Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hilppa
    Newbiemmer
    • Jan 2019
    • 6
    • Kouvola

    Originally posted by awd-69 View Post
    Tietävätköhän ohjelmoijat edes tätä itsekkään...Ei ole kyllä mikään toivottava ominaisuus.

    Facebookista löytyi postaus Xhp:n puolesta:
    "Transmission will use fast shift-mode when DTC or DSC OFF is selected"


    Xhp:n manuaalissa seuraavanlainen kuvaus tuosta fast shift-modesta:
    "Please note that in general on all our OTS Maps the fastest shift-mode is only active in DSC OFF. With DSC turned ON your car may cut power from the small wheel-spin created on upshift. This custom optioninteracts directly with option “6.3 Torque Reduction"



    Mikäli ymmärrän oikein noiden lainauksien pointin, niin tekijät ovat tietoisia ja kyseessä (haluttu) ominaisuus



    Comment

    • awd-69
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 229
      • Sawo

      Hieno löytö! Tarkennuksena, lähinnä ajattelin näitä täällä kotimaassa toimivia...
      Koska ei ole kuulunut oikein mitään.
      F10 530d xdrive LCI

      EX: E90 320d xdrive LCI

      Comment

      • Kusilaitu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 706
        • Seinäjoki

        Hienosti toimii myös vanhemmalla rootatulla tabletilla, jossa on epävirallinen käyttis. Nexus 7, johon on asennettu epävirallinen LineageOS android 7.1.2.
        Päivitin E91 330xd Stage3-ohjelman otg-adapterin ja kiinalaisen K+DCan-kaapelin avulla.
        En vain suosittele ostamaan lisenssejä Apple Payn kautta, koska saattaa jäädä aktivointikoodi tulematta :think
        ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

        Comment

        • raswa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2018
          • 39
          • HELSINKI

          Ajattelin tähän ketjuun yleisesti laittaa olettamuksen, joka oli itselle hieman epätodellisen kuuloinen, joskin hyvin kai mahdollinen.

          Eli kaveri joka ajaa automaatti S3:lla sanoi ajavansa tällä hetkellä käsivaihteilla, koska haluaa vaihteiston oppivan manuaalista logiikkaa D ja S puolelle.

          Kyseenalaistin sen, että eikö nuo autot manuaalina ole vähän juu autosta riippuen kuitenkin ns. "vapaita logiikasta" eli eivät tallenna siitä omasta räpellyksestä mitään dataa muistiin?

          Siinä uskossa ainakin oon ollut, että manuaali on manuaali eikä D tai S muuta vaihtologiikkaa kuin niillä ajetun ajotyylin mukaisesti.
          Nyt:
          330e F30

          EX:
          335XI E91 LCI
          330D F31
          535D F11

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Taisipa mennä vielä tuossa sinuna autossasi, nin että oppimista tapahtuu vain D,llä. Sportilla seuraa aina tehdasasetusta.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • palze
              BTCF Member
              • Apr 2018
              • 77
              • Helsinki

              Tuo, että E9x:n vaihdelaatikko oppisi jotain kuljettajan ajotyylistä, on suuri myytti. Todellisuudessa vaihdelaatikon ohjelmistossa eli TCU:ssa on ainoastaan valmiiksi ohjelmoitu logiikka tuhansille eri ajotilanteille. TCU:n tehtäväksi jää valita kulloinkin sopiva logiikka moottorin kierrosnopeuden, vääntöpyynnin ja monen muun parametrin perusteella.

              Vaihdelaatikko toki oppii itsestään eli se adaptoituu kulumisen mukana. Tämän vuoksi TCU:n adaption resettiä ei pitäisi mennä ikinä tekemään ellei vaihdelaatikon osia vaihdeta.

              Comment

              • Woimaa
                Bimmer Rookie
                • Dec 2020
                • 49
                • Ks

                Onkos kellään ilmenny semmosta kun nyt talven mittaan on hävinny omasta laatikosta tuo 2 vaihteella liikkeelle lähtö. Tai erittäin harvoin lähtee enään 2 vaihteella ja puottaa siis pysähdyksissä 1:selle.

                Comment

                • SushiX
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 2102
                  • ǝɓuᴉʌʎH

                  Originally posted by Woimaa View Post
                  Onkos kellään ilmenny semmosta kun nyt talven mittaan on hävinny omasta laatikosta tuo 2 vaihteella liikkeelle lähtö. Tai erittäin harvoin lähtee enään 2 vaihteella ja puottaa siis pysähdyksissä 1:selle.
                  Itsellä teki kovilla pakkasilla tuota, että lähti pysähdyksisä D-asennossa 2-vaihteella liikkeelle. Nyt en ole enää huomannut tekevän niin kun kelitkin ovat olleet paljon suopeammat kuin kovilla pakkasilla. Liekö sitten enemmänkin ominaisuus, joka haistelee anturin tai datan perusteella ulko lämpötilaa tjn?
                  E90 07 335D
                  Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Kerrankin ruopaisee niin seuraavaksi lähtee 2.vaihteella liikkeelle.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • raswa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2018
                      • 39
                      • HELSINKI

                      Tarvisin vähän käytännön vertauspohjaa E91 lci 335i automaatin toiminnasta ehkä enemmänkin D asennolla. Xhp stage3 on sisässä.

                      Vaihdoin F31 330D:stä jossa kasilovinen laatikko ja ehdin siihen tottua.
                      Tuon laatikon logiikka on niin mahtava, että vaihto 6 loviseen oli hämmentävää.

                      Noh tietysti diesel ja bensa on niin eri maailmasta, että pelkästään jo tottuminen siihen oli oma asiansa. Siitä huolimatta on mun mielestä tuntunut, että tuo kuusilovinen on D:llä hieman "hölmö".

                      esim. kun liikenneympyrästä poistuu ja painaa nätisti kaasua, mutta muutaman sekunnin jälkeen painaa enemmän, niin vaihdelaatikko ikäänkuin "lagaa" ja viskoo silti isompaa silmään välittämättä kaasun painamisesta. Sitten kun jatkat vielä kaasun painamista, niin se viskookin reippaasti pienempää silmään ja sit mennään niin että kuset ropisee takapenkille. Sama tapahtuu usein motarivauhdilla, että pitkään ajetaan 100km/h ja painat raskaammin kaasua, mutta melko pitkälle saa painaa ennen kun tapahtuu mitään ja sitten taas vaihtaa liian pienelle. Välillä vaikeasti kartoitettavissa tapauksissa tosin löytyy se yksi pienempi pykälä, mutta taas tulee mieleen tuo vähän "hölmö" fiilis.

                      Eli siis huntuu siltä, että herkkyys kaasua vähän painaessa on hyvä, mutta sitten keskivaiheilla on todella pitkä "turta" ja lähempänä loppua taas aktivoidutaan. Hommasta tekee vielä luulotautisemman se (voi olla myös koko ongelma korvien välissä) että välillä tuntuu "ongelma" olevan lievempi. Oon tästä koittanu lukea netistä, mutta asian vierestä lähinnä menee. Vaihtologikkaan sopivaa ei juuri löydy. En usko, että mitään taianomaista ratkaisua tai vikaa löytyy, mutta ehkä jotain vertaikokemuksia siitä, että onko miten normaalia ylipäätään.

                      S ja M toimivat kuitenkin kummatkin jo huomattavasti pirteämmin. Eli, onko ihan perusjuttuja vai mahdollisesti jotain mitä kannattaisi tutkia enemmän?
                      Nyt:
                      330e F30

                      EX:
                      335XI E91 LCI
                      330D F31
                      535D F11

                      Comment

                      • Woimaa
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2020
                        • 49
                        • Ks

                        Softan toiminta

                        Itseä mietityttää edelleen tuo laatikon softa, syksyllä vielä lämpimänä lähti paikoiltaan tasaselta/alamäessä kakkosella liikkeelle ja nyt talven jälkeen vaikka lämpötilat jo hyvästi plussan puolella niin aina lähtee paikaltaan ykkös vaihteella oli tilanne mikä hyvänsä. Mikähän tuon ominaisuuden on vienyt mennessään, itsestä ainakin koin hyväksi sen kakkos vaihteella lähdön koska ykkönen on niin lyhyt ja tosiaan luistattaa öljynpaineella jos kakkosella lähtee joten ei ole myöskään ns haitaksi laatikollekkaan.

                        Onko muilla edelleenkään vastaavia kokemuksia?

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1852
                          • Turku

                          Originally posted by raswa View Post
                          Tarvisin vähän käytännön vertauspohjaa E91 lci 335i automaatin toiminnasta ehkä enemmänkin D asennolla. Xhp stage3 on sisässä.

                          Vaihdoin F31 330D:stä jossa kasilovinen laatikko ja ehdin siihen tottua.
                          Tuon laatikon logiikka on niin mahtava, että vaihto 6 loviseen oli hämmentävää.

                          Noh tietysti diesel ja bensa on niin eri maailmasta, että pelkästään jo tottuminen siihen oli oma asiansa. Siitä huolimatta on mun mielestä tuntunut, että tuo kuusilovinen on D:llä hieman "hölmö".

                          esim. kun liikenneympyrästä poistuu ja painaa nätisti kaasua, mutta muutaman sekunnin jälkeen painaa enemmän, niin vaihdelaatikko ikäänkuin "lagaa" ja viskoo silti isompaa silmään välittämättä kaasun painamisesta. Sitten kun jatkat vielä kaasun painamista, niin se viskookin reippaasti pienempää silmään ja sit mennään niin että kuset ropisee takapenkille. Sama tapahtuu usein motarivauhdilla, että pitkään ajetaan 100km/h ja painat raskaammin kaasua, mutta melko pitkälle saa painaa ennen kun tapahtuu mitään ja sitten taas vaihtaa liian pienelle. Välillä vaikeasti kartoitettavissa tapauksissa tosin löytyy se yksi pienempi pykälä, mutta taas tulee mieleen tuo vähän "hölmö" fiilis.

                          Eli siis huntuu siltä, että herkkyys kaasua vähän painaessa on hyvä, mutta sitten keskivaiheilla on todella pitkä "turta" ja lähempänä loppua taas aktivoidutaan. Hommasta tekee vielä luulotautisemman se (voi olla myös koko ongelma korvien välissä) että välillä tuntuu "ongelma" olevan lievempi. Oon tästä koittanu lukea netistä, mutta asian vierestä lähinnä menee. Vaihtologikkaan sopivaa ei juuri löydy. En usko, että mitään taianomaista ratkaisua tai vikaa löytyy, mutta ehkä jotain vertaikokemuksia siitä, että onko miten normaalia ylipäätään.

                          S ja M toimivat kuitenkin kummatkin jo huomattavasti pirteämmin. Eli, onko ihan perusjuttuja vai mahdollisesti jotain mitä kannattaisi tutkia enemmän?
                          Eikös toi oo just se kick-downin juju? Ja tossa se kick-down kohta löytyy jostain sieltä ”loppupuolelta”. Sitä ennen se käyttäytyy just sen valitun ohjelman mukaan (d, s tai m). D vaihtaa herkästi isommalle.
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • raswa
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2018
                            • 39
                            • HELSINKI

                            Joo, tota on vaikea selittää mut en tarkoita ihan kickdownia ja hieman huonosti selitetty kun siitä varmaan sen kuvan sai, että se kickdown olisi se joka siinä aktivoituu, muttei ihan kuitenkaan sekään... Pitää koittaa softata koko kickdown pois käytöstä jos se avais jotain uutta.

                            Itsellä ei yhtään kokemusta muista automaatti 335:sta, että vois verrata onko mahdollisesti ominaisuus vaan. Alavääntöä kuitenkin on, lagia ei kaasussa ole, mutta vaan tuo vaihteiston "laiska" vaihto pienemmälle ennen kuin tiputetaan sitten liikaa. Tätä selittämällä pääsee kyllä niin vainoharhaisten klubiin kuin olla ja voi, mutta menkööt
                            Nyt:
                            330e F30

                            EX:
                            335XI E91 LCI
                            330D F31
                            535D F11

                            Comment

                            • raswa
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2018
                              • 39
                              • HELSINKI

                              Originally posted by Woimaa View Post
                              Itseä mietityttää edelleen tuo laatikon softa, syksyllä vielä lämpimänä lähti paikoiltaan tasaselta/alamäessä kakkosella liikkeelle ja nyt talven jälkeen vaikka lämpötilat jo hyvästi plussan puolella niin aina lähtee paikaltaan ykkös vaihteella oli tilanne mikä hyvänsä. Mikähän tuon ominaisuuden on vienyt mennessään, itsestä ainakin koin hyväksi sen kakkos vaihteella lähdön koska ykkönen on niin lyhyt ja tosiaan luistattaa öljynpaineella jos kakkosella lähtee joten ei ole myöskään ns haitaksi laatikollekkaan.

                              Onko muilla edelleenkään vastaavia kokemuksia?
                              Mulla on xhp niin siellä on ainakin ihan erikseen tuo valikoitavana, ehkä kannattais tutustua siihen vaihtoehtoon? En usko, että kadut. Vakio laatikossa kuitenkin varmasti myös joku variantti tuolle määräävälle tekijälle, mutta se mikä se on on jo aiemmalla sivulla arvattu, samaa mäkin oisin veikannut.

                              Last edited by raswa; 15-04-2021, 18:34.
                              Nyt:
                              330e F30

                              EX:
                              335XI E91 LCI
                              330D F31
                              535D F11

                              Comment

                              • Woimaa
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2020
                                • 49
                                • Ks

                                Originally posted by raswa View Post
                                Mulla on xhp niin siellä on ainakin ihan erikseen tuo valikoitavana, ehkä kannattais tutustua siihen vaihtoehtoon? En usko, että kadut. Vakio laatikossa kuitenkin varmasti myös joku variantti tuolle määräävälle tekijälle, mutta se mikä se on on jo aiemmalla sivulla arvattu, samaa mäkin oisin veikannut.

                                https://photos.app.goo.gl/aAKLriLxVJmbtTFD9
                                Mulla on edellisen omistajan toimesta se siihen laitatettu niin ei ole
                                tuollasta mahdollisuutta päästä noita valintoja kytkemään päältä / pois.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎