Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    Originally posted by jumbo View Post
    Joo se tieto riitti että siitä valikosta 20 saa muutettua sitä, puotin sen nyt 1050 --> 1000. Katsotaan miten vaikuttaa, kun yhtään en muista miten paljon tuossa e39:ssä sitä muutin.

    Ja kyllä on tuo salavalikon käyttö hankalaa tuolla yhdella ainoalla napilla
    Se on hermoja ja sormenpäätä rasittavaa touhua.

    Laskukaava taitaa mennä näin:

    mitattu kulutus / OBC:n kulutus x 1000= syötettävä arvo
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
      Jännä että mulla ei tuota vastaavaa ollut tapahtunut. Mutta silti jokin siellä kolisee... Kiristin tuon niin kireälle kuin sai mutta yläpää silti kolisee ja tuntee kädellä että liikkuu. En iskaria irti asti ottanut mutta tutkin tuota rakennetta niin periaatteessa mutteria kiristämällähän pitäisi kaikki väljä poistua käsittääkseni? Oiskohan voinu kulua sitten nuo kumi"puslat" jotenkin että ei saa enää kireälle? Näyttää ainakin osat siltä että ei ne perkele voi kulua noin paljon

      Edit: Olisikohan voinut uusia iskareita laittessa joku kömmähdys sattua? Laitoin nimittäin syksyllä uudet tolpat

      Voihan se ylätukilaakeri olla väljä. Joudun omia puheita sen verran ottamaan takaisin, että oli omassakin ylätukilaakerit "loppu". Hyvältähän ne näyttivät muuten, mutta molemmat osat olivat painuneet kasaan pystysuunnassa yhteensä melkein sentin, joten olivat kivikovat.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Originally posted by Cunttory View Post
        Se on hermoja ja sormenpäätä rasittavaa touhua.

        Laskukaava taitaa mennä näin:

        mitattu kulutus / OBC:n kulutus x 1000= syötettävä arvo
        ok, eli meillä oli mitattu 6,7L ja ajotietokone näytti 7L. Niin näistä laskemalla tuolla kaavalla tulee 957, eli pitää vielä pienentää hieman sitä arvoa.
        M550d

        Comment

        • _Sylin_teri_
          BTCF Member
          • May 2013
          • 366
          • Suomi finland

          Ourait no kaipa se on sitten uudet hommattava Kiitti Supra vastauksista

          Edit: Pitääkö muute vaihtaa kummatkin "kumilaakerit"? Realoemissa on osat 5 ja 6 nii riittäskö vaan toisen vaihto? (ei saanu linkkiä puhelimella laitettua)
          Last edited by _Sylin_teri_; 05-02-2015, 21:30.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7550
            • Kotona

            Originally posted by Supra^ View Post
            Voihan se ylätukilaakeri olla väljä. Joudun omia puheita sen verran ottamaan takaisin, että oli omassakin ylätukilaakerit "loppu". Hyvältähän ne näyttivät muuten, mutta molemmat osat olivat painuneet kasaan pystysuunnassa yhteensä melkein sentin, joten olivat kivikovat.
            Omaan tilasin just kaikki takapään yläkumit ja laakerit marmorilta, hinta noin 120e molemmille puolille. Samalla menee takaiskarit vaihtoon kunhan nyt saapuvat.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
            -

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              Miten se noin hintava? realoemissa näyttäs puslille olevan hintaa n.15e/puoli. Ja eikös se nyt ollu niin että ei ole mitään laakereita??

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7550
                • Kotona

                Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                Miten se noin hintava? realoemissa näyttäs puslille olevan hintaa n.15e/puoli. Ja eikös se nyt ollu niin että ei ole mitään laakereita??
                Jaa sas se, sanoivat marmorilla että BMW on nostanut vuoden vaihteessa hintoja ja dollarit oli muutenkin muutettu +euroiksi Ja siinä oli kumeja, alempi/ylempi pusla sekä takaisiniskukumit + suojat.

                Ei ollut kuitenkaan aikaa lähteä ebaysta metsästämään kun asennus on ensi viikolla.
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                -

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                  Ourait no kaipa se on sitten uudet hommattava Kiitti Supra vastauksista

                  Edit: Pitääkö muute vaihtaa kummatkin "kumilaakerit"? Realoemissa on osat 5 ja 6 nii riittäskö vaan toisen vaihto? (ei saanu linkkiä puhelimella laitettua)
                  Molemmat olivat mulla ihan painuneet.

                  ETK:sta kehottaa vaihtamaan ne pohjaanlyöntikumit samalla, menevät nimellä "additional shock absorber" (olivat mulla _täysin_ riekaleina), ja sen lisäksi tosiaan ylätukilaakerien molemmat puolikkaat. En lähtisi tuossa säästämään kun ne maksoivat 16,83€/puolikas eli molemmat ylätukilaakerit yhteensä n. 60e. Pohjaanlyöntikumit olivat 20,71e/kpl (M-Sport-alusta).


                  Ole viisas ja tilaa oikeasti kaikki nuo pikkuhilut valmiiksi, niin ei tarvi neljää kertaa tuota takapäätä aukaista niinkuin minä tein. Vaikka se onkin nopea ja helppo purkaa niin kyllä siinä alkoi itseäkin jo vituttaa.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    Kukaan vaihtanut ohjaustehostin öljyjä? Vinkkejä mistä kannattaa valutella että sais koko järjestelmän tyhjäksi?
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • Kimmo-R
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 400
                      • Tampere

                      Originally posted by -rik View Post
                      Kukaan vaihtanut ohjaustehostin öljyjä? Vinkkejä mistä kannattaa valutella että sais koko järjestelmän tyhjäksi?
                      Viime kesänä vaihoin. Ei tartte valutella. Haet Motonetiltä pumpun (halpa käsikäyttönen riittää) ja otat tosta mallia: https://www.youtube.com/watch?v=2QF2nuGd6jw

                      Eikä rattia eestaas yhtään ohjetta enempää niin tulee säiliöön sitä mukaa vanhaa kun uutta lähtee toiseen suuntaan.
                      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                      --Audiokit.fi--
                      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                      BMW i4 M50 Supercharged -23
                      BMW i3 60Ah -14

                      Comment

                      • Maueri
                        Newbiemmer
                        • Jan 2015
                        • 21
                        • Vantaa

                        bmw e92 kontin logo

                        Kuinka iso on bmw e92 -07 vm takakontin bmw merkki ? onko 79mm?

                        Comment

                        • TorQuel
                          BTCF Member
                          • Jan 2012
                          • 1927
                          • HKI / JKL / KHM

                          Originally posted by Maueri View Post
                          Kuinka iso on bmw e92 -07 vm takakontin bmw merkki ? onko 79mm?
                          Kyllä
                          Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                          Comment

                          • Maueri
                            Newbiemmer
                            • Jan 2015
                            • 21
                            • Vantaa

                            Originally posted by TorQuel View Post
                            kiitti kiitti ! =) ei vaan tunnu mistää muualta tuota merkkiä löytyvän kun scmiedmannilta... ebaystä löydy yhtään 79mm :o

                            Comment

                            • hcaape
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 837
                              • hyvinkää

                              Originally posted by Maueri View Post
                              kiitti kiitti ! =) ei vaan tunnu mistää muualta tuota merkkiä löytyvän kun scmiedmannilta... ebaystä löydy yhtään 79mm :o
                              marmorilta 30e
                              sDrive23i A E89 Roadster -10

                              ex E92 325i -09

                              ex E65 735i -02
                              ex E38 730d -98 ;(

                              Comment

                              • atteee
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 167
                                • Yka

                                Originally posted by Kimmo-R View Post
                                Viime kesänä vaihoin. Ei tartte valutella. Haet Motonetiltä pumpun (halpa käsikäyttönen riittää) ja otat tosta mallia: https://www.youtube.com/watch?v=2QF2nuGd6jw

                                Eikä rattia eestaas yhtään ohjetta enempää niin tulee säiliöön sitä mukaa vanhaa kun uutta lähtee toiseen suuntaan.
                                Eikös tällä systeemillä kulu öljyä aivan tolkuttomasti, jos haluaa oikeasti vaihtaa kaikki nesteet?
                                Ite ottasin banjoliittimen hammastangolta ja valuttasin sitäkautta pois?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎