memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hj325hml
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Mitä vitt... ymmärsin ensin että retrofittaat halogeenit xenonien tilalle . Perjantai...
    Mutta tosiaan jos vaihdat xenoneihin niin vaihtoon menee umpiot, liittimet (ja johtojärjestys saattaa muuttua), korkeusanturit pitää asentaa vai onko kaikissa vakiona (?) (+ johdot?), valomoduuli sekä koodaus.


    Heh heh, orkkis xenonit halogenien tilalle juu.

    Pelkät umpiot vaihtamalla valot toimii mutta jos haluaisi ihan oikeasti automaattisenkin korkeudensäädön toimivan, niin ilmeisesti valomoludi, johtosarja, anturit ja koodaus?

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by epv View Post
    Mahtaako olla netissä mitään hyvää DIY-ohjetta tuohon hehkuhommaan? :think
    Noilla ohjeilla luulis onnistuvan -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=209693
    Ohjeet tosin eri korimallille, mut moottorityyppihän on sama..

    Leave a comment:


  • epv
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Ainakin 330D nelikossa oli hehkujen rele todella helpossa paikassa. Hehkut on hieman on vaikeampi kun pitää imusarja irroittaa tieltä pois ja siinä on pari aika ahdasta mutteria takaosassa. Muistaakseni joku 3-4h meni hehkujen vaihdossa mulla ensikertalaisena tuumaustaukojen kanssa. Hieman työläämpi ku termarin vaihto. Sen releen saa sitten itsekin korjattua jos haluaa säästää

    Pre lci 320D:ssä taas oli hehkujen rele niin ahtaassa paikassa että meinas usko loppua

    Korjatkaa ne hehkujen vikakoodit heti koska jos niistä on vikakoodia ei dpf:n poltto lähde päälle!! Joskus ihmettelin ku ei polttanu vaikka lämmöt oli uus termari

    Mahtaako olla netissä mitään hyvää DIY-ohjetta tuohon hehkuhommaan? :think

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Mitä kaikkea vaatii halogenien retrofittaus xenoneihin, umpioiden ja katkaisijan jälkeen, lähinnä mitä automaattinen korkeudensäätöö vaatii toimiakseen?
    Mitä vitt... ymmärsin ensin että retrofittaat halogeenit xenonien tilalle . Perjantai...
    Mutta tosiaan jos vaihdat xenoneihin niin vaihtoon menee umpiot, liittimet (ja johtojärjestys saattaa muuttua), korkeusanturit pitää asentaa vai onko kaikissa vakiona (?) (+ johdot?), valomoduuli sekä koodaus.

    Leave a comment:


  • miqqi
    replied
    iDrive -ruudun naarmut + pari muuta

    Huomasin tuossa syssymmällä, kun aurinko paistelee alempaa, että iDriven (pikkuruutu, business) on ikäänkuin naarmuilla ja siten tietty hieman samea. Epäilemättä rätistä pölyjä pyyhkiessä tullut.
    Näitä ei näy lainkaan, mikäli aurinko ei paista takaa tai takaviistosta. Esimerkiksi nyt pimeällä, vaikka kuinka katsoo mistä tahansa kulmasta ruutu päällä, ei tätä huomaa ollenkaan. Oletettavasti "naarmut" eivät siis ole kauhian syviä mitenkään. Vai voiko kyse olla jostain puhdistuskemikaalista, joka on jässähtänyt pintaan?
    Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Onko suosituksia, millä voisi yrittää kirkastaa ruutua? Töllönpuhdistusaineet eivät tehoa.

    Toinen kysymys: Ostin orkkis kumimatot. Mattojen mukana tuli pyöreät muoviset vaatetarralätkät, jotka siis vastakappaleet mattojen alapinnassa oleville. Näissä harvakierteinen, mutta terävä ruuvitappi. Vaikka ovat muovitapit, jyrsinevät ajan saatossa kärjellään varmasti pohjaa.
    Uskaltaako nämä ruuvata kokolattiamaton läpi haluamaansa kohtaan, vai onko kokolattiamaton alla erityiset kohdat näille?

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Mitä kaikkea vaatii halogenien retrofittaus xenoneihin, umpioiden ja katkaisijan jälkeen, lähinnä mitä automaattinen korkeudensäätöö vaatii toimiakseen?

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by epv

    5/6 hehkuista vikakoodien mukaan pimeänä, tullee muuten vielä ongelmia pakkasilla.
    Niin tulee. Lähtee käyntiin ainakin -17c pakkasella ilman hehkuja, mutta ei ole herkkähermoisten puuhaa

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by epv View Post
    Onko hehkujen + pääteasteen vaihto vaikea homma 330d:hen verrattuna vaikka termostaattijumppaan? :think

    5/6 hehkuista vikakoodien mukaan pimeänä, tullee muuten vielä ongelmia pakkasilla.
    Ainakin 330D nelikossa oli hehkujen rele todella helpossa paikassa. Hehkut on hieman on vaikeampi kun pitää imusarja irroittaa tieltä pois ja siinä on pari aika ahdasta mutteria takaosassa. Muistaakseni joku 3-4h meni hehkujen vaihdossa mulla ensikertalaisena tuumaustaukojen kanssa. Hieman työläämpi ku termarin vaihto. Sen releen saa sitten itsekin korjattua jos haluaa säästää

    Pre lci 320D:ssä taas oli hehkujen rele niin ahtaassa paikassa että meinas usko loppua

    Korjatkaa ne hehkujen vikakoodit heti koska jos niistä on vikakoodia ei dpf:n poltto lähde päälle!! Joskus ihmettelin ku ei polttanu vaikka oli uus termari
    Last edited by _Sylin_teri_; 22-11-2015, 10:21.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by pedroo View Post
    en selkeetä infoa oikeen löytäny ni heitetääs kyssäri. Onko tollases -07 e91 325d manualissa imusarjan läppiä?
    :think:think
    Ei tarvitse edes tarkistaa. 325dssä ei ole läppiä

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by pedroo View Post
    en selkeetä infoa oikeen löytäny ni heitetääs kyssäri. Onko tollases -07 e91 325d manualissa imusarjan läppiä?
    :think:think
    Ei pitäisi olla, mutta äkkiäkö tuon tarkastaa.

    Leave a comment:


  • pedroo
    replied
    en selkeetä infoa oikeen löytäny ni heitetääs kyssäri. Onko tollases -07 e91 325d manualissa imusarjan läppiä?
    :think:think

    Leave a comment:


  • pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by epv View Post
    Onko hehkujen + pääteasteen vaihto vaikea homma 330d:hen verrattuna vaikka termostaattijumppaan? :think

    5/6 hehkuista vikakoodien mukaan pimeänä, tullee muuten vielä ongelmia pakkasilla.
    En ensimmäiseen osaa vastata , mutta omassa oli 2/4 pimeänä ja silti käynnistyi, tosin hieman vaivalloisesti kovilla pakkasilla. Mulla riitti pelkkä hehkujen vaihto.

    Leave a comment:


  • epv
    replied
    Onko hehkujen + pääteasteen vaihto vaikea homma 330d:hen verrattuna vaikka termostaattijumppaan? :think

    5/6 hehkuista vikakoodien mukaan pimeänä, tullee muuten vielä ongelmia pakkasilla.

    Leave a comment:


  • mawred
    replied
    Mulla lämmitys tuntuu toimivan automaattisesti? En muista koska takalasin lämmitystä olisin käyttänyt, mutta huurteet ja jäät häviää/sulaa peileistä heti ajoon lähdettyä.

    Leave a comment:


  • joni_t
    replied
    Originally posted by 69pauli69 View Post
    Omassa toimii ainakin takalasin lämmityksen napista. Sen kun lyö tulille ja katsoo että alkaako sulamaan peilit ja takalasi, jos ei niin kannattaa tarkistaa takalasin lämmityksen sulake.
    Tuosta peilien lämpiämisestä oli jossain ketjussa aika hyvä seloste.

    Lämmitys toimii eri teholla riippuen lämpötilasta ja olikos että +10 astetta tai lämpimämpi niin toimii vain jos pyyhkijät/sadetutka on päällä. Päälle kytketään kyllä takalasin lämmitysnapista.

    Itse nimittäin kirosin yksi sateinen päivä samaa että miksi ei lämpiä. Olin kanssa alkamassa sulakkeita tutkimaan kunnes löysin tuon sepustuksen asiasta. Foorumia selailemaan vaan.

    Leave a comment:

Working...
X