E91 320d M47. Mikäs näissä on yleisin vuotokohta jäähdytinnesteelle?
Termarit vaihdettu noin 2v sitten. :think
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
-
Yleisestä en osaa sanoa mutta päätermarin tiivisteestä mulla alkoi 1 vuoden jälkeen tarviketermari vuotamaan.Originally posted by kmn View PostE91 320d M47. Mikäs näissä on yleisin vuotokohta jäähdytinnesteelle?
Termarit vaihdettu noin 2v sitten. :thinkMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Eikö tuo turbiini lukitu nopeuden mukaan? Ei kierrosten. :thinkOriginally posted by E-rotu View PostMilläs kierroksilla turbiini lukittuu vai onko siihen mitään nyrkki sääntöö?
n. 80km/h riippuen autosta +/- 10km/h.
Korjatkaa jos tosiaan on kierrosten mukaan.G20 330e M-Sport '21
ex's
F30 330e M-Sport '17
F11 530d X-Drive M-sport '12
E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
E46 330Ci M-Sport II '03
E36 323i Coupe '97
Comment
-
En osaa varmaksi sanoa, mutta nuo 6hp lootat lukittuu vääntömomentti, tms pyynnön mukaan. Kun esim. 3lla lykkää tallan lattiaan vaikka 2000-2500rpm kohdilla, niin ei tuo tunnu luistavan/kuminauhalle, vaan kiihtyy kun manuaalilla.Originally posted by ohohh View PostEikö tuo turbiini lukitu nopeuden mukaan? Ei kierrosten. :think
n. 80km/h riippuen autosta +/- 10km/h.
Korjatkaa jos tosiaan on kierrosten mukaan.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Saakos nuohin umpioihin ostettua polttimon metallista kiinnikettä. Polttimon vaihdon aikana lähti kävelemään eikä meinaa löytyä.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
No helekutti, kyllä ihan Berun osan pistin sinne ainakin toisen.. :think Noh, pellin avaaminen paljasti, että ihan märkänä letkut sieltä. Vois vaihdella molempien termarien tiivarit samalla. Toki piti eka kysellä täällä, ennenku jakso avata peltiä!Originally posted by Supra^ View PostYleisestä en osaa sanoa mutta päätermarin tiivisteestä mulla alkoi 1 vuoden jälkeen tarviketermari vuotamaan.
Kiitti avusta!
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
220t ajetussa M57 325D:ssä tuli pientä ongelmaa kylmäkäynnin suhteen ja vähän ideoita tarvittaisi.
Kylmänä tai oikeastaan hieman lämmettyään tyhjäkäynnillä pätkäisee välillä niinkuin jäisi tahti välistä ja sama kiihdyttäissä pienillä kierroksilla pätkäisee vetoa välillä. Lämpimänä ei mitään. Vikakoodeja ei ole yhtään. Korjausarvot ainakin lämpimällä koneella hyvät.
Sen verran kokeilin että EGR tulppaamisella ei ollut vaikutusta. Voiko jumiva turbon vivusto aiheuttaa tuollaista? Onko millanen operaatio öljyillä sitä? Toinen mitä mietin on ilmamassa että aiheuttaisiko tuota? Liitin irti kai pitäs tasottua jos siitä kiinni? Ainakaan livedatassa näytti ihan järkevästi arvot menevän.Last edited by _Sylin_teri_; 28-12-2015, 20:17.
Comment
-
Mulla oli Octaviassa samanlainen ongelma ja silloin syynä oli likainen suutin. Ocu siis nyki kylmänä ja noin 5min jälkeen kun lämpesi, se loppui. Mitään vikakoodeja ei antanut. En sitten tiedä onko Bemmiin sama ongelma mahdollinen.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
Siis suutin oli tukossa vai liitin likainen? Ainakin lämpimänä on korjausarvot mulla hyvät mutta pitää vielä kylmällä koneella tsekata
Comment
-
Miten vaihdetaan osa nro 2 (17117521781), eli tyhjennysproppu ja sen ympärillä oleva osa?

Itse osa näyttää tältä, eli ei mitään kierrettä tms

Mulla oli niin tiukassa tyhjennysproppu, että tuo sanoi "naks" avatessa (ilmeisesti nuo pienet muovisiivekkeet antautuivat). Pyöri sen jälkeen tyhjää molempiin suuntiin eli ei kai ole kierteitä, mutta näytti pitävän nesteet sisällä. Pitikin viikon verran, mutta eilen alkoi vuotamaan aika reilusti ja uusi osa jo tilattu. Itse pääsen tuota katsomaan hyvin vasta sitten, kun on osan vaihdon aika.
Edit: tuossahan tuosta lisätietoa Googlella löytyi: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=766495. En ole näköjään ainoa, kuka onnistunut tuon rikkomaan ja ajanut autoa muutamia päiviä ennen vuotoa.
Edit 2: Näin siis irrotus ja kiinnitys: Syylärissä kolot, josta pitää painaa noita klipsejä samalla kun kiertää auki ~1/4 kierrosta. Sitten saa vetämällä ulos. Kiinni laitettaessa painetaan klipsejä hiukan, työnnetään sisään ja käännetään kiinni.Last edited by O.K.; 29-12-2015, 19:47.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
P3264 Mass or Volume Air Flow too Low due to sensor drift. <-- tollasta koodia alkanu prelci e91 325da 08 herjailemaan. lämpimällä säällä toimii hyvin, yleensä n.15sek-1min kylmäkäynnistyksestä näillä "kovemmilla" pakkasilla sytyttää moottorin vikavalon ja herjaa tuota koodia. samantien kun nollailee niin saattaa toimia sen 1000km ilman mitään oireita kunnes taas käynnistäessä sytyttää tuon. mistähän tuota vikaa alakas ettimään? :think
e: tää tais korjaantua, kylkiluukusta oli uus ilmansuodatin survottu sisään ja paskottu suodatin asennusvaiheessa, tietääpähän nyt että ite tekee nämä remontit

Last edited by tuoasm; 30-12-2015, 17:37.
Comment
-
E91 pre-lci:ssä alkoi ohjaus vinkumaan. Pakkaset tuli samaan aikaan, mahtaako sitten olla vaikutusta? Eli sellainen kohtuu kevyt vinkuminen, sellainen kuin kuivia muoveja/kumeja kiertäisi vastakkain, kuuluu kun rattia kääntää. Ääni kuuluu kierroksen samassa kohdassa, eli lähes suorin renkain ja kierroksen verran käännettyinä. Mistä lähdetään hakemaan ratkaisua? Ei ole aktiiviohjausta.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
Mikäs multa meni tosta peilistä paskaksi. Kääntyvät peilit ja menee yli kun kääntyy korista irti.
Saako sinne mitään osia?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Tästä oli aiemmin syksyllä puhetta.Originally posted by mikkod View PostMikäs multa meni tosta peilistä paskaksi. Kääntyvät peilit ja menee yli kun kääntyy korista irti.
Saako sinne mitään osia?
Siellä mekanismissa on kuulajousi jonka kuuluu pysäyttää peili (peilissä hahlo) oikeaan asentoon. Mennyt vettä/paskaa täyteen eikä sen takia pysähdy. Sulatus + painepesuria/paineilmaa sinne väliin vaan reilusti, ja rasvaa perään, niin toimii taas.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
Comment