Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • natuski
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 16
    • finlandi

    Varmistus kysymys kun löytyi hieman ristiriitaista tietoa.

    Eli lukitseeko sylinterin hehkun vikakoodi pdf:n polton pois käytöstä?
    E91 LCI 320dA -11

    Comment

    • RQQP3
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 51
      • Suomi

      Vedet sisälle

      Eli mul on tollanen -07 e90 ja auto ollut minulla puolvuotta ja nyt viikon sisään on tullut sellanen ilmiö että aina kun pesee autoo niin puskee sisälle vettä etuovien siitä kynnyslistojen kohalta sillain että etumatot kastuu?
      Onko ollut vastaavia?

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1020
        • Pikis

        Originally posted by RQQP3 View Post
        Eli mul on tollanen -07 e90 ja auto ollut minulla puolvuotta ja nyt viikon sisään on tullut sellanen ilmiö että aina kun pesee autoo niin puskee sisälle vettä etuovien siitä kynnyslistojen kohalta sillain että etumatot kastuu?
        Onko ollut vastaavia?
        Juu normisettiä haulla löytyy kohtalotovereita. Yleensä ovipahvin takana olevan höyrysulun alareunan butyylimassalla tehty "liimaus" on pettänyt. Joko ollut huonosti alunperin tai pilattu rasvaisilla sormenjäljillä tms kun on tehty jotain sen takana. Ostat butyylimassaa, ovipahvi pois, huonot massat pois ja paremmat tilalle. Voi olla että riittää kun putsaa rasvanpoistolla ja lämmittää vähän vanhaa massaa. Se massa on siis semmosta purkan tapaista joka ei kovetu ja voi avata ja sulkea uudestaan.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • RQQP3
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 51
          • Suomi

          Ok juu kiitoksia.
          Meinas tulla jo hiki hattuun että joutuuko kaikki ovien tiivisteet vaihtamaan...
          Juu kyllä tuota "lakunauhaa" löytyy

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5429
            • S:t Karins

            Originally posted by Nakkisoturi View Post
            Itse nyppäsin takapenkin vastaavasta listasta nuo kiinnikkeet varovasti pihdeillä irti.
            Menee helposti paskaksi noin.
            Originally posted by brainsurgery View Post
            Täytyypä kokeilla. Kiitokset.
            Tuohon on ihan oma työkalu, joku mikä lie nimeltään hahloavain. Maksaa noin. 2 euroa ja löytyy vaikka mistä honkkarista ym.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Nakkisoturi
              Aluevastaava
              • Apr 2011
              • 1262
              • Helsinki

              Originally posted by Tommix View Post
              Menee helposti paskaksi noin.

              Tuohon on ihan oma työkalu, joku mikä lie nimeltään hahloavain. Maksaa noin. 2 euroa ja löytyy vaikka mistä honkkarista ym.

              Niinhän ne taitaa... Enpä muuten tajunnut edes koittaa tuollaisella työkalulla, vaikka sellainenkin olisi löytynyt
              Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

              G08 LCI iX3 M-sport -22

              ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
              ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
              ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
              ex e90 LCI 320d M-Sport -09
              ex e36 328is M-Sport -95

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2555
                • Kirkkonummi

                Eihän tämä nyt näin voi olla??

                Sigun 318i - 10 on nähnyt 01/10 valmistumisestaan lähtien 35tkm tietä, josta allekirjoittanut on ajanut vajaa 13tkm n. 5kk:n aikana. Tänään vaihdettiin akku, koska selkeitä Ah-vajauksen oireita oli nähtävillä. Valot väreilivät, radio ja AAC olivat omituisia ja keskuslukitus alkoi toimimaan itsekseen.

                Näin vaihtotyön ilosta rauhoittuneena tuli vain mieleen, että eihän se nyt näin voi mennä? Autolla oli ajettu vähän, 4v. aikana 22.5tkm ja se oli seissyt paljon (ollut lähinnä mökkiautona). Mutta jos itse ajan n. 70km päivässä jo pelkän työmatkan takia, päivävalot/parkit päällä ja tökin tunnollisesti sisävalon heti pois päältä kun avaan ovea, niin eihän nyt akun pitäisi 4 vuoden käyttämättömyydestä aivan noin paljoa ottaa itseensä? Uusi Exide oli 270€, aivan heti ei halua uusia mitään.

                Uusi on 92Ah / 850A, vanha oli 90Ah / 900A. 01/10 taisi olla leimoja jossain. Mitään virheilmoituksia tms ei tullut, vain tripit ja laskurit nollautuivat ja auto käynnistyi normaalisti. Jos tulee jotain kuittaustarvetta, saako ruutuun keltaisen akkukuvan? Voiko olla sellainenkin tilanne, että mitään ei tarvitse edes kuitata?

                Ei ollut kiva homma. AGM-akku on tilavuudeltaan suuri, paikka pieni ja ahdas. Mutta myönnettäköön, että kaikelle löytyi paikkansa ja mitään ei särkynyt.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • johanness
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 82
                  • Turku

                  Imusarjan irroitus 320d

                  Piti tänään poistaa e91 320d imusarjanläpät. En vaan saanut imusarjaa irti, jäi jostai alapuolelta panttaamaan niin että heilui kyllä, mutta tuulilasin puoleisesta reunasta tuntui kuin olisi kiinni. Onko kellään ohjeita imusarjan purkuun tai kuvia?

                  Comment

                  • Mikkekoo
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2013
                    • 30
                    • Järvenpää

                    E91 320D keskikulutusmittarin kalibrointi

                    Olen yrittänyt löytää ohjetta millä voisi keskikulutuksen kalibroida, kun tuntuu että DPF:n poiston ja ohjelmoinnin jälkeen näytää vähän omiaan.
                    Kulutus tankkauksista laskettuna näyttäisi olevan huomattavasti vähemmän kuin ajotietokoneen näyttämä keskikulutus.
                    Osaako kukaan kertoa onnistuuko E91 30 DA vm 2008 se jotenkin piilovalikosta vai pitääkö viedä piuhan päähän?
                    Jos tarvitsee piuhaa niin löytuiskö Järvenpää-Helsinki akselilta joku joka voisi homman hoitaa kuntoon?

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      Originally posted by Mikkekoo View Post
                      Olen yrittänyt löytää ohjetta millä voisi keskikulutuksen kalibroida, kun tuntuu että DPF:n poiston ja ohjelmoinnin jälkeen näytää vähän omiaan.
                      Kulutus tankkauksista laskettuna näyttäisi olevan huomattavasti vähemmän kuin ajotietokoneen näyttämä keskikulutus.
                      Osaako kukaan kertoa onnistuuko E91 30 DA vm 2008 se jotenkin piilovalikosta vai pitääkö viedä piuhan päähän?
                      Jos tarvitsee piuhaa niin löytuiskö Järvenpää-Helsinki akselilta joku joka voisi homman hoitaa kuntoon?
                      Kyllä se salavalikon kautta menee.

                      Nuilla ohjeilla: "PAINA TÄSTÄ"

                      Pätee siis myös e90/91, e60/61 jne. jne.
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • Iltsu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 778
                        • Espoo

                        Originally posted by johanness View Post
                        Piti tänään poistaa e91 320d imusarjanläpät. En vaan saanut imusarjaa irti, jäi jostai alapuolelta panttaamaan niin että heilui kyllä, mutta tuulilasin puoleisesta reunasta tuntui kuin olisi kiinni. Onko kellään ohjeita imusarjan purkuun tai kuvia?
                        Otitko kaikki muovisuojat ja sen raitisilmasuodattimen alla olevan pellin irti? Takana on vielä yks ruuvi, taskulampulla näkee.
                        Tesla Model Y Performance
                        E36 318iS "jäärata/rallicross"

                        Comment

                        • Mikkekoo
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 30
                          • Järvenpää

                          Originally posted by JP-76 View Post
                          Kyllä se salavalikon kautta menee.

                          Nuilla ohjeilla: "PAINA TÄSTÄ"

                          Pätee siis myös e90/91, e60/61 jne. jne.
                          Kiitos avusta.
                          Täytyypä kokeilla kun seuraavan kerran tankkaa.
                          Ainoa mikä oheissa ihmetyttää on se kun pitäisi painaa S/R nappia ja sellaistahan ei löydy E91:stä. Mitenköhän sitä trippi nappia pitäisi painella että onnistuu?

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by Mikkekoo View Post
                            Kiitos avusta.
                            Täytyypä kokeilla kun seuraavan kerran tankkaa.
                            Ainoa mikä oheissa ihmetyttää on se kun pitäisi painaa S/R nappia ja sellaistahan ei löydy E91:stä. Mitenköhän sitä trippi nappia pitäisi painella että onnistuu?
                            Muistaakseni ei tarvi tallentaa erikseen. Odotat vaan luvun syötön jälkeen että palaa ns. päävalikkoon.

                            Yrityksen ja erehdyksen kautta ite tuon laitoin aikoinaan.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • _Sylin_teri_
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 366
                              • Suomi finland

                              Voisin tänne kertoa tuosta hehkujen releen vaihdosta m47 320d koneiseen. Foorumilta sain sellaisen käsityksen että yläkautta saisi vaihdettua mutta kahteen otteeseen kokeilin mutta toiseen kiinnityspulttiin ei saa mitään avainta joten kokeilin alakautta. Pohjamuovi pois ja sieltä jo näki toisen mutterin ja toisenkin sai auki jatkovarren jatkovarren jatkovarrella ja nivelpäällä. Melko hankala homma oli alakauttakin koska toista mutteria ei nähnyt kuin ihan pienen kulman jostain reiästä. Kannattaa irroittaa startin plussajohto pois tieltä että saa releen liittimet hyvin irroitettua.

                              Comment

                              • 0dez
                                Newbiemmer
                                • Mar 2014
                                • 28
                                • Tampere

                                Originally posted by natuski View Post
                                Varmistus kysymys kun löytyi hieman ristiriitaista tietoa.

                                Eli lukitseeko sylinterin hehkun vikakoodi pdf:n polton pois käytöstä?
                                Ei ainakaan 335d:ssä.
                                1998 Z3 V8 M62B35

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎