onko takapyörän abs-antureissa vuosimalleittain jotain eroja kun näyttää ainakin motonetin luettelossa olevan -01 ja 02- eri anturit :think auto 320d facelift 11/01 ja asc luistonestolla.
Jarrulevyt pitäs jossain vaiheessa laittaa uusiks. Mietin et jos päivittäis suoraan 330 jarrut, mitä muutoksia vaatii jos laitan isommat levyt. :think
Nykyiset levyt:
286x22MM
276x19MM
Tulevat:
325x25MM
320x22MM
Eteen menee ihan pulttaamalla kiinni 330i satuloilla. Takanakin sinänsä sama homma, ainoaksi ongelmaksi muodostuu käsijarrurumpu, joka on 330i levyissä suurempi.
Joten mikäli et halua ilman käsijarrua ajella, tarvitset 330i takakynkät, jotta saat 330i käsijarruhilut sopimaan. Itse en tuohon hommaan jaksunut lähteä, vaan teetätin holkitetut 330i takalevyt alkuperäiselle käsijarrulle.
Jarrukilvet voi edessä vaihdella ongelmitta 330i vastaaviksi. Takana 330i jarrukilvet ei sovi ilman 330i takakynkkiä. Itse sain takakilvet ihan asiallisiksi leikkaa ja liimaa ratkaisulla.
Jarrulevyt pitäs jossain vaiheessa laittaa uusiks. Mietin et jos päivittäis suoraan 330 jarrut, mitä muutoksia vaatii jos laitan isommat levyt. :think
Nykyiset levyt:
286x22MM
276x19MM
Tulevat:
325x25MM
320x22MM
Olethan tietoinen, että 16" vannetta on sitten ihan turha yrittää noilla jarruilla alle laittaa.
BMW e91 320d -08 ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Bemaristahan todettiin että hehkutulpat ja kampiakselin asentotunnistin on viallisia.. Noh auto nyt kuitenkin on sen jälkeen toiminut plussa keleillä mutta jos menee pari astettakin pakkasen puolelle niin ei käynnisty
Joten aikasemminhan linkattiin ebaylle hehkutulppa sarja + ohjain yksikkö mutta sivulla lukee 150kw koneelle ja itselläni M57, 135 kw joten taitaa olla eroja ettei samat sovi ? Onko järkevää hehkutulppien kanssa vaihtaa myös se rele / ohjainyksikkö ?
Nyt katsoin että schmiedmann:ilta sais 6 hehkua 14e /kpl mutta siellä ei lue minkä merkkisiä ovat vai onko sillä väliä.. Ja sitten onko eroa jos tilaa hehkutulppien releen vaiko hehkutulppien rele / ohjainyksikkö..
Taas tietämättömällä paljon kysymyksiä mutta tarvis saada tilattua koska rupee ilmat olemaa poikkeuksetta pakkasen puolella ni jos sais enne kevättä vaihdettua
Mitenkähän M57:ssa mahtoi olla, onko siinä ohjain vai rele pelkästään tuo
12212246919? Muistelen että relettä ei tarvitse vaihtaa mutta jos se on PWM-ohjain niin se on syytä aina vaihtaa samalla.
Osanumeroa kehiin ja etsimään ebay.de:stä. Hakusanat 6x glühkerzen 12212246919 tai 2246919. Sakemannit tykkää käyttää vimppaa 7 numeroa vain. Prinz Autoteilesta löytyy 10,72€ kappalehintaan + postikulut Berun GN024:ää.
Vain OEM, Beru tai ehkä hätätilassa Bosch. Muita ei kannata edes harkita.
RealOEM:stä VIN-koodilla katsot osanumeron ja haet sen perusteella. Joltakin ebay.de karvakädeltä tilasin kaikki neljä muistaakseni ~30€ hintaan/kpl + postikulut, nyt näemmä hintataso on 22-30€. Arpaonneahan tuo on, omani toimivat vielä kolmen vuoden jälkeen. Sen verran katsoin että saksalainen osoite oli ainakin ilmoitettu ebaytä varten.
Eteen menee ihan pulttaamalla kiinni 330i satuloilla. Takanakin sinänsä sama homma, ainoaksi ongelmaksi muodostuu käsijarrurumpu, joka on 330i levyissä suurempi.
Joten mikäli et halua ilman käsijarrua ajella, tarvitset 330i takakynkät, jotta saat 330i käsijarruhilut sopimaan. Itse en tuohon hommaan jaksunut lähteä, vaan teetätin holkitetut 330i takalevyt alkuperäiselle käsijarrulle.
Jarrukilvet voi edessä vaihdella ongelmitta 330i vastaaviksi. Takana 330i jarrukilvet ei sovi ilman 330i takakynkkiä. Itse sain takakilvet ihan asiallisiksi leikkaa ja liimaa ratkaisulla.
Aamulla sitten teki sen, mitä on jo tässä koko pakkasten ajan pelännyt...ei nimittäin kone lähtenyt käymään. Starttasi kyllä ja niin kuin olisi käynnistynyt, mutta sammui samalla sekunnilla... pari kertaa kokeilin ja totesin että auto jää pihaan. Pakkasta oli ollut yöllä varmaan se -20 ja aamulla startatessa n. -16. Kaks tuntia oli piuhassa ja sisälämppärikin oli tunnin verran. Aiemmin olen saanut käyntiin -14 pakkasellakin, mutta on melko kauan kuitenkin startannut ennen kuin kone syttynyt tulille...
Imuvuotomittauksesta pitänee lähteä liikkeelle...akusta tuo tuskin on kiinni...
Last edited by huppu; 02-12-2013, 16:21.
Reason: lisäys
Aamulla sitten teki sen, mitä on jo tässä koko pakkasten ajan pelännyt...ei nimittäin kone lähtenyt käymään. Starttasi kyllä ja niin kuin olisi käynnistynyt, mutta sammui samalla sekunnilla... pari kertaa kokeilin ja totesin että auto jää pihaan. Pakkasta oli ollut yöllä varmaan se -20 ja aamulla startatessa n. -16. Kaks tuntia oli piuhassa ja sisälämppärikin oli tunnin verran. Aiemmin olen saanut käyntiin -14 pakkasellakin, mutta on melko kauan kuitenkin startannut ennen kuin kone syttynyt tulille...
Imuvuotomittauksesta pitänee lähteä liikkeelle...akusta tuo tuskin on kiinni...
Veikkaukseks menee, mut vois olla hehkutkin finaalissa? koodien luvulla selviää ettei siellä oo vikaa
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Veikkaukseks menee, mut vois olla hehkutkin finaalissa? koodien luvulla selviää ettei siellä oo vikaa
Nojoo hehkut vois olla...ne vaan on vaihdettu alle vuosi takaperin ohjainyksikön kera on se kumma jos pitää kerran vuoteen vaihtaa...Berut vieläpä niin pitäs olla kunnon kamaa....
Comment