Noniin. Ensi viikolla olisi fläsäytys ja ECUn ohjelmointi tiedossa sigun kulkineeseen. Onko suosituksia Stagesta herrasmiesajoa harrastavalle, jolla tavoitteena lähinnä ensisijaisesti kulutusta optimoida ja luotettavuutta painottaa? Oma valinta varmasti tulee olemaan Stage 1 tai 2. Kakkonen taitaa se suosituin valinta olla. Kannattaako ykköstä edes miettiä?
Vehje siis tuo E61 530 xd. Kierrokset ajoittain vähän humppaavat ja tuohon tietävämmät lääkkeeksi suositelleet fläsäytystä. Sitten kun tuli EGR:stä harmia, niin päätin sen myös ohjelmoida pois (+ EGR delete kit) - ja kun lisälöylyt tulee koneeseen käytännössä samaan hintaan, niin ajattelin ottaa ns. "koko paketin". Vaikka tuon laatikon humppaamisenkin takia olen toistaiseksi ECUn ohjelmoinnista pidättäytynyt, niin ajattelin nyt sitten kuitenkin kokeilla, kun tosiaan puoli-ilmaiseksi ne kaakit melkein muun päivityksen ohessa tulevat. Ja eihän autoa ole pakko revittää, vaikka löylyjä löytyisikin.
Stage 1:n puolesta puhuu:
- shiftpoints adjusted to facilitate sporty YET ECONOMY style driving
- optimized shiftpoints for uphill/downhill
- ei "liian korkeat" vääntörajat... tarkoittaako tämä sitten käytännösä kytkimen luistatusta, vai mitä? En ole varma olenko tässä puolesta vai vastaan.
Stage 2:n puolesta puhuu:
- 25 % faster upshifts
- faster paddle response time, eli reagointi polkimeen?
Käytännössä en haluaisi liian nykivää ja häiritsevästi reagoivaa lootaa - ja ennen kaikkea kulutuksen ja lootan keston optimointia. Tuo nopeampi vaihto ainoa joka kakkosen puolesta omissa papereissa puhuisi - ja "paddle response time". Paha sanoa itse ilman kokeilua...
Mutta näkemyksiä Stage 1 vs. 2?
Vehje siis tuo E61 530 xd. Kierrokset ajoittain vähän humppaavat ja tuohon tietävämmät lääkkeeksi suositelleet fläsäytystä. Sitten kun tuli EGR:stä harmia, niin päätin sen myös ohjelmoida pois (+ EGR delete kit) - ja kun lisälöylyt tulee koneeseen käytännössä samaan hintaan, niin ajattelin ottaa ns. "koko paketin". Vaikka tuon laatikon humppaamisenkin takia olen toistaiseksi ECUn ohjelmoinnista pidättäytynyt, niin ajattelin nyt sitten kuitenkin kokeilla, kun tosiaan puoli-ilmaiseksi ne kaakit melkein muun päivityksen ohessa tulevat. Ja eihän autoa ole pakko revittää, vaikka löylyjä löytyisikin.
Stage 1:n puolesta puhuu:
- shiftpoints adjusted to facilitate sporty YET ECONOMY style driving
- optimized shiftpoints for uphill/downhill
- ei "liian korkeat" vääntörajat... tarkoittaako tämä sitten käytännösä kytkimen luistatusta, vai mitä? En ole varma olenko tässä puolesta vai vastaan.
Stage 2:n puolesta puhuu:
- 25 % faster upshifts
- faster paddle response time, eli reagointi polkimeen?
Käytännössä en haluaisi liian nykivää ja häiritsevästi reagoivaa lootaa - ja ennen kaikkea kulutuksen ja lootan keston optimointia. Tuo nopeampi vaihto ainoa joka kakkosen puolesta omissa papereissa puhuisi - ja "paddle response time". Paha sanoa itse ilman kokeilua...
Mutta näkemyksiä Stage 1 vs. 2?
Comment