Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Olikos tässä flashia?
    Ei ole vielä ja se laatikko softan saisi asentaa kanssa....Mistäs ne saisi ja mitä mahtaa kustantaa?
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by reekoon View Post
      Ei ole vielä ja se laatikko softan saisi asentaa kanssa....Mistäs ne saisi ja mitä mahtaa kustantaa?
      Joo, saattaa olla, että fuel scalarit ei riitä tuossa vakiosoftassa ja sen takia menee laihalle.

      Tästä saa MHD flasherin https://play.google.com/store/apps/d...sher.n54&hl=fi
      Ja täältä löytyy JB4 backend kartat: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=29236

      Tuohon MHD flasheriin pitää ostaa JB4 backend map lisenssi. Se maksoi silloin kun itse sen ostin noin 80€.

      Ensimmäistä kertaa flashatessa pitäisi olla isohko virtalähde kiinnitettynä autoon. Siinä menee noin 40 minuuttia. Sen jälkeen kartan vaihto kestää reilut 2 minuuttia ja voi laittaa vaikka tankatessa aina sopivan softan (pump, race tai E85)

      Täällä on asiaa käsitelty enemmänkin. Tuo BimmerBoost on toisenlainen flashaystapa ja ehkä hitusen huonompi ainakin automaattiautoihin. Sille ei löydy tukea ainakaan siinä laajuudessa kuin MHD:lle. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324169

      Kannattaa laittaa tuollainenkin tilaukseen, niin ei lopu sit bensapumppu kesken, kun etanolin makuun pääset http://www.fuel-it.biz/e-series-135i...-lpfp-upgrade/

      Comment

      • Bmw92
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 147
        • Eteläkarjala

        Bms

        Kysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin.. Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
        Last edited by Bmw92; 01-11-2016, 08:22.
        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

        E92 325i
        E39 520i
        E46 316i

        Comment

        • WarHead
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 774

          "Cold air intake"

          Originally posted by Bmw92 View Post
          Kysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin.. Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
          Alv. tulee ainakin päälle, sekä rahti, mutta eiköhä noita löytyne Euroopastakin:


          Mutta, järkevyydestä voi olla sitte monta mieltä. Ite ainakin kun vertasin imusarjan lämpöjä Carly-sortalla, niin imuilman lämpötila laski asteen, kun tökkäsin OEM boksin paikalleen. Sanoohan sen järkikin, että jos ilma tulee suoraan keulalta versus lämpimästä moottoritilasta, niin mitä se tekee ilman lämpötilalle. Tällä perusteella voi sitten punnita "cold air intake"- myyntilausetta.
          Mutta, kivahan se on ku kuuluu itteäki pelottavat suhinat konepellin alta. Ja eikö tämän lämpimän ilman voi taas jäähdyttää välijäähyllä...?
          Mutta, mullapa ei ookkaan ku vain JB4 ja viheltävät turbot.
          E91 335iAT -08

          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5401
            • S:t Karins

            Originally posted by WarHead View Post
            Alv. tulee ainakin päälle, sekä rahti, mutta eiköhä noita löytyne Euroopastakin:


            Mutta, järkevyydestä voi olla sitte monta mieltä. Ite ainakin kun vertasin imusarjan lämpöjä Carly-sortalla, niin imuilman lämpötila laski asteen, kun tökkäsin OEM boksin paikalleen. Sanoohan sen järkikin, että jos ilma tulee suoraan keulalta versus lämpimästä moottoritilasta, niin mitä se tekee ilman lämpötilalle. Tällä perusteella voi sitten punnita "cold air intake"- myyntilausetta.
            Mutta, kivahan se on ku kuuluu itteäki pelottavat suhinat konepellin alta. Ja eikö tämän lämpimän ilman voi taas jäähdyttää välijäähyllä...?
            Mutta, mullapa ei ookkaan ku vain JB4 ja viheltävät turbot.
            On myös laitettu lämpömittari kartiofiltterin pintaan ja todettu että filtteriin sisään menevä ilma on saman lämpöistä kuin ulkoilma. Se että mittaat Carlylla imuilman lämpöjä keroo enemmänkin coolerin tehokkuudesta koska anturi on imusarjassa. Tässä pitää muistaa se että konehuoneen läpi kulkee ilmaa aika reilusti kun auto on liikkeessä. Toinen asia on se että vakio suodatin riittää mainiosti sinne vajaaseen 400 hv:n. Yli 350 hv:n tehoilla miettisin kartiofilttereitä...
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2084
              • Naantali

              Dynossa myös testattu n. 15 hv lisä kartioista tulee.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • Bmw92
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 147
                • Eteläkarjala

                Originally posted by Tommix View Post
                On myös laitettu lämpömittari kartiofiltterin pintaan ja todettu että filtteriin sisään menevä ilma on saman lämpöistä kuin ulkoilma. Se että mittaat Carlylla imuilman lämpöjä keroo enemmänkin coolerin tehokkuudesta koska anturi on imusarjassa. Tässä pitää muistaa se että konehuoneen läpi kulkee ilmaa aika reilusti kun auto on liikkeessä. Toinen asia on se että vakio suodatin riittää mainiosti sinne vajaaseen 400 hv:n. Yli 350 hv:n tehoilla miettisin kartiofilttereitä...
                Tarkotus ois ens kesänä vähän saada tehoa lisää ohjelmoinnilla ja alustavasti siis kyselen. Onko siitä kuitenkaan mitään haittaa vaikka laittaisin jo talvella kartiosuodattimet vaikka auto onkin vakio?
                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                E92 325i
                E39 520i
                E46 316i

                Comment

                • hoikkas
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 1579
                  • TURKU

                  Originally posted by Bmw92 View Post
                  Kysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin.. Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
                  Kun tilaat EU:n ulkopuolelta hinta + postikulut ja kerrot sen 1.28 niin saat sen summan mikä on tuotteen hinta sinulle. Itse en pitänyt kartioita talvella, vaikea sanoa miksi.

                  Miyli mainitsi teholisan, niin se aika helposti kahdella vedolla ilman kartioita ja niiden kanssa tsiigattu. Toivottavasti hankit hyvän softan ja kartiot vähän tuomaan ainakin suhinaa lisää ja muutama heppakin ehkä. MHD on kyllä ollut aika jees. JB4 ehkä kivampi logata. Molemmista kokemusta ja molemmat varmoasti hyviä sellaiset +100hv saa lisää. Itsellä oli 420hv kun oli JB4, kartiofilsut ja 30% viinaa tankissa
                  BMW i4M50

                  Comment

                  • Bmw92
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2016
                    • 147
                    • Eteläkarjala

                    Originally posted by hoikkas View Post
                    Kun tilaat EU:n ulkopuolelta hinta + postikulut ja kerrot sen 1.28 niin saat sen summan mikä on tuotteen hinta sinulle. Itse en pitänyt kartioita talvella, vaikea sanoa miksi.

                    Miyli mainitsi teholisan, niin se aika helposti kahdella vedolla ilman kartioita ja niiden kanssa tsiigattu. Toivottavasti hankit hyvän softan ja kartiot vähän tuomaan ainakin suhinaa lisää ja muutama heppakin ehkä. MHD on kyllä ollut aika jees. JB4 ehkä kivampi logata. Molemmista kokemusta ja molemmat varmoasti hyviä sellaiset +100hv saa lisää. Itsellä oli 420hv kun oli JB4, kartiofilsut ja 30% viinaa tankissa
                    Jees! Tarkoitus olis ehkä kokeilla customi softaa erikoismoottorilta. Muutaman kaverin autot ja vaihdelaatikot ohjelmoinut ja tyytyväisiä ovat olleet.

                    Mitä hyviä tai huonoja puolia voisit sanoa tuosta JB4?
                    Last edited by Bmw92; 01-11-2016, 15:16.
                    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                    E92 325i
                    E39 520i
                    E46 316i

                    Comment

                    • larippa
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 110
                      • hki

                      Paras combo on JB4 + MHD flashi.
                      JB4:llä on helppo logata ja muuttaa asetuksia, vaihtaa karttoja lennosta sekä tärkeimpänä siinä on failsafe toiminnot eli jos menee laihalle niin lyö pelin poikki. Flashia voi sitten muokata tarpeen mukaan ja sillä saa rajoittimet pois, turhat vikakoodit yms.

                      Noi valmiit ja "custom" softat kannattaa unohtaa, vaikea lähteä modamaan lisää ja hankala/mahdoton muuttaa esim e85% mukaan softaa.
                      Last edited by larippa; 01-11-2016, 14:22.
                      e90 335i AT
                      JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                      Comment

                      • Bmw92
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 147
                        • Eteläkarjala

                        Originally posted by larippa View Post
                        Paras combo on JB4 + MHD flashi.
                        JB4:llä on helppo logata ja muuttaa asetuksia, vaihtaa karttoja lennosta sekä tärkeimpänä siinä on failsafe toiminnot eli jos menee laihalle niin lyö pelin poikki. Flashia voi sitten muokata tarpeen mukaan ja sillä saa rajoittimet pois, turhat vikakoodit yms.

                        Noi valmiit ja "custom" softat kannattaa unohtaa, vaikea lähteä modamaan lisää ja hankala/mahdoton muuttaa esim e85% mukaan softaa.
                        Kiitos vastauksista! Käsittääkseni tämä ohjelmointi jota olen harkinnut ei ole mikään valmis paketti, jonka joku vain ajaa sisään, sellaista ei ole tarkoitus hankkiakkaan.

                        Kuulostaa kyllä ihan fiksulta tämä jb4:kin.
                        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                        E92 325i
                        E39 520i
                        E46 316i

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          Originally posted by larippa View Post
                          Paras combo on JB4 + MHD flashi.
                          +1 tälle combolle. Useasti todettu toimivaksi kunhan perusjutut on kunnossa:
                          tulpat, puolat, alipainetetkut, vanoksen- ja turbojen solenoidit, hpfp ym.
                          Talveksi voi laittaa huoletta kartiot, saa ainakin kivat imuäänet
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • hoikkas
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1579
                            • TURKU

                            larippa kirjoitti sen niin ytimekkäästi ettei siihen ole mitään lisättävää. Tässä yksi pointti miksi voisi JB4 ja tai MHD on hyvä. Kun vaihdat/myyt autosi. Voit ottaa sen pois ja myydä eteenpäin. Saat vielä vähintään puolet siitä itsellesi. Custom softaa et saa myytyä eteenpäin. Autoliike valittaa todella herkästi jos autossa on softa tai ainakin saavat hyvän "syyn" hyvittää autostasi vähemmän.

                            Mutta hei, käännämpä tätä näin päin. Jos et pystyä loggailemaan tai jos et halua pystyä lukemaan ja poistamaan vikakoodeja tai jos et halua pystyä päivittämään uusia softia sen mukaan kun autoa muokkaat suorityskyky mielessä tai ettet halua mahdollisesti autosi vaihdon yhteydessä sitä myydä eteenpäin ja jos et halua noin 80-120hv lisätehoa ja tyydyt juurikin alle 80hv tehonlisäykseen niin siinä tapauksessa custom softa on hyvä.

                            Itse olin todella tyytyväinen JB4 purkkiin ja sen tuomiin kaikkiin mahdollisuuksiin, että sitä kautta tehoihin mitä minulla loppuvaiheessa oli ennen auton myyntiä. En voisi kuvitella mikä olisi parempaa. Vahvat suositukset siis
                            BMW i4M50

                            Comment

                            • Bmw92
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 147
                              • Eteläkarjala

                              Originally posted by hoikkas View Post
                              larippa kirjoitti sen niin ytimekkäästi ettei siihen ole mitään lisättävää. Tässä yksi pointti miksi voisi JB4 ja tai MHD on hyvä. Kun vaihdat/myyt autosi. Voit ottaa sen pois ja myydä eteenpäin. Saat vielä vähintään puolet siitä itsellesi. Custom softaa et saa myytyä eteenpäin. Autoliike valittaa todella herkästi jos autossa on softa tai ainakin saavat hyvän "syyn" hyvittää autostasi vähemmän.

                              Mutta hei, käännämpä tätä näin päin. Jos et pystyä loggailemaan tai jos et halua pystyä lukemaan ja poistamaan vikakoodeja tai jos et halua pystyä päivittämään uusia softia sen mukaan kun autoa muokkaat suorityskyky mielessä tai ettet halua mahdollisesti autosi vaihdon yhteydessä sitä myydä eteenpäin ja jos et halua noin 80-120hv lisätehoa ja tyydyt juurikin alle 80hv tehonlisäykseen niin siinä tapauksessa custom softa on hyvä.

                              Itse olin todella tyytyväinen JB4 purkkiin ja sen tuomiin kaikkiin mahdollisuuksiin, että sitä kautta tehoihin mitä minulla loppuvaiheessa oli ennen auton myyntiä. En voisi kuvitella mikä olisi parempaa. Vahvat suositukset siis

                              Saahan auton aina palautettua vakioksi jos siltä tuntuu kun lähtee sitä myymään?

                              Tuo koodien luku yms on kyllä jb4 plussaa.

                              Yksi asia mietityttää, että miksei voisi päivittää softaa sitä mukaa kun auton tekniikkaa päivittäisi?
                              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                              E92 325i
                              E39 520i
                              E46 316i

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                Kannattaa varmaan vaan ottaa se kustom softa....
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎