Originally posted by Bmw92
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N54 335i, kylmäkäynnistyshärö
Collapse
X
-
Jaa-a, nyt kyllä oman kohdalla taitaa olla aika putsata kanavat.
Löysin juuri tämän keskustelun, oireet samoja, eli tärähtely ja koodi vielä 29E1.. Joka bmw92:lta löytyy..
E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostJaa-a, nyt kyllä oman kohdalla taitaa olla aika putsata kanavat.
Löysin juuri tämän keskustelun, oireet samoja, eli tärähtely ja koodi vielä 29E1.. Joka bmw92:lta löytyy..
http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=33635E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Kanavia puhdistelee PK seudulla "blitz" nimimerkillä oleva kaveri.
Taidan tehdä kyllä homman itse, ku IT-Mies olen, eku TI-Mies..E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Kanavat pystyy kyllä itsekin puhdistamaan kun hommaa pieniä teräsharjoja Ja tietenkin imuri täytyy olla. Toki puhalluksella saa Hieman puhtaammaksi mutta harjoilla saa kyllä suurimmat karstat pois. Tosiaan pääkaupunkiseudulla niitä pähkinäpuhaltaa nic bliz.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostLauantaina avaan ja katson, jos vuotaa niin minkävärinen se tulppa on? Vai onko vain märkä?
Siihen tarvii sitten 14mm 12-kulmaisen ohutseinäisen tulppa-avaimen.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostSiis Blitz
Korjasin, kun tuolla toisellakin nimimerkillä löytyy joku.kun aamupaskalla lukee tablettia ja kirjoittelee tulee virheitä
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostJos suutin vuotaa niin yleensä sen pytyn tulppa on ollut aika musta. Ainakin selvästi tummempi kuin muut.
Siihen tarvii sitten 14mm 12-kulmaisen ohutseinäisen tulppa-avaimen.Last edited by Bmw92; 18-11-2016, 10:25.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostKanavat pystyy kyllä itsekin puhdistamaan kun hommaa pieniä teräsharjoja Ja tietenkin imuri täytyy olla. Toki puhalluksella saa Hieman puhtaammaksi mutta harjoilla saa kyllä suurimmat karstat pois. Tosiaan pääkaupunkiseudulla niitä pähkinäpuhaltaa nic bliz.
Ps. Saiko Poteroa jo puhdistettua omansa? Käytitkö pieniä harjoja ja lähtikö hyvinE91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostTuli vielä mieleen että puhdistettava kanava on varmaan hyvä olla kiinni puhdistuksen ajan? Ja tarvitseeko muita tiivisteitä vaihtaa kun nuo kanavien 6 rinkulaa?
Ps. Saiko Poteroa jo puhdistettua omansa? Käytitkö pieniä harjoja ja lähtikö hyvin
Kyllä noita on saatu kaasuläppärunko paikallaankin irti, mutta siis 6 tiivistettä imusarjaan + kaasuläppärungon ja imusarjan välinen tiiviste kannattaa vaihtaa samalla. Hinta oli jossain 40-50,- tietämillä koko setti.
Enpä ehtinyt kanavia vielä putsailla, haen kyllä varmaan motonetistä haulikon puhdistus setin + muuta, siirtynee kuitenkin Joulun jälkeen tehtäväksi, samalla kaikki alipaineletkut.
Vaihdoin tulpat ja tarkistelin niiden kunnon, hieman mustaa oli 3/4 pyttyjen tulpissa ja kun tuosta vikakoodeja luin niin pari kertaa oli antautunut 2-pytty, eli misfire koodia. Tulpat kyllä muuten kauniin ruskeat, eli pitää seurata. Vinkkinä että ainakin Puuilosta löytyi sopiva 14mm tulppa-avain, ja tietysti jatko siihen, momentti tulpille 23nm. Hinta taisi olla 10,- luokkaa.
Nyrkkisääntönä että n. 18mm ulkomitta hylsylle = sopiva, muista sitten että avainkoko on 3/8, eli momentti/räikkä avain+jatko sen mukaan.
Tuli samalla tarkistettua suuttimien koodaukset, nämä täsmäsi koodauksen kanssa.
Ahtoputkista ei löytynyt mitään halkeamia tms.
Ainoa "mukava" homma kävi, siinä syylärin päällä menevä paisuntasäiliön putki antautui (muovikuorinen alumiiniputki) + yksi muovinen nippa meni poikki vesilähdöstä syyläriltä paisuntasäiliölle.
Muoviosat olivat niin kovettuneet ja huonossa kunnossa, virityksellä takaisin kasaan ja uutta tilattu. Paisuntasäiliöltä tulevan putken korvasin 8mm bensaputkella jo aiemmin (putken päihin levennys jarruputkityökalulla), joka kestää varmaan pidenpään kuin auto.
Nipan tein rengasventtiilin rungosta, koversin reiän sopivaksi ja sain moottorisilikonillla nippuun. Joo, tiedän, tämä siihen asti kunnes saksasta ui uusi putki.
Eli täristys ei hävinnyt....mutta, nyt on vetoja ihan eri tavalla ja ei "jyristä" enää 4000-5000rpm nurkilla, eli tulppa se on siellä pätkinyt.
Kokeeksi laitoin uuden puolan 3-sylinterille samalla.
Otan tuossa kuvat tulpista kunhan tässä ehtii ja postaan vaikka tänne..
Tuli map 4:lla katsottua noita arvoja ja näyttäisi kyllä hyvältä vakiona, pitää ottaa vielä muutama logi map1:llä kunhan ehtii.
Aika suolaisen hintaiset on kyllä suuttimet näihin, en hirveästi alle 240,- löytänyt kpl hintaan mistään.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostVenttiilit kiinni, ehdottomasti!
Kyllä noita on saatu kaasuläppärunko paikallaankin irti, mutta siis 6 tiivistettä imusarjaan + kaasuläppärungon ja imusarjan välinen tiiviste kannattaa vaihtaa samalla. Hinta oli jossain 40-50,- tietämillä koko setti.
Enpä ehtinyt kanavia vielä putsailla, haen kyllä varmaan motonetistä haulikon puhdistus setin + muuta, siirtynee kuitenkin Joulun jälkeen tehtäväksi, samalla kaikki alipaineletkut.
Vaihdoin tulpat ja tarkistelin niiden kunnon, hieman mustaa oli 3/4 pyttyjen tulpissa ja kun tuosta vikakoodeja luin niin pari kertaa oli antautunut 2-pytty, eli misfire koodia. Tulpat kyllä muuten kauniin ruskeat, eli pitää seurata. Vinkkinä että ainakin Puuilosta löytyi sopiva 14mm tulppa-avain, ja tietysti jatko siihen, momentti tulpille 23nm. Hinta taisi olla 10,- luokkaa.
Nyrkkisääntönä että n. 18mm ulkomitta hylsylle = sopiva, muista sitten että avainkoko on 3/8, eli momentti/räikkä avain+jatko sen mukaan.
Tuli samalla tarkistettua suuttimien koodaukset, nämä täsmäsi koodauksen kanssa.
Ahtoputkista ei löytynyt mitään halkeamia tms.
Ainoa "mukava" homma kävi, siinä syylärin päällä menevä paisuntasäiliön putki antautui (muovikuorinen alumiiniputki) + yksi muovinen nippa meni poikki vesilähdöstä syyläriltä paisuntasäiliölle.
Muoviosat olivat niin kovettuneet ja huonossa kunnossa, virityksellä takaisin kasaan ja uutta tilattu. Paisuntasäiliöltä tulevan putken korvasin 8mm bensaputkella jo aiemmin (putken päihin levennys jarruputkityökalulla), joka kestää varmaan pidenpään kuin auto.
Nipan tein rengasventtiilin rungosta, koversin reiän sopivaksi ja sain moottorisilikonillla nippuun. Joo, tiedän, tämä siihen asti kunnes saksasta ui uusi putki.
Eli täristys ei hävinnyt....mutta, nyt on vetoja ihan eri tavalla ja ei "jyristä" enää 4000-5000rpm nurkilla, eli tulppa se on siellä pätkinyt.
Kokeeksi laitoin uuden puolan 3-sylinterille samalla.
Otan tuossa kuvat tulpista kunhan tässä ehtii ja postaan vaikka tänne..
Tuli map 4:lla katsottua noita arvoja ja näyttäisi kyllä hyvältä vakiona, pitää ottaa vielä muutama logi map1:llä kunhan ehtii.
Aika suolaisen hintaiset on kyllä suuttimet näihin, en hirveästi alle 240,- löytänyt kpl hintaan mistään.
Jees, laitoin blitzille tuossa samalla kyselyä että paljon velottaisi hommasta jos en sitä itse tee.
Itsellä piti kiirettä sen verran että menee seuraaville vapaille tuo tulppien tarkastus, hylsyn tilailin schmiedmanilta ja sitä sai jonkunverran hiona että meni paikalleen. Tulpat ja puolat vaihdoin 2tkm sitten.
Imusarjan tiivisteet tilailin ja kyselin marmorilta tuota kaasuläppärungon tiivistettä, en löytänyt kokonaista sarjaa enkä varaosa numeroakaan, vai enkö sitten osannut vain etsiä:think
Tekisi mieli saada kyllä kunnolla nuo kerralla puhtaaksi, mahtaako sitten ilman puhallusta tarpeeksi tyydyttävän lopputuloksen saada..E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
Comment