Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2084
    • Naantali

    Tulppa NGK 95770 ja puola Bosch 0221504470 toimii takuuvarmasti.
    Kärkiväliksi tulppaan 0,55-0,6.

    Mulla 600hv vaihdan tulpat ja puolat suosiolla 15-20tkm vālein niin ei ongelmia.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • 135valtteri
      Bimmer Rookie
      • Oct 2016
      • 64
      • HKI

      Löin suoraan boschin orkkis tulpat ja puolat, misfireä oli pukannut myös 4 pytystä. Nyt toimii jälleen

      4 pytystä kokeilin ensin vaihtaa pelkän tulpan, ei auttanut vaan puola oli sieltäkin rikki.

      Vielä kun tuon downpipe ongelman saa ratkaistua niin on taas peli kuosissa, luulisi sekoittavan seoksia kun vuoto on kuitenkin ennen lambdoja.. Ilosesti tuntus silti kyllä liikkuvan.

      Comment

      • poteroa
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 311
        • Tuusula

        Mulla on tullu jotain ihme "flat-spotteja" nyt kiihdytyksissä, eli jossain 70-75 öljylämmöt kun tapahtuu. Eli kesken kiihdytyksen tulee hetkellinen kohta kun veto loppuu itsekseen, ja taas nousee uudelleen, WOT koko ajan.

        Ajoin tänään 7.4 asetuksella, eli targetti ölppälämpömittarilla, niin koko ajan kiihdytyksissä kävi 3/4 asteikolla, mutta ei tullut flat-spotteja, heilu kyllä 1/2 välin ja 5/6 välillä kovasti.

        Pintakaasulla/kevyellä poljin liikkeellä, oli kyllä koko ajan targetissa suurimmaks osaks mittarin mukaan.

        Pitää ottaa logit tuossa ja tutkia tarkemmin, vähän ehkä jeesiä kaipaa..

        Tärinät kyllä hävis kierroksilla noilla uusilla tulpilla, jotenkin kyllä "booaa" kun enemmän ahtoja päällä. :think Olisko että kuitenkin ahtopuolella vuoto..

        Ai niin... Lämmöt kun 90-100 öljyllä, ei mitään ongelmaa, vetää niin per***sti
        Last edited by poteroa; 25-11-2016, 21:08.
        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
        Ex: E34 520i "winter wagen"
        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by poteroa View Post
          Mulla on tullu jotain ihme "flat-spotteja" nyt kiihdytyksissä, eli jossain 70-75 öljylämmöt kun tapahtuu. Eli kesken kiihdytyksen tulee hetkellinen kohta kun veto loppuu itsekseen, ja taas nousee uudelleen, WOT koko ajan.

          Ajoin tänään 7.4 asetuksella, eli targetti ölppälämpömittarilla, niin koko ajan kiihdytyksissä kävi 3/4 asteikolla, mutta ei tullut flat-spotteja, heilu kyllä 1/2 välin ja 5/6 välillä kovasti.

          Pintakaasulla/kevyellä poljin liikkeellä, oli kyllä koko ajan targetissa suurimmaks osaks mittarin mukaan.

          Pitää ottaa logit tuossa ja tutkia tarkemmin, vähän ehkä jeesiä kaipaa..

          Tärinät kyllä hävis kierroksilla noilla uusilla tulpilla, jotenkin kyllä "booaa" kun enemmän ahtoja päällä. :think Olisko että kuitenkin ahtopuolella vuoto..

          Ai niin... Lämmöt kun 90-100 öljyllä, ei mitään ongelmaa, vetää niin per***sti
          Ota logi niin katotaan.

          Kolmosella noin 2000rpm alkaen kaasu pohjaan siitä lähelle rajoittajaa ja nelosella vielä jonkin matkaa.

          Comment

          • poteroa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 311
            • Tuusula

            Menee varmaan sunnuntain puolelle. =) Paha tietysti just nyt talvella kun ei sa pitoa mistään, logit on mitä on..

            Tuo tuppaa nyt sutimaan koko ajan, ahdot on ihan maltilliset.

            Tuossa nyt vakiona otettu mappi.. Ja 98:lla ajan AINA!.



            Ja kaikki näyttää hyvältä vakkarina, eli map 4.. Mutta siis edelleen WOT jälkeen kun päästää kaasun kuuluu "WOINK" ääni, eli kumiankka muuttanut konehuoneeseen.. DV?

            oon nyt rajottanu ton:

            - 1500 9psi
            - 2000 9psi
            - 2500 10psi
            - 3000 12.5 psi
            - 3500 14 psi
            - 4000 14.5 psi
            - 4500 14.5 psi
            - 5000 14.5 psi
            - 5500 14.0 psi
            - 6000 12.5 psi
            - 6500 12.0 psi
            - Vaihtovalo....
            Last edited by poteroa; 25-11-2016, 21:48.
            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
            Ex: E34 520i "winter wagen"
            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

            Comment

            • poteroa
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 311
              • Tuusula

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Ota logi niin katotaan.

              Kolmosella noin 2000rpm alkaen kaasu pohjaan siitä lähelle rajoittajaa ja nelosella vielä jonkin matkaa.
              Eihän tämä onnistu nyt millään...
              E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
              E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

              Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
              Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
              Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
              Ex: E34 520i "winter wagen"
              Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
              Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
              Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Hyvin onnistuu

                Comment

                • poteroa
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 311
                  • Tuusula

                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Hyvin onnistuu
                  Sunnuntaina ehkä vois...
                  E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                  E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                  Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                  Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                  Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                  Ex: E34 520i "winter wagen"
                  Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                  Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                  Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                  Comment

                  • puntalo
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 43
                    • Tampere

                    Originally posted by P33P33 View Post
                    Mulla kans meni lambdan hajotessa bank1 kokonaan laihalle MHDssä 235 arvona tällöin, JB4:ssa ilmeisesti tuo 20. No enivei, saatto välillä toimia koko päivänki ja lopulta kun auton käynnisti, ni yritti alkuun pitää lambda-arvoa haarukassa, mutta nopeesti karkas sinne 235:een. ja sit alkoki kauhee vatkaus moottorin käynnissä.

                    Ihan ekana vois toki kokeilla nollata adapataatioita eli lambda, air/fuel ja octane rating (nämä siis MHD:ssä), jos oot etanolista vaihtanu bensalle ja ottaa sit logit uudestaa ennen ku vaihdat antureita.
                    Kiitos! Nollasin MHD:llä nuo lambda, air/fuel ja octane rating adaptaatiot ja nyt on auto toiminut jo yli viikon ilman noita lambdoihin viittaavia vikakoodeja. AFR ja AFR2 välinen delta pieneni myös huomattavasti, nyt pysyy noiden välinen ero 0 - 0,5 välissä ja muutenkin tolkullisissa arvoissa. Toistaiseksi en nyt sitten lähde lambdoja vaihdatuttamaan, pitää seurailla mihin suuntaan nuo AFR:t lähtee kehittymään. Josko katsoisi tilannetta uudelleen keväällä jos vaikka tulisi dp:t hankittua niin siinä samalla olisi sitten ne lambdatkin vaihdettavissa. Ilmeisesti tässä nyt syynä sitten oli vain E85 jälkeiset vieroitusoireet. Aika monta tankillista tuli ajeltua sen kanssa ja nyt talveksi sitten palasin pelkkään 98:iin.

                    Täällä oli jo keskustelua moottoriöljyistäkin, mutta mitenkäs te joilla on automaatteja, oletteko niihin öljyjä vaihdelleet? Ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, mutta kyselin suoraan ZF:ltä heidän kantaansa asiaan ja sieltä sain ihan pätevän PDF:n siitä missä tilanteissa laatikon öljyjen vaihto olisi suotavaa. Kyselin myös tuosta vaihto-operaatiosta kun jotkut pajat vannovat että huuhtelu olisi ainoa oikea tapa, mutta ZF:llä eivät kyllä tätä mieltä olleet. Ei kuulemma tarvitse mitään huuhteluja öljyn vaihdon yhteydessä.

                    Ja vaihtoa suosittelevat tuossa PDF:ssä 80 - 120tkm tai 8 vuoden välein esim. seuraavissa käyttötapauksissa:
                    - driving at very high operating temperatures,
                    - frequent highway driving in top speed range,
                    - offensive, sporty driving style,
                    - frequent trailer operation
                    BMW M3 E92 ACS3

                    Comment

                    • larippa
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 110
                      • hki

                      Tosiaan automaatin öljyjenvaihtoon on vähän kahta koulukuntaa, toiset on sitä mieltä että ei kannata vaihtaa ja toisten mielestä 100tkm:n kohdalla olisi hyvä vaihtaa.

                      Itse harkitsin vaihtoa, mutta tarjous oli
                      "Askin huuhtelu+suodinpohja +öljyt maksaa 500 €, jos sähköliitin
                      holkki vuotaa, sen vaihdosta tulee 100 € lisää"

                      joten vaihto sai jäädä.

                      Originally posted by puntalo View Post
                      Kiitos! Nollasin MHD:llä nuo lambda, air/fuel ja octane rating adaptaatiot ja nyt on auto toiminut jo yli viikon ilman noita lambdoihin viittaavia vikakoodeja. AFR ja AFR2 välinen delta pieneni myös huomattavasti, nyt pysyy noiden välinen ero 0 - 0,5 välissä ja muutenkin tolkullisissa arvoissa. Toistaiseksi en nyt sitten lähde lambdoja vaihdatuttamaan, pitää seurailla mihin suuntaan nuo AFR:t lähtee kehittymään. Josko katsoisi tilannetta uudelleen keväällä jos vaikka tulisi dp:t hankittua niin siinä samalla olisi sitten ne lambdatkin vaihdettavissa. Ilmeisesti tässä nyt syynä sitten oli vain E85 jälkeiset vieroitusoireet. Aika monta tankillista tuli ajeltua sen kanssa ja nyt talveksi sitten palasin pelkkään 98:iin.

                      Täällä oli jo keskustelua moottoriöljyistäkin, mutta mitenkäs te joilla on automaatteja, oletteko niihin öljyjä vaihdelleet? Ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, mutta kyselin suoraan ZF:ltä heidän kantaansa asiaan ja sieltä sain ihan pätevän PDF:n siitä missä tilanteissa laatikon öljyjen vaihto olisi suotavaa. Kyselin myös tuosta vaihto-operaatiosta kun jotkut pajat vannovat että huuhtelu olisi ainoa oikea tapa, mutta ZF:llä eivät kyllä tätä mieltä olleet. Ei kuulemma tarvitse mitään huuhteluja öljyn vaihdon yhteydessä.

                      Ja vaihtoa suosittelevat tuossa PDF:ssä 80 - 120tkm tai 8 vuoden välein esim. seuraavissa käyttötapauksissa:
                      - driving at very high operating temperatures,
                      - frequent highway driving in top speed range,
                      - offensive, sporty driving style,
                      - frequent trailer operation
                      e90 335i AT
                      JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Originally posted by larippa View Post
                        Tosiaan automaatin öljyjenvaihtoon on vähän kahta koulukuntaa, toiset on sitä mieltä että ei kannata vaihtaa ja toisten mielestä 100tkm:n kohdalla olisi hyvä vaihtaa.

                        Itse harkitsin vaihtoa, mutta tarjous oli
                        "Askin huuhtelu+suodinpohja +öljyt maksaa 500 €, jos sähköliitin
                        holkki vuotaa, sen vaihdosta tulee 100 € lisää"

                        joten vaihto sai jäädä.
                        Omaani oli edellinen omistaja juuri tehnyt täydellisen öljyjen vaihdon, moottori, laatikko ja perä. Kuititkin taitaa olla tallessa jos jotakuta kiinnostaa. Mitä vaihtamiseen tulee, niin ei ole edelleenkään ikiöljyjä ja yksi automaatti laatikko itselläni hajonnut niin ei tulisi mieleenkään olla vaihtamatta. Huuhtelemalla kun tekee ja oikeat öljyt sisään, niin mitä haittaa siitä muka voisi olla?? *sarkasmi

                        edit: niin ja autolla ajettu nyt vaihdon jälkeen jo ~20tkm ja laatikko toimii täysin moitteettomasti.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          Minulla tuo laatikko ottaa vastaan välillä kovaa kuormaa. Edeltävä omistaja oli huuhtelemalla vaihdattanut öljyt/suodattimen 100 th km:n kohdalla. Itse vaihdatin 20 th km myöhemmin öljyt ilman huuhtelua (eli se noin 4-5 l mikä ulos tulee). Ja saman teen taas 20 th km:n jälkeen.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • SamiM
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 128
                            • Helsinki

                            Minä teetätin omaani noin 100tkm kohdalla vaihdelaatikon öljyjenvaihdon huuhtelemalla että saa kaikki liemet ulos ja sitten uutta tilalle. Ilman huuhtelua en tekisi jos samoilla öljyillä menty toi 100tkm. Sen jälkeen jos haluaa esim 20tkm välein vaihtaa uudet niin riittää varmasti ihan perinteiseen tyyliin öljyjenvaihto ilman huuhtelua.
                            Member of FuncCrew

                            E91 335iA LCI Alpinweiss 3

                            Comment

                            • poteroa
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 311
                              • Tuusula

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Minulla tuo laatikko ottaa vastaan välillä kovaa kuormaa. Edeltävä omistaja oli huuhtelemalla vaihdattanut öljyt/suodattimen 100 th km:n kohdalla. Itse vaihdatin 20 th km myöhemmin öljyt ilman huuhtelua (eli se noin 4-5 l mikä ulos tulee). Ja saman teen taas 20 th km:n jälkeen.
                              Saanko kysyä, millä lootalla sulla on? Omassa on 6HP21 GEN2, joka siis reitattu 450nm maks väännölle, vähän mietityttänyt miten se kestää 400Hp..+
                              Ainakin mitä tuossa laskenut niin jos menee yli 350Hp niin vääntö menee yli tuon speksin.

                              Oma on siis just rempattu, uusi turbiini, Sonax zip-kitti ja kaikki levyt, = 3k..

                              Vaihtaa kyllä edelleen nätisti eikä mitään valittamista, alussa oli vähän outoa karkeaa vaihtamista ja välillä ei suostunut D:llä korkeilta kierroksilta heittämään isompaa, siis vakiona, nyt asettunut ja napakat vaihdot..
                              E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                              E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                              Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                              Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                              Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                              Ex: E34 520i "winter wagen"
                              Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                              Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                              Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                              Comment

                              • BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

                                Muistaakseni mulla tuli pelkästään jo 1 mapilla 360/560, joten tuo speksattu 450 Nm menee yli jo ihan ekallakin stagella..
                                En ainakaan ite ressaa automaagilootan kestosta juurikaan, mitä tämänkin topicin N54:sia kattoo, niin on menty jopa +600/+750 nroilla ja yksikään laatikko ei tietääkseni ole vahvistettu tai porsinut (vielä). Ja mukana on ollut drag-/rata-ajoa.

                                Joten 400/600 kestänee varmasti vähänkään järkevällä ajolla.
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎