Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Entinen merkkiliike vaihtoi minulle takalaakerin ja asentaja sanoi, että hyvin tarkka asennettava ja oem pitää olla. Ja tietysti asennettava oikein päin kun se magneetti pinta on vain toisella puolella.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • ReDDog
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 456
      • Nurmijärvi

      Osaisko joku kertoa vähän suuttimen vaihdosta n54 mottiin? :think
      Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
      Ex:
      E92 ///M3 Silverstone II
      E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
      E46 ///M3 Phoenix Gelb
      E90 320i '05

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5446
        • S:t Karins

        Originally posted by ReDDog View Post
        Osaisko joku kertoa vähän suuttimen vaihdosta n54 mottiin? :think
        Ei tuo mitään rakettitiedettä ole. Karuimmat ukot ovat vaihtaneet yksittäisiä suuttimia ja ilman koodausta, välittämättä versioista ym. ja ovat toimineet. Koodaus on tietysti aina suositeltavaa. Marmori vaihtaa kaikki 6 jos suuttimien versio on muuttunut originaaleista. Jotkut vaihtaa min. 3 kpl (bank 1. tai 2.).
        Ei tuossa vaihtotyössä vissiin mitään muuta ihmeellistä ole?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • ReDDog
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 456
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Tommix View Post
          Ei tuo mitään rakettitiedettä ole. Karuimmat ukot ovat vaihtaneet yksittäisiä suuttimia ja ilman koodausta, välittämättä versioista ym. ja ovat toimineet. Koodaus on tietysti aina suositeltavaa. Marmori vaihtaa kaikki 6 jos suuttimien versio on muuttunut originaaleista. Jotkut vaihtaa min. 3 kpl (bank 1. tai 2.).
          Ei tuossa vaihtotyössä vissiin mitään muuta ihmeellistä ole?
          Mulla syl 6 antaa miss fireä ja vaihettu jo puola ja tulppa silti jatkuu, mulla olisi tuohon nyt bemariosat.fi:stä uusi puola voiko laittaa kiinni ja käydä esim viikonlopun jälkeen koodaamassa? voiko 3 pv ajelu ilman koodausta aiheuttaa jotain vakavaa. vammaista se nytkin on ajaa kun tuo on rikki.
          Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
          Ex:
          E92 ///M3 Silverstone II
          E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
          E46 ///M3 Phoenix Gelb
          E90 320i '05

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            Originally posted by Weuli View Post
            Mulla oli sama. Liikkeessä laitettiin ja heti syttyi valot. Ajoin takasin ja katsottiin testerillä, että kaikki muut pyörät antaa nopeustiedon paitsi se mihin laakeri oli vaihdettu. Vaihdettiin laakeri toisen kerran ja kaikki rokkaa. Ilmeisesti anturi on aika tarkka ja jostain syystä ei saanut tietoa ekasta vaihdetusta laakerista. En muista minkä merkkinen se laakeri oli, mutta saman valmistajan se piti olla kun OEM.

            Ettei ois vaan asennettu eka väärinpäin..
            On meinaan aika"yleistä", joissain laakereissa vaikeampi nähdä kummalla puolella magneetti kehä on.. Tarvikkeet toimii ihan samallalailla
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Originally posted by ReDDog View Post
              Mulla syl 6 antaa miss fireä ja vaihettu jo puola ja tulppa silti jatkuu, mulla olisi tuohon nyt bemariosat.fi:stä uusi puola voiko laittaa kiinni ja käydä esim viikonlopun jälkeen koodaamassa? voiko 3 pv ajelu ilman koodausta aiheuttaa jotain vakavaa. vammaista se nytkin on ajaa kun tuo on rikki.
              Meinaat varmaan että sulla on uusi suutin sieltä bemariosista kun koodailuista puhut?
              Ite vaihdoin syksyllä uuden puolan kun rupes antamaan missfireä kovemmilla ahdoilla ja sain kaupasta paskan puolan ensiksi, missfireä tuli sillä uudella, vaihdoin sitten vielä kerran uuden puolan jonka sain tuon tilalle joka ei toiminutkaan ja sitten sillä viimeisimmällä toimi hyvin.
              Oot varmaan vaihtanu puolan/tulpan paikkaa toiseen sylinteriin että varmasti saa poissuljettua niiden mahdollisen vian pois? :think
              Last edited by bemmeri; 27-11-2015, 13:27.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • ReDDog
                BTCF Member
                • Dec 2012
                • 456
                • Nurmijärvi

                Originally posted by bemmeri View Post
                Meinaat varmaan että sulla on uusi suutin sieltä bemariosista kun koodailuista puhut?
                Ite vaihdoin syksyllä uuden puolan kun rupes antamaan missfireä kovemmilla ahdoilla ja sain kaupasta paskan puolan ensiksi, missfireä tuli sillä uudella, vaihdoin sitten vielä kerran uuden puolan jonka sain tuon tilalle joka ei toiminutkaan ja sitten sillä viimeisimmällä toimi hyvin.
                Oot varmaan vaihtanu puolan/tulpan paikkaa toiseen sylinteriin että varmasti saa poissuljettua niiden mahdollisen vian pois? :think
                Joo tulppia sekä puolia on vaihdeltu edestakaisin ja silti sama koodi samasta sylkästä. Kysymys vaan ooli että jos tänään vaihdan sen uuden suuttimen ja ei ole koodausmahdollisuutta että voin ajaa vklp yli sillä.
                Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                Ex:
                E92 ///M3 Silverstone II
                E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                E46 ///M3 Phoenix Gelb
                E90 320i '05

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Originally posted by ReDDog View Post
                  Joo tulppia sekä puolia on vaihdeltu edestakaisin ja silti sama koodi samasta sylkästä. Kysymys vaan ooli että jos tänään vaihdan sen uuden suuttimen ja ei ole koodausmahdollisuutta että voin ajaa vklp yli sillä.
                  Voi sillä ajaa. Itse vaihdoin suuttimen koodaamatta. Ensimmäisessä kovemmassa kiihdytyksessä pisti vikavalot tauluun. Nollasin ne ja sen jälkeen toimi hienosti. Koodasin sen sitten muutaman päivän kuluttua.

                  Parempi ajaa ehjällä koodaamattomalla suuttimella kuin vuotavalla koodatulla.

                  Comment

                  • Weuli
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 1169
                    • Turku

                    Originally posted by Kapanos View Post
                    Ettei ois vaan asennettu eka väärinpäin..
                    On meinaan aika"yleistä", joissain laakereissa vaikeampi nähdä kummalla puolella magneetti kehä on.. Tarvikkeet toimii ihan samallalailla
                    Kaikki on mahdollista ja tekevälle sattuu.
                    F10 530da xDrive -14
                    ----------------
                    E92 330d -09
                    E93 325i -08
                    E92 330d -08
                    E61 535d -06
                    E91 320d -08
                    E46 330Ci -01
                    E61 525d -06
                    E90 320i -05
                    E46 325i -01
                    E46 318i -99
                    E36 316i -91

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5446
                      • S:t Karins

                      Originally posted by ReDDog View Post
                      Joo tulppia sekä puolia on vaihdeltu edestakaisin ja silti sama koodi samasta sylkästä. Kysymys vaan ooli että jos tänään vaihdan sen uuden suuttimen ja ei ole koodausmahdollisuutta että voin ajaa vklp yli sillä.
                      Näyttikö tulppa siltä että suutin kusee? Tuleeko missfire vain kovassa vedossa? Jos näin niin veikkaan että hpfp teho loppuu kesken. Tai liian väkevä viinaseos.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • yarski
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 312
                        • Rauma

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Parempi ajaa ehjällä koodaamattomalla suuttimella kuin vuotavalla koodatulla.
                        Komppaan tätä. Jos se tulppa on aivan märkä niin suurella todennäköisyydellä vika on juuri suuttimessa. Näin oli mulla ainakin...
                        G26 i4 M50 supercharged
                        ex: F36 440i xdrive msport
                        ex: E91 335 lci xdrive msport

                        Comment

                        • Stombe
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          Venttiilinkopan tiivisteestä näytti että vuotaa öljyä. Vaihdoin uuden tiivisteen vanhan kovettuneen koppuran tilalle ja edelleenkin vuotaa, pahimmoilleen pakosarjan suojapellille josta valuu katin päälle ja arvata saattaa että käryäähän se!
                          Onko näissä 318i vehkeissä tyypillistä tällanen oireilu? Onko siihen jottain kikka kolmosta olemassa?
                          Vai pitäiskö vain käydä suosiolla jotain tiivistesilikoonia vielä ostamassa ja laittaa sitä kaveriksi..
                          Last edited by Stombe; 29-11-2015, 07:50.
                          F11 535d M-sport VOLL
                          MB A180 -16
                          Cagiva Xtra Raptor 1000
                          Kupla Cab ATM -69
                          *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5446
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Stombe View Post
                            Venttiilinkopan tiivisteestä näytti että vuotaa öljyä. Vaihdoin uuden tiivisteen vanhan kovettuneen koppuran tilalle ja edelleenkin vuotaa, pahimmoilleen pakosarjan suojapellille josta valuu katin päälle ja arvata saattaa että käryäähän se!
                            Onko näissä 318i vehkeissä tyypillistä tällanen oireilu? Onko siihen jottain kikka kolmosta olemassa?
                            Vai pitäiskö vain käydä suosiolla jotain tiivistesilikoonia vielä ostamassa ja laittaa sitä kaveriksi..
                            Mihin momenttiin vedit pultit? Vähänkin kun vetää liian kireälle niin vuotaa. Tuo momentti oli joku naurettava Torque specs: 7-7.4 lbs
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Stombe
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 170
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Mihin momenttiin vedit pultit? Vähänkin kun vetää liian kireälle niin vuotaa. Tuo momentti oli joku naurettava Torque specs: 7-7.4 lbs
                              Ei tullut ehken nuin löysälle
                              Tuleekohan tuossa momentissa edes ne holkit vastaamaan ollenkaan?
                              F11 535d M-sport VOLL
                              MB A180 -16
                              Cagiva Xtra Raptor 1000
                              Kupla Cab ATM -69
                              *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5446
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Stombe View Post
                                Ei tullut ehken nuin löysälle
                                Tuleekohan tuossa momentissa edes ne holkit vastaamaan ollenkaan?
                                Tiedän vaan että kaveri veti pultit liian tiukalle ja uusiksi meni. Öljyt tihkui tulpanreikään.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎