taas teki samaa mutta nyt sitten sylki jäähdytys nesteet pihalle, tuskin silti ongelmat on yhteydessä toisiinsa :think Mikähän osa mahtaa olla kyseessä joka on pettänyt ( kuvassa ympyröity )

            Auto on 03 vm oleva 330 diesel.



            PS. Löysinki kyseisen osan jo, ilmeisesti termostaatti.. Mutta silti ihmetyttää toi " hyytyminen " onko oire jostain isommasta.. kiitoksia mahdollisista avuista.

            Comment

            • MiKqsu
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 404
              • Turku

              330da 01 farkku. Sammuttaa auton ja vääntää avaimet nollille syttyy jarruvalot,parkit sekä mittaristovalot. Kun ovet avaa piippaa sen kolmekertaa ja sammuu valot. Ovien lukitseminen ei vaikuta asiaan. Virtalukko, valomoduuli?
              Edittiä sen verran että on ohjelmoitu ajovaloautomatiikka päälle mutta toiminut sen jälkeen kuitenkin kuukausia. Ei vaikuta valojen kääntäminen nolla asentoon tohon ongelmaan
              sigpic

              Comment

              • stts
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 70
                • Finland

                Originally posted by jukkae View Post
                Vinkkejä?
                Mulla on just vaihdettu 320d toukkaan KAIKKI taka-apurungon, perän ja takarenkaantuennan kumit/helat/puslat, sekä kardaanin kuminivel, tukilaakeri ja keskitysholkit. Lisäksi vaihteiston ja moottorin tukikumit. Silti kuulostaa kolahtavan takapäästä kytkintä pohjaan painaessa. En jaksa uskoa muuhun kuin e46:sen ominaisuuteen, joka vain korostuu kun tuennan osat väsyy tai sitten tapauksessani kytkin/kaksoismassa-yhdistelmän lopun alkuun. Auto kuitenkin rullattu sen 318tkm.
                -03 E46 320d Touring

                Comment

                • stts
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 70
                  • Finland

                  Originally posted by zakallin View Post
                  Mitäs pitäisi katsella tuollaisesta 320 dieselistä jolla rullattu ~300tkm?
                  Milloin esim. pumppu ja turbo(ko) alkaa leviämään?
                  Varaudu pitkään osanvaihtolistaan, ellet löydä paksulla kuittipinolla varustettua yksilöä. Jos itselläsi aikaa/intoa/taitoa/työkalut tehdä voi e46 noilla kilsoilla olla mielekäs hankinta. nimim. ~7,5k€/2v
                  -03 E46 320d Touring

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1295
                    • Kajaani

                    V****mainen kolahtelu kuuluu etupäästä. Ääni kuulostaa melko kovalta ja on vähän sen kuuloinen niinkuin rauta kolahtaa rautaa vasten. Alatukivarsista ei löytynyt mistään väljää. Ääni saattaa kuulua vaikka ajat tasaisella tiellä etkä käännä rattia. Kuuluu myös yleensä kääntäessä ja varsinkin jos kääntäessä on monttuja. Mikäs sviddu siellä kolahtelee?
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • Garash
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 524
                      • Joensuu

                      Mistäs johtuu kun sisävalot ei toimi napista? Samoin meikkipeilin valot ovat pimeinä, toimii ainoastaan jos ovet auki, kuten sisävalotkin :think
                      E30 325iA
                      F31 320xd

                      Comment

                      • zakallin
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 258
                        • Hml

                        Originally posted by stts View Post
                        Varaudu pitkään osanvaihtolistaan, ellet löydä paksulla kuittipinolla varustettua yksilöä. Jos itselläsi aikaa/intoa/taitoa/työkalut tehdä voi e46 noilla kilsoilla olla mielekäs hankinta. nimim. ~7,5k€/2v
                        Oho, sulla ei oikein tuuri ole ainakaan käynyt sitten oman kanssa
                        Mitä kaikkea jouduit sitten remppaamaan, tuohan on jo auton arvo mitä mennyt korjauksiin
                        "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
                        Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
                        [email protected]
                        nykyään : E46 328ia -99
                        EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

                        Comment

                        • JMTN
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 338
                          • Haukipudas

                          Originally posted by SaGGaS View Post
                          Mistä mahtaa johtua että suuremmilla nopeuksilla 100 - 130 jos ajaa pidemmän matkan niin sen jälkeen tuntuu kuin autoon tulisi jonkin sortin rajoitin päälle ? Auto ei enää kiihdy kyseisestä nopeudesta vaan pysyy vaan samassa vaikka kaasu olisi lattiassa. Kun auton sammuttaa ja hetken päästä lähtee ajamaan kulkee taas normaalisti
                          Tuntuu vaan hölmöltä ajaa moottoritiellä juuri ja juuri 120 ja auto ei vaan kiihdy eikä vastaa enää kaasuun, kun vauhtia hiljentää vaikka 80 ja lähtee kiihdyttämään ni kiihtyy normaalisti siihen samaan 120 ja sen jälkeen ei mitään ja kulutus " viisari " jämähtää 10l / 100km kohdalle eikä nouse vaikka kaasun laittaa lattiiaan..
                          itsellä ilmamassamittarin oireilut alkoi tuollain, eka ku painoi kaasua ei tapahtunut mitään ja toisella kerralla ku vähän härnäs kaasulla, niin lähdettiin ku hauki rannasta.

                          Ota imm piuha irti ja kokeille, että hävisikö kyseinen vika. Jos oire häviää, niin imm on viallinen.
                          Last edited by JMTN; 16-09-2013, 16:21.
                          BMW e91 320d -08
                          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                          Comment

                          • SaGGaS
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 32
                            • Turku

                            Kiitoksia, tarvii kokeilla josko siinä olisi ongelman lähde..

                            Nyt edelleen tuohon termostaatti hommaan keltanokka tarvisi opastusta.. kävin motonetistä hakemassa kyseisen osan jota hyllystä löytyi.. tietenkin kahdesta vaihtoehdosta se oli väärä ja toisella osalla toimitusajasta ei tietoa

                            Termostaatti oli siis liian lyhyt joten kumpi näistä mahtaisi olla oikea:

                            - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28376/44/18

                            - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28848/44/18

                            Maalaisjärjellä olettaisin sen olevan tuo kalliimpi, ainakin motonetissä kalliimpi olisi ollut se oikea.. Vai kannattaako tilata jostain muualta mahdollisesti halvemmalla / nopeammalla toimituksella, kiitos

                            Comment

                            • riuska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1160
                              • Lahti

                              Originally posted by SaGGaS View Post
                              Kiitoksia, tarvii kokeilla josko siinä olisi ongelman lähde..

                              Nyt edelleen tuohon termostaatti hommaan keltanokka tarvisi opastusta.. kävin motonetistä hakemassa kyseisen osan jota hyllystä löytyi.. tietenkin kahdesta vaihtoehdosta se oli väärä ja toisella osalla toimitusajasta ei tietoa

                              Termostaatti oli siis liian lyhyt joten kumpi näistä mahtaisi olla oikea:

                              - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28376/44/18

                              - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28848/44/18

                              Maalaisjärjellä olettaisin sen olevan tuo kalliimpi, ainakin motonetissä kalliimpi olisi ollut se oikea.. Vai kannattaako tilata jostain muualta mahdollisesti halvemmalla / nopeammalla toimituksella, kiitos
                              Marmorilta tuollaiset osat...
                              F30 320d
                              F30 320i
                              E46 320i
                              E36 325i
                              E30 316

                              Comment

                              • Juso
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 183
                                • Turku

                                Tossa sivupeilien ja sivulasin välissä oleva "kolmio" mikä kiinnittää peilin autoon, on alkanut tulla parit "ruoste" kuplat. Alumiinia tuo taitaa olla, ja siis ei oikeastaan ruostetta vaan hapettumaa, mutta ottaa silmään ja pitäisi maalata. Nyt vaan miettisin, että pitääkö se maalata paikallaan, vai saako sitä mitenkään "järkevästi" irti?

                                Jos ja kun joku ei selityksestä huolimatta tajunnut mitä tarkoitin, niin tässä havainnollistava kuva

                                E60 535dA M-Sport 350hp / 690nm Tällä mennään

                                - ex E46 330iA M-sport 2003 -
                                - ex E60 530iA M-sport 2007 -
                                - ex E90 325i 2006 -
                                - ex E46 330ci M-sport 2001 -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎