Originally posted by atteee
View Post
E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niinno 7e/L. Litralla vetäsee läpi ja kahella varman päälle. Ite ostin 3 litraa ja yks jäi hyllyyn ku oli kahen jälkeen jo liian kirkasta
Eikä tippa tapa jos vähä jää vanhaa. Ideahan tossa että öljy kiertää sitä mukaan kun rattia kääntää ja aina väliin imastaan säiliöstä vanhat veke. En ne siellä eestaas sotkeudu. Eikä se vanha ainakaa mulla 250tkm pyörineenä ollu sen kummempaa turhalta työltä tuntu loppupelissä, mutta tulipaha vaihettua.
Last edited by Kimmo-R; 06-02-2015, 20:44.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
-
Jaahas, 11/2011 ja 80t pääsi edellisellä ahtimella. Nyt vaihdettu uusi vanhan väljän tilalle ja mukana paketissa oli tuo ahtopaineensäödin solenoidi vai miksikä sitä nyt kutsutaan. Ahtimen vaihdon jälkeen tuli semmoinen ilmiö, että ko. säädin naputtaa n. 30-60sec kun esim avaa ovet. Ei liene normaalia? Vikakoodeja ei anna. Ideoita mistä mahtaa johtua?autohan oli e81 320d 120kw, eli vanhemmalla m47 koneella vielä.
Comment
-
Mitäs vittua kun käsijarrun merkkivalo palaa punaisena ja sanoo että jarrupalat pitää vaihtaa? Mutta i-drivestä on 30t kumpienkin palojen vaihtoon? Eikä ne mun mielestä ainakaan syksyllä kuluneet ollu
Comment
-
Ei se idrive laske, että kuinkapaljo pääset vielä paloilla. Se on jokin kilometrimäärä nollauksesta.Originally posted by _Sylin_teri_ View PostMitäs vittua kun käsijarrun merkkivalo palaa punaisena ja sanoo että jarrupalat pitää vaihtaa? Mutta i-drivestä on 30t kumpienkin palojen vaihtoon? Eikä ne mun mielestä ainakaan syksyllä kuluneet ollu
Joko kulunut tai sitten mennyt anturin johto poikki :think
Comment
-
Mulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.Originally posted by _Sylin_teri_ View PostMitäs vittua kun käsijarrun merkkivalo palaa punaisena ja sanoo että jarrupalat pitää vaihtaa? Mutta i-drivestä on 30t kumpienkin palojen vaihtoon? Eikä ne mun mielestä ainakaan syksyllä kuluneet ollu
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Kummasti tuntuu olevan liikkeellä kyseistä häikkää :thinkOriginally posted by Tommix View PostMulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.
Nimittäin: sama vika rahikaisella, viime viikon la napsahti samat valot tauluun ja etu/takapalat vaihtoon auton mukaan
Palat ja levyt on vaihdettu n. 10 000km sitten ja muistelisin että idrive ilmoitti yli 60 000km vielä molempien päiden palojen vaihtoon???
Onko näillä loskapaskakeleillä mahd. jotain yhteyttä tähän :think
No, täytyy nollailla koodit pois kun jaksaa ja kattoo häviskö vika...Last edited by JP-76; 08-02-2015, 09:59.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
Katoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteellaOriginally posted by JP-76 View PostKummasti tuntuu olevan liikkeellä kyseistä häikkää :think
Nimittäin: sama vika rahikaisella, viime viikon la napsahti samat valot tauluun ja etu/takapalat vaihtoon auton mukaan
No, täytyy nollailla koodit pois kun jaksaa ja kattoo häviskö vika...
Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää
Comment
-
Voisko joku katsoa nämä arvot 3kpl omastaan, mulla on asiakkaalla nyt sellainen joka näyttöö 2,6l/100km, jos on joku vähän rukannut..Originally posted by jumbo View Postok, eli meillä oli mitattu 6,7L ja ajotietokone näytti 7L. Niin näistä laskemalla tuolla kaavalla tulee 957, eli pitää vielä pienentää hieman sitä arvoa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Kyllä mun paras arvaus on myös joku kosteudesta johtuva kosketushäikkä. Palojen kuntoa en oo vielä kattonu enkä koodeja lukenut, mutta tuskin on 10tkm ajetut "keraamiset" palat vielä lopussa :thinkOriginally posted by _Sylin_teri_ View PostKatoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella
Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkääKalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
HA tarkoittaa taka-akselia jaOriginally posted by _Sylin_teri_ View PostKatoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella
Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää
VA etu-akselia
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Täälä kans kaikki palat meni loppuun idriven mukaan tuossa kun tuli vähä reippaammin lunta ja sain testerillä nollattua mutta parin päivän päästä syttyi uudelleen niin en oo sit jaksanu vielä tutkia sen tarkemmin miltä anturit näyttää toki neki on vaan jossain tukivarressa nippusiteillä köytettynä
Comment
-
09 vuoden E91 LCI 320d:hen juuri menossa softa sisälle ja sitä myöten lähtee dpf ja egr. Hiukkasloukku tarkoituksena itse tyhjennellä. Onko näissä samassa pöntössä katti? Itse en ole vielä kyseisen auton putkistoa sen paremmin tutkinut.. Onko muutenkin järkevin korvata loukku suoralla downpipellä vai miten on porukka tehnyt?
Comment
-
Vaihdatin uuden akun e91 lci:hin. Akkukaupan vanha ukko ei ollut varma menikö akun vaihdon koodaus perille
No eihän se mennyt, kun ei vieläkään toimi start&stop ominaisuus. Elikkä auto luulee vieläkin varauksen olevan niin kehno, ettei pelaa. Osaisiko joku turun alueella koodata pientä korvausta vastaan?
F06 640i GC M-sport.
F22 M235i.
F32 428i xDrive M-sport.
E92 M3.
E82 135i M-sport.
E91 320D M-sport.
Comment
-
Joo aika selvä peli, kuluneisuusanturin looppi katkennut eli kosketushäiriö.Originally posted by Tommix View PostMulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.
Kokeilin nyt itse ajaa (taka)jarrupalat kokonaan loppuun. Nähtävästi kun kuluneisuusanturi menee poikki, korjaa auto 1000km automaattisesti jäljellä olevaksi matkaksi, joka laskee todellisen ajomäärän mukaan. 0km kohdalla tulee punainen varoitusvalo mittaristoon, i-Drive näytössä viesti joka täytyy kuitata jokaisella käynnistyksellä pois, ja laskuri lähtee menemään lineaarisesti miinuksen puolelle.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
Comment