Originally posted by Dubbeli
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kylmällä kelillä lämpöä menee yllättävän paljon puhalimella kabiinin puolelle. Tuo mainitsemasi lämpötila on se kohta missä sisäpuhallin alkaa puhaltamaan kovemmalla teholla ja myös vesiventtiili aukeaa kokonaan lämpimän puolelle IHKA:n ohjaamana.Originally posted by Juppe View PostMihin N52B25 koneen lämpöjen kuuluisi nousta pakkasella hyvin kevyellä kaasujalalla kaupungissa? 12km työmatkalla tulee 88C ruutuun ja musta se on vähän alakanttiin. sinne 55-60C nurkille nousee suht nopeaan varsinkin munuaisten viimasuojan asennuksen jälkeen, mutta siitä ylöspäin lämmön nousu on huomattavasti hitaampaa. Motarilla en ole vielä katsellut, mihin lämmöt asettuvat.
Kokeileppa sama testi mutta sisäpuhallin pois päältä, tai vaikka ykkösellä - jos termari pelaa oikein nousee lämmöt lähes yhtä hyvin edelleen tuosta 55-60 eteenpäin.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Originally posted by majgul View PostPerhana, tuli itselläkin asennettu nuo. Paitsi tuo laturin vapaakytkin... Onkohan kuinka tärkeä osa vaihtaa ku 160tkm rullattu..
Täällä pyörähti myös 160tkm mittariin. Päälisin puolin kaikki OK, mutta edellisestä vaihtoajankohdasta ei ole mitään tietoa. Vaihdan itse nyt ainakin kaikki nuo, vapaakytkinkin maksaa huimat 30€ niin ei sen takia kannata jättää vaihtamatta. N54 taitaa imaista hihnan rippeet pahimmassa tapauksessa moottorin sisään
F30 320dA xDrive M-Sport / -15
EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3
Comment
-
Näinhän se tekee. Siksipä oli pakko vaihtaa tuo SKF:n sarja ku ei ollut mitään tietoa vaihdosta. Jospa se vapaakytkin siellä kestää ku wetterillä ne jo vaihto tuon.Originally posted by Dubbeli View PostTäällä pyörähti myös 160tkm mittariin. Päälisin puolin kaikki OK, mutta edellisestä vaihtoajankohdasta ei ole mitään tietoa. Vaihdan itse nyt ainakin kaikki nuo, vapaakytkinkin maksaa huimat 30€ niin ei sen takia kannata jättää vaihtamatta. N54 taitaa imaista hihnan rippeet pahimmassa tapauksessa moottorin sisään
Comment
-
Laita Varta jos haluat pitkäikäisen ja laadukkaan akun. Osaava akkuliike myös asentaa ja koodaa uuden akun autoon samaan hintaan.Originally posted by rizzo View PostMikä akku kannattaa ostaa E93 325i?
Just mietin että oiskohan tässä 11 bemaria takana ja tämä on eka, mihin pitää ostaa akku, eikä ole noiden merkeistä hajuakaan
Onko tuossa jotain mittarajoja tms (fyysisiä)? Motonetistä olisi tarkoitus hakea kun se täältä käpykylästä sentään löytyy.
EDIT: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...28?ajoneuvo=59 Ostin tuommoisen, jospa olisi ihan ok.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=740 ?Originally posted by Driver22 View PostLaita Varta jos haluat pitkäikäisen ja laadukkaan akun. Osaava akkuliike myös asentaa ja koodaa uuden akun autoon samaan hintaan.
Omat kokemukset ovat että osaavat akkuliikkeet kyllä asentavat ja kuittaavat akun vaihdetuksi, mutta eivät kyllä pysty koodaamaan akkua autoon (tyyppi/Ah muutos). No, onneksi on paikallisia harrastajia olemassa, noita on tullut tehtyä useita kymmeniä akkuliikkeen "koodauksen" jäljiltä.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Selvä homma. Tänään kelin ollessa aavistuksen plussalla lämmöt nousivat 96 asti ja pysyivät siinä. Hieman nyt vaikuttaa siltä, että termari alkais olla ehtoopuolella tai sitten ton vehkeen lämpenemiseen vaikuttaa kelit aika paljon. Jostain lueskelin, että päästöjen pienentämiseksi tuota konetta käytetään aika kuumana pienellä kuormalla. Jännästi toi on kyllä tehty lämmityksen osalta aika monimutkaiseksi. Mulla harrasteessa sama pumppu (CWA400) erillisellä kontrollerilla, eikä se tarvitse mitään termostaattia ollenkaan. Vedet lämpenee nopeasti ja hyttiin tulee lämmintä käden käänteessä. Toki ohjaamo on tilavuudeltaan pieni, että eipä sitä kauaa edes lämmitä.Kylmällä kelillä lämpöä menee yllättävän paljon puhalimella kabiinin puolelle. Tuo mainitsemasi lämpötila on se kohta missä sisäpuhallin alkaa puhaltamaan kovemmalla teholla ja myös vesiventtiili aukeaa kokonaan lämpimän puolelle IHKA:n ohjaamana.
Kokeileppa sama testi mutta sisäpuhallin pois päältä, tai vaikka ykkösellä - jos termari pelaa oikein nousee lämmöt lähes yhtä hyvin edelleen tuosta 55-60 eteenpäin.Last edited by Juppe; 29-11-2018, 15:09.
Comment
-
Oliko sinulla oikeasti jotain sanottavaa vai viisasteletko vain?Originally posted by Dualfun View Posthttps://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=740 ?
Omat kokemukset ovat että osaavat akkuliikkeet kyllä asentavat ja kuittaavat akun vaihdetuksi, mutta eivät kyllä pysty koodaamaan akkua autoon (tyyppi/Ah muutos). No, onneksi on paikallisia harrastajia olemassa, noita on tullut tehtyä useita kymmeniä akkuliikkeen "koodauksen" jäljiltä.
Ja jollakulla akku mennyt webastokäytössä huonoksi kolmessa vuodessa. Kaikki Vartat siis paskoja. Autossakaan ei mitään vikaa varmasti, laturit toimii jne.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
Ei ollut sanottavaa Vartaan liittyen, se oli paska huumoristinen heitto vaan edellisestä threadista jonka satuin lukemaan juuri ennen postaustasi.Originally posted by Driver22 View PostOliko sinulla oikeasti jotain sanottavaa vai viisasteletko vain?
Ja jollakulla akku mennyt webastokäytössä huonoksi kolmessa vuodessa. Kaikki Vartat siis paskoja. Autossakaan ei mitään vikaa varmasti, laturit toimii jne.
Koodauksiin liittyen sen sijaain ei ollut kuin rehellistä sanottavaa.
Jatketaan...E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Tuo Exide meni paikoilleen ja koodauksen hoidin itse Carlylla. Oli joku amisteluliittymistarjous voimassa Motonetissä joten hintaa jäi 125 euroa. Vaihto oli kyllä E93:ssa aivan perseestä
Vielä varmistus: Carlyn akunkoodaus -listassa ei oli 80ah & 90ah, mutta tuo 85 puuttui (muistelen että INPAssa oli aikoinaan sama). Nakkasin siihen 90 ja tuplatsekkasin että meni läpi. Se on varmaan ok?
Paikoillaan oli muuten 10v vanha alkuperäinen ysikymppinen akku. Pitkään on kestänyt.Last edited by rizzo; 30-11-2018, 07:14.
Comment
-
Siellä on vaihtoehto, jossa lukee, että jokin muu koko tms. Siinä sanottiin, että jos kyseistä kokoa ei löydy, niin valitse edellinen koko. Eli sen mukaan tuo 80ah olisi ollut oikea. Mulla 100 ah akku ja piti valita 90 ah.Originally posted by rizzo View PostVielä varmistus: Carlyn akunkoodaus -listassa ei oli 80ah & 90ah, mutta tuo 85 puuttui (muistelen että INPAssa oli aikoinaan sama). Nakkasin siihen 90 ja tuplatsekkasin että meni läpi. Se on varmaan ok?KTM 990 Adventure
Passat GTE
Comment
-
Ahaa, tuommoinen ei kyllä sattunut silmiin. Pitääpä tehdä vielä tuo vaihdos. Kiitos avusta.Originally posted by Banned View PostSiellä on vaihtoehto, jossa lukee, että jokin muu koko tms. Siinä sanottiin, että jos kyseistä kokoa ei löydy, niin valitse edellinen koko. Eli sen mukaan tuo 80ah olisi ollut oikea. Mulla 100 ah akku ja piti valita 90 ah.
Tässä vielä sama todettuna Carlyn sivulta, jos joku searchailee 5 vuoden päästä: http://support.mycarly.com/knowledge...ct-in-the-app/Last edited by rizzo; 30-11-2018, 08:11.
Comment
-
Aiheesta on varmaan jokune topicci jo olemassa mut en nopeasti löytäny mitään ketjua.
Elikkä, 270k ajettu pre lci 330d tomaatti. Kannattaako vaihteiston öljyjä vaihtaa (huuhtelemalla) jos ei oo ennen vaihettu? Jotkut sanoo että ei kannata noilla kilsoilla jos ei ikinä ennen oo. Mulla vielä sellane että öljypohja alkaa pikkuhiljaa vuotaa nii joutaa se öljypohja kumminkin vaihtaa, nii viekö huuhdeltavaks laatikko vai laittaa vaa uudet öljyt sitte sisää ilman huuhtelua?
Comment
Comment