Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by suppari View Post
    Sh dealerin kautta 299e, mutta laitan loppuvuoden 200e, eli kuluttaja säästää sen 30e.
    Hmmm. Jos general flash license on 119€ + esim stage3 89$ eli noin 194€ niin mistä loppuerotus tulee?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • tiakri
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 208

      Originally posted by P33P33 View Post
      Kannattaa kysyä paremminkin XHP:ltä suoraan, että miten toi piristetty 325i toimii XHP:n kanssa. He on todennäköisesti kuitenkin tehneet softan tuolle 218hv:lle tai sitten 325i ja 330i softat ovat samanlaisia XHP:n puolelta. Ja jos ovat samanlaisia niin sitten vaan laatikkosoftaa sisään. Bensoissa toi vääntöarvojen huijaus ei käsittääkseni ole ihan samanlaista kuin disujen kanssa. 335i:ssä ainakin on ns. load to torque kartta, jolla kerrotaan mikä vääntö tuotetaan milläkin moottorin kuormalla. Jos tämän kertoo laatikolle pahasti väärin, niin silloin laatikko alkaa käyttäytymään hassusti, mutta tätä ei varmastikaan ole muutettu mosselmanin puolelta. Veikkaan siis, että tuo mosselmanin softa on hyvin lähellä 330i softaa, jolloin pallo kannattaa siirtää XHPn puolelle. He vielä vastaavat ihan kiitettävästi s-posteihin.
      Jees! Kysyin Mosselmanilta ja vastasivatkin aika nopeasti ja asiallisesti:

      "
      Hello Tommi,

      It will work. We adjusted the TQ tables a little bit, but you don't have to change anything.


      Kind regards,

      Marcel Schilperoort
      "

      Toki voisi kysyä vielä xHP:lta. Josko tässä saisi softan asennettua vuoden vaihteen jälkeen, pientä rough running on stratified ongelmaa vielä joka ois kiva selvitellä eka.
      E90lci'09

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Originally posted by Supa View Post
        Hmmm. Jos general flash license on 119€ + esim stage3 89$ eli noin 194€ niin mistä loppuerotus tulee?
        Kaikki kartat maksaa enemmän.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Spiddu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 3564
          • Nla

          Olisiko apinakehällä, joku joka olisi halukas tämän autooni ajamaan sisään.
          BMW F30 330e 2017

          Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
          e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            Sanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?

            Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.

            Comment

            • erttuli
              Bimmer Rookie
              • Jul 2017
              • 32
              • Finland

              Originally posted by majgul View Post
              Sanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?

              Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.
              MHD ei kyllä koske laatikon softaan. XHP stage2 mulla ja monta kertaa vaihtanu MHD:n mappia eikä mitään ongelmaa. Sulla vissiin joku muu kuin XHP? En oo kyllä kuullut muista kun Alpina flashista ja xHP näihin automaatteihin.. xHP:ta on monet paremmaksi kehunut.

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                Originally posted by erttuli View Post
                MHD ei kyllä koske laatikon softaan. XHP stage2 mulla ja monta kertaa vaihtanu MHD:n mappia eikä mitään ongelmaa. Sulla vissiin joku muu kuin XHP? En oo kyllä kuullut muista kun Alpina flashista ja xHP näihin automaatteihin.. xHP:ta on monet paremmaksi kehunut.
                Entinen omistaja oli ihan liikkeessä jossain käynyt jossa oli optimoitu auton ja laatikon softa. Ihan hyvin tuo toiminut nii antaa noin sitten olla ku kerta softa edelleen voimassa. Hyvä tietää että on erillinen niin saa mielenrauhan.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5438
                  • S:t Karins

                  Originally posted by majgul View Post
                  Sanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?

                  Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.
                  Ainakin Stage 2+ valiokosta löytyy flässeistä vaihtoehto jossa laatikossa on xHP.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Juhnukka
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 605
                    • Lohja

                    Kannattaako

                    Juuu mielessäni olisi laittaa tuo xhp softa omaan autoon heti kun kartat tulee 12/04 vm ja kuulemma olisi tulossa jo tässä parin kk sisään.

                    Mietin että uskaltaako noita laittaa 330tkm ajettuun 530d dieseliin missä on orkkiskuntoinen automaatti? Laatikkoon on öljyt vaihdettu 60 k sitten ja tavoite olisi nyt keväällä vaihtaa uudelleen ja se toimii ihan ongelmitta ilman mitään isompia humppailuja.

                    Periaatteessa kun miettii niin jos ohjelma vähentää laatikon luistoa niin eikö se tee parempaa laatikolle? Mites nuo nopeammat vaihdot yms?

                    Ei viitsisi laatikolle iskeä viimeistä naulaa arkkuun laittamalla ohjelmaa joka sen rikkoisi :think

                    Ja sitten mites onkos tuo stage 3 hyvä siihen käyttötarkoitukseen jos ajaa moottoritieajoa työmatkaa ja illat kaupungissa vai onko se vain kaahareille tarkoitettu
                    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                    Comment

                    • Spiddu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 3564
                      • Nla

                      Omaan e90 ajettiin sisään stage3
                      Tykkään kovasti.

                      Isojw service:lle asennuksesta
                      BMW F30 330e 2017

                      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                      Comment

                      • Happyhands
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2017
                        • 71
                        • Vantaa

                        Originally posted by Juhnukka View Post
                        Ja sitten mites onkos tuo stage 3 hyvä siihen käyttötarkoitukseen jos ajaa moottoritieajoa työmatkaa ja illat kaupungissa vai onko se vain kaahareille tarkoitettu
                        Mä laitoin omaan työmatkakulkineeseen suoraan stage 3 ja hyvin pelittää. Ei yhtään liian jyrkkä minusta vaan voisi olla paljon häijympikin vielä ollakseen stage 3. Eihän se D:llä motarilla tai muutenkaan tasakaasulla eroa vakiosta vaan ero tulee sitten vaihdoissa, joissa kuluva aika suunnilleen puolittuu.
                        S ja M on sitten jo rähäkämpiä.
                        E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

                        Comment

                        • Jacques
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 573
                          • pk

                          Iso ero xHP:n ja vakion D:n välillä on momentinmuuntimen luistatuksen määrässä, varsinkin pienemmillä nopeuksilla. Mitä isompiin nopeuksiin mennään, ero pienenee. Aikaisemmilla versioilla D oli rajumman oloinen, mielestäni täysin turhaan. Luistamisen poissaolo näkyu kulutuksen pienenemisenä alle 80kmh nopeuksissa. Viimeisin veriso 2.0 muutti vaihdot sopivan pehmeiksi (ollen silti nopeita) normaaliin rauhalliseen ajoon.

                          S ja M toimivat myös uusimmassa versiossa paremmin, auto on ollut kohta 5 vuotta ja vasta stage3 v2.0 jälkeen olen tykästynyt käyttämään M-puolta.

                          Ehdoton suositus xHP:n asentamiselle! Jos epäröi minkä stagen valitsee, on paras vain ostaa lisenssi jolla kaikki 1,2,3 staget saa käyttöönsä.
                          G30 540i
                          F32 435d

                          Comment

                          • intfreak
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 2966
                            • Uusikaupunni

                            545i/645i tuli Stage 1 v1.0 saataville. Hiukan tekis mieli koittaa :think
                            N62 Money Spender Club

                            Comment

                            • Juhnukka
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 605
                              • Lohja

                              Mites

                              Mites tuo stage 3 käyttäytyy perus kaupunkiajossa ruuhkassa yms? Olisi tulossa työkulkineeseen enkä haluaisi mitään töksähteleviä vaihtoja mutta silti olisi kiva saada vähän nopeammat vaihtoajat polkiessa.

                              Kumpaa suosittelette stage 2 vai 3 jos haluaa pitää ajomukavuuden tallessa myös ruuhkissa ja kaupungissa?
                              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                Stage 3 on täysin ajettava ruuhkassa, enemmän tuohon vaikuttaa moottorinsoftauksen muutos kaasupolkimen pyyntöihin.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎