Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1126
    • suomi

    Originally posted by brainsurgery View Post
    No mullakin helisee ja nimenomaan kun ajaa moottoritiellä, mutta tuntuu kuuluvan jostain kuskin puolelta kojelaudasta

    Kertokaa, jos löydätte syyn
    Sen verran paikallistanut että kojelaudan sisältä se tulee,mittariston tai idriven takaa. Täytyy koittaa kiristää konehuoneen puolelta torx pulttia mikä kiinnittyy keskelle ns tulipeltiä.

    Comment

    • huupi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 1192
      • Tyrnävä

      Originally posted by sportpug25 View Post
      Mulla oli kyllä ihan loppu etuiskarit siinä vaiheessa kun tuli tuollaista testissä. Sama rengaistus kuin sulla ja samalla tavalla m-sport alusta. Mites ajettavuus? Itellä kyllä iskarien vaihdon jälkeen tuli ihan huikea ero, mitä en olisi kyllä uskonut.
      No siis onhan se meno aika "kovaa", tien epätasaisuudet tuntuu ratissa ja penkissä, mutta kun ei ole vertailupohjaa muihin vastiiviin malleihin, että miltä sen pitäisi kunnossa ollessaan tuntua, niin on aika vaikea sanoa.

      Originally posted by Dualfun View Post
      Jos ihan orkkisvanteilla ajelet, ilman kuormaa, ja ei ole mitään syytä pitää paineita noin korkealla (venykumia ym tuningia) niin sulla on about 1bar liikaa siellä painetta. Itse menisin ihan sen mukaan mitä ovenpielessä lukee ko rengaskoolle, en ole keksinyt koskaan itse miksi niistä paineista pitäisi poiketa.
      En nyt kehtaa alkaa inttämään asiasta, mutta eikö 2,3 bar 19 tuumaiselle 35-profiilin renkaalle ole aika vähän? :think Onhan tuossa tietty jonkin verran venyä, kun 235 leveä rengas on 10" vanteella. Mitä siellä ovipielessä mahtaa lukea tuossa kokoluokassa, pitänee tarkistaa..?
      I01 i3s 94

      Comment

      • sportpug25
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 377
        • Helsinki

        Originally posted by huupi View Post
        No siis onhan se meno aika "kovaa", tien epätasaisuudet tuntuu ratissa ja penkissä, mutta kun ei ole vertailupohjaa muihin vastiiviin malleihin, että miltä sen pitäisi kunnossa ollessaan tuntua, niin on aika vaikea sanoa.



        En nyt kehtaa alkaa inttämään asiasta, mutta eikö 2,3 bar 19 tuumaiselle 35-profiilin renkaalle ole aika vähän? :think Onhan tuossa tietty jonkin verran venyä, kun 235 leveä rengas on 10" vanteella. Mitä siellä ovipielessä mahtaa lukea tuossa kokoluokassa, pitänee tarkistaa..?
        Mulla on about 3 baria takana ja vähän vähemmän edessä. Ei tunnu mitenkään erityisen paljoa enempää tien epätasaisuudet yms läpi vs 17" talvirengaistuksella. Aikaisemmin ennen iskarien vaihtoa oli juuri samankaltaista, että jokainen tien epätasaisuus tuli läpi. Miten tuo sulla pitää otteen tiessä, esim. siltojen ylityksissä tai muissa tien leikkauksissa? Pitääkö hyvin vakauden, vai saako kokoajan korjata ohjauksella?

        Noiden iskarien vaihtohan ei ole mikään älyttömän kallis rasti, mutta toki turhaa, jos ei oikeasti ole tarvetta...

        Comment

        • Habanerox
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 79
          • Vantaa

          Mulla kans 19" 235/35 edessä ja takana 265/30 ja paineet pitänyt n. 2,8-3.
          Katsastus oli 17" 225/45 renkailla ja iskaritestissä oli ihan hyvät arvot.
          Noilla 19" tien epätasaisuudet kyllä enemmän tuntuu kuin talvirenkailla, joissa joustoa enempi mut ei silti häiritsevästi.
          Painele nurkittain ja kokeile onko iskarit löysät vai ei. Huonoihin iskareihin tottuu pikkuhiljaa ja ero huomattava kun uudet vaihtuu.
          BMW 330d e90 2006

          Comment

          • huupi
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 1192
            • Tyrnävä

            Originally posted by sportpug25 View Post
            Mulla on about 3 baria takana ja vähän vähemmän edessä. Ei tunnu mitenkään erityisen paljoa enempää tien epätasaisuudet yms läpi vs 17" talvirengaistuksella. Aikaisemmin ennen iskarien vaihtoa oli juuri samankaltaista, että jokainen tien epätasaisuus tuli läpi. Miten tuo sulla pitää otteen tiessä, esim. siltojen ylityksissä tai muissa tien leikkauksissa? Pitääkö hyvin vakauden, vai saako kokoajan korjata ohjauksella?

            Noiden iskarien vaihtohan ei ole mikään älyttömän kallis rasti, mutta toki turhaa, jos ei oikeasti ole tarvetta...
            Kävin katsomassa mitä siellä ovipielessä sanotaan: max 4 hengen kuormalla 2,2 edessä ja 2,7 takana. Täydellä lastilla 2,9 edessä ja 3,4 takana.

            Sinun kokemuksesi ja tuon tarran perusteella voisin heti alkuunsa vähentää edestä jonnekin 2,8-2,9:ään.

            Muutamissa siltojen saumojen ylityksissä auto tuntuu kyllä hyppäävän. Suoralla ja tasaisella tienpinnalla menee varsin mukavasti ilman korjailuja.

            Mieli on halajannut pientä lisämadallusta keulaan, joten nythän se Koni Str -kitti h&r:n jousilla alkaisi olla perusteltua.
            I01 i3s 94

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              Mikä olisi paras moottoriöljy 325d:hen 2010? Tämä siis 150 Kw N57 padalla.:think
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • LAtee_
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 595
                • Espoo

                Mites jengi on kiinnitellyt E90 etupuskuriin rekisterikilpeä?
                Katkesi molemmat ruuvit tuossa viikko taaksepäin () ja nyt pitäis saada tuo jotenki takas paikalle.
                Oikeestaan kiinnostaa enemmänkin että saako tuota mitenkään muuten takasin paikalle irrottamatta puskuria kun kakspuolisella teipillä? Ei tosiaan kiinnosta moisen asian takia alkaa puskuria irrottelee..
                F31 320iA M-sport LCI '17
                Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

                Comment

                • JTP
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 506
                  • Hpj

                  Originally posted by LAtee_ View Post
                  Mites jengi on kiinnitellyt E90 etupuskuriin rekisterikilpeä?
                  Katkesi molemmat ruuvit tuossa viikko taaksepäin () ja nyt pitäis saada tuo jotenki takas paikalle.
                  Oikeestaan kiinnostaa enemmänkin että saako tuota mitenkään muuten takasin paikalle irrottamatta puskuria kun kakspuolisella teipillä? Ei tosiaan kiinnosta moisen asian takia alkaa puskuria irrottelee..
                  Eikai vaan virkavalta vääntänyt sorkkaraudalla kilpeä irti..:think
                  Lähteehän ne vanhat ruuvintyngät sieltä poraamalla pois, ettei tarvii puskuria niitten takia irroitella.
                  e90 330i lci -09
                  Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                  Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                  Comment

                  • LAtee_
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 595
                    • Espoo

                    Originally posted by JTP View Post
                    Eikai vaan virkavalta vääntänyt sorkkaraudalla kilpeä irti..:think
                    Lähteehän ne vanhat ruuvintyngät sieltä poraamalla pois, ettei tarvii puskuria niitten takia irroitella.
                    Hah, ei mitään semmosta
                    Eiku lähinnä se puskurinirrotusteoria mielessä sen takia kun se fiksuin tapa ois varmaan laittaa vaan ruuvit mutta vaatii toki jotkut mutterit sinne taakse. Vähän liian ahdas väli että sais käden sinne tungettua grillin irrotuksen jälkeen.
                    Vanhat ruuvin tyngät varmaa tippunu pois aikoi sit.
                    F31 320iA M-sport LCI '17
                    Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

                    Comment

                    • Puistis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 849
                      • 09

                      Originally posted by LAtee_ View Post
                      Hah, ei mitään semmosta
                      Eiku lähinnä se puskurinirrotusteoria mielessä sen takia kun se fiksuin tapa ois varmaan laittaa vaan ruuvit mutta vaatii toki jotkut mutterit sinne taakse. Vähän liian ahdas väli että sais käden sinne tungettua grillin irrotuksen jälkeen.
                      Vanhat ruuvin tyngät varmaa tippunu pois aikoi sit.
                      Eiköhän sen kilven saisi jollain niittimurrerilla kohtuu siististi laitettua.

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1126
                        • suomi

                        Tai tekee viillon puskuriin ja laittaa sinne sellaset vastapelurit mitä pohjamuoveis yms on..

                        Comment

                        • huupi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 1192
                          • Tyrnävä

                          Originally posted by huupi View Post
                          Onko muilla e9x:ien omistajilla katsastuksessa moitittu huonoja iskaritestituloksia vedoten joustamattomiin renkaisiin? Omassa e91:ssä on alla 19" vanteet 225/35 ja 235/35 kumeilla. Alusta on alkuperäistä m-sporttia, jolla ajettu 183tkm. Paineet renkaissa jotain 3,3 bar. Katsuri meinasi, että "iskarit on varmaan ihan kunnossa, mutta tulokset ovat luokkaa 40, kun rengas ei jousta ollenkaan". Konttorilla oli tietokoneet polvillaan, joten en saanut toistaiseksi mitään kättä pidempää lapulla, mutta leima tuli siis kuitenkin.
                          Originally posted by huupi View Post
                          Kävin katsomassa mitä siellä ovipielessä sanotaan: max 4 hengen kuormalla 2,2 edessä ja 2,7 takana. Täydellä lastilla 2,9 edessä ja 3,4 takana.

                          Sinun kokemuksesi ja tuon tarran perusteella voisin heti alkuunsa vähentää edestä jonnekin 2,8-2,9:ään.

                          Muutamissa siltojen saumojen ylityksissä auto tuntuu kyllä hyppäävän. Suoralla ja tasaisella tienpinnalla menee varsin mukavasti ilman korjailuja.
                          Sain tarkastuskortin viimein, ja iskaritestin lukemat olivat edessä 40 ja 41% sekä takana 51 ja 46 %. Tuolloin rengaspaineet ovat olleet edessä 3,5 bar ja takana 3,1 bar. Laskin sittemmin paineita edessä 2,9:ään ja takana 3:een. Ajossa en suuren suurta eroa tunne aikaisempaan, mutta ei se nyt ainakaan huonommaksi mennyt, joten olkoon noin. Kiitoksia kaikille ajatuksiaan asiassa jakaneille.
                          I01 i3s 94

                          Comment

                          • Winx
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2014
                            • 79
                            • Tampere

                            Tilasin Remus-takavaimentimen 70mm sisääntulolla harjatuilla päillä. Vähän hillitympi ääni kuin Performancessa, niin sopii vanhalle.

                            Tilauksen jälkeen on hyvä kysyä, että kai tuo menee N53:een heittämällä vaikka onkin tarkoitettu N52:lle? Alkuperäinen Performance-vaimennin sopii molemmille.

                            Olisko tämä hyvä työkalu katkaisuun vai löytyisikö lähempää? Ei kehtaa rälläkällä.

                            Edit: löytyy putkileikkuri kävelymatkan päästä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/76515...ikkuri-19-76mm
                            Last edited by Winx; 22-04-2016, 17:58.
                            -09 330xi

                            Comment

                            • Puistis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 849
                              • 09

                              Originally posted by Winx View Post
                              Tilasin Remus-takavaimentimen 70mm sisääntulolla harjatuilla päillä. Vähän hillitympi ääni kuin Performancessa, niin sopii vanhalle.

                              Tilauksen jälkeen on hyvä kysyä, että kai tuo menee N53:een heittämällä vaikka onkin tarkoitettu N52:lle? Alkuperäinen Performance-vaimennin sopii molemmille.

                              Olisko tämä hyvä työkalu katkaisuun vai löytyisikö lähempää? Ei kehtaa rälläkällä.
                              N53:ssa on pienempi sisääntulo.

                              Comment

                              • Winx
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 79
                                • Tampere

                                Originally posted by Puistis View Post
                                Ei ole. Mulla on 70mm. Mittasin aiemmin ja kirjoitin siitä.

                                Muoks: Olen idiootti. Oli se 65mm. Mailia perään, että vaihtoon. Btw kiitos ja paljon vinkistä!
                                Last edited by Winx; 22-04-2016, 18:15.
                                -09 330xi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎