Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    Originally posted by JRe90 View Post
    Kuinkas paljon e90:n M-sport alusta on matalempi kuin normaali alusta?
    16mm..
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • Babbarainen
      Newbiemmer
      • Feb 2017
      • 22
      • Reso

      Originally posted by siksta View Post
      16mm..
      Millä varuste koodilla tuo on ?

      Comment

      • Toni 325i
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 209
        • Raisio

        Originally posted by Babbarainen View Post
        Millä varuste koodilla tuo on ?
        S704 M Sports suspension

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          tuli ostettua nyt tuonmonen -06 e91 ja tekisi mieli päivittää hiukan soitinta. autossa alkuperäinen mankka ja manuaali ilmastointi,ei iDriveä. Hiukan kiinnostaisi jokin androidin näytöllinen soiton, mutta kysymys kuuluukin, miten tuon alkuperäisen tilalle mitään laittaa kun tuo puhallinpaneeli on heti sen alapuolella?:think
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Originally posted by djs^ View Post
            tuli ostettua nyt tuonmonen -06 e91 ja tekisi mieli päivittää hiukan soitinta. autossa alkuperäinen mankka ja manuaali ilmastointi,ei iDriveä. Hiukan kiinnostaisi jokin androidin näytöllinen soiton, mutta kysymys kuuluukin, miten tuon alkuperäisen tilalle mitään laittaa kun tuo puhallinpaneeli on heti sen alapuolella?:think
            Näin ikään. Dynavinin kautta saa ainakin noita tuhkakupin/coincasen luukkuja joissa paikat penkin lämppäreille, kuten kuvassa.

            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • Kenjinxs
              Bimmer Rookie
              • Nov 2016
              • 31
              • Oulu / Finland

              ite suunnittelin laittaa tälläsen ja siihen jonkun pinohiiren soittimen.

              Comment

              • Magirus
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 875
                • Keski-Suomi und Sawo

                Puretaanpas lieviä e90 murheita tänne:

                Emäntä tuli eilen töistä sigun 325xi:llä ja huomautti, että oli pyydellyt matkalla lisäämään litran öljyä. N52 öljynsyöntiongelmat tiedänkin, vaan sen sijaan ihmetystä aiheutti se, että ajoin autolla viikonloppuna ja tuolloin öljyntaso oli puolessa välissä.

                Asiaa sen kummemmin tutkimatta lisäsin koneeseen n. 5dl öljyä ja lähdin kauppaan. Matkalla lävähti idriveen popuppi "engine oil level below minimum".

                Kaupan pihassa yritin etsiä lampulla mahdollisia vuotokohtia. Kone oli päällisin puolin kuiva eikä pohjapanssarin päälläkään näkynyt öljyä. Anturi siis lienee viallinen.

                Googletinkin vastaavia tapauksia ja muutamalla on ollut saman tyyppistä anturin häröilyä. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Uusi oem-anturi ilmeisesti tilattava. Ahdistaa vaan mittatikun puute, mistä ihmeestä tiedän öljyntason ennen anturin vaihtoa. Ei taida kuitenkaan erillistä alarajakytkintä olla ympätty anturin lisäksi.

                Öljynpaineitakaan ei taida n52 koneesta nähdä. Niiden kanssa pelaaminen on muutenkin aika riskibisnestä..

                EDIT:Täällä hyvä postaus aiheeseen liittyen. Pätkäajo + talvikeli kerryttää kosteutta anturiin. Korjauksena softapäivitys.
                Last edited by Magirus; 16-02-2017, 12:33.

                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                O: E24 osasia

                Comment

                • Kimmo-R
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 400
                  • Tampere

                  Originally posted by vision View Post
                  Mitä latausjännite näyttää?,jos ok ,niin väsynyt starttimoottorikin tekee tuota..Tuohon emännän ykköseen just vaihoin startin,ja nyt lähtee ku palmun alta.samat oireet kun sulla ennen vaihtoa.Mittaa laturi Ensin.
                  Starttihan se veteli viimesiään ja lopulta jätti kotipihaan niin että piti hinuri tilata. Ebaysta Alanko merkkinen startti Saksasta DHL:llä 2pv:ssä 99€ rahteineen ja 3h työn veloittivat pajalla. Nyt pyörittää aivan eri innolla käyntiin. Vinkkinä vaan jos 300tkm alkaa olla taulussa ja starttaa laiskasti vaikka virtaa on, niin suosiolla startti vaihtoon.
                  Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                  --Audiokit.fi--
                  BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                  BMW i4 M50 Supercharged -23
                  BMW i3 60Ah -14

                  Comment

                  • Nikke700
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 90
                    • finland

                    335 bensa ei starttaa turbo/kansi rempan jälkee

                    Elikkäs tuli tollasee 335 bensaa vaihettuu turbot,kansi tarkastettuu ja jakopää hilppeet uusittua ja enää ei suostu starttaa. Ajoneston kuva vissiinki (rati/lukon kuva) onko kellään ollut vastaava vikaa. Ei anna minkäänlaista vikakoodia mistään ja kaiki katottu läpi mitä purettu että ob kiinni myös.

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by Nikke700 View Post
                      Elikkäs tuli tollasee 335 bensaa vaihettuu turbot,kansi tarkastettuu ja jakopää hilppeet uusittua ja enää ei suostu starttaa. Ajoneston kuva vissiinki (rati/lukon kuva) onko kellään ollut vastaava vikaa. Ei anna minkäänlaista vikakoodia mistään ja kaiki katottu läpi mitä purettu että ob kiinni myös.
                      Aukeaako rattilukko kun laitat virrat kakkosasentoon? Tullut vastaan sellainen yksilö jossa rattilukko jäätynyt kiinni eikä sen takia antanut muille bokseille edes sytytysvirtaa. Jos ei aukea niin rynkytä sitä rattia oikein huolella samalla kun napista laittelet virtoja.

                      Onko rattilukkoherjan kuva keltainen vaiko punainen? Punaisena jos palaa niin pitää nollailla ELV-error-laskuri mutta se on sitten taas eri juttu.

                      DME-EWS-synkan puuttumisesta jää _yleensä_ vikakoodi.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Nikke700
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 90
                        • finland

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Aukeaako rattilukko kun laitat virrat kakkosasentoon? Tullut vastaan sellainen yksilö jossa rattilukko jäätynyt kiinni eikä sen takia antanut muille bokseille edes sytytysvirtaa. Jos ei aukea niin rynkytä sitä rattia oikein huolella samalla kun napista laittelet virtoja.

                        Onko rattilukkoherjan kuva keltainen vaiko punainen? Punaisena jos palaa niin pitää nollailla ELV-error-laskuri mutta se on sitten taas eri juttu.

                        DME-EWS-synkan puuttumisesta jää _yleensä_ vikakoodi.
                        Punainen valo ja rattia liikutellessa mittaristosta katoaa merkki valoja et luultavasti rattissa joku esto menny päälle nytten. Auto tosiaan ollu lämpösessä halli 2pv jo nytten. Rattilukko tosiaan lähtee pois 2 asennossa kyllä cas moduulista tulee vikakoodi aoaa control unit fault muistaakseni. Täytyy inpalla lukee viel jos sais tarkpaa yhteyttä tuohon autoon sillä.
                        Last edited by Nikke700; 16-02-2017, 15:27.

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1120
                          • suomi

                          Originally posted by Magirus View Post
                          Puretaanpas lieviä e90 murheita tänne:

                          Emäntä tuli eilen töistä sigun 325xi:llä ja huomautti, että oli pyydellyt matkalla lisäämään litran öljyä. N52 öljynsyöntiongelmat tiedänkin, vaan sen sijaan ihmetystä aiheutti se, että ajoin autolla viikonloppuna ja tuolloin öljyntaso oli puolessa välissä.

                          Asiaa sen kummemmin tutkimatta lisäsin koneeseen n. 5dl öljyä ja lähdin kauppaan. Matkalla lävähti idriveen popuppi "engine oil level below minimum".

                          Kaupan pihassa yritin etsiä lampulla mahdollisia vuotokohtia. Kone oli päällisin puolin kuiva eikä pohjapanssarin päälläkään näkynyt öljyä. Anturi siis lienee viallinen.

                          Googletinkin vastaavia tapauksia ja muutamalla on ollut saman tyyppistä anturin häröilyä. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Uusi oem-anturi ilmeisesti tilattava. Ahdistaa vaan mittatikun puute, mistä ihmeestä tiedän öljyntason ennen anturin vaihtoa. Ei taida kuitenkaan erillistä alarajakytkintä olla ympätty anturin lisäksi.

                          Öljynpaineitakaan ei taida n52 koneesta nähdä. Niiden kanssa pelaaminen on muutenkin aika riskibisnestä..

                          EDIT:Täällä hyvä postaus aiheeseen liittyen. Pätkäajo + talvikeli kerryttää kosteutta anturiin. Korjauksena softapäivitys.
                          Nii i,periaatteessa öljyt ja suodatin pois ja antaa kunnolla valua tyjäksi..sitten mittaus mitä tuli ulos. 6,5l muistaakseni tilavuus on. Anturiksi pistäisin oem.
                          Edit miksi mielikuva että kunnon testerillä näkisi öljymäärän

                          Luulis että joku ois jo kehittänyt jonkun retrofit tikun jo,vai mahtaako öljypohjassa olla sokeeta tulppaakaan.
                          Last edited by arben; 16-02-2017, 16:22.

                          Comment

                          • MiromusMaximus
                            Newbiemmer
                            • Jan 2013
                            • 15
                            • Espoo

                            E93 320 -08 paloi xenoni pelkääjän puolelta.
                            Umpioon oli päässyt hieman kosteutta, joten siinä lienee syy. Mahdollisesti myös ballastin vaihto edessä? Onko kenelläkään tiedossa, mistä yleensä umpioihin pääsee kosteutta ja voiko sitä itse yrittää tiivistää? :think

                            Comment

                            • Banned
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2014
                              • 517
                              • Sisä-Savo

                              Originally posted by MiromusMaximus View Post
                              E93 320 -08 paloi xenoni pelkääjän puolelta.
                              Umpioon oli päässyt hieman kosteutta, joten siinä lienee syy. Mahdollisesti myös ballastin vaihto edessä? Onko kenelläkään tiedossa, mistä yleensä umpioihin pääsee kosteutta ja voiko sitä itse yrittää tiivistää? :think
                              Takakansi vuotaa yleensä. Ne klipsut menee rikki joko kannesta tai umpiosta ja kansi jää raolleen. Itse olen tilkinnyt laittamalla silikoonia siihen kumitiivisteeseen. Jähmettyy sitten paikallaan ollessa, mutta ei liimaa kantta kumminkaan kiinni umpioon.
                              KTM 990 Adventure
                              Passat GTE

                              Comment

                              • Rikardo
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 715
                                • Karkkila

                                Originally posted by Banned View Post
                                Takakansi vuotaa yleensä. Ne klipsut menee rikki joko kannesta tai umpiosta ja kansi jää raolleen. Itse olen tilkinnyt laittamalla silikoonia siihen kumitiivisteeseen. Jähmettyy sitten paikallaan ollessa, mutta ei liimaa kantta kumminkaan kiinni umpioon.
                                Itelläkin vaihto edessa ja kattelin jo vähän etukäteen paikkoja.
                                Umpion puoleinen klipsi oli näemmä korjattu pienellä ruuvilla
                                ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                                ex:TitanSilber E91 330da
                                -Karkkila Connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎