Mitä olis viä tehtävissä, kun antaa edelleen vikakoodia sillon tällön imupuolen vanokselta? Oon ny vaihtanu nokka-akselin tunnistimen ja vanoksen solenoidin. Molemmat on ollu kyllä mallia tarvike, kun kl-varaosassa on myyjä kovasti aina vakuuttanu ettei oo merkitystä. Mutta voisko se kuitenkin johtua siitä? Abs anturi ei ainakaan meinaan pelittäny tarvikkeena...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tmpzk View PostOnko kukaan etanoliporukasta hakenut tuota trafin muuntotukea?
En löytänyt mistään että mitkä noi trafin määräykset etanolikonversiosta on? Eli jos riittää mhd mappi ja stage 2 lpfp niin täytyy hakea sitä. :think
https://www.trafi.fi/oleedellakavija...uto/muuntotuki
Postailen omasta n54/135 proggiksesta vähän myöhemmin kun ollaan saatu ensimmäinen vaihe taputeltua kasaan. Nyt on stage1 turboilla bensakartta valmiina ja seuraavaksi pitäisi pultata sisään flex sensori. Tämä tapahtuu heti kun MHD/Motiv saa betavaiheen taputeltua kasaan.135 E82 flexfuel / stg1 turbot
Comment
-
-
Näin äkkiseltään tuosta Trafin sepustuksesta riittänee, kun konttorilla näytät softan, että viinalle ja sit lyödään pakokaasutestiin.
Ja kun menee läpi päästöistä lyödään papereihin tiedot, että pääsääntösesti viinaa maistuu.
Tosin se, että tuo menee muutoskatsastuksena niin johan se maksaa vitusti, ei siitä hirveen isoa tukkua jää rahaa taskun pohjalle.
Pientä poimintaa Trafilta tuosta E85 muuntotuesta ja siihen liittyvistä seikoista.
Muutosten jälkeen ennen 1.1.2007 käyttöön otetulle ajoneuvolle riittää, että ajoneuvo
täyttää muutoksen jälkeen muutoskatsastuksen testissä alkuperäistä ajoneuvoa koskevat käytönaikaiset
pakokaasupäästövaatimukset. Etanolimuunnoslaitteiston valmistajan ei tarvitse enää
antaa selvitystä siitä, että asennettu laitteisto on todettu toimivaksi kyseisessä päästöjen osalta
määritellyssä ajoneuvotyypissä. Aiemmassa määräyksessä etanolimuunnosten helpotukset on rajattu
vain päästöluokkaan Euro 3 tai sitä lievempään päästöluokkaan kuuluville autoille. Päästö-
luokka Euro 4 tuli henkilöautojen käyttöönotossa pakolliseksi vuoden 2006 alusta, joten muutoksen
jälkeen etanolimuunnosten helpotetut menettelyt koskevat myös vanhimpia Euro 4 -
päästöluokan mukaisia autoja. 1.1.2007 alkaen käyttöönotettujen autojen etanolimuunnoksissa
vaaditaan edelleen tyyppihyväksynnän päästötestien täyttymisen osoittaminen samalla tavoin
kuin muissakin moottorin muutoksissa.
Muunnoslaitteiston asennuksesta poistetaan vaatimus, että asennuksen tekijän on oltava valmistajan
tai tämän tehtävään valtuuttama pätevä asentaja. Tällä pyritään edistämään kilpailua ja
alentamaan asennusten kustannuksia. Lisäksi poistetaan vaatimus, että muutetussa ajoneuvossa
tulee olla moottorinlämmitin. Useimmissa tapauksissa moottorinlämmitin asennetaan kuitenkin
vapaaehtoisesti kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi, jos autoa on tarkoitus käyttää etanolilla
kylmissä olosuhteissa. Näiden muutosten jälkeen määräys vastaa 16.11.2015 voimaan tullutta
Trafin ohjetta katsastajille TRAFI/62630/03.04.03.03/2015 (Bensiinikäyttöisten ajoneuvojen
muuttaminen käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta)
Linkkejä
Etanolimuutos
MuuntotukiLast edited by mikaell; 31-05-2018, 22:45.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Ajattelin kysäistä, että moniko on laittanut mhd:llä stage 2 ilman dp ja fmic päivitystä? Eli stock vermeillä. Tuossa miettiny, että jos laittais. Kuitenkaan mitään ratajuttuja harrasta, enkä muutenkaan koko ajan nilkka suorana ajele, niin mites tuo skulaa ja tuleeko ongelmia tuon seurauksena? :think
Se vaa tuo nälkä kasvaa syödessä, näköjäänEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostAjattelin kysäistä, että moniko on laittanut mhd:llä stage 2 ilman dp ja fmic päivitystä? Eli stock vermeillä. Tuossa miettiny, että jos laittais. Kuitenkaan mitään ratajuttuja harrasta, enkä muutenkaan koko ajan nilkka suorana ajele, niin mites tuo skulaa ja tuleeko ongelmia tuon seurauksena? :think
Se vaa tuo nälkä kasvaa syödessä, näköjäänKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMinulla oli koko talvi ja kevät stage 2+ vakiokamoilla. Ei murheita. Pitkiä vetoja ei kannata vetää.
Ja meneekö tuo 2min päivityksenä, vai fullwritenä n + 30min?:thinkEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostOk. Nyt siis stage 1+ sisällä, onko paljon teho eroa, jos laitan 2+ sisään?
Ja meneekö tuo 2min päivityksenä, vai fullwritenä n + 30min?:think
Ihan sillä 2 min päivityksenä menee. Ei muutaku kokeilemaan
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostItellä nyt sisällä 2+. On siinä kyllä eroa ihan selkeästi stage 1+. Vakio kamat edellen sisällä. Laittelen ne varmaan nyt loppu kuusta.
Ihan sillä 2 min päivityksenä menee. Ei muutaku kokeilemaanEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by mikaell View PostNäin äkkiseltään tuosta Trafin sepustuksesta riittänee, kun konttorilla näytät softan, että viinalle ja sit lyödään pakokaasutestiin.
Ja kun menee läpi päästöistä lyödään papereihin tiedot, että pääsääntösesti viinaa maistuu.
Tosin se, että tuo menee muutoskatsastuksena niin johan se maksaa vitusti, ei siitä hirveen isoa tukkua jää rahaa taskun pohjalle-E90 335i 2008
Comment
-
-
Originally posted by tmpzk View PostMulla on määräisaikaiskatsastus kohta, ajattelin et samalla muutoskatsastais noi 19” vanteet nii eihän se oo ku 50€ ja tuo hakemus sisään vaan. :think
Inssillä nousee housuissa saman tien fikkari kädessä todetaan mitä laittomuuksia siellä autossa on kiinni ja pyydetään tehopapereita silmät kirkkaina..(sääntö suomi)
Tämän takia en itse uskalla onneani kokeilla,..
Mutta joo 50-80euroa muutoskatsastus, vissiin aika asemakohtaisesti hinnottelut niissä.Last edited by mikaell; 03-06-2018, 21:23.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Mahtaakohan keltään löytyä etelä suomen alueelta paineistus vehkeitä tai edes savukonetta?
Ahtovuoto vaivaa yhä vaikka on uusittu:
Ahtopaineen solenoidit
Kaikki alipaineletkut
Pcv venttiili
Venttiili kopan tiiviste
Cooleri
Chargepipe
Tialin bov
Ahtoputket
Kaasuläpän tiiviste
Turbot ja sen myötä myös kaikki tiivisteet
Meinaan alkaa olla moti aika hukassa kohta. Tässä nyt vielä mhd E40 logi https://datazap.me/u/vam0s/log-15280...=0&data=3-5-21
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostEi kellään tässä Oulun alueella ole dcan piuhaa jota testata nopsaan? Kummasti oma piuha ei muka saa enää yhteyttä vaikka toiminut moitteettomasti. Vähä yli viikko sitten oli viimeksi käytössä. Valokin jopa syttyy.
Mulla ainakin löytyy. Kellossa asun. Tuu pyörähtään, jos et lähempää löydä.Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
Comment