Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • larippa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 110
    • hki

    Logi on ihan siisti.
    Tulpat ja puolat vaihtoon jos ei auta niin sillon kyseessä suutinvika. Vanos antaisi eri vikakoodin ja pa-paineet ok.

    Originally posted by poteroa View Post
    No niin, nyt saatu lyhyt logi aikaseks. Tuppaa vaan olemaan liukasta pitää tuo käsissä kun alkaa olla 4000 rpm käsillä, ja sitten tuppaa tuo 2 syl missfire.

    Kerkeekö joku kokeneempi vilkaisemaan? Näyttäs kaikin puolin suht ok, korkeapaine pysyy vedossa 18 ja fpl myös näyttäisi ok, hieman heiluu tietty kun sutii niin pirusti.

    http://www.datazap.me/u/petrim/short...-8-10-13-14-17

    Tommix@? tai Miyli@?
    e90 335i AT
    JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      Originally posted by poteroa View Post
      No niin, nyt saatu lyhyt logi aikaseks. Tuppaa vaan olemaan liukasta pitää tuo käsissä kun alkaa olla 4000 rpm käsillä, ja sitten tuppaa tuo 2 syl missfire.

      Kerkeekö joku kokeneempi vilkaisemaan? Näyttäs kaikin puolin suht ok, korkeapaine pysyy vedossa 18 ja fpl myös näyttäisi ok, hieman heiluu tietty kun sutii niin pirusti.



      Tommix@? tai Miyli@?
      Kaunista käyrää piirtää, tosin ahtoja ei ole vielä nimeksikään .
      Ja tosiaan, vaihda vaan heti suosiolla kaikki puolat ja tulpat. Isommilla ahdoilla tulee muuten heti missfireä.
      Map 1 käytössä mikä seos tankissa, pelkkää 98?
      Last edited by Tommix; 29-12-2016, 08:56.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • poteroa
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 311
        • Tuusula

        Jepulis, pelkkää 98 vaan. Ei vielä viitsi ruveta sekottelee, ehkä keväämmällä kun ilmat lämpenevät, eihän tuolla saa pitoakaan missään

        Pistin nyt kauttaaltaan maks. 15 psi tuohon kartalle, paitsi 1500 ja 2000 rpm vaan 10, kun ei viitsi rääkätä laatikkoa, saa hieman vauhtia alle ja siitä lähtee nostamaan.

        Tulpat on kaikki vaihdettu, mutta tuo 2 antaa ihan koko ajan tuon missfiren, alkaa nykimään tietyssä kierrosalueessa ja siitä sitten käy miten sattuu, kun tietty katkasee syötön.
        Nyt on tullut käynnistäessä muutaman kerran TMAP vikaa, 2ABC koodia, mutta siis vain kun käynnistää auton, oliskohan paskanen..? :think Lähtee pois kun käynnistää uudelleen, eikä tule ajossa.

        Pitää yrittää saada hetki aikaa että sais puolan vaihdettua.
        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
        Ex: E34 520i "winter wagen"
        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5401
          • S:t Karins

          Originally posted by poteroa View Post
          Jepulis, pelkkää 98 vaan. Ei vielä viitsi ruveta sekottelee, ehkä keväämmällä kun ilmat lämpenevät, eihän tuolla saa pitoakaan missään

          Pistin nyt kauttaaltaan maks. 15 psi tuohon kartalle, paitsi 1500 ja 2000 rpm vaan 10, kun ei viitsi rääkätä laatikkoa, saa hieman vauhtia alle ja siitä lähtee nostamaan.

          Tulpat on kaikki vaihdettu, mutta tuo 2 antaa ihan koko ajan tuon missfiren, alkaa nykimään tietyssä kierrosalueessa ja siitä sitten käy miten sattuu, kun tietty katkasee syötön.
          Nyt on tullut käynnistäessä muutaman kerran TMAP vikaa, 2ABC koodia, mutta siis vain kun käynnistää auton, oliskohan paskanen..? :think Lähtee pois kun käynnistää uudelleen, eikä tule ajossa.

          Pitää yrittää saada hetki aikaa että sais puolan vaihdettua.
          Vaihda 2:n ja vaikka 1:n puolat ristiin ja katsotaan siirtyykö missfire 1:een?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • poteroa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 311
            • Tuusula

            Originally posted by Tommix View Post
            Vaihda 2:n ja vaikka 1:n puolat ristiin ja katsotaan siirtyykö missfire 1:een?
            Puola vaihdettu, mitä tuossa nyt paikallaan ehti polkea 6500rpm, (ja naapurit tykkää taas), niin ei enää missfireä. Meni kokonainen 20 min vaihtaa tuo.

            Pitää kokeilla vielä kuormalla kun huristelee töihin aamusella.

            Tuossa kun kävin hakemassa toiset dumpit niin taas startissa katos TMAP ja se ei nollaa sitä kuin käynnistämällä auton uudelleen. hiton kapine.
            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
            Ex: E34 520i "winter wagen"
            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              Originally posted by poteroa View Post
              Puola vaihdettu, mitä tuossa nyt paikallaan ehti polkea 6500rpm, (ja naapurit tykkää taas), niin ei enää missfireä. Meni kokonainen 20 min vaihtaa tuo.

              Pitää kokeilla vielä kuormalla kun huristelee töihin aamusella.

              Tuossa kun kävin hakemassa toiset dumpit niin taas startissa katos TMAP ja se ei nollaa sitä kuin käynnistämällä auton uudelleen. hiton kapine.
              Käytetty anturi olis tuossa hyllyssä virsttomana kun laitoin sen 2 bar:n anturin itselle...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • poteroa
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 311
                • Tuusula

                Kiitos tarjouksesta, katsotaan kunhan saan tuon ilmanputsarin irti ja dv:t vaihdettua, samalla katsoo tuon kunnon. Eipä noi kyllä kauheita maksa, 60;- boshin haistelija uutena..

                Vanhassa puolassa ei kyllä päällepäin näkynyt mitään halkeamia tms. Pitää tutkia vähän ennen ku heittää mäkeen..

                Olispa sula keli aamulla..
                E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                Ex: E34 520i "winter wagen"
                Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                Comment

                • poteroa
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 311
                  • Tuusula

                  No eipä enää tule missfire koodia..

                  Nyt päästiin seuraavaan..

                  30FE Boost over target kun mennään WOT.. tulee kyllä vasta 5000+rpm ->

                  Pitää säädellä vähän tota FF arvoa ja katsoa mitä vaikuttaa.

                  Eikös tossa FUD=99 saa ton WG:n ns. vakiotilaan? Ettei nyt kun rattlefix on tapissa (5) niin lagia ei niinkään ole mutta tekee mahdollisesti just tätä hommaa?

                  Onko kuinka moni paininut tämän kanssa?

                  Vai olisko nyt sitten kuitenkin se TMAP joka antaa mitä sattuu.. Mulla on safety limit 18 psi, joten kyllä se siellä taitaa käydä, edelliset arvot (ahdot) mitä postasin on edelleen samat..

                  Koetan saada tuosta vedosta vähän dataa..
                  Last edited by poteroa; 30-12-2016, 09:48.
                  E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                  E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                  Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                  Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                  Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                  Ex: E34 520i "winter wagen"
                  Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                  Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                  Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by poteroa View Post
                    No eipä enää tule missfire koodia..

                    Nyt päästiin seuraavaan..

                    30FE Boost over target kun mennään WOT.. tulee kyllä vasta 5000+rpm ->

                    Pitää säädellä vähän tota FF arvoa ja katsoa mitä vaikuttaa.

                    Eikös tossa FUD=99 saa ton WG:n ns. vakiotilaan? Ettei nyt kun rattlefix on tapissa (5) niin lagia ei niinkään ole mutta tekee mahdollisesti just tätä hommaa?

                    Onko kuinka moni paininut tämän kanssa?

                    Vai olisko nyt sitten kuitenkin se TMAP joka antaa mitä sattuu.. Mulla on safety limit 18 psi, joten kyllä se siellä taitaa käydä, edelliset arvot (ahdot) mitä postasin on edelleen samat..

                    Koetan saada tuosta vedosta vähän dataa..
                    Jos sulla on edelleen samat asetukset kuin aiemmassa logissa, niin ainakin AFR BIAS pitää nollata.

                    Laita nämä vakioasetukset ja loggaa vasta sitten: http://www.n54tech.com/forums/attach...1&d=1443494785

                    Lisäksi 6-cyl ajoituksen loggaus ei näytä toimivan. Minkä ikäinen auto sulla on?

                    Comment

                    • Snike
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 84
                      • Espoo

                      Mulla olisi yksi kysymys(mahdollisesti tyhmä).

                      Voiko DP fix olla koko ajan kiinni JB4 johtosarjassa vai onko siitä pidemmän päälle haittaa?

                      Olen kyllä KVG, mutta tulee niin ristiriitaista tietoa. Toiset sanovat, että vain katsastuksen ajaksi ja sitten irti. Toiset taas sanovat, että voi olla kiinni hamaan tappiin asti. Ketä tässä nyt sitten uskoa :think

                      Oma näkemykseni on, että voi olla kiinni koko ajan. Tietääkseni takalambdat vain seuraavat kattien toimintaa eivätkä vaikuta auton toimintaan millään tavalla? Jossain kuitenkin sanovat, että tuo vaikuttaa pidemmän päälle AFR arvoihin.
                      Last edited by Snike; 08-01-2017, 03:39.
                      E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                      | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                      Comment

                      • Pohjoisen Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 464
                        • Lappi

                        Arvaus että saa olla, mutta kannattaa ohjelmasta korjata tuo dp koodi pois.
                        JB4 toimii sille tehdyn ohjelman kanssa paljon paremmin

                        Comment

                        • poteroa
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 311
                          • Tuusula

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Jos sulla on edelleen samat asetukset kuin aiemmassa logissa, niin ainakin AFR BIAS pitää nollata.

                          Laita nämä vakioasetukset ja loggaa vasta sitten: http://www.n54tech.com/forums/attach...1&d=1443494785

                          Lisäksi 6-cyl ajoituksen loggaus ei näytä toimivan. Minkä ikäinen auto sulla on?
                          Kiitos vinkistä. Tuli laitettua AFR BIAS nollaan koko mapille ja tiputin FF ja WG adaptaatiota, nyt ei tule enää koodeja, nostin myös 3000-5000 ahtoja 0.5 psi.
                          Outo juttu myös että tyhjäkäyntitärähtelyt on ohi (siis jo ennen näitä, pelkkä adaptaatioiden nollaus ja se puola vaihdettu), käy nätimmin kuin koskaan. Todella harvoin tulee enää pieni tärähdys, jota tuskin huomaa.
                          Pitää nuo kanavat putsata kunhan kevät tulee..

                          Tuossa taas pari vetoa, lyhyitä tosin kun ei löydy paikkaa missä ei sutisi tai pätkä lopu kesken.



                          Tuosta sytkän ajoituksen loggauksesta, mulla on asetuksissa 4, eli I8A0S, auto on 2007 MSD80 eculla. Mutta tosiaan, ei mitään arvoja saa ulos.. mikähän siinä.. Mitään back end flashhiä ei ole, tai siis en ainakaan itse ole sellasta asentanut.
                          Last edited by poteroa; 12-01-2017, 06:22.
                          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                          Ex: E34 520i "winter wagen"
                          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                          Comment

                          • jengstro
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 380
                            • 02-alue

                            Originally posted by miyli View Post
                            Tulppa NGK 95770 ja puola Bosch 0221504470 toimii takuuvarmasti.
                            Kärkiväliksi tulppaan 0,55-0,6.

                            Mulla 600hv vaihdan tulpat ja puolat suosiolla 15-20tkm vālein niin ei ongelmia.
                            Moi, otan vähän aiemman kommentin tästä lainaan. Loistavaa, tätä infoa vähän kaipasinkin. Koska mulla alko pätkimään viime kesänä isoilla kierroksilla/kaasu pohjassa (silloin tällöin). RE85sella ei tee tuota. Siis puhutaan JB4 asetuksista 0-2, 0-5.

                            Aattelin että se tyrkkää sen verran tavaraa tonne sylinteriin, olis paras kattoa noi tulppien välit hiukan pienemmäksi.

                            Tosin mulla ei ole koskaan vikakoodeissa misfireä... ainoastaan fuel mixture controllia, ja niitä muita tuohon liittyen. Nyt sitten sain tauluun muutaman kerran että Bank2sen Lambda "on irti". Olen katellut noit lambda arvoja OBD:n kautta, ja aika linjassa on keskenään. Vaihdan tuon Lambdan joka tapauksessa.

                            Mä nyt tässä mietin että pitäiskö noi puolatkin vaihtaa ihan varoiksi... jos niitä oikeasti menee paskaksi. Jos on puolassa vikaa, niin saatteko varmasti misfireä vikamuistiin?
                            Last edited by jengstro; 18-01-2017, 13:01. Reason: hoono soomi

                            Comment

                            • poteroa
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 311
                              • Tuusula

                              JB4 A122 Android

                              No tulipas ilmoittauduttua JB4 Mobilen beta testaajaksi, ja nyt A122 versio käytössä, tuli tänään ulos kaiketi.

                              En kyllä huomaa mitään muuta uutta paitsi ahtojen näyttö baareina valikosta.

                              Onkos joku muu koekaniinina?

                              Hienosti kyllä toimii, mutta jos sammuttaa ja käynnistää auton niin puhelin ei automaattisesti kytke JB4:een, pitää painella disconnect -> connect.

                              Tuntuu ehkä hieman kevyemmältä kuin aikaisempi A118 versio.

                              Nyt kysymys, onko jollain käytössä tuota connect kittiä 2/3 versiota?

                              Hintahan on siis aivan posketon, varsinkin kun piiri on ihan HM-10/HM-11 4.0 BT, eli ihan peruskauraa, moduleita saa muutamalla eurolla, mutta JB4 mobileen tehty joku piilotettu stringi jolla pariutuu apin kanssa, ja nyt en puhu alusvaatteista.

                              Nyt on tullu nosteltua ahtoja pikkuhiljaa, ja toimii kyllä täydellisesti, kohta pitää alkaa sotkea E85:sta.

                              Kiitos erään foorumilaisen, nyt on DV:t vaihdettu alumiinisiin, konehuoneessa on kyllä tosin vieläkin se "hanhen rääkäisy" kun päästää kaasun tiukemmassa vedossa. Mikähän tuon tekee..?
                              E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                              E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                              Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                              Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                              Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                              Ex: E34 520i "winter wagen"
                              Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                              Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                              Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                              Comment

                              • F-Lame
                                BTCF Member
                                • Jul 2015
                                • 251
                                • Helsinki-Porvoo

                                Originally posted by poteroa View Post
                                No tulipas ilmoittauduttua JB4 Mobilen beta testaajaksi, ja nyt A122 versio käytössä, tuli tänään ulos kaiketi.

                                En kyllä huomaa mitään muuta uutta paitsi ahtojen näyttö baareina valikosta.

                                Onkos joku muu koekaniinina?

                                Hienosti kyllä toimii, mutta jos sammuttaa ja käynnistää auton niin puhelin ei automaattisesti kytke JB4:een, pitää painella disconnect -> connect.

                                Tuntuu ehkä hieman kevyemmältä kuin aikaisempi A118 versio.

                                Nyt kysymys, onko jollain käytössä tuota connect kittiä 2/3 versiota?

                                Hintahan on siis aivan posketon, varsinkin kun piiri on ihan HM-10/HM-11 4.0 BT, eli ihan peruskauraa, moduleita saa muutamalla eurolla, mutta JB4 mobileen tehty joku piilotettu stringi jolla pariutuu apin kanssa, ja nyt en puhu alusvaatteista.

                                Nyt on tullu nosteltua ahtoja pikkuhiljaa, ja toimii kyllä täydellisesti, kohta pitää alkaa sotkea E85:sta.

                                Kiitos erään foorumilaisen, nyt on DV:t vaihdettu alumiinisiin, konehuoneessa on kyllä tosin vieläkin se "hanhen rääkäisy" kun päästää kaasun tiukemmassa vedossa. Mikähän tuon tekee..?
                                Juuri saapui jb4 + bt palikka
                                Huomenna pitäis koittaa asennella jos riittää aika vaan...
                                Samalla sitten testailla tota mobilea
                                Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                                1989 E30 316i 2D HARRASTE
                                1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                                Ex. E92 335 CiA m-sport
                                Ex. 2005 E87 130i m-sport
                                ...monta muuta ennen sitä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎