Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    Originally posted by kermis View Post
    Moi,

    E90 -07 330i:ssä kohta 160tkm kellossa ja ajattelin viedä öljyjenvaihtoon. 151tkm kohdalla viimeksi vaihdettu.

    Castrolin magnatekkiä 5w-40 viimeksi tungettu. Lifterssit nakuttaa aika kovaa.. hetken kun antaa käydä nakutus vähenee, mutta alta kuuluu taas sitten vähän erilaista nakutusta.. no nämäkin kyllä katoavat kun ajaa ja moti lämpenee.

    N52 hyvä öljy? castrol edgeä? Meinasin myös jos ostaisi tuollaisen forten tai jonkin muun vastaavan ( saa linkata ) ja pyytäisi tekemään käsittelyn. 130tkm kohdalla näköjään jo kertaalleen tehty forte-käsittely.

    Pientä tärinää olen myös havainnut jos kylmänä aamuna starttaa, käynnistyy myös aika heikosti. Tuollaista suuttimenpesulitkua tekisi kanssa mieli kokeilla, joillain ainakin tärinään auttanut.

    Ei hirveästi nuo litkut maksa ja lupaavat niin paljon

    https://oeldepot24.de/additive/additive-auto.html tuolta voisi jotain laittaa tilaukseen kun niin paljon valikoimaa on.

    Kiitos .
    Mulla Castrol Edge 0w40 joka longlife 01, tais muistaakseni lukea ohjekirjassa ensimmäisenä nuo longlife 01 n52b30 2005. Ei mitään valittamista, nätisti käy noilla. Mulla sama juttu että yön jälkeen kun käynnistää niin muutaman sekunnin hakee, oon yhen purkin kaatanu tankkiin tuota stp complete fuelsystem cleaneria mutta se ainakaan vaikuttanu mitään. Jenkkifoorumeilla on enemmänkin juttua tosta epätasasesta käynnistä kylmäkäynnistyksen yhteydessä...
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5416
      • S:t Karins

      Onko kellään tietoa löytyykö M-Sport puskuriin mitään ilman sumuvaloja olevia ritilöitä?
      Ja löytyykö jostain hyviä ohjeita takaluukun sisäpahvien purkuun E93:een?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 759
        • Kerava

        Originally posted by Tommix View Post
        Onko kellään tietoa löytyykö M-Sport puskuriin mitään ilman sumuvaloja olevia ritilöitä?
        Ja löytyykö jostain hyviä ohjeita takaluukun sisäpahvien purkuun E93:een?
        Aloita purku takaosasta. Eli takaa eteen päin. Ja ruuvaa irti ne katon tukiraudat.
        Mun e93 alpin whiten sivulla 9 on kuvat.. ne photobucketit kuvat taitaa kyllä aueta uudella
        lehdellä.
        Ja tossa yks linkki: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=639391

        Mitä oot tekemässä?
        Jarppa
        Last edited by Jarppa63; 07-10-2017, 22:21.
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5416
          • S:t Karins

          Kiitos linkistä. Takaiskarit ajattelin vaihtaa. Eli alkaen takavalojen kohdalta eteenpäin molemmilta puolilta pahvit pois. Ei kai noihin tukirautoihin tarvii koskea? Iskarin päät on sivummalla?
          Edittiä
          Ei aukea noi sun kuvat persephuketissa...
          Last edited by Tommix; 08-10-2017, 23:28.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Jarppa63
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 759
            • Kerava

            Originally posted by Tommix View Post
            Kiitos linkistä. Takaiskarit ajattelin vaihtaa. Eli alkaen takavalojen kohdalta eteenpäin molemmilta puolilta pahvit pois. Ei kai noihin tukirautoihin tarvii koskea? Iskarin päät on sivummalla?
            Edittiä
            Ei aukea noi sun kuvat persephuketissa...
            Aukeaa ne: hiiren oikealla: "avaa kuva uudessa välilehdessä" - komennolla. Mut nyt ne kuvat näkyy.
            Tarvii ottaa ne tukiraudat pois. Ei lähde muuten verhoilu irti.

            Jarppa
            BMW i4M50 individual -23
            exiä: BMW 545e -21
            BMW F33 435xd -15
            M550xd-12
            e93 330da -08
            Dodge Stealth RT/TT -91
            Ford Thunderbird SC -91
            Olds Supreme avo -71
            Chevy Chevelle 2d HT -72

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5416
              • S:t Karins

              Ny näkyy
              Ok, eli ne ensin veke.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • tommylee
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 292
                • Haukipudas / Kello

                Rengaspaine-anturit?

                Pystyykö rengaspaineen seurantaa koodaamaan pois käytöstä?
                Jos, niin mistä moduulista löytyy?
                Käytössä carly. Onnistuuko sillä, vai inpa/ista?
                Ex: BMW 330 Xd E90
                Ex:BMW 335Xi E90
                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by tommylee View Post
                  Pystyykö rengaspaineen seurantaa koodaamaan pois käytöstä?
                  Jos, niin mistä moduulista löytyy?
                  Käytössä carly. Onnistuuko sillä, vai inpa/ista?
                  Jos on ihan euro auto, niin ei siellä pitäisi olla mitään antureita. Toiminta perustuu abs-antureihin, jotka mittaavat pyörimisnopeuksia.. Ei mahda onnistua Carly:llä. INPA:lla ei voi koodata mitään, eikä myöskään ISTA-D:llä. NCS Expertillä onnistuu tuollaiset koodaukset.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Spiddu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 3563
                    • Nla

                    Olisikohan kenelläkään mitään ideoita, Xenon polttimot vaihdoin ja tietenkin umpioista yksi kannen kiinnike sanoi rikkipok. Nyt umpio kerää huurretta.

                    Joku tiiviste massa tai jotain? Silikoonilla ei viitsisi vuorata kantta kiinni.
                    BMW F30 330e 2017

                    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                    Comment

                    • Banned
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2014
                      • 518
                      • Sisä-Savo

                      Originally posted by Spiddu View Post
                      Olisikohan kenelläkään mitään ideoita, Xenon polttimot vaihdoin ja tietenkin umpioista yksi kannen kiinnike sanoi rikkipok. Nyt umpio kerää huurretta.

                      Joku tiiviste massa tai jotain? Silikoonilla ei viitsisi vuorata kantta kiinni.
                      Kyllä siinä ihan silikooni menee. Se ei jämähdä niin tiukkaan. Sen verran, että tiivistää sauman ja pitää kantta paikallaan. Seuraavan kerran kun aukoo, niin repäisee sen kuivuneen silikoonin pois ja laittaa uuden.
                      KTM 990 Adventure
                      Passat GTE

                      Comment

                      • tommylee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 292
                        • Haukipudas / Kello

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Jos on ihan euro auto, niin ei siellä pitäisi olla mitään antureita. Toiminta perustuu abs-antureihin, jotka mittaavat pyörimisnopeuksia.. Ei mahda onnistua Carly:llä. INPA:lla ei voi koodata mitään, eikä myöskään ISTA-D:llä. NCS Expertillä onnistuu tuollaiset koodaukset.
                        Joo, kyseessä tosiaan jenkkiversio. Tuossa on venttiileissä erilliset tunnistimet, joita en tietenkään muistanut pyytää, kun talvirengas- vannesettiä tilasin:think
                        Prrrrrkle..
                        Ex: BMW 330 Xd E90
                        Ex:BMW 335Xi E90
                        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Spiddu View Post
                          Olisikohan kenelläkään mitään ideoita, Xenon polttimot vaihdoin ja tietenkin umpioista yksi kannen kiinnike sanoi rikkipok. Nyt umpio kerää huurretta.

                          Joku tiiviste massa tai jotain? Silikoonilla ei viitsisi vuorata kantta kiinni.
                          Butyylimassa on tuohon silikonia parempaa.

                          Originally posted by tommylee View Post
                          Joo, kyseessä tosiaan jenkkiversio. Tuossa on venttiileissä erilliset tunnistimet, joita en tietenkään muistanut pyytää, kun talvirengas- vannesettiä tilasin:think
                          Prrrrrkle..
                          Sitten koodaamaan. NCS:llä onnistuu. Ellei itseltä löydy/halua hankkia, niin sitten joku foorumilainen sielläpäin varmasti voi hoitaa koodauksen.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • tommylee
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2015
                            • 292
                            • Haukipudas / Kello

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Butyylimassa on tuohon silikonia parempaa.



                            Sitten koodaamaan. NCS:llä onnistuu. Ellei itseltä löydy/halua hankkia, niin sitten joku foorumilainen sielläpäin varmasti voi hoitaa koodauksen.

                            Ok, kiitos tästä!
                            Ex: BMW 330 Xd E90
                            Ex:BMW 335Xi E90
                            Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                            Comment

                            • Samii-
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 679
                              • Klaukkala

                              Aamulla lähdin tänää e91 töihi niin radio kuuluu hyvin ja keskuslukitus toimi hyvin mutta puolessavälissä matkaa radio jumittu kokonaa ja kaijuttimet paukkuu/rätisee satunaisesti. Laitoin auton duunissa parkkii ja keskuslukitus toimi normaalisti mutta kaijuttimet jäi elää omaa pauke/rätinä elämää vaikka virrat oli pois päältä. Vissii anteenivahvistin menny tai piuhasarja?
                              Last edited by Samii-; 11-10-2017, 09:40.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Samii- View Post
                                Aamulla lähdin tänää e91 töihi niin radio kuuluu hyvin ja keskuslukitus toimi hyvin mutta puolessavälissä matkaa radio jumittu kokonaa ja kaijuttimet paukkuu/rätisee satunaisesti. Laitoin auton duunissa parkkii ja keskuslukitus toimi normaalisti mutta kaijuttimet jäi elää omaa pauke/rätinä elämää vaikka virrat oli pois päältä. Vissii anteenivahvistin menny tai piuhasarja?
                                Eiköhän se ole CCC vaihto ajankohtainen, olettaen että sellainen autosta löytyy.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎