Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeK
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 2
    • Tornio

    E91 xenonit halogeeneiksi

    Tervehdys itse kullekin!

    Hommasin jokunen viikko sitten käytetyn e91 koppasen Bemarin ja tässä mallissa on kääntyvät xenon ajovalot. Vasemman puolen lamppu on märkä eikä säätö toimi mihinkään suuntaan. Näytössä herja "cornering light failure" ja vikakoodin luku kertoo että ei ole yhteyttä säätömoottoriin.

    Vika on todennäköisesti askelmoottorissa ja sen vaihtamista varten pitää ymmärtääkseni irroittaa puskuri. Mietiskelin tuossa samalla että kun kerran isompi operaatio on tulossa niin voisin samalla vaihtaa nuo xenonit ihan tavallisiin halogeenivaloihin.

    En näe xenoneissa mitään suurempaa hyötyä mutta ne ovat vika-alttiita ja polttimot maksaa mansikoita.

    Kysymys: Onko lamppujen vaihto ihan plug-and-play juttu vai pitääkö muuttaa johtoja, ohjelmoida ohjainlaitteita?

    Comment

    • claude
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 144
      • Hollola

      Originally posted by JeK View Post
      Tervehdys itse kullekin!

      Hommasin jokunen viikko sitten käytetyn e91 koppasen Bemarin ja tässä mallissa on kääntyvät xenon ajovalot. Vasemman puolen lamppu on märkä eikä säätö toimi mihinkään suuntaan. Näytössä herja "cornering light failure" ja vikakoodin luku kertoo että ei ole yhteyttä säätömoottoriin.

      Vika on todennäköisesti askelmoottorissa ja sen vaihtamista varten pitää ymmärtääkseni irroittaa puskuri. Mietiskelin tuossa samalla että kun kerran isompi operaatio on tulossa niin voisin samalla vaihtaa nuo xenonit ihan tavallisiin halogeenivaloihin.

      En näe xenoneissa mitään suurempaa hyötyä mutta ne ovat vika-alttiita ja polttimot maksaa mansikoita.

      Kysymys: Onko lamppujen vaihto ihan plug-and-play juttu vai pitääkö muuttaa johtoja, ohjelmoida ohjainlaitteita?

      Muistaakseni halogen umpio on sisuskaluiltaan erilainen kuin xenon,ainakin pre lci. Jos meinasit pelkällä polttimoiden vaihdolla selvitä,en usko että onnistuu.
      Last edited by claude; 28-10-2014, 12:37.



      F31 320d lci
      ex bemut.
      e92 325i -07
      e91 325d -08
      e60 530da "m-sport" -04
      e39 525iat -01

      Comment

      • Kapanos
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1394
        • Kirkkonummen Westend

        Korkeuden säätö on halogeeni valoissa manuaalinen ainakin..


        Olisko kannattanut sitten ostaa sellainen auto jossa on ne halogeeni valot sitten jos kirpaisee esimerkiksi se polttimon hinta ? Mulla on halogeeni umpiot ( tai itseasiassa koko auto löytyy) mistä saa osat jos haluat vaihdella xenonit pois
        E30 M50tic -90
        E34 M5 -90
        E91 325d M-sport -07
        Ford F100 -53 LS edition

        Comment

        • jumuli
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2010
          • 496
          • Seinäjoki

          Originally posted by JeK View Post
          Tervehdys itse kullekin!

          Hommasin jokunen viikko sitten käytetyn e91 koppasen Bemarin ja tässä mallissa on kääntyvät xenon ajovalot. Vasemman puolen lamppu on märkä eikä säätö toimi mihinkään suuntaan. Näytössä herja "cornering light failure" ja vikakoodin luku kertoo että ei ole yhteyttä säätömoottoriin.

          Vika on todennäköisesti askelmoottorissa ja sen vaihtamista varten pitää ymmärtääkseni irroittaa puskuri. Mietiskelin tuossa samalla että kun kerran isompi operaatio on tulossa niin voisin samalla vaihtaa nuo xenonit ihan tavallisiin halogeenivaloihin.

          En näe xenoneissa mitään suurempaa hyötyä mutta ne ovat vika-alttiita ja polttimot maksaa mansikoita.

          Kysymys: Onko lamppujen vaihto ihan plug-and-play juttu vai pitääkö muuttaa johtoja, ohjelmoida ohjainlaitteita?
          Puskurin irroitushan ei ole kova juttu. Harvinaista olisi myös, että askelmoottori olisi rikki. Todennäköisesti ahl:n ohjainlaite on saanut kosteutta tai muuten vaan rikki. Boksi löytyy umpion alta ja saa pelkän renkaan ja sisälokarin irroituksella vaihdettua. Boksin vaihdon yhteydessä kuivaa myös umpio huolella, että ei ole sama homma pian uudestaan edessä.

          Hulluintahan se olisi vaihtaa xenonit halogeeni valoiksi Ovathan xenonit todella pitkäikäisiä kuitenkin. Huomattavasti hienomman näköiset umpiot sekä valon väri. Lisäksi auto näyttää huomattvasti uudemmalta xenon valoilla. Ainakin omasta mielestäni
          Last edited by jumuli; 28-10-2014, 14:52.
          Nyt
          Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
          Ex
          F25 30d M-sport GNA-500
          E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
          F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
          E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
          F25 20d M-Sport UZV-655
          Audi B8 S4 ILM-448
          F31 330d M-Sport VYZ-717
          E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
          E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
          F30 320d M-Sport VXU-494
          E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
          E91 335i M-Sport N54 CJT-858
          E91 335d M-Sport NJN-958
          E91 330d M-Sport GJB-752
          E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
          E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7535
            • Kotona

            Originally posted by jumuli View Post
            Hulluintahan se olisi vaihtaa xenonit halogeeni valoiksi Ovathan xenonit todella pitkäikäisiä kuitenkin. Huomattavasti hienomman näköiset umpiot sekä valon väri. Lisäksi auto näyttää huomattvasti uudemmalta xenon valoilla. Ainakin omasta mielestäni
            Sama kuin vaihtaisi sporttipenkit kangaslättänöihin. Eli täysin samaa mieltä, ei kannata vaihtaa xenoneita halogeeneihin. Mulla on ainakin kestänyt kohta 100tkm eikä ole (kop kop) xenonit temppuilleet.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
            -

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              Originally posted by Zeta View Post
              Sama kuin vaihtaisi sporttipenkit kangaslättänöihin. Eli täysin samaa mieltä, ei kannata vaihtaa xenoneita halogeeneihin. Mulla on ainakin kestänyt kohta 100tkm eikä ole (kop kop) xenonit temppuilleet.
              Ja mitä siihen xenon-polttimon hintaan tulee kun aloittajalle ei kuitenkaan tunnu valoteho olevan tärkein asia: Ebaysta saa kiinankopioita muutamalla kympillä eikä nuiden kestossa ole suurta eroa marmorin "platinapolttimoihin". Suurin ero nimen omaan valotehossa.
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • pro_tinnitus
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 273
                • Etelä-Suomi

                Originally posted by Zeta View Post
                Sama kuin vaihtaisi sporttipenkit kangaslättänöihin. Eli täysin samaa mieltä, ei kannata vaihtaa xenoneita halogeeneihin. Mulla on ainakin kestänyt kohta 100tkm eikä ole (kop kop) xenonit temppuilleet.
                Ei ne xenonit temppuile jos ballastit ovat kunnossa. Itsellä 200+ tuhatta ajetut xenonit ja toimivat kyllä, muttei niillä pimeässä vesisateella valokeilaa tiestä erota. Kuivalla kelillä näkee kyllä, eli himmenevät kyllä ikääntyessään. Nuo kääntyvät xenonit tuntuvat ulkomaisilla foorumeillakin olevan murheenkryyni, vissiin se mekanismi on herkkä vioittumaan.
                E90 320d -05
                EX: Z3 E36/8 3.0i

                Comment

                • Jusu^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1442
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by JeK View Post
                  Tervehdys itse kullekin!

                  Hommasin jokunen viikko sitten käytetyn e91 koppasen Bemarin ja tässä mallissa on kääntyvät xenon ajovalot. Vasemman puolen lamppu on märkä eikä säätö toimi mihinkään suuntaan. Näytössä herja "cornering light failure" ja vikakoodin luku kertoo että ei ole yhteyttä säätömoottoriin.

                  Vika on todennäköisesti askelmoottorissa ja sen vaihtamista varten pitää ymmärtääkseni irroittaa puskuri. Mietiskelin tuossa samalla että kun kerran isompi operaatio on tulossa niin voisin samalla vaihtaa nuo xenonit ihan tavallisiin halogeenivaloihin.

                  En näe xenoneissa mitään suurempaa hyötyä mutta ne ovat vika-alttiita ja polttimot maksaa mansikoita.

                  Kysymys: Onko lamppujen vaihto ihan plug-and-play juttu vai pitääkö muuttaa johtoja, ohjelmoida ohjainlaitteita?
                  Omaan autoon vaihdoin juuri uudet xenonit ja toiseen umpioon kääntövalojen moduulin kun antoi samaa vikakoodia kuin sulla ja vesihän sinne oli päässyt väliin ja piirilevy hapettunut..

                  F11 M550d -13
                  F15 X5 30d -14 M-Sport
                  E46 M3 Cabrio -03
                  E92 Drifter
                  ex: E91 ///M3D -07
                  ex: E90 M335D -08
                  ex: E46 M3 Cabrio -01
                  ex: E38 L7 -98

                  Comment

                  • Nakkisoturi
                    Aluevastaava
                    • Apr 2011
                    • 1261
                    • Helsinki

                    Originally posted by JP-76 View Post
                    Ja mitä siihen xenon-polttimon hintaan tulee kun aloittajalle ei kuitenkaan tunnu valoteho olevan tärkein asia: Ebaysta saa kiinankopioita muutamalla kympillä eikä nuiden kestossa ole suurta eroa marmorin "platinapolttimoihin". Suurin ero nimen omaan valotehossa.
                    Itse tilasin juuri Philipsin aidot xenon-polttimot Suomesta, hintaahan noille kertyi huomat 62 €... Joten ei ne enää Suomessakaan paljoa maksa
                    Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                    G08 LCI iX3 M-sport -22

                    ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                    ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                    ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                    ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                    ex e36 328is M-Sport -95

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      Originally posted by Nakkisoturi View Post
                      Itse tilasin juuri Philipsin aidot xenon-polttimot Suomesta, hintaahan noille kertyi huomat 62 €... Joten ei ne enää Suomessakaan paljoa maksa
                      Ootko varma onko aidot:think

                      Ja edit: luin suomen saksaksi, i'sorry
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • Nakkisoturi
                        Aluevastaava
                        • Apr 2011
                        • 1261
                        • Helsinki

                        Originally posted by Mikiis View Post
                        Ootko varma onko aidot:think

                        Ja edit: luin suomen saksaksi, i'sorry
                        On aidot, Kahalta tilailin
                        Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                        G08 LCI iX3 M-sport -22

                        ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                        ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                        ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                        ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                        ex e36 328is M-Sport -95

                        Comment

                        • Holotti
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 37
                          • Hollola

                          E92 325i -07 salavalikossa kohta 01.01 K-Zahl W / T
                          Tämä tarkoittanee ajettuja kilometrejä? (Tacho in thousands True/Tacho)

                          Ei varmaan kuitenkaan oikeassa, kun mittari näyttää 92k ja salavalikko 48k?
                          Neuvoja?
                          E92 325i -07

                          Comment

                          • J_K
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 117
                            • Tuusula

                            Originally posted by Holotti View Post
                            E92 325i -07 salavalikossa kohta 01.01 K-Zahl W / T
                            Tämä tarkoittanee ajettuja kilometrejä? (Tacho in thousands True/Tacho)

                            Ei varmaan kuitenkaan oikeassa, kun mittari näyttää 92k ja salavalikko 48k?
                            Neuvoja?
                            Tätä ihmettelin itsekin taannoin. Mistä tuo salavalikon lukema tulee, kun matkamittarin lukema on aivan eri
                            sigpic
                            325i E90

                            Comment

                            • JeK
                              Newbiemmer
                              • Oct 2014
                              • 2
                              • Tornio

                              Originally posted by pro_tinnitus View Post
                              Ei ne xenonit temppuile jos ballastit ovat kunnossa. Itsellä 200+ tuhatta ajetut xenonit ja toimivat kyllä, muttei niillä pimeässä vesisateella valokeilaa tiestä erota. Kuivalla kelillä näkee kyllä, eli himmenevät kyllä ikääntyessään. Nuo kääntyvät xenonit tuntuvat ulkomaisilla foorumeillakin olevan murheenkryyni, vissiin se mekanismi on herkkä vioittumaan.
                              Ookoo, kiitoksia kaikille vastauksista. Ehkä mie olen vähän paranoidi xenoneitten kanssa, ensimmäinen automobiili tämä jossa on tuommoset kääntyvät ja keikkuvat... Käytetyn auton ostossa ei voi valita tiettyjä varusteita pois listalta. Halogeeneihin vaihto olis tietty vähän downgrade ulkonäköä ajatellen. Jos sitä sitten vielä kokeilis tilata jostain se ohjainlaite ja uudet takalevyt vuotavien tilalle. Muuten on auto ollut tosi mukava tuttavuus, auto on 330xd ja allekirjoittaneen ensimmäinen Bayerilainen.

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by Holotti View Post
                                E92 325i -07 salavalikossa kohta 01.01 K-Zahl W / T
                                Tämä tarkoittanee ajettuja kilometrejä? (Tacho in thousands True/Tacho)

                                Ei varmaan kuitenkaan oikeassa, kun mittari näyttää 92k ja salavalikko 48k?
                                Neuvoja?
                                Liittyisiköhän nyt kuitenkin nopeusmittarin kalibrointiin, pulssien määrä per 1000m. :think
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎