Mulla ollu nyt noi NGK valmistamat puolat ja kaksi astetta kylmemmät tulpat. Hyvin tuntuvat toimivan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
-
-
Originally posted by majgul View PostPuolasta tuli vikakoodi ku käynnistin auton, ajoin pari kilsaa kämpille. Huomenna vaihtoon. Kiva ku puolilla on ajettu vasta 6tkm (Delphi)Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostVaihda ny ristiin vielä se puola, ja katso siirtyykö vika.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostVaihdoin ristiin ja vika siirtyi. Uutta puolaa ku olin laittamassa, niin katsoin tulpan reikään ja huomasin että itse tulpassa näkyi, vekki. Eli niinku joku olisi "raapaissut" sitä. Voiko se puola tuon tehdä, vai onko jälki jo ollut. Nimittäin tuo tulppa voi olla huono. Onneksi on uudet kaapissa.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
2006 n54 335i
Nyt on alkanut oma kiesi temppuilemaan viimesen 2 viikon sisällä..
Viime viikonloppuna ei käynnistynyt ekalla ja toisella lähti mutta pamautti
puolimoottorivalon ensi kertaa ja koodit: 2A9A - DME: Crankshaft - inlet camshaft synchronzation.
ja 3100 - DME: Boost-pressure control, deactivation.
No kokeilin nollata ja molemmat lähti ja eipä oo vielä palanneet ainakaan
mutta tänään auton hakiessa löin hetkeksi käyntiin ja kävin sisällä hakemassa kampsut
niin takas tullessa huomasin että käy huonosti ja moottorivalo paloi taas,
antoi koodin 29CF - DME: Combustion misfires, cylinder 3.
Nollasin tämän ja ei tullut takaisin ja kävi taas "nätisti".
Missä määrin pitäisi huolestua ja mistä rupeis alkaa selvittelemään?
Otin heti perään login tyhjäkäynnillä ja toisen kolmosella lappu lattiassa jos
joku osaa paremmin tulkata mikäli niissä jotain suuntaa antavaa?
Tyhjäkäynti: https://datazap.me/u/beisofmarko/idle?log=0&data=3-25
Veto: https://datazap.me/u/beisofmarko/3rd...10-11-12-25-28
(alemmassa tuo throttle closure pistää silmään, oon 99% varma että otin luistoneston kokonaan päältä :think
Nyt näkyy pientä korjausta 4 ja 5 pytyissä, aikasemmin ollut vain 5:ssa?)
-Mielestäni myös turboista alkanut kuulua vähän erilaista vinkumista kuin aikasemmin (19tkm ajetut)
ja Boost/Boost target on jostain syystä noin 2psi alempi koko vedon ajan kuin
samoilla vermeillä kesällä logia ottaessa missä targettas 17.5 - 18 psi??
-Muutenkin tuntuu että kovin laiskasti vetää aikasempaan verrattuna.
Tulipa selostus, no hyvät neuvot otetaan taas vastaan ja eiköhän se siitä
taas lähde! Kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by hardyy View PostMoro! Löytyykö pirkanmaalta kaveria joka vaihtais turbot ja inletit? Liikkeistä varmaa turha alkaa kyselemään?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Kysästäämpä tässä langassa ihan tulevaisuutta ajatellen turbojen vaihdosta.
Missä olette turboja vaihdattaneet siten, että homma on kaikinpuolin toiminut?
Itse majailen Kouvolan seudulla, mutta osaavaan hoitoon auto siirtyy kyllä kohtuu kauaksikin.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostNyt on alkanut oma kiesi temppuilemaan viimesen 2 viikon sisällä..
Viime viikonloppuna ei käynnistynyt ekalla ja toisella lähti mutta pamautti
puolimoottorivalon ensi kertaa ja koodit: 2A9A - DME: Crankshaft - inlet camshaft synchronzation.
ja 3100 - DME: Boost-pressure control, deactivation.
No kokeilin nollata ja molemmat lähti ja eipä oo vielä palanneet ainakaan
mutta tänään auton hakiessa löin hetkeksi käyntiin ja kävin sisällä hakemassa kampsut
niin takas tullessa huomasin että käy huonosti ja moottorivalo paloi taas,
antoi koodin 29CF - DME: Combustion misfires, cylinder 3.
Nollasin tämän ja ei tullut takaisin ja kävi taas "nätisti".
Missä määrin pitäisi huolestua ja mistä rupeis alkaa selvittelemään?
Otin heti perään login tyhjäkäynnillä ja toisen kolmosella lappu lattiassa jos
joku osaa paremmin tulkata mikäli niissä jotain suuntaa antavaa?
Tyhjäkäynti: https://datazap.me/u/beisofmarko/idle?log=0&data=3-25
Veto: https://datazap.me/u/beisofmarko/3rd...10-11-12-25-28
(alemmassa tuo throttle closure pistää silmään, oon 99% varma että otin luistoneston kokonaan päältä :think
Nyt näkyy pientä korjausta 4 ja 5 pytyissä, aikasemmin ollut vain 5:ssa?)
-Mielestäni myös turboista alkanut kuulua vähän erilaista vinkumista kuin aikasemmin (19tkm ajetut)
ja Boost/Boost target on jostain syystä noin 2psi alempi koko vedon ajan kuin
samoilla vermeillä kesällä logia ottaessa missä targettas 17.5 - 18 psi??
-Muutenkin tuntuu että kovin laiskasti vetää aikasempaan verrattuna.
Tulipa selostus, no hyvät neuvot otetaan taas vastaan ja eiköhän se siitä
taas lähde! Kiitos.
En tiedä mikä softa tai kenen sulla on, mutta kesällä varmasti näkyykin korkeampia ahtoja kuin talvella, kun ahtolämmöt ovat talvella niin paljon alhaisemmat. Eli sama teho/vääntö tuotetaan pienemmillä ahdoilla kuin kesällä. Kyse siis on hapen määrästä. Kannattaa siis kurkata kesän logista load actual ja requested arvoja ja verrata niitä näihin talven vastaaviin. Niiden pitäisi olla paremmin linjassa keskenään lukuina kuin ahtopaineet. On toki mahdollista, että auto on oikeastikin laiskempi kuin kesällä, mutta noin se ECU sen laskee ja pyrkii noilla kompensoinneilla tuottamaan aina saman tehon oli tilanne mikä tahansa. Sitten kun lämpötilat kasvaa liian suuriksi, niin sitten tietty aletaan rajoittaa tehoja, ettei vehkeet laukee
Uskaltaisin väittää, että softan tekijä on tehnyt softan kesäkeleillä, jolloin kartat ei oo ihan optimoituja talvella ja siks näkyy aika reippaasti throttle closurea. Tuo vaikuttaaa siltä, että saattaa jo tuntua nykivänä kiihdytyksenä? Jossei tunnu, niin antaa palaa vaan. Kaasuläpän sulkeutuminen on tällä ECUlla ihan normi tapa jarruttaa ahtojen nousua. Kaasuläpän paha sulkeutuminen saattaa usein myös aiheuttaa misfiree ja/tai sytkäennakon korjausta, kun kaasuläpän sulkeutuminen aiheuttaa varmasti jonkinlaista pulsaatiota imusarjassa ja -kanavissa ja sylinterintäytöksessä.
Noista vikakoodeista, niin kantsii alkuun varmaan seurailla tuleeko uudestaan. Onko öljyt ja suodatin vaihdettu millon viimeks? Suodatin menee näissä oman kokemuksen mukaan herkästi tukkoon ja pienillä öljynpaineilla aiheuttaa ainakin Vanoksiin mukavaa siniaaltoa ja sen huomaa ihan ajossakin aaltoiluna tasaisilla nopeuksilla. Tuota voi ihan tutkia, kun ajat tasakaasulla motaria ja loggaat molempia vanoksia. Pitäisi olla aikalailla tasaista viivaa.
Imu ja pakonokan anturit voi varmaan vaihtaa päittäin ja katsoa seuraako vika pakopuolelle. Saman voi tehdä vanoksen solenoideille.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostEn tiedä mikä softa tai kenen sulla on, mutta kesällä varmasti näkyykin korkeampia ahtoja kuin talvella, kun ahtolämmöt ovat talvella niin paljon alhaisemmat. Eli sama teho/vääntö tuotetaan pienemmillä ahdoilla kuin kesällä. Kyse siis on hapen määrästä. Kannattaa siis kurkata kesän logista load actual ja requested arvoja ja verrata niitä näihin talven vastaaviin. Niiden pitäisi olla paremmin linjassa keskenään lukuina kuin ahtopaineet. On toki mahdollista, että auto on oikeastikin laiskempi kuin kesällä, mutta noin se ECU sen laskee ja pyrkii noilla kompensoinneilla tuottamaan aina saman tehon oli tilanne mikä tahansa. Sitten kun lämpötilat kasvaa liian suuriksi, niin sitten tietty aletaan rajoittaa tehoja, ettei vehkeet laukee
Uskaltaisin väittää, että softan tekijä on tehnyt softan kesäkeleillä, jolloin kartat ei oo ihan optimoituja talvella ja siks näkyy aika reippaasti throttle closurea. Tuo vaikuttaaa siltä, että saattaa jo tuntua nykivänä kiihdytyksenä? Jossei tunnu, niin antaa palaa vaan. Kaasuläpän sulkeutuminen on tällä ECUlla ihan normi tapa jarruttaa ahtojen nousua. Kaasuläpän paha sulkeutuminen saattaa usein myös aiheuttaa misfiree ja/tai sytkäennakon korjausta, kun kaasuläpän sulkeutuminen aiheuttaa varmasti jonkinlaista pulsaatiota imusarjassa ja -kanavissa ja sylinterintäytöksessä.
Noista vikakoodeista, niin kantsii alkuun varmaan seurailla tuleeko uudestaan. Onko öljyt ja suodatin vaihdettu millon viimeks? Suodatin menee näissä oman kokemuksen mukaan herkästi tukkoon ja pienillä öljynpaineilla aiheuttaa ainakin Vanoksiin mukavaa siniaaltoa ja sen huomaa ihan ajossakin aaltoiluna tasaisilla nopeuksilla. Tuota voi ihan tutkia, kun ajat tasakaasulla motaria ja loggaat molempia vanoksia. Pitäisi olla aikalailla tasaista viivaa.
Imu ja pakonokan anturit voi varmaan vaihtaa päittäin ja katsoa seuraako vika pakopuolelle. Saman voi tehdä vanoksen solenoideille.
Vertailin tuota kesällä otettuun logiin ja näyttäisi olevan juuri kuten sanoit
eli load actual / requested piirtävät lähes identtistä viivaa molemmissa logeissa.
Hämäsi vain tietämättömänä omaan silmään tuo matalampi boost / boost target,
varsinkin kun on alkanut kelien kylmennyttyä ääntämään nuo ahtimet.
Täytyy varmaan koittaa ottaa uutta logia myöhemmin vielä jos kelit sallii
ja varmistaa että luistonesto on kokonaan pois päältä.
Öljyt ja suodattimen oon vaihtanut aina kerran kesässä / noin 5tkm välein
(heinäkuussa vajaa 3tkm sitten viimeksi).
Tulee aika vähän ajoa kun viikot taittuu työautolla.
Tarkoitus olisi vaihtaa kytkin tossa ens viikonloppuna niin täytyy samalla
varmaan käyttää nuo anturit ja solenoidit irti sekä putsata varmuuden vuoksi
ja jatkaa siitä sitten jos jotain ilmenee uudestaan.
Kiitos!
Comment
-
-
Autoa katsastaessa tuli huomattua, että oli hieman ongelmia saada päästöt sallittuihin arvoihin. Vaati siis normaalia pidempään "lämmittämistä".
Autolla ajettu 177tkm ja modit nuo allekirjoituksessa olevat. Mootorihan tässä on uusi mutta takimmaiset katit tosiaan alkuperäiset. Ainoa mikä tuotti ongelmia oli co arvot, jotka eivät millään meinanneet laskea sen 0,300 alle vaan pyörivät koko ajan tuossa 0,350-0,450 välissä ja välillä korkeammalla.
Päästöjä mitattaessa oli JB4 laitettu 0 map päälle ja tankissa oli about 30% E85 suhde ja race BEF. Tosin 0 map päällä niin ei pitäisi tuon back end flashinkään olla päällä.
Kaikki muut arvot kohdillaan ja lopuksi kun Katit olivat jo varmasti kuumat niin HC arvot nollassa.
Itse kun en näistä ymmärrä, niin eikös tuo tarkoita sitä, että kävisi hieman rikkaalla? Autolla ei tosin ole taas pitkään aikaan ajettu kuin ihan pätkä ajoa, mutta alkaisiko takimmaiset katit olemaan lopussa ja jos kyllä, minkälaisia porukka on sinne vaihtanut leikkaa/liimaa periaatteella tilalle?E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostAutoa katsastaessa tuli huomattua, että oli hieman ongelmia saada päästöt sallittuihin arvoihin. Vaati siis normaalia pidempään "lämmittämistä".
Autolla ajettu 177tkm ja modit nuo allekirjoituksessa olevat. Mootorihan tässä on uusi mutta takimmaiset katit tosiaan alkuperäiset. Ainoa mikä tuotti ongelmia oli co arvot, jotka eivät millään meinanneet laskea sen 0,300 alle vaan pyörivät koko ajan tuossa 0,350-0,450 välissä ja välillä korkeammalla.
Päästöjä mitattaessa oli JB4 laitettu 0 map päälle ja tankissa oli about 30% E85 suhde ja race BEF. Tosin 0 map päällä niin ei pitäisi tuon back end flashinkään olla päällä.
Kaikki muut arvot kohdillaan ja lopuksi kun Katit olivat jo varmasti kuumat niin HC arvot nollassa.
Itse kun en näistä ymmärrä, niin eikös tuo tarkoita sitä, että kävisi hieman rikkaalla? Autolla ei tosin ole taas pitkään aikaan ajettu kuin ihan pätkä ajoa, mutta alkaisiko takimmaiset katit olemaan lopussa ja jos kyllä, minkälaisia porukka on sinne vaihtanut leikkaa/liimaa periaatteella tilalle?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei se BEF mihinkään poistu moottorin ecu:lta vaikka lyöt map0 JB4. Tosin ei sen pitäisi päästöihinkään vaikuttaa:think
Yleensä nää menee läpi heittämällä pelkillä takacateillakin. Tosin putkisto kannattaa lämmittää tosiaan kunnolla ennen arvojen ottamista.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Huomenta
Tosiaan kaikki arvot olivat ihan fine ja ennen mittausta ajoin autolla ehkä noin 10-12min normi kaupunki ajon vain. Pelkästään tuo co arvo oli kohollaan, mutta lopulta meni sekin alle sallitun. Hc arvo näytti jo siinä vaiheessa nollaa, eli katit olivat kyllä kuumat mutta pitkään sai odottaa. Lambda, jäännöshappi jne arvoissaan koko ajan. Lappua ei valitettavasti ole enää tallessa kun se on konttorilla.
Eikös BEF lähde pois päältä, jos 4 valikosta laittaa päälle kolmosen eli JB4 oem flash? Lähinnä vaan mietin, että mikä/mitkä asiat voisivat vaikuttaa tuohon arvoon.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostHuomenta
Tosiaan kaikki arvot olivat ihan fine ja ennen mittausta ajoin autolla ehkä noin 10-12min normi kaupunki ajon vain. Pelkästään tuo co arvo oli kohollaan, mutta lopulta meni sekin alle sallitun. Hc arvo näytti jo siinä vaiheessa nollaa, eli katit olivat kyllä kuumat mutta pitkään sai odottaa. Lambda, jäännöshappi jne arvoissaan koko ajan. Lappua ei valitettavasti ole enää tallessa kun se on konttorilla.
Eikös BEF lähde pois päältä, jos 4 valikosta laittaa päälle kolmosen eli JB4 oem flash? Lähinnä vaan mietin, että mikä/mitkä asiat voisivat vaikuttaa tuohon arvoon.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Comment