Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmpzk
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 361
    • Espoo

    Tää on varmaan jo tuhat kertaa käsitelty, mutta kysyn kumminkin, eli mitä noista logeista pitäis tajuta?. Missfiret tulee kokoajan helpommin ja helpommin, Several cylinders, 5 ja 6 pytyt. Suuttimet on alle vuoden vanhat ja stage 2 pumppu. Tulpat ja puolat on vähintää 20-30tkm vanhat eli vois kuvitella johtuvan niistä? Logista ja ruudusta ymmärtäny sen verran että lpfp paine ei saa mennä alle 5 bar ja raili paine alle 50 (?). Tossa viisaammille logi, ettei oo pahasti menossa hajalle auto

    -E90 335i 2008

    Comment

    • P33P33
      Bimmer Rookie
      • Dec 2015
      • 181
      • Kellokoski

      Originally posted by tmpzk View Post
      Tää on varmaan jo tuhat kertaa käsitelty, mutta kysyn kumminkin, eli mitä noista logeista pitäis tajuta?. Missfiret tulee kokoajan helpommin ja helpommin, Several cylinders, 5 ja 6 pytyt. Suuttimet on alle vuoden vanhat ja stage 2 pumppu. Tulpat ja puolat on vähintää 20-30tkm vanhat eli vois kuvitella johtuvan niistä? Logista ja ruudusta ymmärtäny sen verran että lpfp paine ei saa mennä alle 5 bar ja raili paine alle 50 (?). Tossa viisaammille logi, ettei oo pahasti menossa hajalle auto

      https://datazap.me/u/tumppiyo/missfi...26-27-28-29-30
      lambda bank 2 vetelee ainakin ihan omiaan 4 vaihteella, mut selittyy kyllä sillä jos tulee misfiree. tulpat ja puolat vaihtoon tai jommat kummat. kolmos vaihdehan näyttää ihan hyvältä. LPFP joo pitäs olla siel 5 barin tuntumas ja HPFP ei sais juuri alle 100 barin mennä. Niissä sul ei oo hätää.
      -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 890
        • Oulu

        Originally posted by majgul View Post
        Nonii, logi tuli otettua ja ekaa kertaa moottorivalo! Anto misfire cylinder 1. Logia ku kattoin nii cylinder 4 myös vähä kyykkää. En tiiä näistä sitte tosiaan nii sanokaapa viisaammat. Autossa siis vähä tyhjäkäynnillä pientä tärräystä. Ei kylmänä tosin, ja käynnistyy hyvin.

        Tässä logi: https://datazap.me/u/majgul/log-1520...m=0-59&mark=30
        Osaisko nyt joku tähänkin vastata jos vaan kehtaa...

        Toivotaan että on vaan tulppa tai puola.

        Comment

        • tommylee
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 292
          • Haukipudas / Kello

          Originally posted by majgul View Post
          Osaisko nyt joku tähänkin vastata jos vaan kehtaa...

          Toivotaan että on vaan tulppa tai puola.
          No enpä oo asiantuntia, mut ainakin railpaineet sulla pysyy, kun cyl 1 ja 4 pätkii.
          Eli ei ainakaan hpfp ongelmaa ole, niinku omassa oli. Sanoivat Sah:lla että oli myös huono kosketus yhdessä puolassa, josta myös tuli misfireä.
          Vois olla tulppa/puola häikkää.. :think
          Ex: BMW 330 Xd E90
          Ex:BMW 335Xi E90
          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 890
            • Oulu

            Originally posted by tommylee View Post
            No enpä oo asiantuntia, mut ainakin railpaineet sulla pysyy, kun cyl 1 ja 4 pätkii.
            Eli ei ainakaan hpfp ongelmaa ole, niinku omassa oli. Sanoivat Sah:lla että oli myös huono kosketus yhdessä puolassa, josta myös tuli misfireä.
            Vois olla tulppa/puola häikkää.. :think
            Kiitoksia! Hyvä tietää että muuten näyttäisi kunnossa olevan. Pitääpä ottaa uutta logia ku saanut osat vaihettua

            Comment

            • tmpzk
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 361
              • Espoo

              Originally posted by P33P33 View Post
              lambda bank 2 vetelee ainakin ihan omiaan 4 vaihteella, mut selittyy kyllä sillä jos tulee misfiree. tulpat ja puolat vaihtoon tai jommat kummat. kolmos vaihdehan näyttää ihan hyvältä. LPFP joo pitäs olla siel 5 barin tuntumas ja HPFP ei sais juuri alle 100 barin mennä. Niissä sul ei oo hätää.
              Taaempi lambda mulla on hajalla, vikakoodi tulee signaalista, taitaa siitä johtua. Uus odottaa jo asennusta. Tilaan kasan tulppia ja puolia, toimivat löytyykin tuolta muutama sivun takaa.
              -E90 335i 2008

              Comment

              • P33P33
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 181
                • Kellokoski

                Originally posted by tmpzk View Post
                Taaempi lambda mulla on hajalla, vikakoodi tulee signaalista, taitaa siitä johtua. Uus odottaa jo asennusta. Tilaan kasan tulppia ja puolia, toimivat löytyykin tuolta muutama sivun takaa.
                Taaempi on vastuussa vaan katin toiminnasta, eikä vaikuta seoksiin. Ootko varma ettei ollu etummainen lambda? Tai no tarkenna ensin mitä tarkoitat taaemmalla? Bank2 lambdaa katin etupuolellako? Jos näin niin sitten se ihan ekana vaihtoon ja sit sen jälkee uutta logia. Nuo logit kyllä tukee sitä vaihtoa, että lambda rikki, siis bank2 ennen kattia. Laita vaikka screenshot vikakoodeista.
                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5442
                  • S:t Karins

                  Mistä porukat on hommannu noita tulppia originaalien venttiilien tilalle:



                  Ebaystä löytyi jotain, mutta usa:ssa ja rahti tähtitieteellinen...
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • tmpzk
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 361
                    • Espoo

                    Originally posted by P33P33 View Post
                    Taaempi on vastuussa vaan katin toiminnasta, eikä vaikuta seoksiin. Ootko varma ettei ollu etummainen lambda? Tai no tarkenna ensin mitä tarkoitat taaemmalla? Bank2 lambdaa katin etupuolellako? Jos näin niin sitten se ihan ekana vaihtoon ja sit sen jälkee uutta logia. Nuo logit kyllä tukee sitä vaihtoa, että lambda rikki, siis bank2 ennen kattia. Laita vaikka screenshot vikakoodeista.


                    Siin on joku ikivanha minkä löysin.

                    Originally posted by Tommix View Post
                    Mistä porukat on hommannu noita tulppia originaalien venttiilien tilalle:

                    Ebaystä löytyi jotain, mutta usa:ssa ja rahti tähtitieteellinen...
                    Mulla on 2kpl lattiakaivon kumisia 32mm rassitulppia, maksaa pari euroa ja kaine toimii..



                    En osannut pienentää kuvia...
                    Last edited by tmpzk; 24-03-2018, 17:15.
                    -E90 335i 2008

                    Comment

                    • vam0s
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2014
                      • 133
                      • 03

                      Sattuisko kenelläkään olemaan painetyökaluja esimerkiksi ahtovuotojen löytöön? 30FF koodia tulee harvoin mutta logien mukaan ollaan selvästi alle targetin

                      Comment

                      • WarHead
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 774

                        Mites se oireilee? Tuleeko yllättäviä tempaisuja ja vastaavaa vai meneekö vaan puolimoottorilla?

                        Originally posted by vam0s View Post
                        Sattuisko kenelläkään olemaan painetyökaluja esimerkiksi ahtovuotojen löytöön? 30FF koodia tulee harvoin mutta logien mukaan ollaan selvästi alle targetin
                        E91 335iAT -08

                        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                        Comment

                        • Snike
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 84
                          • Espoo

                          Originally posted by vam0s View Post
                          Sattuisko kenelläkään olemaan painetyökaluja esimerkiksi ahtovuotojen löytöön? 30FF koodia tulee harvoin mutta logien mukaan ollaan selvästi alle targetin
                          Kerro myös millainen kokoonpano kyseessä.

                          Onko kaikki alipaineletkut jo tsekattu? Etenkin venakopan päällä menevät letkut tunnetusti hajoavat ajan myötä. Myös alipainekanisterit kannattaa kurkata, että ovat kuosissa.

                          Muutenkin jos on alkuperäiset alipaineletkut niin suosittelen kyllä vaihtamaan uusiin.

                          Noista pikkujutuista itse lähtisin ensin liikkeelle. Sitten sen jälkeen vasta tutkimaan cp, solenoidit, ahtoputket, ic, ahtimet, jne.
                          E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                          | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 890
                            • Oulu

                            Nyt tuli tulpat ja puolat vaihdettua, muutaman vedon jälkeen ei ainakaan sytytellyt moottorivaloa. Pari tulppaa oli vähä mustaa, johtuen varmaan huonosta sytytyksestä. Liike ei muistanut heti niitä tarkastaa vaikka sanoin kahdesti ja tulpat meni sekaisin, tästä vähän huonoa palautetta Oulun Nikuselle. Bensalle tulpat ei ainakaan haissu kun itse niitä haistoin jälkeenpäin.


                            Mutta kysymys. Onko ihan normaalia stage 1 + ohjelmalla että noin 4000rpm kohdalla auto vähän "jurnuttaa" kuormalla. Hankala pukea sanoiksi. Mutta vähän niinku tuntuu että voiko perän puslat tehdä tuon? Vääntö on varmaan kovin tuossa? 5000rpm jälkeen ääni rauhoittuu, se on sellainen matala ääni ei siis mikään hankaava tai mitään sinnepäin, äh, ei tuota osaa selittää näin yövuorossa.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5151
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by majgul View Post
                              Nyt tuli tulpat ja puolat vaihdettua, muutaman vedon jälkeen ei ainakaan sytytellyt moottorivaloa. Pari tulppaa oli vähä mustaa, johtuen varmaan huonosta sytytyksestä. Liike ei muistanut heti niitä tarkastaa vaikka sanoin kahdesti ja tulpat meni sekaisin, tästä vähän huonoa palautetta Oulun Nikuselle. Bensalle tulpat ei ainakaan haissu kun itse niitä haistoin jälkeenpäin.


                              Mutta kysymys. Onko ihan normaalia stage 1 + ohjelmalla että noin 4000rpm kohdalla auto vähän "jurnuttaa" kuormalla. Hankala pukea sanoiksi. Mutta vähän niinku tuntuu että voiko perän puslat tehdä tuon? Vääntö on varmaan kovin tuossa? 5000rpm jälkeen ääni rauhoittuu, se on sellainen matala ääni ei siis mikään hankaava tai mitään sinnepäin, äh, ei tuota osaa selittää näin yövuorossa.
                              Kardaanin tukilaakeri tai kaksoismassa vauhtipyörä ??
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 890
                                • Oulu

                                Originally posted by makkis View Post
                                Kardaanin tukilaakeri tai kaksoismassa vauhtipyörä ??
                                Korjataan,. sellainen matala taajuinen pömisevä ääni, vähän sinne päin ku amis putken matalahko pöminä ja resonanssi.

                                Meneekö näissä vehkeessä jo 150tkm vauhtipyörä!?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎