Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BuBIh
    BTCF Member
    • May 2018
    • 7
    • Hämeenlinna

    Moro, oma auto 318d e91lci täys M-sport. Pikkusen rohaa takavanteet kaarissa kun on enemmän painoa päällä. Pitäs saada taakse jäykemmät jouset ja pitää ajokorkeus samoissa. Bc racing jousia katselin mutta kun ei mitää hajua minkä kokosta ja jäykkystä. Osaisko joku heittää vinkkiä?

    Comment

    • Rikardo
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 715
      • Karkkila

      Originally posted by aku1979 View Post
      Onko tiedossa luotettavaa ja kohtuuhintaista paikkaa vaihdattaa E91 -06 tuulilasi?
      Kysäses tuolta http://www.tuulilasiveljet.fi/
      Edellisen kulkineeseen (Passat) vaihdatutin tuolla tuulilasin ja ei ollut mikään paha hinta.
      ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
      ex:TitanSilber E91 330da
      -Karkkila Connection-

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Kylläpäs nyt vastustaa sitten kerralla.

        Laitoin auton käyntiin ja kävi vajaalla. Carlyyn jäi koodia Misciring ja useammat sylinterit. Missä vika? Puolat, sytytystulpat, suuttimet?

        Eli N53B30 kyseessä.

        EDIT: edeltävän saksalaisen omistajan mukaan suuttimet olisi vaihdettu elokuussa.
        Last edited by rizzo; 07-05-2018, 17:41.

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          Mitä moottori öljyä ootte käyttänyt ympärivuotiseen ajoon tuossa n54 koneessa? Meneekö tuo neste City Pro 5w-40? Ainaki fixuksella suositteli.

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            Originally posted by majgul View Post
            Mitä moottori öljyä ootte käyttänyt ympärivuotiseen ajoon tuossa n54 koneessa? Meneekö tuo neste City Pro 5w-40? Ainaki fixuksella suositteli.
            Kai se tuollakin varmaan menee, mutta ite käyttäny Castrol Edge FST-Ti 0W-30. Vois melkein ruveta jo vähä paksuntamaan seuraavaan vaihtoon... Reilun kympin välein vaihtanu. Ennen turbojen vaihtoa piti lisätä, nykyään ei.

            oeldepot24.de <- tuolta melkein puoleen hintaan Suomen hintoihin nähden.
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              Originally posted by WarHead View Post
              Kai se tuollakin varmaan menee, mutta ite käyttäny Castrol Edge FST-Ti 0W-30. Vois melkein ruveta jo vähä paksuntamaan seuraavaan vaihtoon... Reilun kympin välein vaihtanu. Ennen turbojen vaihtoa piti lisätä, nykyään ei.

              oeldepot24.de <- tuolta melkein puoleen hintaan Suomen hintoihin nähden.
              Joo, no pysyn itse poissa noista nolla öljyistä. 5w-30 tai 40 öljyä pitäs olla, en oikein luota noihin muihin ku voipi olla liian lirua kesäisin.
              Last edited by majgul; 08-05-2018, 15:30.

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                Oletteko tuota mobil 1 rally formula 5w-50 laitellu tähän? Ei olis ainakaan pahan hintainen ku 30€ 4L. Ainakin itse kehuja öljystä kuullut.
                Last edited by majgul; 08-05-2018, 18:44.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by majgul View Post
                  Joo, no pysyn itse poissa noista nolla öljyistä. 5w-30 tai 40 öljyä pitäs olla, en oikein luota noihin muihin ku voipi olla liian lirua kesäisin.
                  Se ensimmäinen lukema on kylmä viskositeetti toinen sitten kuuma. 0w40 on speksien mukaan paksumpaa kuumana kuin 5w30.. Valmistaja on speksannut sinne 0w öljyt sopiviksi, niin miksei sellaisia muka voisi laittaa?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Se ensimmäinen lukema on kylmä viskositeetti toinen sitten kuuma. 0w40 on speksien mukaan paksumpaa kuumana kuin 5w30.. Valmistaja on speksannut sinne 0w öljyt sopiviksi, niin miksei sellaisia muka voisi laittaa?
                    Aivan, olet oikeassa, olen ajetellut tuon vähän väärin näköjään. Kyllähän tuo sitten sinne kävisi.

                    Comment

                    • Turbo-Extra
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 42
                      • Vantaa

                      325d vs 330d

                      Moi! Kilsoja alkanut tulla siihen malliin että vaihto dieseliin alkaisi olemaan ajankohtainen. Mitä kaikkea erityistä huomioitavaa noissa kyseisissä moottoreissa on verrattuna bensaan? Ilmeisesti kohtuullisen kestäviä ovat? Minkälaisia tehoja lastuttamalla irtoaa? 2008vm auto siis kyseessä mitä menossa katsomaan..

                      Comment

                      • hcaape
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 837
                        • hyvinkää

                        Originally posted by Turbo-Extra View Post
                        Moi! Kilsoja alkanut tulla siihen malliin että vaihto dieseliin alkaisi olemaan ajankohtainen. Mitä kaikkea erityistä huomioitavaa noissa kyseisissä moottoreissa on verrattuna bensaan? Ilmeisesti kohtuullisen kestäviä ovat? Minkälaisia tehoja lastuttamalla irtoaa? 2008vm auto siis kyseessä mitä menossa katsomaan..
                        mielellään ainakin 6 sylinteriä
                        sDrive23i A E89 Roadster -10

                        ex E92 325i -09

                        ex E65 735i -02
                        ex E38 730d -98 ;(

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          Onko muuten normaalia että ihan pientä savua tulee n54 koneen putkistosta kun auton käynnistää ja käy tyhjäkäyntiä? Viikon auto seisonut ja 10 astetta ja aurinkoista pihalla. Alko heti miettimään että turbot

                          Ei tuu mielestäni yhtään enempää, pikemmin vähemmän jos painaa kaasua. Toinen puoli putkesta vähä karstainen? Voiko olla öljyä vai vuotavasta suuttimesta?

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Originally posted by majgul View Post
                            Oletteko tuota mobil 1 rally formula 5w-50 laitellu tähän? Ei olis ainakaan pahan hintainen ku 30€ 4L. Ainakin itse kehuja öljystä kuullut.
                            Itse oon ajanut 3 vaihtoväliä tällä. Auto on E46 M3 tosin. En nyt varsinaisesti mitään sanottavaa keksi tuosta. Pitää varmaan seuraavaksi laittaa taas 10W-60 kokeeksi? :think

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by kmn View Post
                              Itse oon ajanut 3 vaihtoväliä tällä. Auto on E46 M3 tosin. En nyt varsinaisesti mitään sanottavaa keksi tuosta. Pitää varmaan seuraavaksi laittaa taas 10W-60 kokeeksi? :think
                              S-moottoreissa ja näitä normi kansa moottoreissa käytettäville öljyille on hieman eri vaatimukset jo ihan moottorin rakenteen sekä käytön takia. Valmistaja on myös speksannut eri viskositeetit näille. S-moottorissa tarvitaan kovempaa kuumanpään kestoa kun näitä luultavasti vähän eritavalla piiskataan.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • kmn
                                Moderator
                                • May 2009
                                • 6022
                                • Sipoo

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                S-moottoreissa ja näitä normi kansa moottoreissa käytettäville öljyille on hieman eri vaatimukset jo ihan moottorin rakenteen sekä käytön takia. Valmistaja on myös speksannut eri viskositeetit näille. S-moottorissa tarvitaan kovempaa kuumanpään kestoa kun näitä luultavasti vähän eritavalla piiskataan.
                                Hauki on kala.

                                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                                --
                                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎