Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petu88
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 10

    Moro, millä saisi E91 335ix:stä savuttamisen loppumaan?

    Turbot vaihdettu puoli vuotta sitten laakkosella uusiin mutta savuttaa silti tyhjäkäynnillä kylmällä ja lämpimällä koneella.

    Mitä osia seuraavaksi vaihtoon?

    Comment

    • Dusty
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 112
      • Vantaa

      Originally posted by petu88 View Post
      Moro, millä saisi E91 335ix:stä savuttamisen loppumaan?

      Turbot vaihdettu puoli vuotta sitten laakkosella uusiin mutta savuttaa silti tyhjäkäynnillä kylmällä ja lämpimällä koneella.

      Mitä osia seuraavaksi vaihtoon?
      Kosteella ilmoilla esim sateella jne ni nää 335 höyryttää koko ajan. Jos savu ei haise miltään niin on vaa höyryä.
      Kolhujen oikasut maalaamatta.

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu

        Onko kukaan muuttanut e9x 325:ta bensasta re85 toimiseksi? Mimmoisia muutoksia vaatii?

        Comment

        • rodpe
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 83
          • Kokkola

          Eilen ajellessa huomasin että moottirin öljylämmöt pyörivät koko ajan hiukan alle 120C. Kerran tuli näytölle flektin kuva keltaisena mutta muuten ei mitään, tämäkin oli esille ehkä 2s ja sitten hävisi. Konehuoneeseen tutkimaan ja flekti ei pyöri mitenkään poikkeuksellisen kovaa. Moottori on selvästi kädelle melko kuuma. Onko tässä nyt vesipumppu menossa vai mikähän voisi olla:think Auto on 335i e92 2008.

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1822
            • N/A

            Originally posted by rodpe View Post
            Eilen ajellessa huomasin että moottirin öljylämmöt pyörivät koko ajan hiukan alle 120C. Kerran tuli näytölle flektin kuva keltaisena mutta muuten ei mitään, tämäkin oli esille ehkä 2s ja sitten hävisi. Konehuoneeseen tutkimaan ja flekti ei pyöri mitenkään poikkeuksellisen kovaa. Moottori on selvästi kädelle melko kuuma. Onko tässä nyt vesipumppu menossa vai mikähän voisi olla:think Auto on 335i e92 2008.
            Millaista ajelua tuo mahtoi olla? 335 on tunnettu ylikuumenemistaipumuksesta kovemmassa ajossa, erityisesti jos siinä ei ole öljynjäähdytintä.

            Tässä tapauksessa nuo ovat ihan normaalit lämmöt öljyille, siitä en huolestuisi yhtään. Flektin kuva tietysti vihjaa, että kaikki ei ole kunnossa. Vesipumppuhan se voi olla, mutta se jättää selkeän koodin. Oletko luetuttanut koodit?

            Vesipumpun ja termarin vaihto ei ole kumma homma, ainakaan gynekologille. Eikä maksakaan maltaita.

            Kannattaa vain huomata, että uudessa pumpussa yksi laippa saattaa olla hiukan matalampi kuin alkuperäisessä, jolloin pultti voi pohjata (ja korkata kierteet jos vääntää)
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • rodpe
              Bimmer Rookie
              • May 2016
              • 83
              • Kokkola

              Sillä hetkellä ei ollut kovalla kuormituksella moottori mutta tästä 30min aikaisemmin oli ajettu melko reippaasti Voiko vesipumppua testata mitenkään?

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17837
                • PKS

                Originally posted by rodpe View Post
                Sillä hetkellä ei ollut kovalla kuormituksella moottori mutta tästä 30min aikaisemmin oli ajettu melko reippaasti Voiko vesipumppua testata mitenkään?
                Saa komennettua päälle diagnostiikkaohjelmalla, se on ainoa testi.

                Niin paljonko vedenlämmöt on ajossa? Vikatilanteessa?
                Öljynlämmöt on ihan suht alueella vielä kuitenkin.

                N54 on aika perusvika että tuo sähköinen vesipumppu hajoaa jossain vaiheessa, eli eiköhän se vika siellä ole. Harvinaisempia syitä on sitten miljoona muuta.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1822
                  • N/A

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Saa komennettua päälle diagnostiikkaohjelmalla, se on ainoa testi.

                  Niin paljonko vedenlämmöt on ajossa? Vikatilanteessa?
                  Öljynlämmöt on ihan suht alueella vielä kuitenkin.

                  N54 on aika perusvika että tuo sähköinen vesipumppu hajoaa jossain vaiheessa, eli eiköhän se vika siellä ole. Harvinaisempia syitä on sitten miljoona muuta.
                  Voihan sitä periaatteessa kokeilla vaikka ilmausprosessin käynnistämällä (kaasupohjaan, virrat päälle, mutta ei käytiin, odottaa 10s ). Probleemahan tuossa on, että ainakin omassani vesipumppu toimi katkonaisesti: virhekoodi oli jotain sen sorttista kuin virrankulutus poikkeavan suuri tms. eli tuo ilmausprosessi ei ihan kamalasti kerro.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Voihan sitä periaatteessa kokeilla vaikka ilmausprosessin käynnistämällä (kaasupohjaan, virrat päälle, mutta ei käytiin, odottaa 10s ). Probleemahan tuossa on, että ainakin omassani vesipumppu toimi katkonaisesti: virhekoodi oli jotain sen sorttista kuin virrankulutus poikkeavan suuri tms. eli tuo ilmausprosessi ei ihan kamalasti kerro.
                    Hyvä pointti tuo ilmausohjelma, ei tullutkaan mieleen.

                    Mutta olet oikeassa, ei välttämättä kerro mitään. Lukisin kyllä ne vikakoodit silti niin pääsisi alueelle.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1683
                      • vihti

                      Etuiskarit

                      Onko kokemusta sopiiko e88 etuiskarit e92? Ainakin säätöalustojen myyjät myy samaa alustaa e9x ja e8x malleihin. Mutta nyt kyseessä siis kiinteään takaisin vaihto ja tommoset ykkösestä otetut sport iskarit olis tossa sopivasti
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Onko ekpm2 vs ekpm3 millaisia eroja? Hommasin turhaan tuon kolmosen ja mietin onko mitään itua vaihtaa?

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5402
                          • S:t Karins

                          Originally posted by bmw323it View Post
                          Tässä tapauksessa nuo ovat ihan normaalit lämmöt öljyille, siitä en huolestuisi yhtään.
                          Minä huolestuisin sen verran että puhdistaisin öljycoolerin/tarkastaisin öljytermarin. Jos ölpän lämmöt menee 120 C ulkolämpötilan ollessa alle 10 C, niin mitä niille lämmöille tapahtuu kun ulkona on +25 "C ja ajat kaupungissa laatikko S- asennossa?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • rodpe
                            Bimmer Rookie
                            • May 2016
                            • 83
                            • Kokkola

                            Testasin pumppua tolla ilmausmodilla. Aika heikko pissa näyttäisi olevan. Käykää katsomassa video:



                            Tarkoittiko Tommi öljycoolerin kennon ulkoista pesua ravasta ja kurasta esim pyöränkotelon kautta?

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5402
                              • S:t Karins

                              Originally posted by rodpe View Post
                              Testasin pumppua tolla ilmausmodilla. Aika heikko pissa näyttäisi olevan. Käykää katsomassa video:

                              https://m.youtube.com/watch?v=QjnRg2Nf8Bs
                              Oliko siellä vikakoodia vesipumpusta?
                              Originally posted by rodpe View Post
                              Tarkoittiko Tommi öljycoolerin kennon ulkoista pesua ravasta ja kurasta esim pyöränkotelon kautta?
                              Juuri näin, ja huuhtelu VAROVASTI etupuolelta.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1822
                                • N/A

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Minä huolestuisin sen verran että puhdistaisin öljycoolerin/tarkastaisin öljytermarin. Jos ölpän lämmöt menee 120 C ulkolämpötilan ollessa alle 10 C, niin mitä niille lämmöille tapahtuu kun ulkona on +25 "C ja ajat kaupungissa laatikko S- asennossa?
                                No ei minulla tapahdu yhtään mitään. Termari aukeaa juuri 120 asteen paikkeilla, ja cooleri pitää lämmöt hallinnassa. Sehän sen tarkoitus on. Works as designed.
                                Nyt:
                                BMW 530e (g30)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎