Originally posted by aku1979
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by murjaani View PostBägivalo palaa kojetaulussa. Yhden kerran sai vian kuitattua pois Carlylla. Nyt ei enää kuittaannu.
Liittimessä ilmeisesti oli vika.
Kuskin penkin alta keltainen liitin auki, liitinpintojen ”hionta”. Liitin huolellisesti kiinni. Vian kuittaus. Homma ok.
Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
Typos by iPhone
Comment
-
-
Originally posted by JMTN View PostMissäs vuosimallissa M47 kone muuttuu N47.ksi ?
Olenko ymmärtänyt oikein, et näissä M47 ei ole jakopään kanssa murheita ?BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTyökaverilla meni e90 alla 50tkm ja molemmat hajos takapäästä. Laitoin SKF:t tilalle.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostFaaaag! Pitäisiköhän se sitten palauttaa rojut. Motonetistä nuo hain kun katalogissa alkuperäislaatuinen tuote oli kuvan mukaan SKF, mutta hyllyssä olikin FAG. Ei kait kyseinen merkki mikään huono kyllä pitäisi olla?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSKF ja FAG on molemmat todella hyvia osa valmistajia, joten kummankin voi laittaa hyvillä mielin. Toki jossain erässä voi olla joku valmistus/materiaali virhe.
Originally posted by aku1979 View PostOlisko antaa vinkkejä hyvistä työkaluista takapyörän laakerin vaihtoon? Oletetaan, ettei tarvita prässiä.
2. Laakerin ulos/takaisinsaamiseksi kierretappisarja, esim. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...en-2000021491/
2.1. Sokkapihdit lukkosokkaa varten
3. (suositus) Vetarin takaisinsaamiseksi, kts keskustelu https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=356
Suositus: Katso missä kunnossa jarrukilvet on, menisi uusiksi samalla... Ei onnistu ilman laakerihommaa vaihto nimittäin.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostJa itseasiassa saattaa tulla SKF pakettissa FAG laakeri. Samaa kamaa ja minusta ainakin ns. parasta.
1. Vetarin ulossaamiseksi joku ulosvedin (sisäänpainaja), esim. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...in-2000019462/
2. Laakerin ulos/takaisinsaamiseksi kierretappisarja, esim. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...en-2000021491/
2.1. Sokkapihdit lukkosokkaa varten
3. (suositus) Vetarin takaisinsaamiseksi, kts keskustelu https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=356
Suositus: Katso missä kunnossa jarrukilvet on, menisi uusiksi samalla... Ei onnistu ilman laakerihommaa vaihto nimittäin.
Sattuisko jollakin olee myös johonkin hyvään ohjeeseen linkkiä? Olen kyllä katsonut ainakin tusinan ohjevideoita, mutta kaikki vähän niin ja näin. Vetari pitää varmaan irroittaa ja pyöräntuentaa yms.? Olis vaan kiva kun tekis homman heti ns. oikein, eikä tulis turhaa vääntämistä.Last edited by aku1979; 18-06-2018, 21:16.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostKiitoksia vinkeistä. Juurikin tuota Bilteman settiä olin katsellut, kun ei ole liian hintava. Näyttäs olevan 78mm holkki lähimpänä laakerin kokoa(80mm) se ilmeisesti on passeli?
Sattuisko jollakin olee myös johonkin hyvään ohjeeseen linkkiä? Olen kyllä katsonut ainakin tusinan ohjevideoita, mutta kaikki vähän niin ja näin. Vetari pitää varmaan irroittaa ja pyöräntuentaa yms.? Olis vaan kiva kun tekis homman heti ns. oikein, eikä tulis turhaa vääntämistä.
"kunnon" työkaluihin saa uppoamaan helposti melkosen kasan rahaa jolla homman saa tehtyä hyvin.
Oma valikoima millä tuon teen.
-10tn hydraulinen ulosvedin vetoakselille
-tuurna mutterin lukituksen aukaisuun
-200-500nm momenttiavain
-järeä vetovasara navan poistamista varten
-kookkaat seekeripihdit
-3/8" e12 torx hylsy vetarin pultteja varten. samaan operaatioon vielä 3/8 -> -1/2 adapteri ja 1m 1/2" jatkovarsi
-sekalainen läjä holkkeja laakerin poisottoa ja paikalleen laittoa varten sekä --järeää kierretankoa tiuhalla kierteellä
-rälläkkä sisäkoolin rälläköintiin navasta
-vetoakseli paikoilleen joko pienellä vetovasaralla tai kierretangolla vetämällä
Murjoneita vetareina nähneenä voin suositella nostamaan pyöräntuentaa jolloin vetoakseli mahtuu tulemaan pois ilman sitä murjomatta.
Ainiin. 330d:ssä saattaa joutua ottamaan vielä pakoputken pois. Omasta otin irti. 325d:ssä riittää laskeminen. Takapöntön puskurin luona olevat pultit on usein jumissa ja menee poikki. Tällöin tiedossa tietysti poraushommia. Ja pultit ovat varsin kovaa tavaraa....
Hankalimmaksi asiaksi saattaa muodotua vetoakselin pois ottaminen ja paikoilleen saaminen. Haullakin taitaa löytyä niitä kauhukertomuksia.
Ja niin se 12-kulmanen pultti saattaa olla niin homeessa että se pitää pilkkoa niille sijoille....
Hyvillä työkaluilla ja tekee ronttiin tuntiin jos mikään paikka ei pistä vastaan ja tekijällä on intoa. Huonolla tuurilla ja työkaluilla hommaan saa varata päiviä.Last edited by fraatti; 18-06-2018, 23:12.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKannattaa myös muistaa vetoakselin kiristysmomentti, 420nm. Tälläistä avainta ei joka tallista löydy ja ostaminen maksaa rahaa. Lisäksi mutteri vaatii 12 kulmaisen hylsyn, olisko ollut 36mm, en muista ulkoa.
"kunnon" työkaluihin saa uppoamaan helposti melkosen kasan rahaa jolla homman saa tehtyä hyvin.
Oma valikoima millä tuon teen.
-10tn hydraulinen ulosvedin vetoakselille
-tuurna mutterin lukituksen aukaisuun
-200-500nm momenttiavain
-järeä vetovasara navan poistamista varten
-kookkaat seekeripihdit
-3/8" e12 torx hylsy vetarin pultteja varten. samaan operaatioon vielä 3/8 -> -1/2 adapteri ja 1m 1/2" jatkovarsi
-sekalainen läjä holkkeja laakerin poisottoa ja paikalleen laittoa varten sekä --järeää kierretankoa tiuhalla kierteellä
-rälläkkä sisäkoolin rälläköintiin navasta
-vetoakseli paikoilleen joko pienellä vetovasaralla tai kierretangolla vetämällä
Murjoneita vetareina nähneenä voin suositella nostamaan pyöräntuentaa jolloin vetoakseli mahtuu tulemaan pois ilman sitä murjomatta.
Ainiin. 330d:ssä saattaa joutua ottamaan vielä pakoputken pois. Omasta otin irti. 325d:ssä riittää laskeminen. Takapöntön puskurin luona olevat pultit on usein jumissa ja menee poikki. Tällöin tiedossa tietysti poraushommia. Ja pultit ovat varsin kovaa tavaraa....
Hankalimmaksi asiaksi saattaa muodotua vetoakselin pois ottaminen ja paikoilleen saaminen. Haullakin taitaa löytyä niitä kauhukertomuksia.
Ja niin se 12-kulmanen pultti saattaa olla niin homeessa että se pitää pilkkoa niille sijoille....
Hyvillä työkaluilla ja tekee ronttiin tuntiin jos mikään paikka ei pistä vastaan ja tekijällä on intoa. Huonolla tuurilla ja työkaluilla hommaan saa varata päiviä.
Comment
-
Comment