Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6023
    • Sipoo

    E91 320d M47. Mikäs näissä on yleisin vuotokohta jäähdytinnesteelle? Termarit vaihdettu noin 2v sitten. :think

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by kmn View Post
      E91 320d M47. Mikäs näissä on yleisin vuotokohta jäähdytinnesteelle? Termarit vaihdettu noin 2v sitten. :think
      Yleisestä en osaa sanoa mutta päätermarin tiivisteestä mulla alkoi 1 vuoden jälkeen tarviketermari vuotamaan.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • ohohh
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2012
        • 268
        • Porvoo

        Originally posted by E-rotu View Post
        Milläs kierroksilla turbiini lukittuu vai onko siihen mitään nyrkki sääntöö?
        Eikö tuo turbiini lukitu nopeuden mukaan? Ei kierrosten. :think
        n. 80km/h riippuen autosta +/- 10km/h.

        Korjatkaa jos tosiaan on kierrosten mukaan.
        G20 330e M-Sport '21

        ex's

        F30 330e M-Sport '17
        F11 530d X-Drive M-sport '12
        E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
        E46 330Ci M-Sport II '03
        E36 323i Coupe '97

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          Originally posted by ohohh View Post
          Eikö tuo turbiini lukitu nopeuden mukaan? Ei kierrosten. :think
          n. 80km/h riippuen autosta +/- 10km/h.

          Korjatkaa jos tosiaan on kierrosten mukaan.
          En osaa varmaksi sanoa, mutta nuo 6hp lootat lukittuu vääntömomentti, tms pyynnön mukaan. Kun esim. 3lla lykkää tallan lattiaan vaikka 2000-2500rpm kohdilla, niin ei tuo tunnu luistavan/kuminauhalle, vaan kiihtyy kun manuaalilla.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • TseiPii
            BTCF Member
            • Apr 2012
            • 188
            • Keskellä Suomea

            Saakos nuohin umpioihin ostettua polttimon metallista kiinnikettä. Polttimon vaihdon aikana lähti kävelemään eikä meinaa löytyä.
            E30 318i -85

            E30 320i -87 ex
            E36 316i -91 ex
            E36 325i -94 ex
            E46 325i -03 ex
            E46 316i -02 ex
            E61 525i -06 ex
            E46 320d -03

            E70 3.0d - 09


            E39 M5 pyhänä

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6023
              • Sipoo

              Originally posted by Supra^ View Post
              Yleisestä en osaa sanoa mutta päätermarin tiivisteestä mulla alkoi 1 vuoden jälkeen tarviketermari vuotamaan.
              No helekutti, kyllä ihan Berun osan pistin sinne ainakin toisen.. :think Noh, pellin avaaminen paljasti, että ihan märkänä letkut sieltä. Vois vaihdella molempien termarien tiivarit samalla. Toki piti eka kysellä täällä, ennenku jakso avata peltiä! Kiitti avusta!

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • jjanii
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 629
                • joensuu

                edit. Pikkasen väärä topic
                Last edited by jjanii; 27-12-2015, 06:33.

                Comment

                • _Sylin_teri_
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 366
                  • Suomi finland

                  220t ajetussa M57 325D:ssä tuli pientä ongelmaa kylmäkäynnin suhteen ja vähän ideoita tarvittaisi.
                  Kylmänä tai oikeastaan hieman lämmettyään tyhjäkäynnillä pätkäisee välillä niinkuin jäisi tahti välistä ja sama kiihdyttäissä pienillä kierroksilla pätkäisee vetoa välillä. Lämpimänä ei mitään. Vikakoodeja ei ole yhtään. Korjausarvot ainakin lämpimällä koneella hyvät.

                  Sen verran kokeilin että EGR tulppaamisella ei ollut vaikutusta. Voiko jumiva turbon vivusto aiheuttaa tuollaista? Onko millanen operaatio öljyillä sitä? Toinen mitä mietin on ilmamassa että aiheuttaisiko tuota? Liitin irti kai pitäs tasottua jos siitä kiinni? Ainakaan livedatassa näytti ihan järkevästi arvot menevän.
                  Last edited by _Sylin_teri_; 28-12-2015, 19:17.

                  Comment

                  • jaegarmaisteri
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 384
                    • Turku

                    Mulla oli Octaviassa samanlainen ongelma ja silloin syynä oli likainen suutin. Ocu siis nyki kylmänä ja noin 5min jälkeen kun lämpesi, se loppui. Mitään vikakoodeja ei antanut. En sitten tiedä onko Bemmiin sama ongelma mahdollinen.
                    F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                    --------------------------------------------
                    ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                    ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                    ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                    ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                    ex. vRS -11 - 270hp/428N
                    ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                    ex. VW Jetta :think
                    ex. Opel Ascona :think

                    Comment

                    • _Sylin_teri_
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 366
                      • Suomi finland

                      Siis suutin oli tukossa vai liitin likainen? Ainakin lämpimänä on korjausarvot mulla hyvät mutta pitää vielä kylmällä koneella tsekata

                      Comment

                      • O.K.
                        Moderator
                        • Nov 2003
                        • 4855
                        • Espoo

                        Miten vaihdetaan osa nro 2 (17117521781), eli tyhjennysproppu ja sen ympärillä oleva osa?



                        Itse osa näyttää tältä, eli ei mitään kierrettä tms


                        Mulla oli niin tiukassa tyhjennysproppu, että tuo sanoi "naks" avatessa (ilmeisesti nuo pienet muovisiivekkeet antautuivat). Pyöri sen jälkeen tyhjää molempiin suuntiin eli ei kai ole kierteitä, mutta näytti pitävän nesteet sisällä. Pitikin viikon verran, mutta eilen alkoi vuotamaan aika reilusti ja uusi osa jo tilattu. Itse pääsen tuota katsomaan hyvin vasta sitten, kun on osan vaihdon aika.

                        Edit: tuossahan tuosta lisätietoa Googlella löytyi: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=766495. En ole näköjään ainoa, kuka onnistunut tuon rikkomaan ja ajanut autoa muutamia päiviä ennen vuotoa.

                        Edit 2: Näin siis irrotus ja kiinnitys: Syylärissä kolot, josta pitää painaa noita klipsejä samalla kun kiertää auki ~1/4 kierrosta. Sitten saa vetämällä ulos. Kiinni laitettaessa painetaan klipsejä hiukan, työnnetään sisään ja käännetään kiinni.
                        Last edited by O.K.; 29-12-2015, 18:47.
                        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                        E34 525i

                        Comment

                        • tuoasm
                          BTCF Member
                          • Jun 2015
                          • 106
                          • joensuu

                          P3264 Mass or Volume Air Flow too Low due to sensor drift. <-- tollasta koodia alkanu prelci e91 325da 08 herjailemaan. lämpimällä säällä toimii hyvin, yleensä n.15sek-1min kylmäkäynnistyksestä näillä "kovemmilla" pakkasilla sytyttää moottorin vikavalon ja herjaa tuota koodia. samantien kun nollailee niin saattaa toimia sen 1000km ilman mitään oireita kunnes taas käynnistäessä sytyttää tuon. mistähän tuota vikaa alakas ettimään? :think


                          e: tää tais korjaantua, kylkiluukusta oli uus ilmansuodatin survottu sisään ja paskottu suodatin asennusvaiheessa, tietääpähän nyt että ite tekee nämä remontit


                          Last edited by tuoasm; 30-12-2015, 16:37.

                          Comment

                          • AK-87
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 324
                            • Hml

                            E91 pre-lci:ssä alkoi ohjaus vinkumaan. Pakkaset tuli samaan aikaan, mahtaako sitten olla vaikutusta? Eli sellainen kohtuu kevyt vinkuminen, sellainen kuin kuivia muoveja/kumeja kiertäisi vastakkain, kuuluu kun rattia kääntää. Ääni kuuluu kierroksen samassa kohdassa, eli lähes suorin renkain ja kierroksen verran käännettyinä. Mistä lähdetään hakemaan ratkaisua? Ei ole aktiiviohjausta.
                            V60 D4 AWD -16
                            Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                            ex V60 D4 -13
                            ex E36 323i 4D -96
                            ex E91 320d -06 Stage 1

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5202
                              • Stadi

                              Mikäs multa meni tosta peilistä paskaksi. Kääntyvät peilit ja menee yli kun kääntyy korista irti.
                              Saako sinne mitään osia?
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by mikkod View Post
                                Mikäs multa meni tosta peilistä paskaksi. Kääntyvät peilit ja menee yli kun kääntyy korista irti.
                                Saako sinne mitään osia?
                                Tästä oli aiemmin syksyllä puhetta.
                                Siellä mekanismissa on kuulajousi jonka kuuluu pysäyttää peili (peilissä hahlo) oikeaan asentoon. Mennyt vettä/paskaa täyteen eikä sen takia pysähdy. Sulatus + painepesuria/paineilmaa sinne väliin vaan reilusti, ja rasvaa perään, niin toimii taas.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎