Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Härski69
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 41

    #31
    Originally posted by MNi View Post
    Jaa-a, mistähän ajotietokoneesta mahdetaan puhua? Jos tulee BMW-teksti niin vaikuttais 16:9 keskikonsolin näytöltä. Videomoduulin vialta kuulostaisi tai mahdollisesti kontaktihäiriöltä. Onko navia takakontissa, kattoikkunaa ja onko navi saanut ehkä joskus kosteutta päälleen?
    Juuri se keskikonsolin näyttö. Navi takapaksissa, ei oo tietoa onko saanu kosteutta joskus. Kattoikkunaa ei oo. Missä tämä videomoduuli sijaitsee? Mistä kannattas liittimet tarkastella kontaktihäiriön varalta?

    Comment

    • redvepe
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 76
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by redvepe View Post
      Tossa koittanu ettiä searchilla vähintään tarpeeks ja jotai löytynyki mutta kysytääs täältä vielä, eli e46 320d facelifti kun jonku aikaa ajelee alkaa käryämään ilmastoinnista läpi sellanen mielenkiintonen haju ja varsinki kun pysähtyy esim liikennevaloihin tuoksahtaa kunnolla ja pikkasen höyryää kun konepellin avaa.
      No eilen vähän muovien purkua koneen päältä ja vika paikannettu suuttimien läheisyyteen, jostain vuotaa naftaa ja se tippuu pakosarjan päälle = höyryä.
      Nyt vaan pitäs tietää mikäs sen osan/letkun tms nimi on mikä siinä suuttimien luona menee ja onko paha rasti korjata ite vai pitääkö korjaamolle lähteä...
      Edelleen kaivataan vastausta kyseiseen ongelmaan..

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #33
        Originally posted by Joggeman View Post
        Tietääköhän täällä kukaan pystyykö vuoden 98 e46:ssa ohjelmoimaan itse tuota ovien automaattista lukitusta ihan jollain napin painelu järjestyksellä kun minulla menee autossa aina kaikki ovet lukkoon kun ajaa pari metriä eikä moiselle varkaudenestolle ole suomessa oikein tarvetta. Lähinnä ärsyttää kun saa aina kaikille kyytiläisille sanoa tuosta kun alkavat ovia hullun raivolla repimään auki. Monia erilaisia variaatioita olen koitellut painella ja etsiä googlella vastausta mutta en ole löytänyt vai pitääkö tuo vain yksinkertaisesti viedä merkkihuoltoon ohjelmoitavaksi?
        Vaatii koodauksen, koodaustaitoiselta foorumilaiselta onnistuu.

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Härski69 View Post
          Juuri se keskikonsolin näyttö. Navi takapaksissa, ei oo tietoa onko saanu kosteutta joskus. Kattoikkunaa ei oo. Missä tämä videomoduuli sijaitsee? Mistä kannattas liittimet tarkastella kontaktihäiriön varalta?
          Olihan muuten naviin liittyvät sulakkeet tarkastettu ettei tuke hyppysähköä...

          Paskan marjat, taas sekoitti hän käsitteet. Osakataloogi mainitsee videomoduulin mutta sehän tarkoittaa tässä TV-viritintä (analog tai hybridi digi/analog).

          Muistin virkistämiseksi lohkokaavio vimpalta sivulta BMW Navigation Buyer's Guide. Kertoo selvästi että RGB-signaali ajetaa navilta näytölle eli navilaskuri generoi videosignaalin.

          Tarkastaisin navilaskurin liitännät ensin. Navi ei tykkää kosteudesta lainkaan. Navin kun ottaa irti niin peltikansi lähtee garantie-tarrojen leikkaamisen jälkeen pienellä ruuvimeisselillä vänkäämällä varovasti irti. Onko hapettumaa?

          Jos sulakkeet, navi ja liitännät on ok, lienee syytä lähteä hakemaan oikosulkua navin kaapelisarjasta.

          Comment

          • Härski69
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 41

            #35
            Originally posted by MNi View Post
            Olihan muuten naviin liittyvät sulakkeet tarkastettu ettei tuke hyppysähköä...

            Paskan marjat, taas sekoitti hän käsitteet. Osakataloogi mainitsee videomoduulin mutta sehän tarkoittaa tässä TV-viritintä (analog tai hybridi digi/analog).

            Muistin virkistämiseksi lohkokaavio vimpalta sivulta BMW Navigation Buyer's Guide. Kertoo selvästi että RGB-signaali ajetaa navilta näytölle eli navilaskuri generoi videosignaalin.

            Tarkastaisin navilaskurin liitännät ensin. Navi ei tykkää kosteudesta lainkaan. Navin kun ottaa irti niin peltikansi lähtee garantie-tarrojen leikkaamisen jälkeen pienellä ruuvimeisselillä vänkäämällä varovasti irti. Onko hapettumaa?

            Jos sulakkeet, navi ja liitännät on ok, lienee syytä lähteä hakemaan oikosulkua navin kaapelisarjasta.
            Ikinä en ole tämän auton sulakkeisiin kajonnut. Olihan ne hanskalokeron katossa? Jos joku asiasta tietävä valottaisi vielä että mitkä sulakkeet naviin liittyvät? Itsellä kun manuaali vain saksaksi.

            Comment

            • FuriaN
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 16
              • Tampere

              #36
              jäähdytinneste ongelma

              ostin parivkoa sitte 99 e46, ajettu 267tkm. auto oli yks yö roikassa n. 2h. tämän jälkeeen alkoi palaamaan jäähdytinnesteen merkkivalo. lisäsin nestettä ja ei palanut taas hetkiin valo. nyt kuitenkin n. vkon jälkeen alkanut taas valo palaamaan, kylmänä käyntiin auto-->n.5km ajoa ja valo sammuu. mistä tämä voi johtua? eka bemarini joten ei ole aiempia kokemuksia.

              Comment

              • Furior
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 177
                • Laukaa

                #37
                Originally posted by redvepe View Post
                Tossa koittanu ettiä searchilla vähintään tarpeeks ja jotai löytynyki mutta kysytääs täältä vielä, eli e46 320d facelifti kun jonku aikaa ajelee alkaa käryämään ilmastoinnista läpi sellanen mielenkiintonen haju ja varsinki kun pysähtyy esim liikennevaloihin tuoksahtaa kunnolla ja pikkasen höyryää kun konepellin avaa.
                No eilen vähän muovien purkua koneen päältä ja vika paikannettu suuttimien läheisyyteen, jostain vuotaa naftaa ja se tippuu pakosarjan päälle = höyryä.
                Nyt vaan pitäs tietää mikäs sen osan/letkun tms nimi on mikä siinä suuttimien luona menee ja onko paha rasti korjata ite vai pitääkö korjaamolle lähteä...
                Tarkoitatko suuttimien päähän menevää kangaspunosletkua (paluulinja)? Jos letku rispaantunut, niin siihen voi vaihtaa ihan normaalia polttoaineletkua. Jos taas niistä liitoksista vuotaa, niin joko T-haaran O-rengas tai sitten murtuma siinä liittimessä. Omasta oli tuollainen T-haara rikki, niitä ei erikseen saanut, joten ostin KL-varaosasta koko paluulinjan ja maksoi muistaakseni n. 40e.
                -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                ex: -05 E87 120d

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #38
                  Originally posted by Joggeman View Post
                  Tietääköhän täällä kukaan pystyykö vuoden 98 e46:ssa ohjelmoimaan itse tuota ovien automaattista lukitusta ihan jollain napin painelu järjestyksellä kun minulla menee autossa aina kaikki ovet lukkoon kun ajaa pari metriä eikä moiselle varkaudenestolle ole suomessa oikein tarvetta. Lähinnä ärsyttää kun saa aina kaikille kyytiläisille sanoa tuosta kun alkavat ovia hullun raivolla repimään auki. Monia erilaisia variaatioita olen koitellut painella ja etsiä googlella vastausta mutta en ole löytänyt vai pitääkö tuo vain yksinkertaisesti viedä merkkihuoltoon ohjelmoitavaksi?
                  Onnistuuhan se. Laitoin privaa.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #39
                    Originally posted by FuriaN View Post
                    ostin parivkoa sitte 99 e46, ajettu 267tkm. auto oli yks yö roikassa n. 2h. tämän jälkeeen alkoi palaamaan jäähdytinnesteen merkkivalo. lisäsin nestettä ja ei palanut taas hetkiin valo. nyt kuitenkin n. vkon jälkeen alkanut taas valo palaamaan, kylmänä käyntiin auto-->n.5km ajoa ja valo sammuu. mistä tämä voi johtua? eka bemarini joten ei ole aiempia kokemuksia.
                    Hukkaa nestettä johonkin. Tuo että palaa kylmänä johtuu siitä että sitä nestettä oikeasti on kylmänä siellä paisuntasäiliössä vähemmän. Lämmetessä neste laajenee ja nesteen pinta nousee. Kylmällä koneella nesteen pinnankorkeus kuuluu olla noin puolivälissä paisuntasäiliössä.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by Härski69 View Post
                      Ikinä en ole tämän auton sulakkeisiin kajonnut. Olihan ne hanskalokeron katossa? Jos joku asiasta tietävä valottaisi vielä että mitkä sulakkeet naviin liittyvät? Itsellä kun manuaali vain saksaksi.
                      Kyllä siinä fuse chartissa navi mainitaan jopa sakemanniksi. Sulakkeista asiaa FAQ-osiossa Bentley-manuaalissa: KLIK. Sivulta 978 eteenpäin.

                      Sulakkeet 7 ja 41.

                      Comment

                      • Lersahdus
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 43
                        • Rauma

                        #41
                        Kuittasin bägivalon eilen (seat belt, driver) mut eipä siin kauaa menny et sytty uusiks ku penkkiä liikutin eli johdois ilmeisesti vika.. Onko tohon kuskin puolelle mitään tehtävis, ohitusta esim. vai joudunko maksaan helvetisti ku vien sen johonkin liikkeeseen reerattavaks?
                        Zoomailin foorumia sen verran et jotkut itse johtoja kolvannut mut meikä ei kyl siihen rupee, sen verran peukalo keskellä kämmentä et jotain menee kuitenkin vituiks.
                        Melkeen toivon et vika olis ollu tos hantin puolella ni olis siitäki selvinny tällä http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages.../Products/BMW1

                        Ei muuten mitään mut ku tarttis pian leimata
                        E91 318d Touring '11
                        Ex E46 330iA Touring M-Sport '02

                        Ex E46 325CiA '01
                        Ex E39 523iA '98
                        Ex E36 323Ci M-Sport '95

                        Comment

                        • SaGGaS
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 32
                          • Turku

                          #42
                          Bemaristahan todettiin että hehkutulpat ja kampiakselin asentotunnistin on viallisia.. Noh auto nyt kuitenkin on sen jälkeen toiminut plussa keleillä mutta jos menee pari astettakin pakkasen puolelle niin ei käynnisty

                          Joten aikasemminhan linkattiin ebaylle hehkutulppa sarja + ohjain yksikkö mutta sivulla lukee 150kw koneelle ja itselläni M57, 135 kw joten taitaa olla eroja ettei samat sovi ? Onko järkevää hehkutulppien kanssa vaihtaa myös se rele / ohjainyksikkö ?

                          Nyt katsoin että schmiedmann:ilta sais 6 hehkua 14e /kpl mutta siellä ei lue minkä merkkisiä ovat vai onko sillä väliä.. Ja sitten onko eroa jos tilaa hehkutulppien releen vaiko hehkutulppien rele / ohjainyksikkö..

                          Taas tietämättömällä paljon kysymyksiä mutta tarvis saada tilattua koska rupee ilmat olemaa poikkeuksetta pakkasen puolella ni jos sais enne kevättä vaihdettua

                          Comment

                          • Soininen
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 1293
                            • Kajaani

                            #43
                            Lienekkö puhaltimen "siili" menossa. Humputtaa puhallinta niin maan perkeleesti niin kauan kuhan lämpiää, sitten puhaltaa ihan normaalisti. Manuaali asentoon kun laittaa ja nappaa puhaltimen täysille toimii normaalisti. Niin kummallinen tuo humppaaminen kun on semmoista nopeaa ja tiheään tahtiin. Ei kädellä erota että katkoisi puhallusta kun laittaa suuttimen eteen. Muilla samanlaista?
                            E28 "525i" M52 -84
                            F11 520d xDrive -16

                            Comment

                            • Enliz
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 1503
                              • Espoo

                              #44
                              Jarrulevyt pitäs jossain vaiheessa laittaa uusiks. Mietin et jos päivittäis suoraan 330 jarrut, mitä muutoksia vaatii jos laitan isommat levyt. :think


                              Nykyiset levyt:
                              286x22MM
                              276x19MM

                              Tulevat:
                              325x25MM
                              320x22MM
                              Last edited by Enliz; 30-11-2013, 21:53.
                              now: Mercedes Benz 350e AMG
                              ex: f30 320i M-Sport
                              ex: e46 320i M-Sport II
                              ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                              ex: e36 316i Compact
                              ex: e39 530i M-Sport
                              ex: e46 320Cd M-Sport II

                              Comment

                              • Jartza 528
                                Newbiemmer
                                • Nov 2009
                                • 25
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by Soininen View Post
                                Lienekkö puhaltimen "siili" menossa. Humputtaa puhallinta niin maan perkeleesti niin kauan kuhan lämpiää, sitten puhaltaa ihan normaalisti. Manuaali asentoon kun laittaa ja nappaa puhaltimen täysille toimii normaalisti. Niin kummallinen tuo humppaaminen kun on semmoista nopeaa ja tiheään tahtiin. Ei kädellä erota että katkoisi puhallusta kun laittaa suuttimen eteen. Muilla samanlaista?
                                Ainakin mun ex-E39 teki juurikin näin kun siili oli rikki.
                                E70 X5 3,0 dA -07

                                EX- E53 X5 3,0 dA -04 facelift 300++hv/650Nm
                                EX- E53 X5 3,0 dA -03
                                EX- Jeep Grand Cherokee 2,7 GRD -02 220 Hv/560Nm
                                Ex- E39 530 dA Touring -01
                                Ex- E46 320 dA Touring -00 170 Hv/370 Nm
                                Ex- Chevy Van 6.2d -89
                                Ex- A4 Avant 2.4 -99
                                Ex- E39 528iA -96
                                ym..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎