Entinen merkkiliike vaihtoi minulle takalaakerin ja asentaja sanoi, että hyvin tarkka asennettava ja oem pitää olla. Ja tietysti asennettava oikein päin kun se magneetti pinta on vain toisella puolella.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Osaisko joku kertoa vähän suuttimen vaihdosta n54 mottiin? :thinkBmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
Comment
-
Ei tuo mitään rakettitiedettä ole. Karuimmat ukot ovat vaihtaneet yksittäisiä suuttimia ja ilman koodausta, välittämättä versioista ym. ja ovat toimineet. Koodaus on tietysti aina suositeltavaa. Marmori vaihtaa kaikki 6 jos suuttimien versio on muuttunut originaaleista. Jotkut vaihtaa min. 3 kpl (bank 1. tai 2.).Originally posted by ReDDog View PostOsaisko joku kertoa vähän suuttimen vaihdosta n54 mottiin? :think
Ei tuossa vaihtotyössä vissiin mitään muuta ihmeellistä ole?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Mulla syl 6 antaa miss fireä ja vaihettu jo puola ja tulppa silti jatkuu, mulla olisi tuohon nyt bemariosat.fi:stä uusi puola voiko laittaa kiinni ja käydä esim viikonlopun jälkeen koodaamassa? voiko 3 pv ajelu ilman koodausta aiheuttaa jotain vakavaa. vammaista se nytkin on ajaa kun tuo on rikki.Originally posted by Tommix View PostEi tuo mitään rakettitiedettä ole. Karuimmat ukot ovat vaihtaneet yksittäisiä suuttimia ja ilman koodausta, välittämättä versioista ym. ja ovat toimineet. Koodaus on tietysti aina suositeltavaa. Marmori vaihtaa kaikki 6 jos suuttimien versio on muuttunut originaaleista. Jotkut vaihtaa min. 3 kpl (bank 1. tai 2.).
Ei tuossa vaihtotyössä vissiin mitään muuta ihmeellistä ole?Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
Comment
-
Originally posted by Weuli View PostMulla oli sama. Liikkeessä laitettiin ja heti syttyi valot. Ajoin takasin ja katsottiin testerillä, että kaikki muut pyörät antaa nopeustiedon paitsi se mihin laakeri oli vaihdettu. Vaihdettiin laakeri toisen kerran ja kaikki rokkaa. Ilmeisesti anturi on aika tarkka ja jostain syystä ei saanut tietoa ekasta vaihdetusta laakerista. En muista minkä merkkinen se laakeri oli, mutta saman valmistajan se piti olla kun OEM.
Ettei ois vaan asennettu eka väärinpäin..
On meinaan aika"yleistä", joissain laakereissa vaikeampi nähdä kummalla puolella magneetti kehä on.. Tarvikkeet toimii ihan samallalailla
E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
Meinaat varmaan että sulla on uusi suutin sieltä bemariosista kun koodailuista puhut?Originally posted by ReDDog View PostMulla syl 6 antaa miss fireä ja vaihettu jo puola ja tulppa silti jatkuu, mulla olisi tuohon nyt bemariosat.fi:stä uusi puola voiko laittaa kiinni ja käydä esim viikonlopun jälkeen koodaamassa? voiko 3 pv ajelu ilman koodausta aiheuttaa jotain vakavaa. vammaista se nytkin on ajaa kun tuo on rikki.
Ite vaihdoin syksyllä uuden puolan kun rupes antamaan missfireä kovemmilla ahdoilla ja sain kaupasta paskan puolan ensiksi, missfireä tuli sillä uudella, vaihdoin sitten vielä kerran uuden puolan jonka sain tuon tilalle joka ei toiminutkaan ja sitten sillä viimeisimmällä toimi hyvin.
Oot varmaan vaihtanu puolan/tulpan paikkaa toiseen sylinteriin että varmasti saa poissuljettua niiden mahdollisen vian pois? :thinkLast edited by TuoAntti; 27-11-2015, 14:27.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Joo tulppia sekä puolia on vaihdeltu edestakaisin ja silti sama koodi samasta sylkästä. Kysymys vaan ooli että jos tänään vaihdan sen uuden suuttimen ja ei ole koodausmahdollisuutta että voin ajaa vklp yli sillä.Originally posted by bemmeri View PostMeinaat varmaan että sulla on uusi suutin sieltä bemariosista kun koodailuista puhut?
Ite vaihdoin syksyllä uuden puolan kun rupes antamaan missfireä kovemmilla ahdoilla ja sain kaupasta paskan puolan ensiksi, missfireä tuli sillä uudella, vaihdoin sitten vielä kerran uuden puolan jonka sain tuon tilalle joka ei toiminutkaan ja sitten sillä viimeisimmällä toimi hyvin.
Oot varmaan vaihtanu puolan/tulpan paikkaa toiseen sylinteriin että varmasti saa poissuljettua niiden mahdollisen vian pois? :thinkBmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
Comment
-
Voi sillä ajaa. Itse vaihdoin suuttimen koodaamatta. Ensimmäisessä kovemmassa kiihdytyksessä pisti vikavalot tauluun. Nollasin ne ja sen jälkeen toimi hienosti. Koodasin sen sitten muutaman päivän kuluttua.Originally posted by ReDDog View PostJoo tulppia sekä puolia on vaihdeltu edestakaisin ja silti sama koodi samasta sylkästä. Kysymys vaan ooli että jos tänään vaihdan sen uuden suuttimen ja ei ole koodausmahdollisuutta että voin ajaa vklp yli sillä.
Parempi ajaa ehjällä koodaamattomalla suuttimella kuin vuotavalla koodatulla.
Comment
-
Kaikki on mahdollista ja tekevälle sattuu.Originally posted by Kapanos View PostEttei ois vaan asennettu eka väärinpäin..
On meinaan aika"yleistä", joissain laakereissa vaikeampi nähdä kummalla puolella magneetti kehä on.. Tarvikkeet toimii ihan samallalailla
F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
Näyttikö tulppa siltä että suutin kusee? Tuleeko missfire vain kovassa vedossa? Jos näin niin veikkaan että hpfp teho loppuu kesken. Tai liian väkevä viinaseos.Originally posted by ReDDog View PostJoo tulppia sekä puolia on vaihdeltu edestakaisin ja silti sama koodi samasta sylkästä. Kysymys vaan ooli että jos tänään vaihdan sen uuden suuttimen ja ei ole koodausmahdollisuutta että voin ajaa vklp yli sillä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Komppaan tätä. Jos se tulppa on aivan märkä niin suurella todennäköisyydellä vika on juuri suuttimessa. Näin oli mulla ainakin...Originally posted by brainsurgery View PostParempi ajaa ehjällä koodaamattomalla suuttimella kuin vuotavalla koodatulla.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
Venttiilinkopan tiivisteestä näytti että vuotaa öljyä. Vaihdoin uuden tiivisteen vanhan kovettuneen koppuran tilalle ja edelleenkin vuotaa, pahimmoilleen pakosarjan suojapellille josta valuu katin päälle ja arvata saattaa että käryäähän se!
Onko näissä 318i vehkeissä tyypillistä tällanen oireilu? Onko siihen jottain kikka kolmosta olemassa?
Vai pitäiskö vain käydä suosiolla jotain tiivistesilikoonia vielä ostamassa ja laittaa sitä kaveriksi..Last edited by Stombe; 29-11-2015, 08:50.F11 535d M-sport VOLL
MB A180 -16
Cagiva Xtra Raptor 1000
Kupla Cab ATM -69
*ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*
Comment
-
Mihin momenttiin vedit pultit? Vähänkin kun vetää liian kireälle niin vuotaa. Tuo momentti oli joku naurettava Torque specs: 7-7.4 lbsOriginally posted by Stombe View PostVenttiilinkopan tiivisteestä näytti että vuotaa öljyä. Vaihdoin uuden tiivisteen vanhan kovettuneen koppuran tilalle ja edelleenkin vuotaa, pahimmoilleen pakosarjan suojapellille josta valuu katin päälle ja arvata saattaa että käryäähän se!
Onko näissä 318i vehkeissä tyypillistä tällanen oireilu? Onko siihen jottain kikka kolmosta olemassa?
Vai pitäiskö vain käydä suosiolla jotain tiivistesilikoonia vielä ostamassa ja laittaa sitä kaveriksi..Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Ei tullut ehken nuin löysälleOriginally posted by Tommix View PostMihin momenttiin vedit pultit? Vähänkin kun vetää liian kireälle niin vuotaa. Tuo momentti oli joku naurettava Torque specs: 7-7.4 lbs
Tuleekohan tuossa momentissa edes ne holkit vastaamaan ollenkaan?F11 535d M-sport VOLL
MB A180 -16
Cagiva Xtra Raptor 1000
Kupla Cab ATM -69
*ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*
Comment
-
Tiedän vaan että kaveri veti pultit liian tiukalle ja uusiksi meni. Öljyt tihkui tulpanreikään.Originally posted by Stombe View PostEi tullut ehken nuin löysälle
Tuleekohan tuossa momentissa edes ne holkit vastaamaan ollenkaan?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment