Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 335i, kylmäkäynnistyshärö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #61
    Originally posted by Bmw92 View Post
    Juu..

    Comment

    • Bmw92
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 147
      • Eteläkarjala

      #62
      Jälleen syttyi moottorin vikavalo, n. 100km nollauksen jälkeen. Nyt kuitenkin vain tämä koodi, kateista ei ollut mitään.

      -29E1 mixture control 2
      E91 335i /// LCI Alpinweiß III

      E92 325i
      E39 520i
      E46 316i

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        #63
        Originally posted by Bmw92 View Post
        Jälleen syttyi moottorin vikavalo, n. 100km nollauksen jälkeen. Nyt kuitenkin vain tämä koodi, kateista ei ollut mitään.

        -29E1 mixture control 2
        Olisko siellä sit vuotava suutin? Ota tulpat irti ja katso minkä väriset ne on.

        Comment

        • poteroa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 311
          • Tuusula

          #64
          Jaa-a, nyt kyllä oman kohdalla taitaa olla aika putsata kanavat.

          Löysin juuri tämän keskustelun, oireet samoja, eli tärähtely ja koodi vielä 29E1.. Joka bmw92:lta löytyy..

          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
          Ex: E34 520i "winter wagen"
          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

          Comment

          • Bmw92
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 147
            • Eteläkarjala

            #65
            Originally posted by brainsurgery View Post
            Olisko siellä sit vuotava suutin? Ota tulpat irti ja katso minkä väriset ne on.
            Lauantaina avaan ja katson, jos vuotaa niin minkävärinen se tulppa on? Vai onko vain märkä?
            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

            E92 325i
            E39 520i
            E46 316i

            Comment

            • Bmw92
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 147
              • Eteläkarjala

              #66
              Originally posted by poteroa View Post
              Jaa-a, nyt kyllä oman kohdalla taitaa olla aika putsata kanavat.

              Löysin juuri tämän keskustelun, oireet samoja, eli tärähtely ja koodi vielä 29E1.. Joka bmw92:lta löytyy..

              http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=33635
              Täytynee suutinten tarkistuksen jälkeen katsoa myös nuo kanavat. Onko tietota missä niitä sais puhdistettua?
              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

              E92 325i
              E39 520i
              E46 316i

              Comment

              • poteroa
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 311
                • Tuusula

                #67
                Kanavia puhdistelee PK seudulla "blitz" nimimerkillä oleva kaveri.

                Taidan tehdä kyllä homman itse, ku IT-Mies olen, eku TI-Mies..
                E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                Ex: E34 520i "winter wagen"
                Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2092
                  • Naantali

                  #68
                  Kanavat pystyy kyllä itsekin puhdistamaan kun hommaa pieniä teräsharjoja Ja tietenkin imuri täytyy olla. Toki puhalluksella saa Hieman puhtaammaksi mutta harjoilla saa kyllä suurimmat karstat pois. Tosiaan pääkaupunkiseudulla niitä pähkinäpuhaltaa nic bliz.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by Bmw92 View Post
                    Lauantaina avaan ja katson, jos vuotaa niin minkävärinen se tulppa on? Vai onko vain märkä?
                    Jos suutin vuotaa niin yleensä sen pytyn tulppa on ollut aika musta. Ainakin selvästi tummempi kuin muut.

                    Siihen tarvii sitten 14mm 12-kulmaisen ohutseinäisen tulppa-avaimen.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      #70
                      Originally posted by miyli View Post
                      Tosiaan pääkaupunkiseudulla niitä pähkinäpuhaltaa nic bliz.
                      Siis Blitz

                      Korjasin, kun tuolla toisellakin nimimerkillä löytyy joku.

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2092
                        • Naantali

                        #71
                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Siis Blitz

                        Korjasin, kun tuolla toisellakin nimimerkillä löytyy joku.
                        Hyvä kun aamupaskalla lukee tablettia ja kirjoittelee tulee virheitä
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • Bmw92
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2016
                          • 147
                          • Eteläkarjala

                          #72
                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Jos suutin vuotaa niin yleensä sen pytyn tulppa on ollut aika musta. Ainakin selvästi tummempi kuin muut.

                          Siihen tarvii sitten 14mm 12-kulmaisen ohutseinäisen tulppa-avaimen.
                          Jees, kiitos vinkeistä brainsurgerylle ja miylille !
                          Last edited by Bmw92; 18-11-2016, 10:25.
                          E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                          E92 325i
                          E39 520i
                          E46 316i

                          Comment

                          • Bmw92
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 147
                            • Eteläkarjala

                            #73
                            Originally posted by miyli View Post
                            Kanavat pystyy kyllä itsekin puhdistamaan kun hommaa pieniä teräsharjoja Ja tietenkin imuri täytyy olla. Toki puhalluksella saa Hieman puhtaammaksi mutta harjoilla saa kyllä suurimmat karstat pois. Tosiaan pääkaupunkiseudulla niitä pähkinäpuhaltaa nic bliz.
                            Tuli vielä mieleen että puhdistettava kanava on varmaan hyvä olla kiinni puhdistuksen ajan? Ja tarvitseeko muita tiivisteitä vaihtaa kun nuo kanavien 6 rinkulaa?

                            Ps. Saiko Poteroa jo puhdistettua omansa? Käytitkö pieniä harjoja ja lähtikö hyvin
                            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                            E92 325i
                            E39 520i
                            E46 316i

                            Comment

                            • poteroa
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 311
                              • Tuusula

                              #74
                              Originally posted by Bmw92 View Post
                              Tuli vielä mieleen että puhdistettava kanava on varmaan hyvä olla kiinni puhdistuksen ajan? Ja tarvitseeko muita tiivisteitä vaihtaa kun nuo kanavien 6 rinkulaa?

                              Ps. Saiko Poteroa jo puhdistettua omansa? Käytitkö pieniä harjoja ja lähtikö hyvin
                              Venttiilit kiinni, ehdottomasti!

                              Kyllä noita on saatu kaasuläppärunko paikallaankin irti, mutta siis 6 tiivistettä imusarjaan + kaasuläppärungon ja imusarjan välinen tiiviste kannattaa vaihtaa samalla. Hinta oli jossain 40-50,- tietämillä koko setti.

                              Enpä ehtinyt kanavia vielä putsailla, haen kyllä varmaan motonetistä haulikon puhdistus setin + muuta, siirtynee kuitenkin Joulun jälkeen tehtäväksi, samalla kaikki alipaineletkut.

                              Vaihdoin tulpat ja tarkistelin niiden kunnon, hieman mustaa oli 3/4 pyttyjen tulpissa ja kun tuosta vikakoodeja luin niin pari kertaa oli antautunut 2-pytty, eli misfire koodia. Tulpat kyllä muuten kauniin ruskeat, eli pitää seurata. Vinkkinä että ainakin Puuilosta löytyi sopiva 14mm tulppa-avain, ja tietysti jatko siihen, momentti tulpille 23nm. Hinta taisi olla 10,- luokkaa.
                              Nyrkkisääntönä että n. 18mm ulkomitta hylsylle = sopiva, muista sitten että avainkoko on 3/8, eli momentti/räikkä avain+jatko sen mukaan.

                              Tuli samalla tarkistettua suuttimien koodaukset, nämä täsmäsi koodauksen kanssa.

                              Ahtoputkista ei löytynyt mitään halkeamia tms.

                              Ainoa "mukava" homma kävi, siinä syylärin päällä menevä paisuntasäiliön putki antautui (muovikuorinen alumiiniputki) + yksi muovinen nippa meni poikki vesilähdöstä syyläriltä paisuntasäiliölle.

                              Muoviosat olivat niin kovettuneet ja huonossa kunnossa, virityksellä takaisin kasaan ja uutta tilattu. Paisuntasäiliöltä tulevan putken korvasin 8mm bensaputkella jo aiemmin (putken päihin levennys jarruputkityökalulla), joka kestää varmaan pidenpään kuin auto.
                              Nipan tein rengasventtiilin rungosta, koversin reiän sopivaksi ja sain moottorisilikonillla nippuun. Joo, tiedän, tämä siihen asti kunnes saksasta ui uusi putki.

                              Eli täristys ei hävinnyt....mutta, nyt on vetoja ihan eri tavalla ja ei "jyristä" enää 4000-5000rpm nurkilla, eli tulppa se on siellä pätkinyt.
                              Kokeeksi laitoin uuden puolan 3-sylinterille samalla.

                              Otan tuossa kuvat tulpista kunhan tässä ehtii ja postaan vaikka tänne..

                              Tuli map 4:lla katsottua noita arvoja ja näyttäisi kyllä hyvältä vakiona, pitää ottaa vielä muutama logi map1:llä kunhan ehtii.

                              Aika suolaisen hintaiset on kyllä suuttimet näihin, en hirveästi alle 240,- löytänyt kpl hintaan mistään.
                              E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                              E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                              Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                              Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                              Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                              Ex: E34 520i "winter wagen"
                              Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                              Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                              Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                              Comment

                              • Bmw92
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2016
                                • 147
                                • Eteläkarjala

                                #75
                                Originally posted by poteroa View Post
                                Venttiilit kiinni, ehdottomasti!

                                Kyllä noita on saatu kaasuläppärunko paikallaankin irti, mutta siis 6 tiivistettä imusarjaan + kaasuläppärungon ja imusarjan välinen tiiviste kannattaa vaihtaa samalla. Hinta oli jossain 40-50,- tietämillä koko setti.

                                Enpä ehtinyt kanavia vielä putsailla, haen kyllä varmaan motonetistä haulikon puhdistus setin + muuta, siirtynee kuitenkin Joulun jälkeen tehtäväksi, samalla kaikki alipaineletkut.

                                Vaihdoin tulpat ja tarkistelin niiden kunnon, hieman mustaa oli 3/4 pyttyjen tulpissa ja kun tuosta vikakoodeja luin niin pari kertaa oli antautunut 2-pytty, eli misfire koodia. Tulpat kyllä muuten kauniin ruskeat, eli pitää seurata. Vinkkinä että ainakin Puuilosta löytyi sopiva 14mm tulppa-avain, ja tietysti jatko siihen, momentti tulpille 23nm. Hinta taisi olla 10,- luokkaa.
                                Nyrkkisääntönä että n. 18mm ulkomitta hylsylle = sopiva, muista sitten että avainkoko on 3/8, eli momentti/räikkä avain+jatko sen mukaan.

                                Tuli samalla tarkistettua suuttimien koodaukset, nämä täsmäsi koodauksen kanssa.

                                Ahtoputkista ei löytynyt mitään halkeamia tms.

                                Ainoa "mukava" homma kävi, siinä syylärin päällä menevä paisuntasäiliön putki antautui (muovikuorinen alumiiniputki) + yksi muovinen nippa meni poikki vesilähdöstä syyläriltä paisuntasäiliölle.

                                Muoviosat olivat niin kovettuneet ja huonossa kunnossa, virityksellä takaisin kasaan ja uutta tilattu. Paisuntasäiliöltä tulevan putken korvasin 8mm bensaputkella jo aiemmin (putken päihin levennys jarruputkityökalulla), joka kestää varmaan pidenpään kuin auto.
                                Nipan tein rengasventtiilin rungosta, koversin reiän sopivaksi ja sain moottorisilikonillla nippuun. Joo, tiedän, tämä siihen asti kunnes saksasta ui uusi putki.

                                Eli täristys ei hävinnyt....mutta, nyt on vetoja ihan eri tavalla ja ei "jyristä" enää 4000-5000rpm nurkilla, eli tulppa se on siellä pätkinyt.
                                Kokeeksi laitoin uuden puolan 3-sylinterille samalla.

                                Otan tuossa kuvat tulpista kunhan tässä ehtii ja postaan vaikka tänne..

                                Tuli map 4:lla katsottua noita arvoja ja näyttäisi kyllä hyvältä vakiona, pitää ottaa vielä muutama logi map1:llä kunhan ehtii.

                                Aika suolaisen hintaiset on kyllä suuttimet näihin, en hirveästi alle 240,- löytänyt kpl hintaan mistään.

                                Jees, laitoin blitzille tuossa samalla kyselyä että paljon velottaisi hommasta jos en sitä itse tee.

                                Itsellä piti kiirettä sen verran että menee seuraaville vapaille tuo tulppien tarkastus, hylsyn tilailin schmiedmanilta ja sitä sai jonkunverran hiona että meni paikalleen. Tulpat ja puolat vaihdoin 2tkm sitten.

                                Imusarjan tiivisteet tilailin ja kyselin marmorilta tuota kaasuläppärungon tiivistettä, en löytänyt kokonaista sarjaa enkä varaosa numeroakaan, vai enkö sitten osannut vain etsiä:think

                                Tekisi mieli saada kyllä kunnolla nuo kerralla puhtaaksi, mahtaako sitten ilman puhallusta tarpeeksi tyydyttävän lopputuloksen saada..
                                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                                E92 325i
                                E39 520i
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎