Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by aku1979 View Post
    Pitää hankkia! Juuri nyt ei pysty! Tuokin oli alle kolme vuotta vanha Bosch...kai ne sitten hajoilee kuitenkin?
    Akun tappaa helposti kerralla kun se noin tyhjäksi pääsee. 11.9v lepojännite akussa tarkoittaa, että se tyhjä. Usein akkun ei palaudu kun se tippuu kuten sulla tuonne 7v. Lyijyakkua ei pitäisi ikinä purkaa tyhjäksi, se pitäisi pitää aina mahdollisimman täyteen ladattuna. Mittasitko paljonko oli jännite konehuoneessa sillä vara-akulla? Jos jännite katoaa matkalle, niin se läpivienti tarkastukseen
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      Originally posted by aku1979 View Post
      Pitää hankkia! Juuri nyt ei pysty! Tuokin oli alle kolme vuotta vanha Bosch...kai ne sitten hajoilee kuitenkin?
      Eniten akun päälle käy se että varaustaso laskee alas. Mitä alemmaksi niin sen nopeammin se on loppu.

      Tässä kuva josta asia selviää. Esim e90 syö sen verran paljon akkua että esim 30min virrat päällä ilman että kone käy saattaa riittää siihen että auto ei enää lähde käyntiin.

      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by HTK12 View Post
        Akun tappaa helposti kerralla kun se noin tyhjäksi pääsee. 11.9v lepojännite akussa tarkoittaa, että se tyhjä. Usein akkun ei palaudu kun se tippuu kuten sulla tuonne 7v. Lyijyakkua ei pitäisi ikinä purkaa tyhjäksi, se pitäisi pitää aina mahdollisimman täyteen ladattuna. Mittasitko paljonko oli jännite konehuoneessa sillä vara-akulla? Jos jännite katoaa matkalle, niin se läpivienti tarkastukseen
        Ok. Kiitos tiedosta.

        Mittasin sen silloin aiemmin ja ei kadonnut matkalle. Tällöin auton virrat oli pois...onko väliä?

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Originally posted by fraatti View Post
          Eniten akun päälle käy se että varaustaso laskee alas. Mitä alemmaksi niin sen nopeammin se on loppu.

          Tässä kuva josta asia selviää. Esim e90 syö sen verran paljon akkua että esim 30min virrat päällä ilman että kone käy saattaa riittää siihen että auto ei enää lähde käyntiin.

          No tämä on kyllä tullut huomattua. Hyvä tietää, että se on normaalia. Tuossa on 100Ah lyijyakku Bosch S5. Kannattaako seuraavaksi hommata AGM akku? Välillä tällä uudemmalla akulla auton latausjännite on ollut jopa yli 15,5V. Ollut jo pitkään listoilla vaihtaa laturin jännitteensäädin, mutta jäänyt suorittamatta. Kärsitäänköhän tässä nyt tuosta saamattomuudesta?
          Last edited by aku1979; 10-04-2018, 23:39.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by aku1979 View Post
            Ok. Kiitos tiedosta.

            Mittasin sen silloin aiemmin ja ei kadonnut matkalle. Tällöin auton virrat oli pois...onko väliä?
            Isommalla kuormalla jännitehäviö on suurempi. Huonokin liitos voi pienellä kuormalla (virrat pois) vaikuttaa hyvältä. AGM kestää paremmin purkamista, mutta silläkin rajansa. Pitäisi selvittää minne se virta katoaa akusta.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by HTK12 View Post
              Isommalla kuormalla jännitehäviö on suurempi. Huonokin liitos voi pienellä kuormalla (virrat pois) vaikuttaa hyvältä. AGM kestää paremmin purkamista, mutta silläkin rajansa. Pitäisi selvittää minne se virta katoaa akusta.
              Tuossa muuten fraati mainitsi aiemmin, että kuuluuhan polttoainepumpun ääni...en ole koskaan oikeastaan kuullut pumpun ääntävän, mutta kaitpa se siellä on pyörinyt kun on käyntiin lähtenyt? Ai niin poikkeuksena kun joskus filtterin vaihdon yhteydessä tein istalla ilmauksen.

              Comment

              • Semiamis
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 89

                Mitä ATF öljyä olette käyttäneet E9X ohjaustehostimissa? Katselin, että neste on ruskeaa ja korkissa on tarra AFT oil only, mutta mitä laatua BMW kelpuuttaa? Käykö esimerkiksi ATF Dexron-III?

                Comment

                • N.u.t
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 202
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Semiamis View Post
                  Mitä ATF öljyä olette käyttäneet E9X ohjaustehostimissa? Katselin, että neste on ruskeaa ja korkissa on tarra AFT oil only, mutta mitä laatua BMW kelpuuttaa? Käykö esimerkiksi ATF Dexron-III?
                  Castrollilta Transmax Dex III Multivehicle tai ATF Dex II Multivehicle.

                  Castrollin öljyn valinta opas:

                  Comment

                  • Järppä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1108
                    • Stadi, ladon takana.

                    Originally posted by Järppä View Post
                    Ihan magee vessa tuo iki ihana E91

                    Onko olemassa tekohengitystä kun akun vaihdon jälkeen auto huutaa lightning system failurea eli footwell module = FRM

                    Perus setit pimeenä ikkunat, vilkut, valokytkin + jne.
                    Ko. vika ilmestyi heti kun laitoin virrat päälle eli ennen akun vaihdon kuittausta.
                    Akussa oli virtaa Carlyn mukaan 12.1 V kun koodasin 90Ah ja kuittasin akun. Jäi lataukseen yön yli kun tuulilasi vaihdettiin samalla.

                    Vikakoodien kuittaus ei poista tätä ongelmaa mutta miten saisin edes ikkunan kiinni?
                    Rahulle soitin kyllä et sais apuvah mutta menee huomiseen.

                    Kallis akun vaihto mutta sentään kesti oem akku 7 vuotta + tuulilasi kans.

                    Ps. Kun tuo FRM vaihdetaan niin vaikuttaako vaihto softaukseen?
                    Vastaan itselleni, FRM boksissa bitti poikittain joten vanha boksi koodattiin kondikseen. Ikkunan kiinni laittoon ei ole apukeinoa.
                    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                    Top Gear review

                    Comment

                    • ^Rikke
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2014
                      • 293
                      • Pieksämäki

                      DOT4 vai DOT5.1 jarrunestettä?
                      Showroom!
                      BMW e91 325d LCI M-sport -09

                      IG!
                      rrikkee

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        Originally posted by ^Rikke View Post
                        DOT4 vai DOT5.1 jarrunestettä?
                        Sulla varmaan on ABS:t...
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • N.u.t
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 202
                          • Seinäjoki

                          Noitahan voi sekoittaa keskenään. Dot 5:sta ei saa sekoittaa mihinkään.
                          Mutta Dot 4 ja Dot 5.1 ero on kiehumispiste.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by N.u.t View Post
                            Noitahan voi sekoittaa keskenään. Dot 5:sta ei saa sekoittaa mihinkään.
                            Mutta Dot 4 ja Dot 5.1 ero on kiehumispiste.

                            http://www.autowiki.fi/index.php/Jarruneste
                            Erona myös viskositeetti. BMW suosittaa käyttämään matalan viskositeetin jarrunestettä autoissa, joissa on ajanvakautus.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              Nyt vaaditaa nopeita vastauksia. N52b25 2006, onko noissa automaageissa ongelmia?
                              Mietin että onko tiedossa joku kilometrimäärä ku ne alkaa olla loppuun ajettuja?

                              Mä kävin tänää koeajamassa tollasta 325i:tä ja pidin kyllä.

                              E46 jälkeen tuntu siltä että 1 vaihto 2 tuntu järjettömän nopeelta, onko tämä ominaisuus?
                              Ko. autolla rullattu 200tkm mikä omaa korvaa melko sopiva ja huoltojaki oli tehty reilusti.

                              Onko jotain mitä pitää tietää/kysyy vielä? Päässä kaupat on jo tehty mut sanoin että jos tämän kohalla käyttäs enemmän järkee ku tunnetta ni,soittelen huomenna

                              Arvostaisin kovasti apuja.
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Isommalla kuormalla jännitehäviö on suurempi. Huonokin liitos voi pienellä kuormalla (virrat pois) vaikuttaa hyvältä. AGM kestää paremmin purkamista, mutta silläkin rajansa. Pitäisi selvittää minne se virta katoaa akusta.
                                Onko oikea tapa mitata "parasitic draw" vuodon löytämiseksi vai miten?

                                Probesin tänään rail- paineanturia ja virtaa se saa 4.98, signaali 0.5 virrat päällä. Jos härveli on kytkettynä paineet näyttää lähelle nollaa ja startatessa nousee edelleen sinne 50 hujakoille. Expected +300. Jos anturi ei ole kytkettynä, actual ja expected ovat samat eli sen +300. Huomasin, että johdon ollessa irti ja virrat päällä, kuuluu anturin kohdalta naksumista.

                                Itselle olis nyt ensimmäisenä tärkeintä saada auto käyntiin ja sitten tutkia lisää mahdollista virtasyöppöä. Kannattaisko tuossa kokeilla ews/dde synkkaa, vaikka mitään selkeää herjaa ei olekaan. Tosin tänään jossain kohdassa vilahti "start assistant..jotakin" ilmoitus. Entäs sitten? Istalla polttoainelinjan ilmaus?
                                Last edited by aku1979; 11-04-2018, 23:34.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎