Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    Originally posted by SaGGaS View Post
    Tänään ilmeni tämmöstä. Ajossa siis toimii normaalisti matalimmilla kierroksilla noin 2000 asti jonka jälkeen tuntuisi kuin veto katoaisi johonkin kun kaasua antaa ? Kierrokset kyllä nousee mutta vaivalloisen oloisesti ja lykkää mustaa savua joka on selvästi huomattavissa peileistä katsoen. Vapaalla kierrokset nousee normaalisti ihan rajottimelle asti mutta lykkää mustaa savua silloinkin..
    Mistä voisi moinen johtua
    Siis dieselikö? Tarkasta ilmansuodatin, voi myös hiukkasuodatin olla tukossa.
    Bensa-autossa ilman muuta ilmansuodatin, ei saa happea.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • SaGGaS
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 32
      • Turku

      Originally posted by TFV View Post
      Siis dieselikö? Tarkasta ilmansuodatin, voi myös hiukkasuodatin olla tukossa.
      Bensa-autossa ilman muuta ilmansuodatin, ei saa happea.
      Juu 330d kyseessä. Täytyypi huomenna tutkia kunha töihin ja takas sillä viel selviäis

      Comment

      • SeksiSeppo
        Bimmer Rookie
        • Mar 2014
        • 69
        • Suomi

        Originally posted by SaGGaS View Post
        Juu 330d kyseessä. Täytyypi huomenna tutkia kunha töihin ja takas sillä viel selviäis
        Itellä teki samaa kun ilmamassamittari oli tullu tiensä päähän. Oisko mahdollisuus esim. Inpalla katella ajossa arvoja? Mulla ei ees heittäny vikakoodia toi.

        Comment

        • Aleksila
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 5
          • Lahti

          Viittiskö joku mitata tai muistaisko minkä pitunen on 316i öljytikku, ja millä kohtiin on ylä ja alaraja. Kun itseltä öljytikku on hajonnut. ja konehan oli siis 1.8 bensa

          Comment

          • Aleksila
            Newbiemmer
            • Mar 2014
            • 5
            • Lahti

            Viittiskö joku mitata tai muistaisko minkä pituinen on 316i öljytikku, ja millä kohtiin on ylä ja alaraja. Kun itseltä öljytikku on hajonnut. ja konehan oli siis 1.8 bensa

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Originally posted by Aleksila View Post
              Viittiskö joku mitata tai muistaisko minkä pituinen on 316i öljytikku, ja millä kohtiin on ylä ja alaraja. Kun itseltä öljytikku on hajonnut. ja konehan oli siis 1.8 bensa
              Ei ole paha rasti, osa 5 täältä: KLIK. Smiidi valehtelee 18€: KLIK. Tarkistat tietty oman auton VIN-koodilla että on varmasti oikea osa.

              Comment

              • Aleksila
                Newbiemmer
                • Mar 2014
                • 5
                • Lahti

                Originally posted by MNi View Post
                Ei ole paha rasti, osa 5 täältä: KLIK. Smiidi valehtelee 18€: KLIK. Tarkistat tietty oman auton VIN-koodilla että on varmasti oikea osa.
                Tarkotus oli kyllä ostaa uusi tikku siihen mutta ennen ajattelin tarkistaa öljyt kun viikonloppuna tulee 700km ajoa. Eli siis sen takia haluaisin tietää ne mitat

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by SeksiSeppo View Post
                  Itellä teki samaa kun ilmamassamittari oli tullu tiensä päähän. Oisko mahdollisuus esim. Inpalla katella ajossa arvoja? Mulla ei ees heittäny vikakoodia toi.
                  MAFfi saa olla aika kaput ennenkuin jättää vikakoodia. Tyypillistä että jättää mustan verhon taakse. Jos on alkuperäinen, syytä vaihtaa ensi tilassa. Vain Bosch tai alkuperäinen.

                  Viheltääkö missään kohtaa, voisi olla myös ahtoputkistossa vuoto MAFfin ja imusarjan välissä. Osa mitatusta ilmasta häviää muualle kuin sylinteriin --> liikaa löpöä ilmamäärään nähden --> mustaa savua.

                  Comment

                  • |jaakko|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 1542
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by Pademus View Post
                    Toimiko noi kuvat jotka ainakin yritin lisätä? Siinä siis airbag irti eli kyllä olen katsonut liitokset sieltä. Slip ringiltä ei lähde napeille mitään, mutta bägille kyllä. Inpaa ei ole mahdolisuus käyttää, mutta boschia kyllä on. Tietopoikkeama valojen keskusyksikköön, epäpätevä toiminta-alue. Se uusiutuu heti kun poistaa.
                    Kyllä ne toimi mut selasin puhelimella niin ei oikein saanu selkoa.
                    Onko mitään muita ongelmia mitkä viittais slip ringiin? Jotenkin en jaksais uskoa että siitä johtuis :think
                    Ei se auta ku virtakynällä tutkia mihin asti sulle tulee virta niihin johtoihin.
                    Tuo boschin kieli on itelle täysin hepreaa..

                    Originally posted by carNac View Post
                    Onko vilkkua mahdollista ohjelmoida niin, että kun käytät sitä oikealle tai vasemmalle niin vilkkuu 3x vai onko kyse viiksestä? 320d '05

                    - Teemu
                    '05 muistaakseni saa koodattua "kaistanvaihtovilkun".
                    Last edited by |jaakko|; 28-03-2014, 06:05.

                    Comment

                    • zeeliz
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 82
                      • Espoo

                      Mitkä powerflexin puslat laitan tuohon etuvakaajan tangon kummallekin puolille kun tanko on aikalailla 22.5 - 22.8 halkaisija. Noita powerflex puslia löytyy sit tosiaan se 21.5 ja 23. Onko parempi laittaa hitusen tiukempi vai meneekö siihen tuo 21.5, antaako periksi?
                      Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                      Comment

                      • EmpirioN
                        Newbiemmer
                        • Jul 2013
                        • 20
                        • Kotka

                        Olis viikonloppuna manuaalivaihteiston öljynvaihto edessä. Vaihteisto tuntuu kankealta ja keskittää huonosti vitos vaihteelta.

                        Elikkä mikäs öljy on hyväksi todettu BTCF:läisten keskuudessa? Muistaakseni Redlinen öljy kyseessä. Voisko joku antaa varmasti askissa toimivan öljyn, tarkkoine tietoineen niin lähden motonetista hakemaan. Kiitos!

                        Ps. Onko vaihdossa mitään muuta huimioitavaa? Kuvallinen vaihto-ohje luettu ja öljyn täyttöpumppukin löytyy.

                        Comment

                        • zeeliz
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 82
                          • Espoo

                          Ei ole mitään tiettyä mikä olisi hyväksi jokaiselle autolle, joudut ihan itse kömyämään auton alle ja vaihteistossa on semmonen peltinen kyltti missä lukee tarvittavat tiedot joita askiin voi laittaa. Itse kävin hakemassa kyltin tietojen mukaan öljyt smiedmanilta, tais olla jotain castrol öljyä mitä sinne piti laittaa.

                          Itseasiassa kyltin väri taitaa riittää osaaville myyjille. Ainakin minulta kysyttiin minkä värinen se kyltti oli siellä auton alla.
                          Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Originally posted by EmpirioN View Post
                            Olis viikonloppuna manuaalivaihteiston öljynvaihto edessä. Vaihteisto tuntuu kankealta ja keskittää huonosti vitos vaihteelta.

                            Elikkä mikäs öljy on hyväksi todettu BTCF:läisten keskuudessa? Muistaakseni Redlinen öljy kyseessä. Voisko joku antaa varmasti askissa toimivan öljyn, tarkkoine tietoineen niin lähden motonetista hakemaan. Kiitos!

                            Ps. Onko vaihdossa mitään muuta huimioitavaa? Kuvallinen vaihto-ohje luettu ja öljyn täyttöpumppukin löytyy.
                            Tuo vitosen "keskittäminen" on ihan tyypillinen vika näissä ja siihen ei välttämättä öljynvaihdot riitä. Monesti näissä on tuota ongelmaa ja silloin laatikko on aika hervoton käyttää, jos ei tiedä mitä tekee. Ongelma poistunee useasti, kun öljyt vähän lämpenevät.
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • H3nxu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2011
                              • 777
                              • Kerava

                              Kuuluuko etuiskarin yläpään ja korin väliin tiiviste? Jos siinä sellanen on niin mitä materiaalia se on?

                              Comment

                              • SaGGaS
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 32
                                • Turku

                                Originally posted by MNi View Post
                                MAFfi saa olla aika kaput ennenkuin jättää vikakoodia. Tyypillistä että jättää mustan verhon taakse. Jos on alkuperäinen, syytä vaihtaa ensi tilassa. Vain Bosch tai alkuperäinen.

                                Viheltääkö missään kohtaa, voisi olla myös ahtoputkistossa vuoto MAFfin ja imusarjan välissä. Osa mitatusta ilmasta häviää muualle kuin sylinteriin --> liikaa löpöä ilmamäärään nähden --> mustaa savua.

                                Mielestäni en ole mitään vihellystä kuullut. Ilmamassa anturi antoi vikakoodia jo talvella kun oli korjattavana mutta sitä ei vaihdettu koska ei mitään oireita sen suhteen ollut ilmennyt Mutta siis melko varmasti nyt se on pettänyt. Onko mimmonen homma pystyykö ite vaihtamaan ilman että on suurempaa arsenaalia työkaluja / tilaa jossa tehdä vai kannattaako suosiolla viedä korjaamolle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎