Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MayheM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 521
    • Oulu

    Noniin. Ensi viikolla olisi fläsäytys ja ECUn ohjelmointi tiedossa sigun kulkineeseen. Onko suosituksia Stagesta herrasmiesajoa harrastavalle, jolla tavoitteena lähinnä ensisijaisesti kulutusta optimoida ja luotettavuutta painottaa? Oma valinta varmasti tulee olemaan Stage 1 tai 2. Kakkonen taitaa se suosituin valinta olla. Kannattaako ykköstä edes miettiä?

    Vehje siis tuo E61 530 xd. Kierrokset ajoittain vähän humppaavat ja tuohon tietävämmät lääkkeeksi suositelleet fläsäytystä. Sitten kun tuli EGR:stä harmia, niin päätin sen myös ohjelmoida pois (+ EGR delete kit) - ja kun lisälöylyt tulee koneeseen käytännössä samaan hintaan, niin ajattelin ottaa ns. "koko paketin". Vaikka tuon laatikon humppaamisenkin takia olen toistaiseksi ECUn ohjelmoinnista pidättäytynyt, niin ajattelin nyt sitten kuitenkin kokeilla, kun tosiaan puoli-ilmaiseksi ne kaakit melkein muun päivityksen ohessa tulevat. Ja eihän autoa ole pakko revittää, vaikka löylyjä löytyisikin.

    Stage 1:n puolesta puhuu:
    - shiftpoints adjusted to facilitate sporty YET ECONOMY style driving
    - optimized shiftpoints for uphill/downhill
    - ei "liian korkeat" vääntörajat... tarkoittaako tämä sitten käytännösä kytkimen luistatusta, vai mitä? En ole varma olenko tässä puolesta vai vastaan.



    Stage 2:n puolesta puhuu:
    - 25 % faster upshifts

    - faster paddle response time, eli reagointi polkimeen?



    Käytännössä en haluaisi liian nykivää ja häiritsevästi reagoivaa lootaa - ja ennen kaikkea kulutuksen ja lootan keston optimointia. Tuo nopeampi vaihto ainoa joka kakkosen puolesta omissa papereissa puhuisi - ja "paddle response time". Paha sanoa itse ilman kokeilua...



    Mutta näkemyksiä Stage 1 vs. 2?
    Last edited by MayheM; 15-12-2018, 06:59.
    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 507
      • Kouvola

      Originally posted by MayheM View Post
      Noniin. Ensi viikolla olisi fläsäytys ja ECUn ohjelmointi tiedossa sigun kulkineeseen. Onko suosituksia Stagesta herrasmiesajoa harrastavalle, jolla tavoitteena lähinnä ensisijaisesti kulutusta optimoida ja luotettavuutta painottaa? Oma valinta varmasti tulee olemaan Stage 1 tai 2. Kakkonen taitaa se suosituin valinta olla. Kannattaako ykköstä edes miettiä?

      Vehje siis tuo E61 530 xd. Kierrokset ajoittain vähän humppaavat ja tuohon tietävämmät lääkkeeksi suositelleet fläsäytystä. Sitten kun tuli EGR:stä harmia, niin päätin sen myös ohjelmoida pois (+ EGR delete kit) - ja kun lisälöylyt tulee koneeseen käytännössä samaan hintaan, niin ajattelin ottaa ns. "koko paketin". Vaikka tuon laatikon humppaamisenkin takia olen toistaiseksi ECUn ohjelmoinnista pidättäytynyt, niin ajattelin nyt sitten kuitenkin kokeilla, kun tosiaan puoli-ilmaiseksi ne kaakit melkein muun päivityksen ohessa tulevat. Ja eihän autoa ole pakko revittää, vaikka löylyjä löytyisikin.

      Stage 1:n puolesta puhuu:
      - shiftpoints adjusted to facilitate sporty YET ECONOMY style driving
      - optimized shiftpoints for uphill/downhill
      - ei "liian korkeat" vääntörajat... tarkoittaako tämä sitten käytännösä kytkimen luistatusta, vai mitä? En ole varma olenko tässä puolesta vai vastaan.



      Stage 2:n puolesta puhuu:
      - 25 % faster upshifts

      - faster paddle response time, eli reagointi polkimeen?



      Käytännössä en haluaisi liian nykivää ja häiritsevästi reagoivaa lootaa - ja ennen kaikkea kulutuksen ja lootan keston optimointia. Tuo nopeampi vaihto ainoa joka kakkosen puolesta omissa papereissa puhuisi - ja "paddle response time". Paha sanoa itse ilman kokeilua...



      Mutta näkemyksiä Stage 1 vs. 2?
      Paddle response time liittynee ratissa olevien läpysköiden käytön reagointinopeuteen. Eli manuaalinen vaihtaminen ratin läpysköistä nopeutuu, jos semmoiset sulta löytyy.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • jhelen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2015
        • 248
        • Ulvila

        Itsellä stage 2 ja 99,99% rauhallista ajoa. Ei mitään huonoa sanottavaa, vaihtoja ei huomaa, öljyjen lämmitys nopeampaan pakkasella.

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Oma F13 taitaisi myös kaivata tämmöistä, se 'liika' luistatus ja etenkin Eco Pro-ohjelman 'hummaus' ( päästää kierrokset nousemaan ennen vaihtoa) ärsyttää,
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • Kernwaffe
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 173
            • Masku

            Vaikuttaako tämä ohjelma vain Ds puolella ajaessa vai myös D? Drivellä ajaessa kaupungissa melko ärsyttävää jurnutusta 1000~rpm ja reagointi kaasupolkimeen hidasta. Ilmeisesti vaikuttaa positiivisesti laatikon kestoon ehkä? Mites polttoaineen kulutukseen?

            Comment

            • Markkanenn
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2016
              • 262
              • Vantaa

              Originally posted by Kernwaffe View Post
              Vaikuttaako tämä ohjelma vain Ds puolella ajaessa vai myös D? Drivellä ajaessa kaupungissa melko ärsyttävää jurnutusta 1000~rpm ja reagointi kaasupolkimeen hidasta. Ilmeisesti vaikuttaa positiivisesti laatikon kestoon ehkä? Mites polttoaineen kulutukseen?
              Vaikuttaa myös D:n karttaan.
              F11 520d -12

              Comment

              • Arppa
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1049
                • Lumbriver

                Originally posted by MayheM View Post
                Noniin. Ensi viikolla olisi fläsäytys ja ECUn ohjelmointi tiedossa sigun kulkineeseen. Onko suosituksia Stagesta herrasmiesajoa harrastavalle, jolla tavoitteena lähinnä ensisijaisesti kulutusta optimoida ja luotettavuutta painottaa? Oma valinta varmasti tulee olemaan Stage 1 tai 2. Kakkonen taitaa se suosituin valinta olla. Kannattaako ykköstä edes miettiä

                Kerroppas sitten kokemuksia kuinka kävi. Meinannut myöskin käyttää Jyrkillä omaa. Moottoriin on jo päivitykset ajettu ja niistä ei moitteita vaikka rauhallisesti tuleekin ajeltua, mukava se on rekkaa ohittaa kun tietää että reserviä riittää
                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                -Raahe Connection-
                -Team Kärppä- limited edition

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5428
                  • S:t Karins

                  Originally posted by Mauri H. View Post
                  Kun tuosta ylipehmeästä, vaihtoja venyttäen suorittavasta ohjelmasta mennään terävämpään niin kyllähän se luisto vaihtohetkellä vähenee oleellisesti. Se luisto noita laatikoita eniten kuluttaa kohtuullisilla tehoilla.

                  Vähän sama karrikoiden jos vertaa manuaalilla liikkeellelähtössä kytkintä 0,5 sekunttia tai 1 sekunnin luistattamiseen.
                  xHP ei korjaa mitään laatikossa olevaa vikaa, eikä varsinkaan lisää laatikon kestävyyttä. Softan tekijät itsekkin sanovat ettei softaa kannata laittaa rikkinäiseen laatikkoon. Mekatroniikka tuossa ensin ottaa itteensä. Eiköhän se bmw olisi laatikon ecuun uuden softan tehny, jos olis todennu että on parempi keston kannalta kuin orkkis.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Mauri H.
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 270
                    • Salo

                    Originally posted by Tommix View Post
                    xHP ei korjaa mitään laatikossa olevaa vikaa, eikä varsinkaan lisää laatikon kestävyyttä. Softan tekijät itsekkin sanovat ettei softaa kannata laittaa rikkinäiseen laatikkoon. Mekatroniikka tuossa ensin ottaa itteensä. Eiköhän se bmw olisi laatikon ecuun uuden softan tehny, jos olis todennu että on parempi keston kannalta kuin orkkis.
                    Ei tietenkään korjaa, onhan tuo aivan selvää. Rikkinäinen on rikkinäinen. Kytkinlevyistään kulunutta lootaa kyllä usein tekohengitetään nostamalla vaihtopaineita mutta ei se kauaa auta. Tästä touhusta on jonkin verran kokemusta Mersujen puolelta. Kuluneen mekatroniikan oireisiin tuo ei taida pahemmin auttaa.

                    BMW tuskin on kiinnostunut 200 tkm ajettujen autojen laatikkojen kestävyydestä, nuo "ikiöljyt" kertovat samaa tarinaa ja ovat luultavasti suurin syy mekatroniikkaongelmiin. BMW on tehnyt monta muutakin valintaa kestävyyden kustannuksella, ei heidän tavoite ole tehdä maailman kestävintä autoa vaan rahaa niitä myymällä. Ja se onnistuu parhaiten tekemällä auto mahdollisimman monelle sopivaksi.

                    Alkuperäisen softan surkeuteen lienee syynä äärimmäisen pehmeiden ja venyttävien vaihtojen tuoma mukavuus. Onhan tää Stage 3 välillä vähän kulmikas, mutta sopii minulle joka en siedä sitä venyvyyttä.
                    F11 530D xDrive

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6751
                      • PK-seutu

                      Originally posted by TON-III View Post
                      Oma F13 taitaisi myös kaivata tämmöistä, se 'liika' luistatus ja etenkin Eco Pro-ohjelman 'hummaus' ( päästää kierrokset nousemaan ennen vaihtoa) ärsyttää,
                      ECO-Pro ohjelma on nimenomaan tehty sitä varten, että kaikki mahdollinen ja mahdoton asetus autossa asetetaan maksimi ECOnomy asentoon. Jos se hiertää, niin miksi ihmeessä jurnuttelet siinä modessa?
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • mmie
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 507
                        • Kouvola

                        ex e36 325
                        ex e46 328
                        e92 335i FBO
                        Ducati 900S ie
                        KTM 640
                        Suzuki GT550
                        Honda CBR600

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5428
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Mauri H. View Post
                          Ei tietenkään korjaa, onhan tuo aivan selvää. Rikkinäinen on rikkinäinen. Kytkinlevyistään kulunutta lootaa kyllä usein tekohengitetään nostamalla vaihtopaineita mutta ei se kauaa auta. Tästä touhusta on jonkin verran kokemusta Mersujen puolelta. Kuluneen mekatroniikan oireisiin tuo ei taida pahemmin auttaa.

                          BMW tuskin on kiinnostunut 200 tkm ajettujen autojen laatikkojen kestävyydestä, nuo "ikiöljyt" kertovat samaa tarinaa ja ovat luultavasti suurin syy mekatroniikkaongelmiin. BMW on tehnyt monta muutakin valintaa kestävyyden kustannuksella, ei heidän tavoite ole tehdä maailman kestävintä autoa vaan rahaa niitä myymällä. Ja se onnistuu parhaiten tekemällä auto mahdollisimman monelle sopivaksi.

                          Alkuperäisen softan surkeuteen lienee syynä äärimmäisen pehmeiden ja venyttävien vaihtojen tuoma mukavuus. Onhan tää Stage 3 välillä vähän kulmikas, mutta sopii minulle joka en siedä sitä venyvyyttä.
                          Näin se menee. Täällä vaan tuntuu välillä olevan joillain ajatuksena, että laatikon kesto kasvaa xHP:n asennuksella. Muuten tuo xHP on kyllä aivan helmi modaus, ja tulee nykyiseenkin ajokkiin kunhan sen ensin julkaisevat.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • TON-III
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2018
                            • 480
                            • Turku

                            Originally posted by pyroz View Post
                            ECO-Pro ohjelma on nimenomaan tehty sitä varten, että kaikki mahdollinen ja mahdoton asetus autossa asetetaan maksimi ECOnomy asentoon. Jos se hiertää, niin miksi ihmeessä jurnuttelet siinä modessa?
                            Hyvä kysymys !!! Sport-asento normaalilla kaasuvasteella tuntuu paremmalta, tosin voisi Eco Pro:n säästeliäisyys olla vielä parempi jos bemarin insinööri olisi hallinnoinut tuota luistoa paremmin ?
                            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                            Comment

                            • PacoCrunz
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2016
                              • 82
                              • Vantaa

                              Olisi tyhmä kysymys koskien XHP:n stage 3:a. Onko E60:ssä täyskiihdytys silleen, että painetaan kaasupoljin ihan ”kickdown nappulaa” vasten vai ihan täysin pohjaan XHP:n kanssa? Jos painetaan vielä kickdown nappi pohjaan, niin kuuluuko sen venyttää vaihtoväliä, niin että kierrokset nousevat korkeammalle, eikä vaihteisto vaihda isommalle, ellei höllää kaasua kickdown-nappulalta pois?
                              E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                              Ex: E39 520i Sedan -99'

                              Comment

                              • MayheM
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 521
                                • Oulu

                                Noniin. Stage 2 laitettu sigun vehkeeseen, samalla kun löylyt sinne 280/620 haminoille. Kyllähän tuo ajokki toki muuttui kokonaisuudessaan. Selkein ja tärkein muutos se kuminauhamaisuuden poistuminen kaupunkiajossa. Eihän tuo vaihtaminen tietenkään miltään DSG:ltä tunnu, mutta selkeä parannus kuitenkin. Ei kaduta muutokset ja voin kyllä suositella.
                                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎