Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lassiv
    BTCF Member
    • Nov 2015
    • 312
    • Lahti

    Toisessa vakiovanteessa on aika reilusti yhdessä kohtaa painoa, että liekkö vanteen pystyn heittoa korjattu tuolla isolla painotuksella. Voisikohan olla tuohon liittyväinen robleema.. pitääkin koittaa heittää takaset ja etuset ristiin ja katsoa vaikuttaako. Kiitokset vinkeistä.

    Renkaita pyörii Goodyear eagle asymmetricit eli pitäs olla ihan ok sen puolesta.

    Onkos tuo liitekuvan "9numero" juurikin tuo reaktiotanko?
    Attached Files
    Last edited by lassiv; 07-09-2018, 13:54.

    ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

    Comment

    • miqqi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 38
      • Helsinki

      Brake light left failure konepesun jälkeen

      320i LCI -11. Konepesun jälkeen iski koodit päälle: Brake light left failure.
      Jarruvalot toimivat kummallakin puolella sekä takalasissa. Äkkivilkaisulla ei näkynyt kosteutta valoissa, kummallakaan puolella. Varmistin myös kontin puolelta, että liitin (1kpl?) on kunnolla kiinni. Lampunkuva kuitenkin pamahtaa tauluun monen käynnistyksen jälkeenkin.

      Onko tavallista? Vaiko vain "kosteus"?
      Tai elinkaari sattui päättymään just pesukoneeseen :think?
      Jos annan "kuivahtaa" velvin yli ja käyn kuittauttamassa koodin pois alkuviikosta, onko todennäköistä, että se oli siinä?
      F30 LCI 320i -18
      EX: E90 LCI 320i -11

      Comment

      • Juice
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 820

        Originally posted by lassiv View Post
        Toisessa vakiovanteessa on aika reilusti yhdessä kohtaa painoa, että liekkö vanteen pystyn heittoa korjattu tuolla isolla painotuksella. Voisikohan olla tuohon liittyväinen robleema.. pitääkin koittaa heittää takaset ja etuset ristiin ja katsoa vaikuttaako. Kiitokset vinkeistä.

        Renkaita pyörii Goodyear eagle asymmetricit eli pitäs olla ihan ok sen puolesta.

        Onkos tuo liitekuvan "9numero" juurikin tuo reaktiotanko?
        Joskus iso heitto / isot korjauspainot voi johtua pelkästään renkaan virheasennuksesta, jota ei ole vain viitsitty korjata....

        Comment

        • lassiv
          BTCF Member
          • Nov 2015
          • 312
          • Lahti

          Vaihtelin nuo vanteet edestä --> taakse mutta eipä näyttänyt vaikuttavan asiaan mitenkään.

          Eli tuo reaktiotanko lienee mennyttä tai sitten se ajoi noi uudet levyt heti kieroksi kun alle saatiin :S Eipä tuo reaktiotanko ihan loppuun ajetulta tuntunut kun sitä vääntö raudalla käännätettiin, mutta toki ne on niin isoissa kumipuslissa että vaikea siitä sanoa onko se hajalla vai kunnossa kun joustaa aina melkosen paljon.

          ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

          Comment

          • prh'
            Bimmer Rookie
            • May 2018
            • 122
            • Seinäjoki

            Originally posted by lassiv View Post
            Vaihtelin nuo vanteet edestä --> taakse mutta eipä näyttänyt vaikuttavan asiaan mitenkään.

            Eli tuo reaktiotanko lienee mennyttä tai sitten se ajoi noi uudet levyt heti kieroksi kun alle saatiin :S Eipä tuo reaktiotanko ihan loppuun ajetulta tuntunut kun sitä vääntö raudalla käännätettiin, mutta toki ne on niin isoissa kumipuslissa että vaikea siitä sanoa onko se hajalla vai kunnossa kun joustaa aina melkosen paljon.

            Tuskin tulee reaktiotankojen uusimisella kummemmaksi.
            Justiinhan amisqo tuossa totesin, että täristää vaikka alla 30tkm ajetut reaktiotangot.

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              Originally posted by prh' View Post
              Tuskin tulee reaktiotankojen uusimisella kummemmaksi.
              Justiinhan amisqo tuossa totesin, että täristää vaikka alla 30tkm ajetut reaktiotangot.
              Joo, mulla 250tkm ajetut ja aivan lopussa olleet orkkisreaktiotangot ja väljä raidetangon sisäpää ei aiheuttaneet minkäänlaista jarrutärinää. Kyllä se todennäköisempi vaihtoehto on jumittelevat satulat ja/tai runkovikaiset renkaat. Noissa halvoissa kiinankumeissa tahtoo näköjään pettää renkaiden runko varsinkin kyljistä jos alenee liian pienillä paineilla. Eikä se näy ulospäin ennenkuin on kumi irti vanteelta niin on sisäpuolelta makkaralla
              Last edited by Tome; 09-09-2018, 20:11.

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Originally posted by Tome View Post
                Joo, mulla 250tkm ajetut ja aivan lopussa olleet orkkisreaktiotangot ja väljä raidetangon sisäpää ei aiheuttaneet minkäänlaista jarrutärinää. Kyllä se todennäköisempi vaihtoehto on jumittelevat satulat ja/tai runkovikaiset renkaat. Noissa halvoissa kiinankumeissa tahtoo näköjään pettää renkaiden runko varsinkin kyljistä jos alenee liian pienillä paineilla. Eikä se näy ulospäin ennenkuin on kumi irti vanteelta niin on sisäpuolelta makkaralla
                Mulla taas poistui jarrrutärinä reaktiotankojenvaihdolla. Tosin välys oli helppo todeta vääntöraudalla...tässä ei ilmeisesti väljyyttä ole.

                Comment

                • vilius
                  BTCF Member
                  • Sep 2008
                  • 28
                  • kouvola

                  Ollu tuossa 325i nykimistä kylmänä ja muutenki laiskan oloinen,antoi vikakoodia, 2A87 exhaust vanos,mechamism ja 2A99 crankshaft exhaust camsaft,correlation. Vaihdoin vanoksen solenoidit päittäin mutta ei antanut vikakoodia enää,joutaako jompikumpi solenoidi vaihtoon?:think

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17845
                    • PKS

                    Originally posted by vilius View Post
                    Ollu tuossa 325i nykimistä kylmänä ja muutenki laiskan oloinen,antoi vikakoodia, 2A87 exhaust vanos,mechamism ja 2A99 crankshaft exhaust camsaft,correlation. Vaihdoin vanoksen solenoidit päittäin mutta ei antanut vikakoodia enää,joutaako jompikumpi solenoidi vaihtoon?:think
                    Noi vikakoodit ainakin viittaa siihen että vanoksen säätö ei ole pelannut pakopuolella. Eli se solenoidi varmaan on viallinen, nyt vaan sattuu toimimaan imupuolella jostain syystä.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • lassiv
                      BTCF Member
                      • Nov 2015
                      • 312
                      • Lahti

                      Juuh aika 50/50 tuntuu olevan mitä kysellyt että jollain nuo reaktiot auttaa ja jollain ei. Onhan noitten väljät raudalla kokeiltu mutta ei niitä järin hyvin päässyt vääntämään ja niin pehmeetä kumia ettei siitä nyt oikein tiedä onko hyvässä kunnossa vai ei

                      Reaktiotangot nyt koittamiseen. Satulat, palat yms on putsattu herkistelty yms kun nuo jarrulevyt laitettiin. Ei uskois siis että siellä mitään vikaan on.

                      Renkaina tosiaan goodyearin eaglet eli tuskimpa niissä runkovikoja. Toisekseen vaihdoin takarenkaat vanteineen eteen tossa testaillessa eikä ollut silläkään vaikutusta täristykseen.

                      ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                      Comment

                      • mmie
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 507
                        • Kouvola

                        Originally posted by lassiv View Post
                        Juuh aika 50/50 tuntuu olevan mitä kysellyt että jollain nuo reaktiot auttaa ja jollain ei. Onhan noitten väljät raudalla kokeiltu mutta ei niitä järin hyvin päässyt vääntämään ja niin pehmeetä kumia ettei siitä nyt oikein tiedä onko hyvässä kunnossa vai ei

                        Reaktiotangot nyt koittamiseen. Satulat, palat yms on putsattu herkistelty yms kun nuo jarrulevyt laitettiin. Ei uskois siis että siellä mitään vikaan on.

                        Renkaina tosiaan goodyearin eaglet eli tuskimpa niissä runkovikoja. Toisekseen vaihdoin takarenkaat vanteineen eteen tossa testaillessa eikä ollut silläkään vaikutusta täristykseen.
                        Olihan ne liukutapit + niihin liittyvät osat kunnossa? Jos satula ja palat ei pääse kunnolla liukumaan, mäntä painaa levyä toispuoleisesti -> levy taipuu -> tärinää tulee..

                        Joskus moottoripyörän liukutappisatula teki juuri samaa, kun jarrupaine nousi tietyn pisteen yli. Uusilla satuloilla kuntoon.

                        (Pelkkää spekulointiahan tämä tietty vaan on.)
                        ex e36 325
                        ex e46 328
                        e92 335i FBO
                        Ducati 900S ie
                        KTM 640
                        Suzuki GT550
                        Honda CBR600

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Käytin tänään öljynvaihdon yhteydessä STP:n motor flushia. Taitaa nykyaikana riittää, että vaihtaa öljyt ja suodattimen n. 10-15tkm välein. Ei nimittäin tullut oikeastaan yhtään ylimääräistä. Noh tulipahan kokeiltua kun on tämä kiinnostanut.

                          Comment

                          • Dubbeli
                            BTCF Member
                            • May 2009
                            • 30
                            • Espoo

                            335i automaattilaatikon öljyt olisi tarkoitus vaihtaa huuhtelemalla, BG:n koneella. Öljypiste Tikkurila sanoi käyttävänsä Valvolinen (Maxlife?) ATF:ää uudelleen täyttöön.

                            Onko kokemuksia ko. tuotteesta, täyttääkö vaadittavat speksit? ZF:n hyväksyttyjen öljyjen listaa tutkiessa ei löytynyt tuotetta, mutta vanhemista versioista löytyi Valvolinen ATF mainittuna.
                            F30 320dA xDrive M-Sport / -15

                            EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1614
                              • Vantaa

                              Originally posted by Dubbeli View Post
                              335i automaattilaatikon öljyt olisi tarkoitus vaihtaa huuhtelemalla, BG:n koneella. Öljypiste Tikkurila sanoi käyttävänsä Valvolinen (Maxlife?) ATF:ää uudelleen täyttöön.

                              Onko kokemuksia ko. tuotteesta, täyttääkö vaadittavat speksit? ZF:n hyväksyttyjen öljyjen listaa tutkiessa ei löytynyt tuotetta, mutta vanhemista versioista löytyi Valvolinen ATF mainittuna.
                              no mul ollu 30tkm ölljyt lodjus ja ei mitää ongelmaa. En kyllä ees tiiä mitkä öljyt ne sinne pisti. Samas paikas kävin laittaa ja ei voi ku suositella
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • Homebrew
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 351
                                • Paimio

                                Originally posted by mmie View Post
                                Olihan ne liukutapit + niihin liittyvät osat kunnossa? Jos satula ja palat ei pääse kunnolla liukumaan, mäntä painaa levyä toispuoleisesti -> levy taipuu -> tärinää tulee..

                                Joskus moottoripyörän liukutappisatula teki juuri samaa, kun jarrupaine nousi tietyn pisteen yli. Uusilla satuloilla kuntoon.

                                (Pelkkää spekulointiahan tämä tietty vaan on.)
                                Kannattaa ottaa myös liukutappien kumit irti satulasta. Itellä oli pientä hapettumaa siellä välissä ja se puristi kumia kasaan eikä tappi liikkunut niin liukkaasti.. Perstuntumalta putsaus ainakin tuntui auttavan pieneen jarrutärinään..
                                Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                                Ex. E91 330d -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎