+ separaattori.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko jollain tietoa ton xenonien autom. tasonsäädön kanssa? Eli se oli pitkään kokonaan toimimatta kun herjas taka-anturin toimimattomuutta. Nyt tänään kuitenkin se on jostain syystä lähtenyt "toimimaan".
Kuuluuko sen toimia niin, että kun painaa peräpäätä alas, se tekee sellaisen pitkän liikkeen alas ja sitten nostaa sen ylös, ja siitä alkaa korjaamaan asentoa oikeaksi?
Ihan vaan mielenkiinnosta, et onko se nyt kunnossa, kun tekee noin?
Comment
-
-
Imusarjaläpät!
Tulihan suoritettua tallin vaihdos, kilpailevalta premium-merkiltä bemarin riveihin, autohan on E46 330D ja aattelin ensitöikseni poistaa imusarjaläpät, haualla en oikeen löytyäny kunnon ohjeita kyseiseen toimen piteeseen (mm. kuvat ei auennut) joten aattelin laittaa kyselyä että jos joku viitsisi laittaa jonku hyvän linkin että mistä mahtais löytyä kunnon ohjeet.
Ebaystä ajattelin tilata ihan tollasen tulppaus setin
Kiitos ja anteeksi
Comment
-
-
Originally posted by Pushh View PostTulihan suoritettua tallin vaihdos, kilpailevalta premium-merkiltä bemarin riveihin, autohan on E46 330D ja aattelin ensitöikseni poistaa imusarjaläpät, haualla en oikeen löytyäny kunnon ohjeita kyseiseen toimen piteeseen (mm. kuvat ei auennut) joten aattelin laittaa kyselyä että jos joku viitsisi laittaa jonku hyvän linkin että mistä mahtais löytyä kunnon ohjeet.
Ebaystä ajattelin tilata ihan tollasen tulppaus setin
Kiitos ja anteeksi
Ei tarvitse tilata välttämättä tulppasarjaa, katkaistu ruuvi ja tiivistemassa ajaa saman asia.
Jos kerran otat imusarjan irti, eikä ole hehkujen kunnosta tietoa, harkitse myös hehkujen ja ohjaimen vaihtoa samalla. Suositellaan vain orkkis tai Berun hehkuja (GSE 102) + ohjainta. Pirssin iästä riippuu on ohjain vai rele.
Comment
-
-
edit: sain jo vastauksen toisaalta.Last edited by KmO; 16-02-2014, 18:48.
EX:e46 320d touring, 2X e36 320i Touring-95, Vw Polo 6N-96.
Myynnissä:Maaliruiskuja!!
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostTervetuloa foorumille ja buimurin rattiin! Tämmöisiä kuvasarjoja löytyy kotimaastakin: KLIK ja KLIK.
Ei tarvitse tilata välttämättä tulppasarjaa, katkaistu ruuvi ja tiivistemassa ajaa saman asia.
Jos kerran otat imusarjan irti, eikä ole hehkujen kunnosta tietoa, harkitse myös hehkujen ja ohjaimen vaihtoa samalla. Suositellaan vain orkkis tai Berun hehkuja (GSE 102) + ohjainta. Pirssin iästä riippuu on ohjain vai rele.Last edited by Pushh; 16-02-2014, 19:23.
Comment
-
-
-
Originally posted by jjanii View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/330/6199718
kellään tietoa? miten noissa koneet kestää ja onko vanos ongelmaa noissakin
Comment
-
-
Nyt biimeri teki sen taas eikä käynnistynyt.. Itse rupean epäilemään että tämä kostea ilma tekee sen, mutta mihin mahdollisesti kosteus pääsee mihin sen ei kuuluisi päästä ?
Autohan teki samaa tossa alkutalvesta kunnes tuli kovat pakkaset ja sen jälkeen auto toimi ilman mitään ongelmia ( ei ollu kosteeta, paikat kuivu ? ) Nyt taas jatkuva kosteus / sade niin auto ei käynnisty. Startatessa kierrokset pomppii mutta ei starttaa ja useamman yrityksen jälkeen kierrokset ei enää edes hypi vaan pysyy nollilla. Kun taas odottaa useamman tunnin auto saattaa käynnistyä normaalisti
Välillä myös kuumalla koneella ei käynnisty vaan joutuu strattaamaan useampaan kertaan, rupee olemaan huumori loppu
Autoon on siis vaihdettu jo egr termostaatti, laturi, hehkut, akku. -20 astetta ja auto toimii mutta kun keli on 0:ssa niin ehkä joka toinen aamu ..
Comment
-
-
Kokeiltu searchia useampaankin kertaan ja yritin kahlata myös nämä e46 kysymyksiä ja vastauksia threadit läpi.
Tuli hommattua 1998 e46 328i sedan, jossa myyjän mukaan samana päivänä käynyt katsoja oli iskenyt tuulilasinpyyhkijät päälle niiden ollessa jäässä tuulilasissa kiinni. Seurauksena oli tullut käryt kabiiniin ja pyyhkijät, sekä pissapoika pimeänä. Tarinaa puolsi sulakkeista palanut nro 59 (30A), jota ei oltu vaihdettu.
Uuden nro 59 sulakkeen vaihto ei auttanut asiaan. Sulakkeet 49 ja 52 ovat myös kunnossa, sekä kaikki vielä testattu ristiinkin, että pelaavat. Ei minkäänlaista inahdustakaan pyyhkijöistä tai pissapojasta.
Lisäksi käytin akun kenkää irti sekä irrotin ja testasin pyyhkijöiden relettä syöttämällä virtaa akkuporakoneen akusta pinneihin 8 ja 9. Rele napsuttelee normaalisti, mutta en ole varma miten ja mistä pinnistä / pinneistä tuosta olisi pitänyt vielä mitata resistanssia, että releen toimivuus 100%: sti varmistuisi?
Putsasin vielä varuilta releen johtimet, vaikka kapistus näytti suhteellisen tuoreelta, eikä ihmeempiä hapettumia ollut.
Palaakohan näissä ensimmäisenä pyyhkijöiden moottori vai onko mahdollista, että viiksi voisi kärytä myös ennen sulaketta? Myös mietityttää onko systeemi ohjattu niin, että kaikki pyyhkijöiden ongelmat (rele / moottori) vaikuttavat pissapojankin toimintaan? Jotakin pitäisi näin maallikkona keksiä miten vikaa saisi helpoiten rajattua. Mm. mitä mitata, miten ja mistä ihan rautalangasta väännettynä
Comment
-
-
Katsuri oli kirjoittanut hylkäyksen syyksi tarkastuskorttiin "Akselistot, pyörät ja jousitus - Taka-akselisto - Alatukivarsi - Nivel välyksellinen - Vasemmalla ja oikealla - Ulommat". Mahtaisko hän tarkottaa tuosta kuvasta osaa numeroltaan 2, 3, 4 vai jotain muuta?
Comment
-
Comment