Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petu88
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 10

    Tähän tarvitsisi nopean vastauksen niin saa auton kuntoon.

    Originally posted by petu88 View Post
    Täällä varmaan enemmän tietoa. Eli autona E91 335ix, rupesi nykimään välillä. Välillä taas toimii normaalisti.

    Käytin piuhan päässä ja anto tällaiset vikakoodit:

    55C3
    - Nelivedon säädön hätäohjelmointi
    - Virheellinen signaali
    - Katkonainen

    54C8
    - Vastusluokitus
    - Virheellinen signaali
    - Jatkuva

    Ilmeisesti jakolaatikossa jotain häikkää, mitä kaikkea mahtaa mennä uusiksi?

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5402
      • S:t Karins

      Originally posted by petu88 View Post
      Tähän tarvitsisi nopean vastauksen niin saa auton kuntoon.
      Ei noi koodit/ kerro minulle ainakaan yhtään mitään. Diagnostiikkaan tulisi käyttää ISTA:a tai edes INPA:a/DIS jotta saisi jotain tolkkua.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • petu88
        Newbiemmer
        • May 2007
        • 10

        Originally posted by Tommix View Post
        Ei noi koodit/ kerro minulle ainakaan yhtään mitään. Diagnostiikkaan tulisi käyttää ISTA:a tai edes INPA:a/DIS jotta saisi jotain tolkkua.
        Niin joo, ainut huono puoli että pienellä kylällä ei keneltäkään niitä löydy. Pystyykö jakolaatikon purkamalla toteamaan mikä sieltä on sipannu?

        Katselin Schmiedmannin sivuilta niin näytti alkuperäisen ja tarvike OE laatu osille suht hyvät hintaerot, liekkö sitten kellään kokemusta tekeekö noilla tarvike osilla mitään?

        Comment

        • Markojs
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 160
          • Kirkkonummi

          Tästäkin netti pullollaan vastauksia mutta kysytään nyt täältä vielä
          josko vaikka tuoreempia suosituksia löytyisi.

          Mitä moottoriöljyä 335i n54:seen, virejä mhd 2+, dci, cooleri ja dp:t.
          Aikasemmin laittanu mobil 1 esp formula 5w30 LL-04, mutta viime
          vaihto tapahtui merkkihuollossa ja muistaakseni se nykyään jotain shelliä?

          Vaihdan 5-10tkm välein / kerran vuodessa. Auto ympäri vuotisessa ajossa.

          Plussaa jos saatavilla motonetistä mutta tilaillaan netistä jos parempaa saatavilla.

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            Originally posted by tommylee View Post
            Öljyläikästä en osaa sanoa, mut nuo muut oireet kuulostaa hpfp vialta, joka omassa oli pari kk sitte. Antaako sulla vetää täyskaasulla ollenkaan? Vai vetääkö limpmodeen?
            Ota logia jos pystyt. Jos rail paineet kyykkää, niin aika varmasti hpfp..

            Kattokaapa joku onko tuolla mitään pahaa. Ainaki nyt ilmennyt timing correctioneja... en tiedä vaikuttaako logeihin ku nollasin kaikki adaptaatiot. Onko nuo lambda arvot ym. kohdallaan ?




            Nyt ei ollut öljyä auton alla, tehostimen säiliö lähes tyhjä, joten sieltä on voinut tulla.

            Edit: Auto nyt toimi "normaalisti" Eli tyhjäkäynnissä satunnaisia tärähtelyitä, tuskinpa tämä normaali on? Eikö tuon pitäisi käydä todella tasaisesti normaalisti, eikä pitäisi huomata mitään värähtelyitä ratissa tai muutakaan?


            Otan uutta logia lähipäivinä.
            Last edited by majgul; 12-05-2018, 18:01.

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5402
              • S:t Karins

              Originally posted by Markojs View Post
              Tästäkin netti pullollaan vastauksia mutta kysytään nyt täältä vielä
              josko vaikka tuoreempia suosituksia löytyisi.

              Mitä moottoriöljyä 335i n54:seen, virejä mhd 2+, dci, cooleri ja dp:t.
              Aikasemmin laittanu mobil 1 esp formula 5w30 LL-04, mutta viime
              vaihto tapahtui merkkihuollossa ja muistaakseni se nykyään jotain shelliä?

              Vaihdan 5-10tkm välein / kerran vuodessa. Auto ympäri vuotisessa ajossa.

              Plussaa jos saatavilla motonetistä mutta tilaillaan netistä jos parempaa saatavilla.
              Kesäkäyttöön joku 5W-50 öljy, näissä N54:ssa käy öljyt aika kuumana kesällä
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • prh'
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 122
                • Seinäjoki

                Missä sijaitsee e91:n panoraaman vedenpoisto tötteröt?
                Ihan ennakoivana huoltotoimenpiteenä voisi tarkastaa nuo.

                Comment

                • Markojs
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 160
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Kesäkäyttöön joku 5W-50 öljy, näissä N54:ssa käy öljyt aika kuumana kesällä
                  Joo niin käy, tänään kauppareissullakin kerkes nousta jo sinne 90c.

                  Tuota 5w50 ei taida löytyä lainkaan noilla LL-04 hyväksynnöillä, haitanneeko lyhkäsillä vaihtoväleillä?

                  Mitä kannattais kuitenkin laittaa jos samalla tavaralla läpi vuoden?
                  Tulee niin mahottoman vähän kilsoja, varsinkin talvisin (viime talvena tais just tulla vajaa 2500km)
                  että ei viitsisi vaihtaa kahdesti vuodessa.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Markojs View Post
                    Joo niin käy, tänään kauppareissullakin kerkes nousta jo sinne 90c.

                    Tuota 5w50 ei taida löytyä lainkaan noilla LL-04 hyväksynnöillä, haitanneeko lyhkäsillä vaihtoväleillä?

                    Mitä kannattais kuitenkin laittaa jos samalla tavaralla läpi vuoden?
                    Tulee niin mahottoman vähän kilsoja, varsinkin talvisin (viime talvena tais just tulla vajaa 2500km)
                    että ei viitsisi vaihtaa kahdesti vuodessa.
                    Jos et radalla aja, niin eiköhän joku 0w40 LL-04 luokituksilla aja asiansa. Radalla jos ajaa tms. kovempaa menoa, niin sitten kesäksi jotain korkeammalla kuumanpään kestolla. 90c öljynlämmöt ei vielä ole mitään. Itseasiassa hyvä, kun öljyt lämpenee, pahempi olisi jos ei lämpenisi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • petu88
                      Newbiemmer
                      • May 2007
                      • 10

                      Jos tuosta 335xi:stä menee Transfer case actuator motor vaihtoon niin tarvitseeko sitä mitenkään ohjelmoida tai kertoa tietokoneelle että se on vaihdettu? Vai voiko mennä ihan autotalli periaatteella että vaihtaa ja thats it?

                      Pitäisi saada auto liikenteeseen mahdollisimman nopeasti niin kaikki apu olisi tarpeeseen.

                      Comment

                      • Markojs
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 160
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Jos et radalla aja, niin eiköhän joku 0w40 LL-04 luokituksilla aja asiansa. Radalla jos ajaa tms. kovempaa menoa, niin sitten kesäksi jotain korkeammalla kuumanpään kestolla. 90c öljynlämmöt ei vielä ole mitään. Itseasiassa hyvä, kun öljyt lämpenee, pahempi olisi jos ei lämpenisi.
                        Jees, jos vaikka tuota Mobil 1 ESP 0W-40 LL-04 tilailis tuolta saksasta sitten.
                        Aika risteeviä kommenttejä tulee vastaan kun netistä hakee,
                        toiset sanoo että 0W-40 parempaa n54 kun 5W-30 mitä merkkihuolto laittaa
                        ja toiset taas toisinpäin.

                        Mistä ootte tilaillu? oeldepot.de ei ainakaa tuota em. löytynyt.
                        Moottoriöljy24.fi tuolla näyttäis olevan.

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          Pistin uuden login myös tänne jos joku voisi auttaa, ku noita timing correctioneja tulee ja auto käy välillä huonommin.





                          mhd v8.0 stage 1+ 93/98oct asennettu.


                          Toivottavasti jotain noista selviäisi että mistä kannattaisi aloittaa, rahaa mennyt jo melkoisesti.

                          Uusittu jo siis: Kaikki tulpat, puolat ja suuttimet. pcv-venttiili, öljyt. Pähkinärouhepuhallus.


                          Ei kait tuo suuttimien koodaus voi mennä pipariksi jos on mhd:ssä ollut map 0, eli stock map? Kait nuo koodaukset menee perille oli mhd asennettuna tai ei.
                          Last edited by majgul; 13-05-2018, 20:06.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Markojs View Post
                            Jees, jos vaikka tuota Mobil 1 ESP 0W-40 LL-04 tilailis tuolta saksasta sitten.
                            Aika risteeviä kommenttejä tulee vastaan kun netistä hakee,
                            toiset sanoo että 0W-40 parempaa n54 kun 5W-30 mitä merkkihuolto laittaa
                            ja toiset taas toisinpäin.

                            Mistä ootte tilaillu? oeldepot.de ei ainakaa tuota em. löytynyt.
                            Moottoriöljy24.fi tuolla näyttäis olevan.
                            Jos vaihtoehdot on 5w30 ja 0w40, niin ottaisin kyllä sen 0w40. Parempi kuumapää ja parempi kylmäpää speksien valossa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Originally posted by majgul View Post
                              Pistin uuden login myös tänne jos joku voisi auttaa, ku noita timing correctioneja tulee ja auto käy välillä huonommin.





                              mhd v8.0 stage 1+ 93/98oct asennettu.


                              Toivottavasti jotain noista selviäisi että mistä kannattaisi aloittaa, rahaa mennyt jo melkoisesti.

                              Uusittu jo siis: Kaikki tulpat, puolat ja suuttimet. pcv-venttiili, öljyt. Pähkinärouhepuhallus.


                              Ei kait tuo suuttimien koodaus voi mennä pipariksi jos on mhd:ssä ollut map 0, eli stock map? Kait nuo koodaukset menee perille oli mhd asennettuna tai ei.
                              En noista mhd:stä yms. mitään ymmärrä, mutta onko mahdollista poistaa kaikki hilavitkuttimet välistä ja täysin vakioksi ja katsoo sitten miten pelaa?

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Originally posted by aku1979 View Post
                                En noista mhd:stä yms. mitään ymmärrä, mutta onko mahdollista poistaa kaikki hilavitkuttimet välistä ja täysin vakioksi ja katsoo sitten miten pelaa?
                                No eipä se auta, ku logeista se on just hyvä kattoa, harmi ku en vaan ite osaa kunnolla lukea tuota dataa.

                                Vakiona se olikin vasta ja ihan samanlailla pelaa, tyhjäkäyntiä myöten. Silloin ku ostin oli tyhjäkäynti ihan samanlainen, eikä ollut mhdtä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎