Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #61
    Täytyy loggailla kun tässä ehtii.

    Toimiikohan tuo Testo ihan normaalisti, vaikka on JB4?

    Comment

    • Zoppa
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 238
      • Espoo

      #62
      Originally posted by P33P33 View Post
      ihan perus takaveto -08 e93

      Ok, no sit tän ei pitäis olla ongelma, mutta nelivedoissa ainakin on jotain lisärajottimia http://www.e90post.com/forums/showpo...&postcount=520 näyttääkö toi logi samalta ku sulla?
      E92 335i M-Sport -07
      EX: E85 Z4 3.0i

      Comment

      • P33P33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 181
        • Kellokoski

        #63
        Originally posted by brainsurgery View Post
        Täytyy loggailla kun tässä ehtii.

        Toimiikohan tuo Testo ihan normaalisti, vaikka on JB4?
        Jos sulla INPA toimii JB4 kanssa ni pitäs toimii. TESTO toimii inpan scriptien pohjalta muistaakseni.
        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          #64
          Originally posted by Zoppa View Post
          Ok, no sit tän ei pitäis olla ongelma, mutta nelivedoissa ainakin on jotain lisärajottimia http://www.e90post.com/forums/showpo...&postcount=520 näyttääkö toi logi samalta ku sulla?
          Joo nelikon logi näyttää siltä, miltä mun logit näytti aikanaan ennenkuin sain MHDltä uuden XDFn, jossa oli yks valintataulukko, jolla DME ei enää oo kiinnostunu TCUn väännönrajotuksista. Silloin pääsin ite eroon 5 vaihteen väännönrajotuksesta, joka oli juurikin samaa luokkkaa kuin tuo nelivedon rajotin eli tuohon 550nm korville tyssäs ja ennakot romahti samalla pakkasen puolelle.
          Enemmän tosiaan itteeni huolestuttaa tuo, että laatikolle menevä vääntötieto rajottuu tuohon 536nm ja jos laatikon kartat on nyt sitten venytetty/skaalattu sinne 1000nm niin vois kuvitella, että äkkiseltään jopa vakio laatikon softalla vois olla jopa parempi väännönkesto kuin nyt (mutua), tämä siis riippuu ihan miten skaalausta ja linjapainearvoja on softassa muutettu.
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            #65
            Kaverilta kuulin tästä asiasta, siitähän on mainittu myös xhp:n manuaalissa:

            Q: I’m using MHD. What Map version should I flash?
            A: The xHP OTS Maps have different TQ Limiters applied. Choose your file, depending on the TQ figures your
            engine produces. You will find the TQ Limits in the Map descriptions. In the past, all ECU (Engine) Tunings were
            tuned to send false TQ Values to the transmission, to circumvent the TQ Limiters inside the TCU. With xHP this is
            no more necessary, depending on the OTS Map you choose and the max. TQ your engine is producing. For
            example, the Stage 3 files supports a maximum TQ of 737 ft.lb. (1000 Nm). If you have chosen the right OTS file,
            you are advised to flash the MT (Manual Transmission) flash from MHD. Only if you choose an OTS Map with TQ
            Limiters below the max. TQ from your engine, you need to flash the AT version. In general, this is not
            recommended.
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • Zoppa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 238
              • Espoo

              #66
              Originally posted by Jacques View Post
              Kaverilta kuulin tästä asiasta, siitähän on mainittu myös xhp:n manuaalissa:
              Normaalisti at ja alpina kartoilla MHD syöttää muokattua vääntöarvoja laatikolle jotta laatikko käyttäisi kovempia linjapaineita ja täten välttäisi luistamista. Tällä xhp ohjelmalla se ei ole enään tarpeellista joten suositellaan käyttämään MT karttoja missä laatikko näkee alkuperäiset vääntöarvot. Ainakin toistaiseksi kunnes/jos MHD tekee virallisen karttavaihtoehdon xhp:lle.
              E92 335i M-Sport -07
              EX: E85 Z4 3.0i

              Comment

              • Heikkiher
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 94
                • Vihti

                #67
                Samaa tekee täälläkin, eli vääntö rajautuu 536nm. Auto 335i takaveto MHD OTS stage2+ ja XHP Stage3, lisäksi softattu MHD:lla MT asetuksella.



                Luistoa ei taida kyllä juurikaan olla, vai luenko graaffia oikein?

                Oletko P33P33 laittanut XHP jotain mailia tuosta?

                Testasimme samalla Jacquesin diisseliä ja siinä ei kyllä tullut rajaa vastaa, mutta saa itse laittaa logia esille

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  #68
                  Kiitoksia avusta!
                  Ehkei ole paras graafi, mutta tässä dieselin vastine xHP stage 3 + custom softa: http://datazap.me/u/jacques/e90-335d...zoom=5850-6210
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    #69
                    Kiitti kundit panostuksesta. Tää oli oikein hyvää referenssiä ja erittäin mielenkiintosta, koska en oo varma, että onko laatikon softa sekä bensassa että dieselissä suurinpiirtein samanlainen karttojen puolesta tai toki on monilta osin, mutta löytyykö sieltä jotain eroa juuri tämän raportoitavan väännön kannalta. Jos eroja on niin silloin joku kartta on vielä löytymättä XHPn jengiltä.
                    Sitten jos ajatellaan, että laatikon softat ovat molemmissa identtiset niin sitten toi kyllä kallistuu moottorin ECUn puolelle väkisinkin ja ECU lähettää jotain tietoa mikä rajotttuu 536nm.

                    XHPn kaveri just kirjotti yhelle foorumille, että normaali luisto turbiinissa olisi luokkaa 30-60 ja teillä molemmilla ja mulla myös se näyttää olevan 50-120 välillä, joten uskoisin, että tilanne on ihan hyvä vielä, tämä mutua tietenkin. Tai teille oikeestaan logit näyttäs vähän vähemmän luistoa ku mulla, mutta hyvin samaa luokkaa kuitenkin.

                    Ja mä oon jo laitellu tästä asiasta viestiä eteenpäin ja kiitos teidän ni pystyn antamaan lisää faktaa heille päin. Toivotaan, että jotain alkais selviimään mielellään ennen kesää
                    Last edited by P33P33; 04-04-2017, 21:28. Reason: kirjotusvirheitä
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • P33P33
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 181
                      • Kellokoski

                      #70
                      Originally posted by Jacques View Post
                      Kiitoksia avusta!
                      Ehkei ole paras graafi, mutta tässä dieselin vastine xHP stage 3 + custom softa: http://datazap.me/u/jacques/e90-335d...zoom=5850-6210
                      Kukas muuten sun softan on tehny? AJ, Tuikku vai joku muu? Mietin vaan, kun Tuikun juttuja lukenu, että jonkun toisen tekemällä softalla ECU saattaa kertoa väännön päin honkia todellisuuteen nähden ja tilanne voi taas olla laatikolla, että luistoa on tiedossa. Sulla ilmeisesti todellinen ja tuo ECUn ilmoittama vääntö aika hyvin linjassa vai ootko penkissä käyny?
                      -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                      Comment

                      • Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

                        #71
                        Hyvä jos meistä on apua ja kiitos että raportoit eteenpäin!
                        En osaa sanoa onko softassa vääntöarvoja vääristelty. Täytyypä kysellä.

                        KTA:n ja Motoribitin penkeissä väännöksi on mitattu ~830nm. Muualla käsittääkseni 900+nm.. Penkkien eroista en edes aloita saarnausta.
                        Viime vuonna summasin omaa tilannetta näin: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893

                        Ajossa ei laatikon lipeämistä huomaa, tuntuu kyllä todella jämäkältä. Onkohan missään graafia vakiotehoisen 335i/d täyskaasukiihdytyksestä ja vieläpä vakio/xHP stage 3 vertailu.
                        G30 540i
                        F32 435d

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          #72
                          Originally posted by Jacques View Post
                          Hyvä jos meistä on apua ja kiitos että raportoit eteenpäin!
                          En osaa sanoa onko softassa vääntöarvoja vääristelty. Täytyypä kysellä.

                          KTA:n ja Motoribitin penkeissä väännöksi on mitattu ~830nm. Muualla käsittääkseni 900+nm.. Penkkien eroista en edes aloita saarnausta.
                          Viime vuonna summasin omaa tilannetta näin: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893

                          Ajossa ei laatikon lipeämistä huomaa, tuntuu kyllä todella jämäkältä. Onkohan missään graafia vakiotehoisen 335i/d täyskaasukiihdytyksestä ja vieläpä vakio/xHP stage 3 vertailu.
                          No juu noista penkeistä ei tosiaan kannata edes alottaa Itellä oli kanssa motorbitin penkissä tuo 780nm "parhaimmassa" vedossa.

                          Mä itse asiassa eilen laitoin laatikkoon ihan vakio ohjelman ja huomasin logeista, ettei juuri mitään eroa luistossa, mutta tuolla stage 3:lla laatikon käytös on kyllä omaan makuun vaan huomattavasti parempi muuten. Mutta vakiotehoinen ois hiton hyvä verrokki näihin logeihin.

                          tässä 4-vaihteen logi. Vähän enemmän luistoa tuossa, missä painan kaasun pohjaa, niin tulee pieni luisto, mutta tuokin varmaan normaalin rajoissa


                          Ja niille ketkä harkitsee XHP:tä niin alkuun tosiaan vaikutti vaihdot todella kummallisilta, mutta näin viikon ajon jälkeen adaptaatiot tehny tehtävänsä ja alkaa olla todella miellyttävä.
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            #73
                            Hyvää duunia jätkät

                            Osaakohan kukaan sanoa miten JB4 backend flashit raportoi väännöt eteenpäin ECU:lle?

                            Comment

                            • P33P33
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 181
                              • Kellokoski

                              #74
                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Hyvää duunia jätkät

                              Osaakohan kukaan sanoa miten JB4 backend flashit raportoi väännöt eteenpäin ECU:lle?
                              Huonosti tunnen tuota JB4 ECUn yhteistyötä, mutta uskoisin näin kuin kuvasta käy ilmi, että kun load target on tuolla 180, niin silloin tuo raportoitu vääntö menee myös tuon load to torque taulukon mukaan+tietyt kertoimet mukaan mm. AFRn mukaan, mutta kuvan esimerkillä RACE kartalla jäädään alle 600nm
                              Attached Files
                              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                #75
                                Luitkin varmaan toiselta palstalta, että ei onnistu Testo-loggaus JB4:n kanssa.

                                Katsotaan, jos Burger saisi väännön lisättyä logattaviin parametreihin. Helpottaisi huomattavasti tämänkin asian tutkimista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎