Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5401
    • S:t Karins

    Logia MAP6 ja 27 PSI pyynti.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Mxa
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 15
      • Turku

      Omassa autossa pitäisi tehdä korkeapainepumpun ohjelmointi aktio, niin pystyykö tuon tekemään vaikka jb4 asennettuna vai pitääkö repiä kikkare irti siksi aikaa?
      E92 335i 07
      Ex: E46 328Ci 99

      Comment

      • vam0s
        Bimmer Rookie
        • Nov 2014
        • 134
        • 03

        Ei taida auto ihan vielä olla sinut E40 kanssa..
        http://datazap.me/u/vam0s/log-150569...6-21-22&solo=5

        Comment

        • Zoppa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 238
          • Espoo

          Originally posted by vam0s View Post
          Ei taida auto ihan vielä olla sinut E40 kanssa..
          http://datazap.me/u/vam0s/log-150569...6-21-22&solo=5
          Nopealla vilkasulla tossa nyt ei muuta hälyttävää näy, kun että bensapumppu ei jaksa noin vahvaa blandista (jää laahaamaan alle 50psi) ja pahasti tulee nakutusta 1 ja 4 sylintereille.. kokeile e25 karttaa..
          E92 335i M-Sport -07
          EX: E85 Z4 3.0i

          Comment

          • arska86
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 309
            • Helsinki

            Originally posted by Mxa View Post
            Omassa autossa pitäisi tehdä korkeapainepumpun ohjelmointi aktio, niin pystyykö tuon tekemään vaikka jb4 asennettuna vai pitääkö repiä kikkare irti siksi aikaa?
            Päivityksen pitäisi onnistua 0-kartalla.

            Sen tarkemmin tietämättä mistä aktiosta on kyse, niin jos auto on USA-malli ja siihen on tehty koodauksia esim. valoille ja radiolle, niin varmaan helpommalla pääsee, kun jättää tekemättä. Ei tarvitse sitten uudestaan koodailla tai ihmetellä, kun auto on palautunut "tehdaskoodauksiin".

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              Taas olis logia viisaammille. Nyt autossa siis jäähdytin, downpipet, JB4+Backend Race Flash ja ~30% e85



              Eikös tuo näytä ihan ok? Tulpa menee vaihtoon nyt seuraavaksi. Näillä ajettu nyt ~30tkm eli mitkäs nyt kannattaa laittaa? OEM vaiko ngk?
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2084
                • Naantali

                Originally posted by reekoon View Post
                Taas olis logia viisaammille. Nyt autossa siis jäähdytin, downpipet, JB4+Backend Race Flash ja ~30% e85



                Eikös tuo näytä ihan ok? Tulpa menee vaihtoon nyt seuraavaksi. Näillä ajettu nyt ~30tkm eli mitkäs nyt kannattaa laittaa? OEM vaiko ngk?
                Ihan ok:lta näyttää. Tulpat NGK 95770 ja kärkiväliksi 0,60
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  Originally posted by miyli View Post
                  Ihan ok:lta näyttää. Tulpat NGK 95770 ja kärkiväliksi 0,60
                  Jees, kiitoksia. Saako sellaista tulppien "kärkien_taivutus_työ_kalu_hommelia" ihan motonetista? ja pitikö nää NGK kiertää nyt johonkin tiettyyn asentoon sinne kiinni, vai muistanko väärin?



                  Last edited by reekoon; 21-09-2017, 08:48.
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Vähän ajoitukset laahaa eikä ahdot pääse nousemaan. Vaihda ne tulpat ensin ja sitten pidempää logia

                    Vähän voi laittaa myös lisää E85:ttä. Trimmit ja matalapainepumppu ei ole vielä rajoilla
                    Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 13:00.

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3426
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Vähän ajoitukset laahaa eikä ahdot pääse nousemaan. Vaihda ne tulpat ensin ja sitten pidempää logia

                      Vähän voi laittaa myös lisää E85:ttä. Trimmit ja matalapainepumppu ei ole vielä rajoilla

                      Kuinkas noita ajoituksia pitää tulkita esim tuosta omasta? Mitä arvoja niiden pitäisi näyttää. Pahoitteluni jos kyselen itsestään selvyyksiä, mutta itselleni aivan uutta kaikki. Ensimmäinen turbo auto ikinä ja saati tää kikkailu näillä logeilla yms

                      Sen huomasin kanssa, että nyt kun on tuo Race Flash niin trimmit ja AFR näyttäisi ainakin oman tulkinnan mukaan jees tuolla 30% seoksella.
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by reekoon View Post
                        Kuinkas noita ajoituksia pitää tulkita esim tuosta omasta? Mitä arvoja niiden pitäisi näyttää. Pahoitteluni jos kyselen itsestään selvyyksiä, mutta itselleni aivan uutta kaikki. Ensimmäinen turbo auto ikinä ja saati tää kikkailu näillä logeilla yms

                        Sen huomasin kanssa, että nyt kun on tuo Race Flash niin trimmit ja AFR näyttäisi ainakin oman tulkinnan mukaan jees tuolla 30% seoksella.
                        Tuolla race flashilla taisi olla suht tasainen hieman kierrosten loppupäähän nouseva viiva. Jos on yli 2 asteen pudotuksia, se tarkoittaa yleensä että nakutusanturi on huomannut nakutusta.

                        Myös esim liian korkeat ahtolämmöt tiputtavat ennakkoa mutta sen huomaa sitten kun kaikkien pyttyjen ennakot tippuvat yhtäaikaa.

                        Comment

                        • tryffis
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 271
                          • Vantaa

                          Originally posted by reekoon View Post
                          Jees, kiitoksia. Saako sellaista tulppien "kärkien_taivutus_työ_kalu_hommelia" ihan motonetista? ja pitikö nää NGK kiertää nyt johonkin tiettyyn asentoon sinne kiinni, vai muistanko väärin?



                          https://www.storm-motor.fi/tyokalut/...plug-gap-tool/
                          Itse ostin tuon motonetin rakotulkin, n. ~5€ ja painelin tulppaa kovaa pöytätasoa vasten. Alkuperäinen kärkiväli tuossa taisi olla 0.8mm joten alaspäin mennään. Kannattaa aika varovasti lähteä painamaan kun tuntuvat että ensin ei väli muutu miksikään ja sitten lähtee jo heti puolimilliä kerralla

                          Tuo paikoilleen kiertäminen kannattaa tehdä siten että merkkaat tussilla yhden viivan hylsyn kylkeen, ja toisen jatkovarren toiseen päähän. Tulppa hylsyyn avoin kärki merkkiin päin, niin näet kiristäessä missä kärki menee. Itse kattelin ensin sormituntumalla missä alkaa kierre ottaa vastusta niin osaa jo päätellä suurinpiirtein mihin asentoon jää kun vetää momenttiin. Jos kärjen avoin väli stoppaa täysin vastakkaiseen suuntaan suuttimista niin sitten samaa tulppaa kokeilee seuraavaan sylinteriin. Monet sanoo että ois ihan huuhaa hommaa kun on aika järjettömät paineet suuttimissa, mutta tulipahan ite "huvikseen" tehtyä.
                          Last edited by tryffis; 25-09-2017, 15:24.

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            Iltaa. Kuinkas jb4:ssa saa tuon auto code clear päälle. Viimeisin fw sisällä ja valikon 1/3 pitäisi olla on ja 1/4 off mutta uusimpien taulukoiden mukaan nämä kohdat ovat tyhjät?


                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              löyty vastaus, poistettu jenkkilässä, varmaan joku lakitekninen syy, mutta seuraava kysymys

                              osaako joku selittää nämä

                              future use d


                              bit1 ja bit7


                              mitä nämä käytännössä tekevät? Itselläni DWP on säädetty 60 eli mittarissa 3 (default) mutta ainakin jossain vaiheessa ollut joku alpha versio missä ollut ns. adaptiivinen toi hukkaportien säätö. Eli kun nostaa kaasua säätää sinne 800rpm paikkeille ja muuten sitten 60 vai 80. Nythän jos 10 valikon kautta säätää niin on vain ja ainoastaan se arvo minkä laittaa.
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • WarHead
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 774

                                JB:n tehdasasetukset

                                Laiskuuttani kysyn täältä suoraan:
                                Huomenna, jos luoja suo, niin uudet OEM-puhaltimet paikallaan... Missä on se purkin RESET-nappi?

                                Jos lähtis ikäänkuin puhtaalta pöydältä.
                                E91 335iAT -08

                                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎