memebuy23buy

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    Originally posted by youremindmeofmybimmer View Post
    Morjens bimmeriläiset, oon hakemassa saksasta 325-330d e9x automaattina. Kilometrejä kattelemiini autoihin on kertyny 150-225k km ja useimmat näistä on takapotkuja ja pre lci. Mitä kohtia pitäs autosta tsekkailla ennen ostoa? Toi m57 pitäs vissiin olla vielä aika huoleton noilla kilsoilla? Suurin osa noista on farkkuja mut joitain sedaneitakin löytyy. Mites koska alkaa ratti ja penkit kulumaan noista?
    Tarkasta ainakin avainlukuhistoria merkkiliikkeestä, mittariruuvattuja kuitenkin jonkinverran. Sisusta ei välttämättä kulumisen merkkejä anna. Mulla on 280tkm ajettu e90 ja vaalea nahkasisusta lähes virheetön rattia myöden. M-sport ratissa pakkaa kuluma näkymään ehkä helpommin, mutta voihan rattikin olla vaihdettu jne..
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

    Comment

    • youremindmeofmybimmer
      Newbiemmer
      • Aug 2018
      • 5
      • Espoo

      325-330d e9x

      Originally posted by juha77 View Post
      Tarkasta ainakin avainlukuhistoria merkkiliikkeestä, mittariruuvattuja kuitenkin jonkinverran. Sisusta ei välttämättä kulumisen merkkejä anna. Mulla on 280tkm ajettu e90 ja vaalea nahkasisusta lähes virheetön rattia myöden. M-sport ratissa pakkaa kuluma näkymään ehkä helpommin, mutta voihan rattikin olla vaihdettu jne..
      Mites toi msport ratti sitten yleensä kuluu? Onko kulumaa havaittavissa jos autolla ollaan päästelty se 200k? Aika useessa noista alkaa sporttiratti vähän kulumaan ” noilla kilsoilla”. Alcantaraverhoilussakin oli kuskin penkin nurkassa tosi pientä kulumaa. Kuuluuko noille kilsoille? Olis nimittäin aika makee 330d e91 msport ulko- ja sisäpaketilla ja alcantaraverhoilulla kaupan hyvään hintaan.

      Comment

      • amisqo
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 1616
        • Vantaa

        Originally posted by youremindmeofmybimmer View Post
        Mites toi msport ratti sitten yleensä kuluu? Onko kulumaa havaittavissa jos autolla ollaan päästelty se 200k? Aika useessa noista alkaa sporttiratti vähän kulumaan ” noilla kilsoilla”. Alcantaraverhoilussakin oli kuskin penkin nurkassa tosi pientä kulumaa. Kuuluuko noille kilsoille? Olis nimittäin aika makee 330d e91 msport ulko- ja sisäpaketilla ja alcantaraverhoilulla kaupan hyvään hintaan.
        Kuuluu, mulla 250tkm kohta taulussa, ratti kaipais jo uusimista, lähinä nystyrät alkaa katoomaan niistä kohista millä veivaa ja huomaa, että pinta on parhaat päivänsä nähny. Ja kuskin sivutuki vähän jo rispaa alcantarassa, Muuten kyllä virheetön.

        Lisäksi nyt kannattaa toki noilla kilsoilla tarkasti koittaa katsella muutenkin. Mulla on tähän 160tkm-250tkm mahtunut niin paljon osan uusintaa kun on vaan lompakko antanut periks. Hihnat, kiristin, rullat, termarit, hehkut, vesipumppu, ac kompura, eteen kaikki puslat, jarrut jokanurkkaan, pyöränlaakerit jokanurkkaan yms muuta pientä

        Laatikonkin kanssa kandee olla tarkkana, jos vuotaa öljyjä niinkuin niissä on tapana niin kannattaa käyttää öljynvaihdossa ja pistää vuoto kuntoon samalla (automaateissa)
        G30 530e iPerfomance M-sport -18
        Ex: F30 330D M-sport -15
        Ex: E90 330D M-sport -06
        Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
        Ex: e30 320i -89
        Ex: e30 318iS -90

        Comment

        • Juice
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 820

          Edit: ......... vika poistui akun latauksella
          Last edited by Juice; 14-08-2018, 12:02.

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1131
            • suomi

            Ohjausakseli pitäisi saada työnnettyä rattiputkeen.

            Onko tähän joku niksi? 5cm menee ja siihen stoppaa.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Oletteko vaihtaneet webaston vesipumppua? Onnistuuko siten, että tukkii letkut lukkopihdeillä? Tarviiko aux vesipumpun olla kunnossa, jotta Webasto käynnistyisi? Thermo top V kyseessä.

              Comment

              • Homebrew
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 347
                • Paimio

                Originally posted by aku1979 View Post
                Oletteko vaihtaneet webaston vesipumppua? Onnistuuko siten, että tukkii letkut lukkopihdeillä? Tarviiko aux vesipumpun olla kunnossa, jotta Webasto käynnistyisi? Thermo top V kyseessä.
                Aux-vesipumpun pitää olla kunnossa, omassa aikoinaan oli toi rikki ja weba ei käynnistynyt... Uusi pumppu paikkaan ja taas rokkaa...
                Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                Ex. E91 330d -07

                Comment

                • youremindmeofmybimmer
                  Newbiemmer
                  • Aug 2018
                  • 5
                  • Espoo

                  325d ja 330d

                  Mites muuten erooko 325d ja 330d muuten ku softaltaan toisistaan? Mietin että 325d olis ainaki lastun verran halvempi tuoda.

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    Originally posted by youremindmeofmybimmer View Post
                    Mites muuten erooko 325d ja 330d muuten ku softaltaan toisistaan? Mietin että 325d olis ainaki lastun verran halvempi tuoda.
                    Pienempi turbo 325d:ssä.
                    Eri imusarja (ei ongelmallisia läppiä)
                    Taisi olla jotain muutakin... Ei siis pelkkä softaero.
                    Realoemia kaivaen löytyy erot
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • youremindmeofmybimmer
                      Newbiemmer
                      • Aug 2018
                      • 5
                      • Espoo

                      325-330d

                      Mites sitte kannattaako kuinka isoihin remontteihin varautua pistämällä rahaa sivuun? Lukenu jostain, että pikkuvikoja aika reippaasti mut mites nää kalliimmat remontit? Ilmottaako ittestään hyvissä ajoin vai pamahtaa vaan? Tutulla hajos e93 moottorinohjausyksikkö ja lasku oli aika järkyttävä...

                      Comment

                      • 330Driver
                        BTCF Member
                        • Feb 2015
                        • 461
                        • Pori

                        Originally posted by youremindmeofmybimmer View Post
                        Mites sitte kannattaako kuinka isoihin remontteihin varautua pistämällä rahaa sivuun? Lukenu jostain, että pikkuvikoja aika reippaasti mut mites nää kalliimmat remontit? Ilmottaako ittestään hyvissä ajoin vai pamahtaa vaan? Tutulla hajos e93 moottorinohjausyksikkö ja lasku oli aika järkyttävä...
                        Tämä nyt vain oma mielipide mutta m57 varmaan tekniikaltaan se luotettavin tekniikka. Tietysti mikävain yksilö saattaa olla se maanantaipäivän versio.
                        Itselläni 2 m57 ollut ja kilometrejä tullut näillä noin 90tkm eikä tekniikan puolesta ole tullut mitään muuta ongelmaa kuin yksi railpaine anturi. Tietysti kulutusosaa on mennyt kuten e46sessa yksi suutin ja ohjaustehostimen pumppu.
                        E36 ///M3 evolution cabriolet
                        E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                        E91 330D Käyttis
                        Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                        Koodit/koodaukset PORI
                        ___________________________
                        EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                        EX E46 330D Touring
                        EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                        Comment

                        • amisqo
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 1616
                          • Vantaa

                          Originally posted by 330Driver View Post
                          Tämä nyt vain oma mielipide mutta m57 varmaan tekniikaltaan se luotettavin tekniikka. Tietysti mikävain yksilö saattaa olla se maanantaipäivän versio.
                          Itselläni 2 m57 ollut ja kilometrejä tullut näillä noin 90tkm eikä tekniikan puolesta ole tullut mitään muuta ongelmaa kuin yksi railpaine anturi. Tietysti kulutusosaa on mennyt kuten e46sessa yksi suutin ja ohjaustehostimen pumppu.
                          itselläni myös toi sigun m57 mennyt jo koneen osalta 90tkm ilman mitään ongelmia. Toki apulaitteita yms kamaa on hajonnut mutta koneessa ei mitään.
                          G30 530e iPerfomance M-sport -18
                          Ex: F30 330D M-sport -15
                          Ex: E90 330D M-sport -06
                          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                          Ex: e30 320i -89
                          Ex: e30 318iS -90

                          Comment

                          • Calypsocoupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 2932
                            • EFNU

                            Originally posted by youremindmeofmybimmer View Post
                            Mites sitte kannattaako kuinka isoihin remontteihin varautua pistämällä rahaa sivuun? Lukenu jostain, että pikkuvikoja aika reippaasti mut mites nää kalliimmat remontit? Ilmottaako ittestään hyvissä ajoin vai pamahtaa vaan? Tutulla hajos e93 moottorinohjausyksikkö ja lasku oli aika järkyttävä...
                            Kaikissa nykyautoissa pitää varautua. Ottaen liikkuvien osien määrän huomioon, E9x on musta varma laite, mutta sopivilla kilometreillä saattaa mennä paljon kuluvaa vaihtoon. Alustaan kun laitat kaiken mikä on pulteilla kiinni, ostat turbon ja laturin, kaksoismassalimpun jne, niin kyllä voi tulla äitiä ikävä ainakin jos et itse pysty vaihtamaan.
                            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                            Comment

                            • Tome
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 548
                              • Joensuu

                              Originally posted by youremindmeofmybimmer View Post
                              Mites muuten erooko 325d ja 330d muuten ku softaltaan toisistaan? Mietin että 325d olis ainaki lastun verran halvempi tuoda.
                              Kerrataanpas taas noita eroja kun vieläkin tuntuu olevan porukka hakoteillä..

                              -suuttimet ja jakotukki
                              -imusarja
                              -kansi
                              -dpf
                              -softa
                              -automaattilaatikko (väännönkesto 450Nm-->asettaa rajat softaukselle...mutta toki käytöstä kiinni)
                              -vetoakselit (automaattivaihteisissa)

                              Ja kysyjälle vielä vinkki että ota mahdollisimman vähän ajettu ja hyvin huollettu yksilö. Jos koritakuu (12v) ei ole enää voimassa (edellyttää että huoltokirjasta löytyy vehicle checkit tehtynä) niin katsele ovien ja luukkujen sisäsaumat huolella läpi. 200-300tkm välillä menee aivan varmasti kulutusosaa vaihtoon kuten iskarit, pyöränlaakerit, tukivarret ym tekniikkaa vaihtelevasti. Omassa 325dA:ssa 310tkm mittarissa ja edelleen on mm turbo, suuttimet ja laatikko alkuperäiset ja tekniikka pelaa kuin sveitsiläinen kello.

                              Comment

                              • Juice
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 820

                                Taisi koneissa olla tehoerojen takia variaatioita myös sisäisissä osissa, kuten eri venttiilit (parempi lämmönkesto) tms.

                                Comment

                                Working...
                                X