Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Samii- View PostAamulla lähdin tänää e91 töihi niin radio kuuluu hyvin ja keskuslukitus toimi hyvin mutta puolessavälissä matkaa radio jumittu kokonaa ja kaijuttimet paukkuu/rätisee satunaisesti. Laitoin auton duunissa parkkii ja keskuslukitus toimi normaalisti mutta kaijuttimet jäi elää omaa pauke/rätinä elämää vaikka virrat oli pois päältä. Vissii anteenivahvistin menny tai piuhasarja?
Comment
-
-
Meniköhän nyt ihan mettään ku laitoin tohon 330da dot4 jarrunesteet ja castrol edge 5w30 oljyt? Sentään suodatin tuli laitettua ihan original luulin että tuo 5w30 menee bemariin ku bemariin koska sitä pumpattiin vielä 2013 joka bemariin kun olin duunissa erällä entisellä bmw-jälleenmyyjälläE39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostMeniköhän nyt ihan mettään ku laitoin tohon 330da dot4 jarrunesteet ja castrol edge 5w30 oljyt? Sentään suodatin tuli laitettua ihan original luulin että tuo 5w30 menee bemariin ku bemariin koska sitä pumpattiin vielä 2013 joka bemariin kun olin duunissa erällä entisellä bmw-jälleenmyyjälläe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Samii- View PostLisäystä eli takalasi aukee normaalisti mutta pissapoika ei toimi takalasille vaikka pyyhkiä toimii ja pystyy kattoo professionali radion kautta ajotietokoneen mutta radio ei toimi ja kaijuttomet rätisee.Last edited by Samii-; 12-10-2017, 15:47.
Comment
-
-
Originally posted by Dusty View PostKannattaako täälä etelässä asentaa talveksi mitään lämppäriä konelle talven varaksi? Autona toimii 335i missä ei edes säteily lämppäriä ole.___________
E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3
Comment
-
-
Originally posted by juha_335i View PostItellä 335i:ssä oli jälkiasennettu Eberpsprächer. Kait sellainen hyvä on olla +saahan sillä samalla kabiiniin vähän lämpimämmäksi. Säteilylämppäri tietääkseni aivan turha härpäke eli jos hommaa niin katse kannattaa kääntää TT Thermo tai Webasto/Eberi suuntaan.
Comment
-
-
Originally posted by juha_335i View Post...Säteilylämppäri tietääkseni aivan turha härpäke...
Mullon auto kylmässä tallissa, reilu 3h päällä ennen starttia ja nesteet on vähintään +10 asteiset kolmenkympin pakkasillakin.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostHöpöhöpö, hyvin toimii Calix´in säteilijä, vähän pitempi lämmitysaika kylläkin ku nestettä lämmittävillä.
Mullon auto kylmässä tallissa, reilu 3h päällä ennen starttia ja nesteet on vähintään +10 asteiset kolmenkympin pakkasillakin.
Onhan noissa aiemmissa autoissa ollut säteilijä + sisälämppäri. Tiedä sitten onko moottori/öljyt olleet lämpöisiä. Kabiini ainakin ollut lämmin ....:thinkLast edited by juha_335i; 13-10-2017, 11:01.___________
E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3
Comment
-
-
e91 330d huoltaminen
Tarkoitus olisi ennen talvea huollattaa auto kunnolla, eli vaihdatella nesteitä ja kuluvia osia. Olisiko vinkkejä asioista mitä kannataa vaihtaa.
Nämä ovat listalla tällä hetkellä:
- Jarrunesteet
- Jäähdytysnesteet
- Ohjaustehostimen öljyt
- Moottoriöljyt ja suodatin
- Perän- ja vaihteiston öljyt (tarkastus/ vaihto)
- Moniurahihnan- ja rullien vaihto (kitisee välillä startatessa)
- Ilmastoinnin huolto
- Jarrulevyt ja palat tarkistus
Lisää ideoita? Autossa 243000km mittarissa.
Comment
-
-
Originally posted by TPM1 View PostTarkoitus olisi ennen talvea huollattaa auto kunnolla, eli vaihdatella nesteitä ja kuluvia osia. Olisiko vinkkejä asioista mitä kannataa vaihtaa.
Nämä ovat listalla tällä hetkellä:
- Jarrunesteet -> jos väri muutoksia tai 3v
- Jäähdytysnesteet -> , jos vanhentuneet eli 3v+ vanhat tai pinta laskenut, toki pakkasen kestävyys on hyvä tarkistaa.
- Ohjaustehostimen öljyt -> , jos väri muuttunut tai vähissä niin imee vanhat pois ja uutta tilalle.
- Moottoriöljyt ja suodatin -> , 5W-30 tai 5W-40 öljyt ja laadukas suodatin.
- Perän- ja vaihteiston öljyt (tarkastus/ vaihto) -> , helppo tehdä itse jos manuaali
- Moniurahihnan- ja rullien vaihto (kitisee välillä startatessa) ->, kiristin samalla yleensä vaihtoon ja ilmastoinnin hihna kannattaa vaihtaa samalla. Jos kuuluu naputusta niin kampiakselin tärinänvaimenninpyörä entinen ja vaihtoon. jos kuulostaa tältä: https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=yGCUAxNR3co
- Ilmastoinnin huolto -> , jos tarvetta , lähinnä vaihtaisin aktiivihiilisuodattimen aluksi.
- Jarrulevyt ja palat tarkistus ,-> tuon tekee kotipihassakin, kuten levyjen ja palojen vaihdonkin tarvittaessa.
Lisää ideoita? Autossa 243000km mittarissa.
Termostaattien kunto on hyvä selvittää ja vaihtoon jos ei lämmöt nouse. Moottorin ilmasuodatin näissä hankalassa paikassa ja yleensä siksi ei vaihdeta.
Alustasta löytynee väljää noilla kilometreillä jos alkuperäiset osat paikoillaan, Yläpään laakerit yleensä kuivat ja jumissa, kannattaa tarkistaa jos alkuperäinen alusta.
Oikeasti pelkät öljyt varmaan riittävät , pieni kitinä ei haittaa ellei sitten ääni häiritse, keväämmällä sitten kunnolliset huollot. Toki kannatta tutkia mitkä aiheuttaa kitinän. https://www.youtube.com/watch?v=AEUe6uKxTv8Last edited by pro_tinnitus; 13-10-2017, 18:07.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostHöpöhöpö, hyvin toimii Calix´in säteilijä, vähän pitempi lämmitysaika kylläkin ku nestettä lämmittävillä.
Mullon auto kylmässä tallissa, reilu 3h päällä ennen starttia ja nesteet on vähintään +10 asteiset kolmenkympin pakkasillakin.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by pro_tinnitus View PostVietkö pajalle vai itse huollat? Huoltokirjasta on hyvä katsoa milloin viimeksi huollettu ja mitä tehty huollossa.
Termostaattien kunto on hyvä selvittää ja vaihtoon jos ei lämmöt nouse. Moottorin ilmasuodatin näissä hankalassa paikassa ja yleensä siksi ei vaihdeta.
Alustasta löytynee väljää noilla kilometreillä jos alkuperäiset osat paikoillaan, Yläpään laakerit yleensä kuivat ja jumissa, kannattaa tarkistaa jos alkuperäinen alusta.
Oikeasti pelkät öljyt varmaan riittävät , pieni kitinä ei haittaa ellei sitten ääni häiritse, keväämmällä sitten kunnolliset huollot. Toki kannatta tutkia mitkä aiheuttaa kitinän. https://www.youtube.com/watch?v=AEUe6uKxTv8
Autosta ei kuulu mitään ylimääräisiä nakutuksia tai narinoita, eli taitaa olla ne kunnossa.
Paljon kiitoksia vinkeistä ja linkeistä
Comment
-
-
335d Raili paineen heittely....
Mistähän pieni railipaineen heittely voisi johtua?
kylmänä auto käy hyvin tyhjäkäyntiä muutaman minuutin ja sitten alkaa vähän jyristämään. Kierroslukumittarissa ei juuri heittelyä näy, mutta sen tuntee.
Tutkin testolla railipainetta ja se tosiaan rupeaa "sahaamaan"hetken päästä kun auto lämpenee. Pyyntiä on noin 310-320bar ja heittelyä on on 290-335barin välillä.
Mitään vikakoodeja ei ole.
Suuttimien korjausarvot on hyvät ja tasaiset.
Vedot on hyvin tallella. Vain tyhjäkäynti täristää.
Railin painetunnistin sijaitsee railitukin etupäässä? ja takapäässä on joku "määränsäädin"?
Miten näitä antureita voisi tutkia? muuten kuin ostamalla uuden.
Sigun auto kyseessä-Last edited by Samppale; 14-10-2017, 17:28.F20 118iA M-sport 2016
EX E91 335d M-sport 07´
EX e39 02' 530i touring
Comment
-
Comment