Eli mul on tollanen -07 e90 ja auto ollut minulla puolvuotta ja nyt viikon sisään on tullut sellanen ilmiö että aina kun pesee autoo niin puskee sisälle vettä etuovien siitä kynnyslistojen kohalta sillain että etumatot kastuu?
Onko ollut vastaavia?
Eli mul on tollanen -07 e90 ja auto ollut minulla puolvuotta ja nyt viikon sisään on tullut sellanen ilmiö että aina kun pesee autoo niin puskee sisälle vettä etuovien siitä kynnyslistojen kohalta sillain että etumatot kastuu?
Onko ollut vastaavia?
Juu normisettiä haulla löytyy kohtalotovereita. Yleensä ovipahvin takana olevan höyrysulun alareunan butyylimassalla tehty "liimaus" on pettänyt. Joko ollut huonosti alunperin tai pilattu rasvaisilla sormenjäljillä tms kun on tehty jotain sen takana. Ostat butyylimassaa, ovipahvi pois, huonot massat pois ja paremmat tilalle. Voi olla että riittää kun putsaa rasvanpoistolla ja lämmittää vähän vanhaa massaa. Se massa on siis semmosta purkan tapaista joka ei kovetu ja voi avata ja sulkea uudestaan.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Sigun 318i - 10 on nähnyt 01/10 valmistumisestaan lähtien 35tkm tietä, josta allekirjoittanut on ajanut vajaa 13tkm n. 5kk:n aikana. Tänään vaihdettiin akku, koska selkeitä Ah-vajauksen oireita oli nähtävillä. Valot väreilivät, radio ja AAC olivat omituisia ja keskuslukitus alkoi toimimaan itsekseen.
Näin vaihtotyön ilosta rauhoittuneena tuli vain mieleen, että eihän se nyt näin voi mennä? Autolla oli ajettu vähän, 4v. aikana 22.5tkm ja se oli seissyt paljon (ollut lähinnä mökkiautona). Mutta jos itse ajan n. 70km päivässä jo pelkän työmatkan takia, päivävalot/parkit päällä ja tökin tunnollisesti sisävalon heti pois päältä kun avaan ovea, niin eihän nyt akun pitäisi 4 vuoden käyttämättömyydestä aivan noin paljoa ottaa itseensä? Uusi Exide oli 270€, aivan heti ei halua uusia mitään.
Uusi on 92Ah / 850A, vanha oli 90Ah / 900A. 01/10 taisi olla leimoja jossain. Mitään virheilmoituksia tms ei tullut, vain tripit ja laskurit nollautuivat ja auto käynnistyi normaalisti. Jos tulee jotain kuittaustarvetta, saako ruutuun keltaisen akkukuvan? Voiko olla sellainenkin tilanne, että mitään ei tarvitse edes kuitata?
Ei ollut kiva homma. AGM-akku on tilavuudeltaan suuri, paikka pieni ja ahdas. Mutta myönnettäköön, että kaikelle löytyi paikkansa ja mitään ei särkynyt.
Piti tänään poistaa e91 320d imusarjanläpät. En vaan saanut imusarjaa irti, jäi jostai alapuolelta panttaamaan niin että heilui kyllä, mutta tuulilasin puoleisesta reunasta tuntui kuin olisi kiinni. Onko kellään ohjeita imusarjan purkuun tai kuvia?
Olen yrittänyt löytää ohjetta millä voisi keskikulutuksen kalibroida, kun tuntuu että DPF:n poiston ja ohjelmoinnin jälkeen näytää vähän omiaan.
Kulutus tankkauksista laskettuna näyttäisi olevan huomattavasti vähemmän kuin ajotietokoneen näyttämä keskikulutus.
Osaako kukaan kertoa onnistuuko E91 30 DA vm 2008 se jotenkin piilovalikosta vai pitääkö viedä piuhan päähän?
Jos tarvitsee piuhaa niin löytuiskö Järvenpää-Helsinki akselilta joku joka voisi homman hoitaa kuntoon?
Olen yrittänyt löytää ohjetta millä voisi keskikulutuksen kalibroida, kun tuntuu että DPF:n poiston ja ohjelmoinnin jälkeen näytää vähän omiaan.
Kulutus tankkauksista laskettuna näyttäisi olevan huomattavasti vähemmän kuin ajotietokoneen näyttämä keskikulutus.
Osaako kukaan kertoa onnistuuko E91 30 DA vm 2008 se jotenkin piilovalikosta vai pitääkö viedä piuhan päähän?
Jos tarvitsee piuhaa niin löytuiskö Järvenpää-Helsinki akselilta joku joka voisi homman hoitaa kuntoon?
Piti tänään poistaa e91 320d imusarjanläpät. En vaan saanut imusarjaa irti, jäi jostai alapuolelta panttaamaan niin että heilui kyllä, mutta tuulilasin puoleisesta reunasta tuntui kuin olisi kiinni. Onko kellään ohjeita imusarjan purkuun tai kuvia?
Otitko kaikki muovisuojat ja sen raitisilmasuodattimen alla olevan pellin irti? Takana on vielä yks ruuvi, taskulampulla näkee.
Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Kiitos avusta.
Täytyypä kokeilla kun seuraavan kerran tankkaa.
Ainoa mikä oheissa ihmetyttää on se kun pitäisi painaa S/R nappia ja sellaistahan ei löydy E91:stä. Mitenköhän sitä trippi nappia pitäisi painella että onnistuu?
Kiitos avusta.
Täytyypä kokeilla kun seuraavan kerran tankkaa.
Ainoa mikä oheissa ihmetyttää on se kun pitäisi painaa S/R nappia ja sellaistahan ei löydy E91:stä. Mitenköhän sitä trippi nappia pitäisi painella että onnistuu?
Muistaakseni ei tarvi tallentaa erikseen. Odotat vaan luvun syötön jälkeen että palaa ns. päävalikkoon.
Yrityksen ja erehdyksen kautta ite tuon laitoin aikoinaan.
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Voisin tänne kertoa tuosta hehkujen releen vaihdosta m47 320d koneiseen. Foorumilta sain sellaisen käsityksen että yläkautta saisi vaihdettua mutta kahteen otteeseen kokeilin mutta toiseen kiinnityspulttiin ei saa mitään avainta joten kokeilin alakautta. Pohjamuovi pois ja sieltä jo näki toisen mutterin ja toisenkin sai auki jatkovarren jatkovarren jatkovarrella ja nivelpäällä. Melko hankala homma oli alakauttakin koska toista mutteria ei nähnyt kuin ihan pienen kulman jostain reiästä. Kannattaa irroittaa startin plussajohto pois tieltä että saa releen liittimet hyvin irroitettua.
Comment