Originally posted by TPM1
View Post
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itse ainakin vaihtaisin surutta kaikki listalla olevat. Olkoon ylihuoltamista mutta onpahan mukavempi ajella vähä huolettomammin kun huollot on tehty. Vuoden välein omasta 3 litrasesta oon vähintään ilmansuodattimen vaihtanu ja tosi paskanen se on aina ollu. Toisaalta kilsojakin tulee se 50tkm vuoteen
-
Haalea muistikuva, että öljypohjan kylkeen oisin n54:ssä defan elementin laittanut. Oli vielä v-mäinen asentaa, kun laatikolta jäähdyttimelle menevä putki/kannake oli pahasti tiellä.Originally posted by Tommix View PostTuleeko säteilijäelementti N54:ssa lohkon kylkeen kiinni? Pakko tulla, koska jos se tulee öljypohjaan kuten monessa moottorissa, ei jäähdytysneste lämpiä kyllä nimeksikään.
Hyvin kyllä lämmitti kun vähän pitempään piti roikassa.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Täs olis asennus ohjeet kuvien kanssa e90 lohko- ja sisälämppäriin
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=69&t=1597
Comment
-
Onko e90 prelci mallin etuvalojen "lasit/pleksit" vaihdettavissa?
Ebay myy ainakin, mutta onko liimattu kiinni alunperin vai miten?BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
Liimalla ymmärtääkseni. Jonkun videon löysin taannoin ja uunihommiksi oli mennyt. Jos ei ole rikki niin pleksit voi kiillottaa itse tai teettää alta satasella.Originally posted by Spiddu View PostOnko e90 prelci mallin etuvalojen "lasit/pleksit" vaihdettavissa?
Ebay myy ainakin, mutta onko liimattu kiinni alunperin vai miten?
Comment
-
Lätkä kiinni öljypohjan kylkeen, käpälällä puristettiin öljynlauhditinputken korvakkoon, ei mielestäni vaikea asentaa, vaikeinta oli tehdä kaapelien vienti ja töpselin kiinnitys.Originally posted by Tommix View PostTuleeko säteilijäelementti N54:ssa lohkon kylkeen kiinni? Pakko tulla, koska jos se tulee öljypohjaan kuten monessa moottorissa, ei jäähdytysneste lämpiä kyllä nimeksikään.
Ainakin Calix´ilta löyty hyvät ohjeet. Nosturista ei tässäkään ole haittaa. Oletan, että sen kontaktitahnan jämähtäminen on se oleellinen osa elementin toimivuuden suhteen.
Minusta tämä toimii riittävän hyvin, verrattuna siihen, ettei lämmitintä ollenkaan.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
Omaan 335d:hen asensin kesällä sätelijän, sisähaaran ja akkulaturin. Sisähaaran saa kyllä vedettyä apparin puoleltakin kun ottaa vain ecun boxin edestä. Sieltä löytyy sitten valmis reikä.Originally posted by Babbarainen View PostTäs olis asennus ohjeet kuvien kanssa e90 lohko- ja sisälämppäriin
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=69&t=1597F20 118iA M-sport 2016
EX E91 335d M-sport 07´
EX e39 02' 530i touring
Comment
-
E90 330i 2007, 2½kkn yhteiselon jälkeen BMW jätti ensimmäisen kerran.
Start engineä painamalla ei tapahdu yhtikäs mitään. Jos oikein kuuntelee kuuluu kojelaudan sisältä *klik* hetken hiljaisuus ja toinen *klik*
start enginen sulakkeet oli kasassa, joskin hieman kuin lämpöä ottaneet.
Ei edes yritä käynnistyä, tuskin on akusta kiinni, valot palaa kirkkaana ja muutenkin kaikki muu näyttäisi toimivan.
Liittyyköhän tuo kun on ollut muutama outo sähkövika, kerran tai pari Idrive ei ollenkaan käynnistynyt auton mukana, kerran se taisi bootata itsensä yhtäkkiä. Diskanteistakin kuului yksi kerta vain toinen puoli, uudelleenkäynnistys auttoi tähän.
Jos nyt oikein muistan teki tuollaisen tempun mitä alussa mainitsin muutama viikko sitten, sitten kyllä toiminut tähän päivään asti ihan ok.
Monesti on kyllä vähän epäröinyt startata, vähän kuin yskien, ja pientä tärinää myös havaittavissa aamuisin, tuskin liittynee tähän.
Pienen sherlokoinnin jälkeen startterin rele on aika vahva veikkaus, no hinaushommaksi menee, onneksi BMW:n huolto ole kuin 2km päässä
. Samalla vaihtuu öljyt sitten.
Last edited by kermis; 16-10-2017, 15:50.
Comment
-
Kannattaa pohjamuovien alta vilkaista että maadoituskaapeli moottorille kunnossa..Originally posted by kermis View PostE90 330i 2007, 2½kkn yhteiselon jälkeen BMW jätti ensimmäisen kerran.
Start engineä painamalla ei tapahdu yhtikäs mitään. Jos oikein kuuntelee kuuluu kojelaudan sisältä *klik* hetken hiljaisuus ja toinen *klik*
start enginen sulakkeet oli kasassa, joskin hieman kuin lämpöä ottaneet.
Ei edes yritä käynnistyä, tuskin on akusta kiinni, valot palaa kirkkaana ja muutenkin kaikki muu näyttäisi toimivan.
Liittyyköhän tuo kun on ollut muutama outo sähkövika, kerran tai pari Idrive ei ollenkaan käynnistynyt auton mukana, kerran se taisi bootata itsensä yhtäkkiä. Diskanteistakin kuului yksi kerta vain toinen puoli, uudelleenkäynnistys auttoi tähän.
Jos nyt oikein muistan teki tuollaisen tempun mitä alussa mainitsin muutama viikko sitten, sitten kyllä toiminut tähän päivään asti ihan ok.
Monesti on kyllä vähän epäröinyt startata, vähän kuin yskien, ja pientä tärinää myös havaittavissa aamuisin, tuskin liittynee tähän.
Pienen sherlokoinnin jälkeen startterin rele on aika vahva veikkaus, no hinaushommaksi menee, onneksi BMW:n huolto ole kuin 2km päässä
. Samalla vaihtuu öljyt sitten.
On sellainen tullut vastaan että oireili samoin ja lähti käyntiin vasta kun hapettuneen maadoituskaapelin vaihtoi uuteen...
Comment
-
pienestä nämä voivat olla kiinniOriginally posted by Benzino View PostKannattaa pohjamuovien alta vilkaista että maadoituskaapeli moottorille kunnossa..
On sellainen tullut vastaan että oireili samoin ja lähti käyntiin vasta kun hapettuneen maadoituskaapelin vaihtoi uuteen...
no hinurilla lähti, nyt varmaan liikkeen pihassa, katotaan mitä soittavat, toivottavasti jo huomenna, en halua ajaa enään cliolla kilometriäkään.
Comment
-
Omassa ei käynnistysongelmia tai muutakaan, mut katoin ton maadotusjohdon ja oli mennyt ihan vihreäksiOriginally posted by Benzino View PostKannattaa pohjamuovien alta vilkaista että maadoituskaapeli moottorille kunnossa..
On sellainen tullut vastaan että oireili samoin ja lähti käyntiin vasta kun hapettuneen maadoituskaapelin vaihtoi uuteen...
. Täytyypä vaihtaa ennen kuin ongelmia ilmenee.. Hyvä vinkki!
e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
E93 335i: asensin viikonloppuna säteilylämmittimen ja sisähaaran. No problem. Mitään auton sähköjä ei irrotettu, vain paneelit kuskin ja apparin jalkatilasta.
Tänään ilmeni seuraavaa: increased battery discharge. Auto ei ilmeisesti mene täysin lepotilaan. Kepin juuresta P-merkkivalo sammuu mutta käynnistysnapista ei sammu valo. Jostain auton etuosasta kuluu välillä naksahdus jolloin starttinapin merkkivalo räpsähtää.
Mitähän kettua?E93 330iA M-Sport 2009
B8 Audi A4 2010
Ex:
F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
E93 335iA M-Sport 2007
F01 730d M-Sport 2011
E65 745i 2002
E91 325iA M-Sport 2006
E91 320dA 2005
Comment
-
Help!
Kyseessä e92 325iA, sulakkeiden irroituksen ja tarkastuksen jälkeen auto vika tilassa, ei anna käyttää ylinpiä vaihteita ja vika valoja jarruille luistonestolle rengaispainevalvonta.. lähteekö testerillä käyttämällä jos vie marmori sedän korjaamolle tai joku muu avuksi
Comment

Comment