Eikö tuo turbiini lukitu nopeuden mukaan? Ei kierrosten. :think
n. 80km/h riippuen autosta +/- 10km/h.
Korjatkaa jos tosiaan on kierrosten mukaan.
En osaa varmaksi sanoa, mutta nuo 6hp lootat lukittuu vääntömomentti, tms pyynnön mukaan. Kun esim. 3lla lykkää tallan lattiaan vaikka 2000-2500rpm kohdilla, niin ei tuo tunnu luistavan/kuminauhalle, vaan kiihtyy kun manuaalilla.
Yleisestä en osaa sanoa mutta päätermarin tiivisteestä mulla alkoi 1 vuoden jälkeen tarviketermari vuotamaan.
No helekutti, kyllä ihan Berun osan pistin sinne ainakin toisen.. :think Noh, pellin avaaminen paljasti, että ihan märkänä letkut sieltä. Vois vaihdella molempien termarien tiivarit samalla. Toki piti eka kysellä täällä, ennenku jakso avata peltiä! Kiitti avusta!
220t ajetussa M57 325D:ssä tuli pientä ongelmaa kylmäkäynnin suhteen ja vähän ideoita tarvittaisi.
Kylmänä tai oikeastaan hieman lämmettyään tyhjäkäynnillä pätkäisee välillä niinkuin jäisi tahti välistä ja sama kiihdyttäissä pienillä kierroksilla pätkäisee vetoa välillä. Lämpimänä ei mitään. Vikakoodeja ei ole yhtään. Korjausarvot ainakin lämpimällä koneella hyvät.
Sen verran kokeilin että EGR tulppaamisella ei ollut vaikutusta. Voiko jumiva turbon vivusto aiheuttaa tuollaista? Onko millanen operaatio öljyillä sitä? Toinen mitä mietin on ilmamassa että aiheuttaisiko tuota? Liitin irti kai pitäs tasottua jos siitä kiinni? Ainakaan livedatassa näytti ihan järkevästi arvot menevän.
Mulla oli Octaviassa samanlainen ongelma ja silloin syynä oli likainen suutin. Ocu siis nyki kylmänä ja noin 5min jälkeen kun lämpesi, se loppui. Mitään vikakoodeja ei antanut. En sitten tiedä onko Bemmiin sama ongelma mahdollinen.
Miten vaihdetaan osa nro 2 (17117521781), eli tyhjennysproppu ja sen ympärillä oleva osa?
Itse osa näyttää tältä, eli ei mitään kierrettä tms
Mulla oli niin tiukassa tyhjennysproppu, että tuo sanoi "naks" avatessa (ilmeisesti nuo pienet muovisiivekkeet antautuivat). Pyöri sen jälkeen tyhjää molempiin suuntiin eli ei kai ole kierteitä, mutta näytti pitävän nesteet sisällä. Pitikin viikon verran, mutta eilen alkoi vuotamaan aika reilusti ja uusi osa jo tilattu. Itse pääsen tuota katsomaan hyvin vasta sitten, kun on osan vaihdon aika.
Edit 2: Näin siis irrotus ja kiinnitys: Syylärissä kolot, josta pitää painaa noita klipsejä samalla kun kiertää auki ~1/4 kierrosta. Sitten saa vetämällä ulos. Kiinni laitettaessa painetaan klipsejä hiukan, työnnetään sisään ja käännetään kiinni.
P3264 Mass or Volume Air Flow too Low due to sensor drift. <-- tollasta koodia alkanu prelci e91 325da 08 herjailemaan. lämpimällä säällä toimii hyvin, yleensä n.15sek-1min kylmäkäynnistyksestä näillä "kovemmilla" pakkasilla sytyttää moottorin vikavalon ja herjaa tuota koodia. samantien kun nollailee niin saattaa toimia sen 1000km ilman mitään oireita kunnes taas käynnistäessä sytyttää tuon. mistähän tuota vikaa alakas ettimään? :think
e: tää tais korjaantua, kylkiluukusta oli uus ilmansuodatin survottu sisään ja paskottu suodatin asennusvaiheessa, tietääpähän nyt että ite tekee nämä remontit
E91 pre-lci:ssä alkoi ohjaus vinkumaan. Pakkaset tuli samaan aikaan, mahtaako sitten olla vaikutusta? Eli sellainen kohtuu kevyt vinkuminen, sellainen kuin kuivia muoveja/kumeja kiertäisi vastakkain, kuuluu kun rattia kääntää. Ääni kuuluu kierroksen samassa kohdassa, eli lähes suorin renkain ja kierroksen verran käännettyinä. Mistä lähdetään hakemaan ratkaisua? Ei ole aktiiviohjausta.
V60 D4 AWD -16 Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13 ex E36 323i 4D -96 ex E91 320d -06 Stage 1
Mikäs multa meni tosta peilistä paskaksi. Kääntyvät peilit ja menee yli kun kääntyy korista irti.
Saako sinne mitään osia?
Tästä oli aiemmin syksyllä puhetta.
Siellä mekanismissa on kuulajousi jonka kuuluu pysäyttää peili (peilissä hahlo) oikeaan asentoon. Mennyt vettä/paskaa täyteen eikä sen takia pysähdy. Sulatus + painepesuria/paineilmaa sinne väliin vaan reilusti, ja rasvaa perään, niin toimii taas.
Comment