Originally posted by youremindmeofmybimmer
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
-
-
325-330d e9x
Originally posted by juha77 View PostTarkasta ainakin avainlukuhistoria merkkiliikkeestä, mittariruuvattuja kuitenkin jonkinverran. Sisusta ei välttämättä kulumisen merkkejä anna. Mulla on 280tkm ajettu e90 ja vaalea nahkasisusta lähes virheetön rattia myöden. M-sport ratissa pakkaa kuluma näkymään ehkä helpommin, mutta voihan rattikin olla vaihdettu jne..
Comment
-
-
Originally posted by youremindmeofmybimmer View PostMites toi msport ratti sitten yleensä kuluu? Onko kulumaa havaittavissa jos autolla ollaan päästelty se 200k? Aika useessa noista alkaa sporttiratti vähän kulumaan ” noilla kilsoilla”. Alcantaraverhoilussakin oli kuskin penkin nurkassa tosi pientä kulumaa. Kuuluuko noille kilsoille? Olis nimittäin aika makee 330d e91 msport ulko- ja sisäpaketilla ja alcantaraverhoilulla kaupan hyvään hintaan.
Lisäksi nyt kannattaa toki noilla kilsoilla tarkasti koittaa katsella muutenkin. Mulla on tähän 160tkm-250tkm mahtunut niin paljon osan uusintaa kun on vaan lompakko antanut periks. Hihnat, kiristin, rullat, termarit, hehkut, vesipumppu, ac kompura, eteen kaikki puslat, jarrut jokanurkkaan, pyöränlaakerit jokanurkkaan yms muuta pientä
Laatikonkin kanssa kandee olla tarkkana, jos vuotaa öljyjä niinkuin niissä on tapana niin kannattaa käyttää öljynvaihdossa ja pistää vuoto kuntoon samalla (automaateissa)G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostOletteko vaihtaneet webaston vesipumppua? Onnistuuko siten, että tukkii letkut lukkopihdeillä? Tarviiko aux vesipumpun olla kunnossa, jotta Webasto käynnistyisi? Thermo top V kyseessä.Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Originally posted by youremindmeofmybimmer View PostMites muuten erooko 325d ja 330d muuten ku softaltaan toisistaan? Mietin että 325d olis ainaki lastun verran halvempi tuoda.
Eri imusarja (ei ongelmallisia läppiä)
Taisi olla jotain muutakin... Ei siis pelkkä softaero.
Realoemia kaivaen löytyy erotF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
325-330d
Mites sitte kannattaako kuinka isoihin remontteihin varautua pistämällä rahaa sivuun? Lukenu jostain, että pikkuvikoja aika reippaasti mut mites nää kalliimmat remontit? Ilmottaako ittestään hyvissä ajoin vai pamahtaa vaan? Tutulla hajos e93 moottorinohjausyksikkö ja lasku oli aika järkyttävä...
Comment
-
-
Originally posted by youremindmeofmybimmer View PostMites sitte kannattaako kuinka isoihin remontteihin varautua pistämällä rahaa sivuun? Lukenu jostain, että pikkuvikoja aika reippaasti mut mites nää kalliimmat remontit? Ilmottaako ittestään hyvissä ajoin vai pamahtaa vaan? Tutulla hajos e93 moottorinohjausyksikkö ja lasku oli aika järkyttävä...
Itselläni 2 m57 ollut ja kilometrejä tullut näillä noin 90tkm eikä tekniikan puolesta ole tullut mitään muuta ongelmaa kuin yksi railpaine anturi. Tietysti kulutusosaa on mennyt kuten e46sessa yksi suutin ja ohjaustehostimen pumppu.E36 ///M3 evolution cabriolet
E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
E91 330D Käyttis
Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
Koodit/koodaukset PORI
___________________________
EX E92 335D LCI 405hp/801nm
EX E46 330D Touring
EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Comment
-
-
Originally posted by 330Driver View PostTämä nyt vain oma mielipide mutta m57 varmaan tekniikaltaan se luotettavin tekniikka. Tietysti mikävain yksilö saattaa olla se maanantaipäivän versio.
Itselläni 2 m57 ollut ja kilometrejä tullut näillä noin 90tkm eikä tekniikan puolesta ole tullut mitään muuta ongelmaa kuin yksi railpaine anturi. Tietysti kulutusosaa on mennyt kuten e46sessa yksi suutin ja ohjaustehostimen pumppu.G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by youremindmeofmybimmer View PostMites sitte kannattaako kuinka isoihin remontteihin varautua pistämällä rahaa sivuun? Lukenu jostain, että pikkuvikoja aika reippaasti mut mites nää kalliimmat remontit? Ilmottaako ittestään hyvissä ajoin vai pamahtaa vaan? Tutulla hajos e93 moottorinohjausyksikkö ja lasku oli aika järkyttävä...- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by youremindmeofmybimmer View PostMites muuten erooko 325d ja 330d muuten ku softaltaan toisistaan? Mietin että 325d olis ainaki lastun verran halvempi tuoda.
-suuttimet ja jakotukki
-imusarja
-kansi
-dpf
-softa
-automaattilaatikko (väännönkesto 450Nm-->asettaa rajat softaukselle...mutta toki käytöstä kiinni)
-vetoakselit (automaattivaihteisissa)
Ja kysyjälle vielä vinkki että ota mahdollisimman vähän ajettu ja hyvin huollettu yksilö. Jos koritakuu (12v) ei ole enää voimassa (edellyttää että huoltokirjasta löytyy vehicle checkit tehtynä) niin katsele ovien ja luukkujen sisäsaumat huolella läpi. 200-300tkm välillä menee aivan varmasti kulutusosaa vaihtoon kuten iskarit, pyöränlaakerit, tukivarret ym tekniikkaa vaihtelevasti. Omassa 325dA:ssa 310tkm mittarissa ja edelleen on mm turbo, suuttimet ja laatikko alkuperäiset ja tekniikka pelaa kuin sveitsiläinen kello.
Comment
-
Comment