Eikös tällä systeemillä kulu öljyä aivan tolkuttomasti, jos haluaa oikeasti vaihtaa kaikki nesteet?
Ite ottasin banjoliittimen hammastangolta ja valuttasin sitäkautta pois?
Niinno 7e/L. Litralla vetäsee läpi ja kahella varman päälle. Ite ostin 3 litraa ja yks jäi hyllyyn ku oli kahen jälkeen jo liian kirkasta Eikä tippa tapa jos vähä jää vanhaa. Ideahan tossa että öljy kiertää sitä mukaan kun rattia kääntää ja aina väliin imastaan säiliöstä vanhat veke. En ne siellä eestaas sotkeudu. Eikä se vanha ainakaa mulla 250tkm pyörineenä ollu sen kummempaa turhalta työltä tuntu loppupelissä, mutta tulipaha vaihettua.
Taka turvavyö olisi menossa vaihtoon. Koiran perkele järsiny. Onnistuuko ihan plug%play, vai onko siellä joku anturi/vastaava sähkönen kiristin sen nallin lisäksi?
Kiitos etukäteen
E91 siis kyseessä
Jaahas, 11/2011 ja 80t pääsi edellisellä ahtimella. Nyt vaihdettu uusi vanhan väljän tilalle ja mukana paketissa oli tuo ahtopaineensäödin solenoidi vai miksikä sitä nyt kutsutaan. Ahtimen vaihdon jälkeen tuli semmoinen ilmiö, että ko. säädin naputtaa n. 30-60sec kun esim avaa ovet. Ei liene normaalia? Vikakoodeja ei anna. Ideoita mistä mahtaa johtua?autohan oli e81 320d 120kw, eli vanhemmalla m47 koneella vielä.
Mitäs vittua kun käsijarrun merkkivalo palaa punaisena ja sanoo että jarrupalat pitää vaihtaa? Mutta i-drivestä on 30t kumpienkin palojen vaihtoon? Eikä ne mun mielestä ainakaan syksyllä kuluneet ollu
Mitäs vittua kun käsijarrun merkkivalo palaa punaisena ja sanoo että jarrupalat pitää vaihtaa? Mutta i-drivestä on 30t kumpienkin palojen vaihtoon? Eikä ne mun mielestä ainakaan syksyllä kuluneet ollu
Ei se idrive laske, että kuinkapaljo pääset vielä paloilla. Se on jokin kilometrimäärä nollauksesta.
Joko kulunut tai sitten mennyt anturin johto poikki :think
Mitäs vittua kun käsijarrun merkkivalo palaa punaisena ja sanoo että jarrupalat pitää vaihtaa? Mutta i-drivestä on 30t kumpienkin palojen vaihtoon? Eikä ne mun mielestä ainakaan syksyllä kuluneet ollu
Mulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.
Mulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.
Kummasti tuntuu olevan liikkeellä kyseistä häikkää :think
Nimittäin: sama vika rahikaisella, viime viikon la napsahti samat valot tauluun ja etu/takapalat vaihtoon auton mukaan
Palat ja levyt on vaihdettu n. 10 000km sitten ja muistelisin että idrive ilmoitti yli 60 000km vielä molempien päiden palojen vaihtoon???
Onko näillä loskapaskakeleillä mahd. jotain yhteyttä tähän :think
No, täytyy nollailla koodit pois kun jaksaa ja kattoo häviskö vika...
Kummasti tuntuu olevan liikkeellä kyseistä häikkää :think
Nimittäin: sama vika rahikaisella, viime viikon la napsahti samat valot tauluun ja etu/takapalat vaihtoon auton mukaan
No, täytyy nollailla koodit pois kun jaksaa ja kattoo häviskö vika...
Katoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää
ok, eli meillä oli mitattu 6,7L ja ajotietokone näytti 7L. Niin näistä laskemalla tuolla kaavalla tulee 957, eli pitää vielä pienentää hieman sitä arvoa.
Voisko joku katsoa nämä arvot 3kpl omastaan, mulla on asiakkaalla nyt sellainen joka näyttöö 2,6l/100km, jos on joku vähän rukannut..
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Katoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää
Kyllä mun paras arvaus on myös joku kosteudesta johtuva kosketushäikkä. Palojen kuntoa en oo vielä kattonu enkä koodeja lukenut, mutta tuskin on 10tkm ajetut "keraamiset" palat vielä lopussa :think
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Katoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää
HA tarkoittaa taka-akselia ja
VA etu-akselia
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Täälä kans kaikki palat meni loppuun idriven mukaan tuossa kun tuli vähä reippaammin lunta ja sain testerillä nollattua mutta parin päivän päästä syttyi uudelleen niin en oo sit jaksanu vielä tutkia sen tarkemmin miltä anturit näyttää toki neki on vaan jossain tukivarressa nippusiteillä köytettynä
09 vuoden E91 LCI 320d:hen juuri menossa softa sisälle ja sitä myöten lähtee dpf ja egr. Hiukkasloukku tarkoituksena itse tyhjennellä. Onko näissä samassa pöntössä katti? Itse en ole vielä kyseisen auton putkistoa sen paremmin tutkinut.. Onko muutenkin järkevin korvata loukku suoralla downpipellä vai miten on porukka tehnyt?
Vaihdatin uuden akun e91 lci:hin. Akkukaupan vanha ukko ei ollut varma menikö akun vaihdon koodaus perille No eihän se mennyt, kun ei vieläkään toimi start&stop ominaisuus. Elikkä auto luulee vieläkin varauksen olevan niin kehno, ettei pelaa. Osaisiko joku turun alueella koodata pientä korvausta vastaan?
Mulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.
Joo aika selvä peli, kuluneisuusanturin looppi katkennut eli kosketushäiriö.
Kokeilin nyt itse ajaa (taka)jarrupalat kokonaan loppuun. Nähtävästi kun kuluneisuusanturi menee poikki, korjaa auto 1000km automaattisesti jäljellä olevaksi matkaksi, joka laskee todellisen ajomäärän mukaan. 0km kohdalla tulee punainen varoitusvalo mittaristoon, i-Drive näytössä viesti joka täytyy kuitata jokaisella käynnistyksellä pois, ja laskuri lähtee menemään lineaarisesti miinuksen puolelle.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment