Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoppa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 238
    • Espoo

    Originally posted by miyli View Post
    Kyllä mulla stage 2+ oli vaikka alkuperäinen cooleri olikin.
    Okei, no siinä tapukssa suuret on erot penkeissä
    Eihä sulla satu olemaan siitä dynotuksesta logia tallessa?
    E92 335i M-Sport -07
    EX: E85 Z4 3.0i

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 890
      • Oulu

      Alkaa menemään jo sekaisin kun näitä lukee... Eli onko nyt niin että tuo Stage 1+ on tehokkaampi/parempi kun stage2? Mitä nämä laatikot näissä kestää ku vääntö kasvaa kyllä aika paljon... Että kestääkö näissä nuo lootat miten hyvin?

      Comment

      • P33P33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 181
        • Kellokoski

        Originally posted by tommylee View Post
        Mites tuo stage 1+ vetää, ja noin suunnilleen, paljonko hepoja ja vääntöö?
        Taidan tyytyä tohon 1+
        Sori mä en tiedä noista stageista mitään, kun teen omat kartat. Mulla siis kaikki dynotukset ikään kuin epäpuhtaita vetoja, joissa kaikissa sytkäennakon korjausta liittyen muun muassa tuohon lämpötila ongelmaan ja ainakin motorbitin dynossa kuormittaa kovemmin kuin tiellä. Samalla kartalla logit näyttää aivan erilaiselta dynossa ja tiellä.
        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          Originally posted by majgul View Post
          Alkaa menemään jo sekaisin kun näitä lukee... Eli onko nyt niin että tuo Stage 1+ on tehokkaampi/parempi kun stage2? Mitä nämä laatikot näissä kestää ku vääntö kasvaa kyllä aika paljon... Että kestääkö näissä nuo lootat miten hyvin?
          Mulla oli vikassa dynossa 850nm vääntöä. 4 vaihteella alkoi luistamaan ja vitosella taas piti.
          Laskettiin vääntöjä ja nelosella alkoi pitämään 770nm kohdalla ainakin.
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 890
            • Oulu

            Originally posted by P33P33 View Post
            Mulla oli vikassa dynossa 850nm vääntöä. 4 vaihteella alkoi luistamaan ja vitosella taas piti.
            Laskettiin vääntöjä ja nelosella alkoi pitämään 770nm kohdalla ainakin.
            Tuskin stage paketeissa väännöt nousee noin korkealle? Että varmaan rajoitettu enemmän niitä, jos kerta sulla omat kartat?

            Comment

            • Zoppa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 238
              • Espoo

              Originally posted by majgul View Post
              Alkaa menemään jo sekaisin kun näitä lukee... Eli onko nyt niin että tuo Stage 1+ on tehokkaampi/parempi kun stage2? Mitä nämä laatikot näissä kestää ku vääntö kasvaa kyllä aika paljon... Että kestääkö näissä nuo lootat miten hyvin?
              Tasot menee, stage1 -> stage2 -> stage1+ -> stage 2+ -> e25 jne

              Edit: tämä siis koskee näitä uusimpia v7 karttoja.

              Originally posted by majgul View Post
              Tuskin stage paketeissa väännöt nousee noin korkealle? Että varmaan rajoitettu enemmän niitä, jos kerta sulla omat kartat?
              Ei nouse noin korkealle, noissa MHD ots kartoissa on aika maltilliset ahdot.
              Last edited by Zoppa; 01-11-2017, 18:17.
              E92 335i M-Sport -07
              EX: E85 Z4 3.0i

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

                Originally posted by Zoppa View Post
                Tasot menee, stage1 -> stage2 -> stage1+ -> stage 2+ -> e25 jne

                Edit: tämä siis koskee näitä uusimpia v7 karttoja.



                Ei nouse noin korkealle, noissa MHD ots kartoissa on aika maltilliset ahdot.
                No kaippa tuon stage 1+ kartan luulis uskaltavan vakio-osilla sisään laittamaan jos muutkin niin tehneet. Toivottavasti ne downpipet ei vaan liikaa ahdista.

                Comment

                • Zoppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 238
                  • Espoo

                  Originally posted by majgul View Post
                  No kaippa tuon stage 1+ kartan luulis uskaltavan vakio-osilla sisään laittamaan jos muutkin niin tehneet. Toivottavasti ne downpipet ei vaan liikaa ahdista.

                  stage1+ ei vaadi downpipejä joten anna mennä vaan.
                  E92 335i M-Sport -07
                  EX: E85 Z4 3.0i

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 890
                    • Oulu

                    Taitas tuo Stage 2+ jo ahdistamaan varmaan, eli sen vois laittaa myöhemmin kun on dp:t hommattu, repee muuten varmaan turbot huonolla tuurilla

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2092
                      • Naantali

                      Originally posted by majgul View Post
                      Alkaa menemään jo sekaisin kun näitä lukee... Eli onko nyt niin että tuo Stage 1+ on tehokkaampi/parempi kun stage2? Mitä nämä laatikot näissä kestää ku vääntö kasvaa kyllä aika paljon... Että kestääkö näissä nuo lootat miten hyvin?
                      No mulla oli tossa edellisessä kulkineessa 335ia 600hv ja 719nm. Ei mitään ongelmia laatikon kanssa. Autolla oli ajettu 170 tkm kun sen myin ja virit ehti olla kiinni 25 tkm.
                      Autolla ajettiin satoja varttimailivetoja, eli hyvin ne laatikot kestää.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • Wibu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 62
                        • Pälkäne

                        Lähin tossa pari viikkoo sit töihin vauhtia noin 40km/h sit lykkäs moottorin häiriövalon. Tämmöset anto "2A99 crank shaft - outlet camshaft correlation" ja toinen "3100 low boost mode engaged - CEL displayed". Tosiaan siitä on ny pari viikkoo eikä sen jälkeen oo kyseisiä vikakoodeja antanu ja auto toimii niinkun aina ennenkin. Tarvisko kyseisten koodien takia tehdä jotain vai antaa mennä vaan?

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          Kukas auttais miestä mäessä? Tarttis siis saada stage 1+ sisään, mut virtalähde puuttuu? Kokeilin tossa TMB: ltä lainattua, mut ei riittäny siinä poweri, kun alta 12v näytti. En uskaltanut alkaa flähsäämään..
                          Eli jos jollain olis 30a poweri?
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • petu88
                            Newbiemmer
                            • May 2007
                            • 10

                            Missä mahtaa olla vika.

                            Auto E91 335ix vm2008.

                            Tupruttaa vaaleaa savua kylmällä ja lämpimällä koneella. Autoon asennettiin merkkiliikkeen toimesta uudet turbot pari kuukautta sitten kun hukkaportit piti melkoista mekkalaa. Olivat siinä rytäkässä samalla hajoittaneet venttiilikopan jonka vaihtoivat liikkeen piikkiin.

                            Mistä kannattaisi ensiksi rueta vikaa etsimään?

                            Kiitos jo etukäteen.

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2092
                              • Naantali

                              Originally posted by petu88 View Post
                              Missä mahtaa olla vika.

                              Auto E91 335ix vm2008.

                              Tupruttaa vaaleaa savua kylmällä ja lämpimällä koneella. Autoon asennettiin merkkiliikkeen toimesta uudet turbot pari kuukautta sitten kun hukkaportit piti melkoista mekkalaa. Olivat siinä rytäkässä samalla hajoittaneet venttiilikopan jonka vaihtoivat liikkeen piikkiin.

                              Mistä kannattaisi ensiksi rueta vikaa etsimään?

                              Kiitos jo etukäteen.
                              Kyllä näistä n54 moottoreista aika paljon vaaleaa höyryä putkista tulee kylmällä ja kostealla kelillä, oli sitten moottori kylmä tai lämmin.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • petu88
                                Newbiemmer
                                • May 2007
                                • 10

                                Originally posted by miyli View Post
                                Kyllä näistä n54 moottoreista aika paljon vaaleaa höyryä putkista tulee kylmällä ja kostealla kelillä, oli sitten moottori kylmä tai lämmin.
                                Selvä homma. Tämä tieto rauhoitti mieltä kummasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎