Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Driver22 View Post
    Aika paljon noita TT-Thermoja on asennettu ja vikatapaukset lienee kuitenkin suhteellisesti vähäisiä ja perinteisesti nettipalstoilla huutelee ne joilla ongelmia on. Oli se remppa tai korjaus mikä vaan, yleensä asennusvirheet aiheuttaa eniten ongelmia, että jos esim. lämmittimen kesto arvelluttaa niin kannattaa viedä viralliselle jälleenmyyjälle joka myy ja asentaa niitä niin takuuhommien kanssa ei tule ongelmia. Pari kaveria on liikkeessä asennuttanut ja hintaa on jäänyt töineen noin 300e.

    Viimeisin auto mihin olen asentanut defan säteilylämppärin taisi olla aikanaan e39 528i. Esim. vaikka auto oli ollut lämmityksessä 12h niin -38 pakkasella käynnistys oli yhtä ruma kuin auto olisi ollut ilman lämmitystä kokonaan. -20 pakkasella jäähdytinnesteen lämpötila taisi olla jotain -10 vaikka oli ollut silloinkin pitkään lämmityksessä. Käytännössä kun pakkanen laski alle -5 niin tuntui että on ihan sama käynnistääkö auton "esilämmitettynä" vai ilman. Ei ole sen jälkeen noita laitettu enää yhtään vaan Calixeja ja nyt sitten ekaa kertaa testissä tuo TT-Thermo 1500w versiona.

    Ja kyllä itse annan tänne sitten palautetta jos tuo joskus hajoaa, ensi viikolla lämppäri pääseekin kunnon testiin kun tulee kunnon pakkaset ainakin toistaiseksi kelit on olleet 0 ja -25 välillä ja jo tunnin lämmityksen jälkeen nesteenlämmöt ovat olleet 40-47c.



    No höpö höpö perinteinen lohkolämmitin (joita nykyautoihin ei juuri enää saa kun ei ole paikkaa mihin laittaa) lämmittää suoraan jäähdytinnestettä. Ja jos Defan säteilylämppäri asennetaan siihen kohtaan lohkoon mihin valmistaja on sen suositellut, niin kyllä sen pitäisi nesteeseen johtua sen lämmön. Väitän että jos jollakulla on säteilylämppäri öljypohjassa kiinni niin ei se ihan oikeassa paikassa ole.
    Kyllähän se monessa autossa asennetaan öljypohjaan, ihan defan ohjeen mukaan. Riippuu siis autosta minne se asennetaan. Annetaan nyt vaikka esimerkki X5 e53 4.4 toinen elementti lämmittää öljyjä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • marko l
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 192
      • Hirvensalmi

      Originally posted by Tommix View Post
      Lue vikakoodit jollain bmw testerilä (inpa, carly for bmw, ista) niin tulee jotain tolkullista vikakoodia. Mutta yleensä näissä n54 moottoreissa on vikana puola, tulppa tai suutin ja tässä järjestyksessä.


      Kiitoksia,

      Comment

      • Ozzy #69#
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1641
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Driver22 View Post

        No höpö höpö perinteinen lohkolämmitin (joita nykyautoihin ei juuri enää saa kun ei ole paikkaa mihin laittaa) lämmittää suoraan jäähdytinnestettä. Ja jos Defan säteilylämppäri asennetaan siihen kohtaan lohkoon mihin valmistaja on sen suositellut, niin kyllä sen pitäisi nesteeseen johtua sen lämmön. Väitän että jos jollakulla on säteilylämppäri öljypohjassa kiinni niin ei se ihan oikeassa paikassa ole.
        Mulla ainakin jokainen defan säteilijä bemareissa tähän saakka lämmittänyt öljyjä.

        G20 330e M-Sport sunset orange

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2093
          • *

          Originally posted by Ozzy #69# View Post
          Mulla ainakin jokainen defan säteilijä bemareissa tähän saakka lämmittänyt öljyjä.

          http://www.defa.com/file/4aa318920141/412889.pdf
          Joo itse olen asentanut Defan säteilylämmittimiä 6-7kpl ja kaikki ne on tulleet silleen että lämmittää nestettä

          We're the world's leading manufacturer of engine heaters and provide the solutions for each new car model on the market. We reduce wear and emissions!


          Liekkö sitten paikallisesta myyjästä kiinni vai mistä että kumman sattuu saamaan itselleen, öljypohjaan vai lohkoon tulevan. Yhtäkaikki, 300w on aika onneton teho ja en enää laittaisi mihinkään autoon noita
          Last edited by Driver22; 01-01-2017, 19:25.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • hcaape
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 837
            • hyvinkää

            Originally posted by Ozzy #69# View Post
            Mulla ainakin jokainen defan säteilijä bemareissa tähän saakka lämmittänyt öljyjä.

            http://www.defa.com/file/4aa318920141/412889.pdf
            kyllä noi defat tulee öljypohjaan kiinni
            sDrive23i A E89 Roadster -10

            ex E92 325i -09

            ex E65 735i -02
            ex E38 730d -98 ;(

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              Muistan kans että omaan n53b30 edelliseen etsittiin pitkään sopivaa säteilijän vastusta ennen kuin sopiva löytyi.Pitääs koittaa täältä
              Jostain etsiä koska melko varmaan tuli kans aiheesta tänne silloin kirjoiteltua..
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2093
                  • *

                  Originally posted by hcaape View Post
                  kyllä noi defat tulee öljypohjaan kiinni
                  Jaa niinkö :think

                  Contact heaters can be divided into two different groups:

                  - Heaters for engine blocks
                  - Heaters for oil pans


                  Contact heaters consist of an element cast in aluminium, which is adapted to fit the installation point. Contact heaters for oil pans are essentially oil heaters which heat up the oil instead of the coolant. The rise in engine block temperature produced by a contact heater for oil pans is thus not comparable with an engine heater which heats up the coolant. A heat conducting paste is applied to the contact surfaces of the heater in order to improve the transfer of heat from the contact heater to the engine block or oil pan.
                  F31 330D Xdrive M-Sport

                  Comment

                  • Puistis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 849
                    • 09

                    Originally posted by Driver22 View Post
                    Jaa niinkö :think
                    Ainakin N53:ssa tulee öljypohjaan Defan säteilylämppäri.

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2093
                      • *

                      Originally posted by Puistis View Post
                      Ainakin N53:ssa tulee öljypohjaan Defan säteilylämppäri.
                      Vaihtelee varmaan auton ja koneen mukaan. Omiin vanhempiin bemareihin asentanut noita niin lohkoon ne on tulleet. Aivan onnettomia suoraan sanottuna
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        Originally posted by Driver22 View Post
                        Vaihtelee varmaan auton ja koneen mukaan. Omiin vanhempiin bemareihin asentanut noita niin lohkoon ne on tulleet. Aivan onnettomia suoraan sanottuna
                        Just noin! Lämmittävät korkeintaan mieltä..
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        • Puistis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 849
                          • 09

                          Originally posted by JTP View Post
                          Just noin! Lämmittävät korkeintaan mieltä..
                          En nyt tarkkoja asteita muista kuinka lämpimäksi öljypohjan lämmitti 30min lämmityksessä kun infrapunamittarilla mittasin, mutta sen verran kuitenkin että on tyhjää parempi.

                          Comment

                          • Ozzy #69#
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1641
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by kemo81 View Post
                            Muistan kans että omaan n53b30 edelliseen etsittiin pitkään sopivaa säteilijän vastusta ennen kuin sopiva löytyi.Pitääs koittaa täältä
                            Jostain etsiä koska melko varmaan tuli kans aiheesta tänne silloin kirjoiteltua..
                            Defan sivuilta kun haki vanhalla rekkarilla tajosi tuohon tätä:
                            325 i (E92/93) Manual 2010- N53B30A

                            Lämmitin: 412889


                            Auto tosin E91, mutta ilmeisesti kaikki muuten öljypohjassa samanlaista kuin e92/e93 mitä tuo tuohon tarjoaa??


                            Originally posted by Puistis View Post
                            En nyt tarkkoja asteita muista kuinka lämpimäksi öljypohjan lämmitti 30min lämmityksessä kun infrapunamittarilla mittasin, mutta sen verran kuitenkin että on tyhjää parempi.

                            Sen eron huomaa siitä kuinka nopeasti kone lämpiää liikkeelle lähdön jälkeen eli lämmitetyillä öljyillä vai kylmillä. Siinä on eroa.
                            G20 330e M-Sport sunset orange

                            Comment

                            • Toble
                              Newbiemmer
                              • Jul 2014
                              • 8
                              • Turku

                              Mistä kannattaisi aloittaa hakuammunta, kun lämmittimen puhalin ei laske puhallinnopeutta alle kolmen tolpan AUTO-asennossa ja suuntaus tuntuu tapahtuvan lähes kokonaan tuulilasille? Manuaalisesti nopeutta/suuntaa säätäessä toimii niinkuin pitääkin.

                              Tuulilasissa olevaa huurteentunnistina oli jossakin veikkailtu ja kuulostaisi loogiselta, mutta mutta...
                              G30 530e M-Sport -21
                              Ex:G30 530e M-Sport -19
                              F30 320i M-Sport -16
                              E92 325i -07
                              E90 325i -06

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by Ozzy #69# View Post
                                Defan sivuilta kun haki vanhalla rekkarilla tajosi tuohon tätä:
                                325 i (E92/93) Manual 2010- N53B30A

                                Lämmitin: 412889


                                Auto tosin E91, mutta ilmeisesti kaikki muuten öljypohjassa samanlaista kuin e92/e93 mitä tuo tuohon tarjoaa??





                                Sen eron huomaa siitä kuinka nopeasti kone lämpiää liikkeelle lähdön jälkeen eli lämmitetyillä öljyillä vai kylmillä. Siinä on eroa.
                                Mulla on tuollainen uusi hyllyssä ja voin laittaa posteineeen vaikka -10% motonet hinnasta. Privaa jos kiinnostaa.
                                Originally posted by Toble View Post
                                Mistä kannattaisi aloittaa hakuammunta, kun lämmittimen puhalin ei laske puhallinnopeutta alle kolmen tolpan AUTO-asennossa ja suuntaus tuntuu tapahtuvan lähes kokonaan tuulilasille? Manuaalisesti nopeutta/suuntaa säätäessä toimii niinkuin pitääkin.

                                Tuulilasissa olevaa huurteentunnistina oli jossakin veikkailtu ja kuulostaisi loogiselta, mutta mutta...
                                Vikakoodit ensimmäisenä lukuun, tunnistimesta jää koodi kyllä jos on viallinen.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎