Toimiikohan tuo Testo ihan normaalisti, vaikka on JB4?
Jos sulla INPA toimii JB4 kanssa ni pitäs toimii. TESTO toimii inpan scriptien pohjalta muistaakseni.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Joo nelikon logi näyttää siltä, miltä mun logit näytti aikanaan ennenkuin sain MHDltä uuden XDFn, jossa oli yks valintataulukko, jolla DME ei enää oo kiinnostunu TCUn väännönrajotuksista. Silloin pääsin ite eroon 5 vaihteen väännönrajotuksesta, joka oli juurikin samaa luokkkaa kuin tuo nelivedon rajotin eli tuohon 550nm korville tyssäs ja ennakot romahti samalla pakkasen puolelle.
Enemmän tosiaan itteeni huolestuttaa tuo, että laatikolle menevä vääntötieto rajottuu tuohon 536nm ja jos laatikon kartat on nyt sitten venytetty/skaalattu sinne 1000nm niin vois kuvitella, että äkkiseltään jopa vakio laatikon softalla vois olla jopa parempi väännönkesto kuin nyt (mutua), tämä siis riippuu ihan miten skaalausta ja linjapainearvoja on softassa muutettu.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Kaverilta kuulin tästä asiasta, siitähän on mainittu myös xhp:n manuaalissa:
Q: I’m using MHD. What Map version should I flash?
A: The xHP OTS Maps have different TQ Limiters applied. Choose your file, depending on the TQ figures your
engine produces. You will find the TQ Limits in the Map descriptions. In the past, all ECU (Engine) Tunings were
tuned to send false TQ Values to the transmission, to circumvent the TQ Limiters inside the TCU. With xHP this is
no more necessary, depending on the OTS Map you choose and the max. TQ your engine is producing. For
example, the Stage 3 files supports a maximum TQ of 737 ft.lb. (1000 Nm). If you have chosen the right OTS file, you are advised to flash the MT (Manual Transmission) flash from MHD. Only if you choose an OTS Map with TQ
Limiters below the max. TQ from your engine, you need to flash the AT version. In general, this is not
recommended.
Kaverilta kuulin tästä asiasta, siitähän on mainittu myös xhp:n manuaalissa:
Normaalisti at ja alpina kartoilla MHD syöttää muokattua vääntöarvoja laatikolle jotta laatikko käyttäisi kovempia linjapaineita ja täten välttäisi luistamista. Tällä xhp ohjelmalla se ei ole enään tarpeellista joten suositellaan käyttämään MT karttoja missä laatikko näkee alkuperäiset vääntöarvot. Ainakin toistaiseksi kunnes/jos MHD tekee virallisen karttavaihtoehdon xhp:lle.
Kiitti kundit panostuksesta. Tää oli oikein hyvää referenssiä ja erittäin mielenkiintosta, koska en oo varma, että onko laatikon softa sekä bensassa että dieselissä suurinpiirtein samanlainen karttojen puolesta tai toki on monilta osin, mutta löytyykö sieltä jotain eroa juuri tämän raportoitavan väännön kannalta. Jos eroja on niin silloin joku kartta on vielä löytymättä XHPn jengiltä.
Sitten jos ajatellaan, että laatikon softat ovat molemmissa identtiset niin sitten toi kyllä kallistuu moottorin ECUn puolelle väkisinkin ja ECU lähettää jotain tietoa mikä rajotttuu 536nm.
XHPn kaveri just kirjotti yhelle foorumille, että normaali luisto turbiinissa olisi luokkaa 30-60 ja teillä molemmilla ja mulla myös se näyttää olevan 50-120 välillä, joten uskoisin, että tilanne on ihan hyvä vielä, tämä mutua tietenkin. Tai teille oikeestaan logit näyttäs vähän vähemmän luistoa ku mulla, mutta hyvin samaa luokkaa kuitenkin.
Ja mä oon jo laitellu tästä asiasta viestiä eteenpäin ja kiitos teidän ni pystyn antamaan lisää faktaa heille päin. Toivotaan, että jotain alkais selviimään mielellään ennen kesää
Last edited by P33P33; 04-04-2017, 21:28.
Reason: kirjotusvirheitä
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Kukas muuten sun softan on tehny? AJ, Tuikku vai joku muu? Mietin vaan, kun Tuikun juttuja lukenu, että jonkun toisen tekemällä softalla ECU saattaa kertoa väännön päin honkia todellisuuteen nähden ja tilanne voi taas olla laatikolla, että luistoa on tiedossa. Sulla ilmeisesti todellinen ja tuo ECUn ilmoittama vääntö aika hyvin linjassa vai ootko penkissä käyny?
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Hyvä jos meistä on apua ja kiitos että raportoit eteenpäin!
En osaa sanoa onko softassa vääntöarvoja vääristelty. Täytyypä kysellä.
KTA:n ja Motoribitin penkeissä väännöksi on mitattu ~830nm. Muualla käsittääkseni 900+nm.. Penkkien eroista en edes aloita saarnausta.
Viime vuonna summasin omaa tilannetta näin: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893
Ajossa ei laatikon lipeämistä huomaa, tuntuu kyllä todella jämäkältä. Onkohan missään graafia vakiotehoisen 335i/d täyskaasukiihdytyksestä ja vieläpä vakio/xHP stage 3 vertailu.
Hyvä jos meistä on apua ja kiitos että raportoit eteenpäin!
En osaa sanoa onko softassa vääntöarvoja vääristelty. Täytyypä kysellä.
KTA:n ja Motoribitin penkeissä väännöksi on mitattu ~830nm. Muualla käsittääkseni 900+nm.. Penkkien eroista en edes aloita saarnausta.
Viime vuonna summasin omaa tilannetta näin: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893
Ajossa ei laatikon lipeämistä huomaa, tuntuu kyllä todella jämäkältä. Onkohan missään graafia vakiotehoisen 335i/d täyskaasukiihdytyksestä ja vieläpä vakio/xHP stage 3 vertailu.
No juu noista penkeistä ei tosiaan kannata edes alottaa Itellä oli kanssa motorbitin penkissä tuo 780nm "parhaimmassa" vedossa.
Mä itse asiassa eilen laitoin laatikkoon ihan vakio ohjelman ja huomasin logeista, ettei juuri mitään eroa luistossa, mutta tuolla stage 3:lla laatikon käytös on kyllä omaan makuun vaan huomattavasti parempi muuten. Mutta vakiotehoinen ois hiton hyvä verrokki näihin logeihin.
tässä 4-vaihteen logi. Vähän enemmän luistoa tuossa, missä painan kaasun pohjaa, niin tulee pieni luisto, mutta tuokin varmaan normaalin rajoissa
Ja niille ketkä harkitsee XHP:tä niin alkuun tosiaan vaikutti vaihdot todella kummallisilta, mutta näin viikon ajon jälkeen adaptaatiot tehny tehtävänsä ja alkaa olla todella miellyttävä.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Osaakohan kukaan sanoa miten JB4 backend flashit raportoi väännöt eteenpäin ECU:lle?
Huonosti tunnen tuota JB4 ECUn yhteistyötä, mutta uskoisin näin kuin kuvasta käy ilmi, että kun load target on tuolla 180, niin silloin tuo raportoitu vääntö menee myös tuon load to torque taulukon mukaan+tietyt kertoimet mukaan mm. AFRn mukaan, mutta kuvan esimerkillä RACE kartalla jäädään alle 600nm
Attached Files
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment