E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4180

    #496
    Originally posted by sportpug25 View Post
    Minkälainen homma on vaihtaa taakse nuo ns. narinahelat e92:een? Tarvii ilmeisesti ulosvetäjän? Olisko jollain heittää vinkkiä..
    Viikko sitten vaihdoin. Ei ollu ulosvetäjää/erikoistyökaluja. Hylsyillä ja pienellä putken pätkällä, sekä M12 kierretangolla pärjäsi.

    Tais olla 45mm. Se helan ulkohalkaisia, niin joku D44mm putken pätkä esim. 4mm seinämällä passaisi hyvin. Mulla ei sopivaa ollu, niin painoin jollain hylsyllä minkä ulkohalkaisia oli pienempi kuin 45mm ja helan keskusta pukkas ensin pihalle kun hylsyn sisäpuoli siihen ensin tavoitti, sitten kun hylsyn ulkoreuna tavoitti helan "ulkokooliin", niin se tuli sitten pois reiästä. Toinen oli aika tiukassa (se jossa pieni alkava välys) ja toinen lähti helpommin. Oisko tuo toinen joskus vaihdettu.

    Uuden helan työnsin 36:lla hylsyllä, kun helan ulko"kooli" jää tukivarren hieman ulkopuolle ja hylsyn sisään mahtu helan keskusta.

    Tuossa jotkut ohjeet.

    Last edited by bemmeri; 05-04-2016, 14:29.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Weuli
      BTCF Member
      • Feb 2008
      • 1169
      • Turku

      #497
      E92 oikean puolen lasinnostin lakkasi toimimasta. Mittaristoon tuli vaan keltainen ikkuna, eikä lasi liiku napista eikä itsestään ovea avatessa. Miten se korjataan? Tuulikin suhisee ikävästi ainakin Saksan baana vauhdeissa mutta löysin jokun ohjeen miten lasia voi yrittää säätää.
      F10 530da xDrive -14
      ----------------
      E92 330d -09
      E93 325i -08
      E92 330d -08
      E61 535d -06
      E91 320d -08
      E46 330Ci -01
      E61 525d -06
      E90 320i -05
      E46 325i -01
      E46 318i -99
      E36 316i -91

      Comment

      • sportpug25
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 377
        • Helsinki

        #498
        Originally posted by bemmeri View Post
        Viikko sitten vaihdoin. Ei ollu ulosvetäjää/erikoistyökaluja. Hylsyillä ja pienellä putken pätkällä, sekä M12 kierretangolla pärjäsi.

        Tais olla 45mm. Se helan ulkohalkaisia, niin joku D44mm putken pätkä esim. 4mm seinämällä passaisi hyvin. Mulla ei sopivaa ollu, niin painoin jollain hylsyllä minkä ulkohalkaisia oli pienempi kuin 45mm ja helan keskusta pukkas ensin pihalle kun hylsyn sisäpuoli siihen ensin tavoitti, sitten kun hylsyn ulkoreuna tavoitti helan "ulkokooliin", niin se tuli sitten pois reiästä. Toinen oli aika tiukassa (se jossa pieni alkava välys) ja toinen lähti helpommin. Oisko tuo toinen joskus vaihdettu.

        Uuden helan työnsin 36:lla hylsyllä, kun helan ulko"kooli" jää tukivarren hieman ulkopuolle ja hylsyn sisään mahtu helan keskusta.

        Tuossa jotkut ohjeet.

        http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...eplacement.htm
        Kiitos. Noin mä vähän itsekin ajattelin tuon toteuttaa, mutta jäin miettimään, että miten mahtaa tulla ulos. Tuota ohjettakin tuli jo eilen luettua ja vaikutti aika simppeliltä. Hyvä vinkki toi hylsy.

        Comment

        • Romppis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 122
          • Kauniainen

          #499
          Morjesta.

          Tuossa jonkunaikaa sitten kävin termarit vaihtamassa ja luonnollisesti myös jäähdytinnesteet vaihtuivat myös niin tänään samalla kun öljyn määrän tarkistin niin kurkkasin jäähdytinneste säiliöön niin olivat huollossa kaataneet koko säiliön täyteen eli mittatikku oli aivan tapissa. Onko tästä jotain haittaa ja jos on niin miten saisin helpoiten tuota ylimääräiset pois? En huoltoon viitsisi takaisin tuon takia ajella
          BMW E92 330xda M-Sport -08

          Comment

          • Puistis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 849
            • 09

            #500
            Isolla ruiskulla imet ylimääräiset jäähdytinnesteet pois.

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              #501
              Originally posted by Romppis View Post
              Morjesta.

              Tuossa jonkunaikaa sitten kävin termarit vaihtamassa ja luonnollisesti myös jäähdytinnesteet vaihtuivat myös niin tänään samalla kun öljyn määrän tarkistin niin kurkkasin jäähdytinneste säiliöön niin olivat huollossa kaataneet koko säiliön täyteen eli mittatikku oli aivan tapissa. Onko tästä jotain haittaa ja jos on niin miten saisin helpoiten tuota ylimääräiset pois? En huoltoon viitsisi takaisin tuon takia ajella
              Oliko moottori kylmä kun tarkastit tason? Lämpimänä se kai pomppaakin ihan tappiin kun korkin avaa?

              Comment

              • Romppis
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 122
                • Kauniainen

                #502
                Originally posted by brainsurgery View Post
                Oliko moottori kylmä kun tarkastit tason? Lämpimänä se kai pomppaakin ihan tappiin kun korkin avaa?
                Kylmänä ja lämpimänä tarkistettu. Kylmänä mittatikku tapissa ja lämpimänä nesteet suihkusi sormille
                BMW E92 330xda M-Sport -08

                Comment

                • Petsku333
                  BTCF Member
                  • Jun 2014
                  • 349
                  • Kerava

                  #503
                  Originally posted by Romppis View Post
                  Kylmänä ja lämpimänä tarkistettu. Kylmänä mittatikku tapissa ja lämpimänä nesteet suihkusi sormille
                  F07 535d xDrive Gran Turismo

                  Ex. Seat Cupra 290
                  Ex. F20 118i MHD Stage 2
                  Ex. E60 2006 525i

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #504
                    Originally posted by Romppis View Post
                    Kylmänä ja lämpimänä tarkistettu. Kylmänä mittatikku tapissa ja lämpimänä nesteet suihkusi sormille
                    Ei siellä hälyyttävästi siltikään "liikaa" ole vaikka kylmänäkin täyttä näyttää. Tietysti jos kierteen alatasossa on, niin voi sijoittaa vaikka 4€ ja imaista sen desin pois.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      #505
                      Eikö tuo muka liiat nesteet itekseen heivaa pois? Jotenkin oon siinä käsityksessä ollu, että kun tarpeeksi kuumaksi koneen ajaa ja liikaa nestettä, niin kun nesteen laajenemistila loppuu --> paine nousee niin korkin välistä liika paine/neste tulee pois ja pinta asettuu sille tasolle mihin on suunniteltukin maksimi lämpötilalla. :think
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5430
                        • Oulu

                        #506
                        Terve, diagnostiikkavehkeet näytti että yksi hehku paskana E92 320d 2007. Onko kannattavaa vaihtaa hehkurele tms niinkuin 530d:ssä vai riittääkö pelkkä hehkujen vaihto?

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5210
                          • Stadi

                          #507
                          Originally posted by rizzo View Post
                          Terve, diagnostiikkavehkeet näytti että yksi hehku paskana E92 320d 2007. Onko kannattavaa vaihtaa hehkurele tms niinkuin 530d:ssä vai riittääkö pelkkä hehkujen vaihto?
                          Vaihda kaikki, samalla vaivalla.
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • Tagti
                            Newbiemmer
                            • Jul 2013
                            • 17
                            • Uusimaa

                            #508
                            Morjens,
                            E91 335D 2010, autossa normijousitus, kun vaihdan M-sport etutolpat, niin käykö omat ylätukilaakerit noihin M-sport tolppiin vai pitääkö hankkia M-sport ylätukilaakerit. Ovat ainakin eri varaosanumerolla, niin ajattelin onko niissä eroa?

                            Comment

                            • huitoja2
                              BTCF Member
                              • Dec 2007
                              • 237
                              • Porvoo

                              #509
                              Originally posted by Tagti View Post
                              Morjens,
                              E91 335D 2010, autossa normijousitus, kun vaihdan M-sport etutolpat, niin käykö omat ylätukilaakerit noihin M-sport tolppiin vai pitääkö hankkia M-sport ylätukilaakerit. Ovat ainakin eri varaosanumerolla, niin ajattelin onko niissä eroa?
                              Kyllä käy, ovat vaan n.10mm korkeammat eli keula jää sen verran ylemmäs
                              G30 530e, E61 523ia
                              ex e60 525da
                              ex e90 320Si
                              ex e91 320d
                              ex e46 330 Ci
                              ex e46 330D touring
                              ex e46 323 sedan
                              ex e36 320 Coupe
                              Yms lajiin kuulumattomia...

                              Comment

                              • Tagti
                                Newbiemmer
                                • Jul 2013
                                • 17
                                • Uusimaa

                                #510
                                Ok, eli kun normaalisti M-sport jousitus on 15mm matalampi, niin noilla vakio ylätukilaakereilla tulisi 5mm matalampi? Kiitoksia

                                Comment

                                Working...
                                X