Originally posted by suppari
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä
Collapse
X
-
Originally posted by P33P33 View PostKannattaa kysyä paremminkin XHP:ltä suoraan, että miten toi piristetty 325i toimii XHP:n kanssa. He on todennäköisesti kuitenkin tehneet softan tuolle 218hv:lle tai sitten 325i ja 330i softat ovat samanlaisia XHP:n puolelta. Ja jos ovat samanlaisia niin sitten vaan laatikkosoftaa sisään. Bensoissa toi vääntöarvojen huijaus ei käsittääkseni ole ihan samanlaista kuin disujen kanssa. 335i:ssä ainakin on ns. load to torque kartta, jolla kerrotaan mikä vääntö tuotetaan milläkin moottorin kuormalla. Jos tämän kertoo laatikolle pahasti väärin, niin silloin laatikko alkaa käyttäytymään hassusti, mutta tätä ei varmastikaan ole muutettu mosselmanin puolelta. Veikkaan siis, että tuo mosselmanin softa on hyvin lähellä 330i softaa, jolloin pallo kannattaa siirtää XHPn puolelle. He vielä vastaavat ihan kiitettävästi s-posteihin.
"
Hello Tommi,
It will work. We adjusted the TQ tables a little bit, but you don't have to change anything.
Kind regards,
Marcel Schilperoort
"
Toki voisi kysyä vielä xHP:lta. Josko tässä saisi softan asennettua vuoden vaihteen jälkeen, pientä rough running on stratified ongelmaa vielä joka ois kiva selvitellä eka.E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostHmmm. Jos general flash license on 119€ + esim stage3 89$ eli noin 194€ niin mistä loppuerotus tulee?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostSanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?
Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.
Comment
-
-
Originally posted by erttuli View PostMHD ei kyllä koske laatikon softaan. XHP stage2 mulla ja monta kertaa vaihtanu MHD:n mappia eikä mitään ongelmaa. Sulla vissiin joku muu kuin XHP? En oo kyllä kuullut muista kun Alpina flashista ja xHP näihin automaatteihin.. xHP:ta on monet paremmaksi kehunut.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostSanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?
Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Kannattaako
Juuu mielessäni olisi laittaa tuo xhp softa omaan autoon heti kun kartat tulee 12/04 vm ja kuulemma olisi tulossa jo tässä parin kk sisään.
Mietin että uskaltaako noita laittaa 330tkm ajettuun 530d dieseliin missä on orkkiskuntoinen automaatti? Laatikkoon on öljyt vaihdettu 60 k sitten ja tavoite olisi nyt keväällä vaihtaa uudelleen ja se toimii ihan ongelmitta ilman mitään isompia humppailuja.
Periaatteessa kun miettii niin jos ohjelma vähentää laatikon luistoa niin eikö se tee parempaa laatikolle? Mites nuo nopeammat vaihdot yms?
Ei viitsisi laatikolle iskeä viimeistä naulaa arkkuun laittamalla ohjelmaa joka sen rikkoisi :think
Ja sitten mites onkos tuo stage 3 hyvä siihen käyttötarkoitukseen jos ajaa moottoritieajoa työmatkaa ja illat kaupungissa vai onko se vain kaahareille tarkoitettuVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostJa sitten mites onkos tuo stage 3 hyvä siihen käyttötarkoitukseen jos ajaa moottoritieajoa työmatkaa ja illat kaupungissa vai onko se vain kaahareille tarkoitettu
S ja M on sitten jo rähäkämpiä.E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja
Comment
-
-
Iso ero xHP:n ja vakion D:n välillä on momentinmuuntimen luistatuksen määrässä, varsinkin pienemmillä nopeuksilla. Mitä isompiin nopeuksiin mennään, ero pienenee. Aikaisemmilla versioilla D oli rajumman oloinen, mielestäni täysin turhaan. Luistamisen poissaolo näkyu kulutuksen pienenemisenä alle 80kmh nopeuksissa. Viimeisin veriso 2.0 muutti vaihdot sopivan pehmeiksi (ollen silti nopeita) normaaliin rauhalliseen ajoon.
S ja M toimivat myös uusimmassa versiossa paremmin, auto on ollut kohta 5 vuotta ja vasta stage3 v2.0 jälkeen olen tykästynyt käyttämään M-puolta.
Ehdoton suositus xHP:n asentamiselle! Jos epäröi minkä stagen valitsee, on paras vain ostaa lisenssi jolla kaikki 1,2,3 staget saa käyttöönsä.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Mites
Mites tuo stage 3 käyttäytyy perus kaupunkiajossa ruuhkassa yms? Olisi tulossa työkulkineeseen enkä haluaisi mitään töksähteleviä vaihtoja mutta silti olisi kiva saada vähän nopeammat vaihtoajat polkiessa.
Kumpaa suosittelette stage 2 vai 3 jos haluaa pitää ajomukavuuden tallessa myös ruuhkissa ja kaupungissa?Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
Comment